Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

MTB Yarış Kadrosuyla Tura Çıkmak..

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.151
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Arkadaşlar özellikle bahar ve yaz aylarında planladığım turlar için Scott Scale 60 ıma bagaj takmak istiyorum. Bunlarda bagajlık için vida deliği olmadığından kelepçe ile takılabileceğini öğrendim.

Veya bagaj takmaktansa tek tekerlekli romörklerden takmayı düşünebilirim. Bunu internetten satın alacağıma özel olarak yaptırmak daha ucuz olacaktır. Bunların çizimlerini nereden bulurum? Babam böyle bir romörkün denge bozacağını söylüyor.

Sele kelepçesi ve arka mile takılan sıradan bagajlıklara fazla yük konulduğunda milin kırılabildiğini duymuştum.

Sadece sele borusuna takılan basit bagajlıklar da fazla ağırlık konulunca sele borusunu yamultabilirmiş..

Bisikletimi yıpratmadan sorunu en kolay yoldan çözmek istiyorum. Konu hakkında tecrübesi olanlardan bilgi bekliyorum.
 
Scudo
Pedal Bisiklet bir ara "Trotter Bisiklet Römorku" satıyormuş ama linki açılmadı..

Ayrıca bu linki buldum:

(link)

Ve bu linki..

(link)

Bob Trailer in linki:

(link)

Bu Bob Trailere yüzlerce Avro vermektense amortisörsüz olanını sanayi sitesinde alüminyumdan yaptırırım daha iyi.. Çanta işini ayarlamak daha kolay..
 
Merhaba,
Bob trailer diye aratırsan google da , bu konuda dünyanın en iyi firmalarından birisini bulacaksın. Belki biraz fikir alırsın.

En çok almak istediğim bisiklet aksesuarı budur benimde.

Selamlar
 
Bob Trailerin ürünü anladığım kadarıyla göbek miline takılıyor. Bunun için biraz daha uzun bir mil gerekebilir.. Piyasada bulunur mu bilmiyorum.. Tabi önemli olan romörkü inşa etmek..
 
Selam baymineral,

Çilekli pastana ilk baktığımda benim de aradığım scott kadronun üzerindeki bagaj delikleri olmuştu. Normalde bunlar arka çatalın yanlarında sele borusuna doğru ve arka tekerlek milinin hemen üzerinde bulunuyorlar. Arkadaşımın bu bağlantı noktaları olmayan cro-moly bir bisikletine ilginç bir sistem yapmıştık ondan biraz bahsedeyim; sol tarafta disk bağlantı noktasına, sağda ise rubleye gelmeyecek şekilde ilginç bir kelepçe bağlantısıyla dikey olarak sabitleyip, yine aslında delik olması gereken yere de 2 tane kelepçeyle uzantılarını sabitlemiştik. Sorunsuz çalıştı. Ancak senin disk frenlerin takılı olduğundan bu yöntem uygulanabilirliğini yitiriyor.

Trailer konusunda yorum yapamayacağım, aletin nasıl bir tepki vereceğini kestiremiyorum.

Öte yandan sadece sele borusuna bağlanan bagajlar boruyu eğiyor demişsin ancak borudan önce kendileri eğilir gibi geliyor bana. Genelde 9,5 kiloya kadar taşıyabiliyorlar. Daha üst model bulabilirsen en azından 12-13 kilo sınırlı bir bagaj kullanabilirsin. Ancak ağırlık merkezi yükseleceğinden biraz rahatsız edebilir denge konusunda.

Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
BAymineral bu ürünü bende türkiye hariç birçok sitede, resimlerde videolarda gördüm ve çok imrendim. Şahsen bende imkanları zorlayıp yurtdışından getirtebilirim getirmesine de acaba her bisiklete uyum sağlıyor mu? Bilgisi olan var mı? Senin dediğin gibi sanayide de böyle bir şey imal ettirilir ama orjinali gibi olacağını sanmıyorum. İsçiliği çok iyi olan bir usta olması lazım.
 
ben işçilik farkı olacağını sanmıyorum fakat ağırlık farkı mutlaka olacaktır bunun dışında sana önerim sele borusuna takılan bagajlardan kullanman çünki yükün seni en az yoracağı yer orasıdır arkadan gelen bir römork seni sele altındaki bir bagaja göre daha fazla yoracaktır ayrıca koca römorku görünce doldurma ihtiyacı duyuyo insan :D bagaj bu anlamda sana bi kısıtlama sağlayacaktır ayrıca çok ağır bi çanta kullanmadıkça bisikletine zarar vermez ki zaten o parçaların üstünde en fazla taşıyacağı yük yazar
 
Baki bobtrailer'a tabiki gerek yok, ülkemizin bu konuda tecrübeli ve yetenekli mucit bir bisikletçisi var.
Cerem Cem Arslan adlı arkadaşım kendisine bundan yaptı, ürünün adını Karınca koydu, sanıyorum İzmir'den Ankara'ya da bununla gitmişti.Sonra bir ara çaldırmış, yine 2.sini yapmıştı.
Sanılanın aksine bu tip bisikleti boydan uzunlaştırıcı eklentiler (römorklar veya sele borusuna takılan ek bisikletler) dengeyi daha da artırıyor.Yoksa kimse tandem kullanamazdı.
3 kişilik tandem kullandım ve bir bisiklet ancak bu kadar dengeli olabilir demiştim.Virajlarda istediğin kadar yatır, bana mısın demiyor.
Cerem'in de römorklu Giant Xtc'sini kullandığımda yine aynı hisle karşılaştım, tek tekerlekli ama çok dengeli.
Fotosunu da ekleyeyim.Burada alışveriş sonrası römorka 30kg yük koymuştuk.Hatta sonra 60kg luk bir arkadaşı koyup da test ettik, sağlam çıktı.

http://img100.imageshack.us/img100/7166/resimislecy1.jpg


Cerem'le iletişime geçmek istersen bana özelden mesaj atabilirsin.
 
Acaba 7 derece ve daha dik yokuşları çıkarken ki performansı nasıl?
 
@baymineral

Yükler yokuşta aynı şekilde etki yapar diye düşünüyorum. Sonuçta ağırlık yokuş aşağı çekmek isteyecek seni. Ha bisikletin üstünde, ha trailerda. Yokuş yukarı durup kalkarken bagajlı bisiklet biraz zahmetli. Yük arkada olduğu için ön taraf direk havalanıyor. En azından trailerda böyle bi' şey söz konusu olmayacaktır. :)

Tabii 3. lastik sürtünmesi ve ekstra metal aksamı saymıyorum. Trailer normal bagajdan ağır olur.
 
Bob Yak marka trailerlar arasında en yaygın kullanılanı. Ama Türkiye de bulmak imkansız. Eğer bisiklet turculuğunu ciddi ve devamlı olarak düşünüyorsanız fiyatı ne kadar olursa olsun trailer almak yalnış bir tercih olmaz. Ama bence tek kişilik ve yut içi turlar için fazla... Trailer yerine ön çanta, ön bagaj bile (low rider) fazlasıyla işinizi görür. Bence Scala 60'ı sportif amaçlı sürüşlerde kullanman daha doğru olur. Bagaj kulakları olan Vbrake frenli bir tur bisiketi yapman en temizi olur.

Ben de bir tane tarailer var. Genelde tandem ile çıktığım turlarda kullanmayı tercih ediyorum. Göbeklere binen ağırlığı azaltmak ve ağırlığı yaymak konusunda trailer kullanmanın çok faydasını gördüm. Disk fren sistemleri arka bagaja pek müsade etmiyor o yüzden de tercih sebebim oldu. Denge konusunda tek kişilik bisikletler ya da tandemde doğru yükleme yapıldığı (ağırlık eşit dağıtıldığı) taktirde hiç bir sorun yaşamazsın. Diğer bir avantajı ise arka çantaların genişilği nedeni ile yolda yarılan hava daha geniş. Trailer de bu alan minumuma yakın diyebilirim.

Birde Bob Yak'ın şasede kullandığı materyale göre 2 modeli var biri cro moly diğeri Aluminyum. Cro moly olanın ağırlığı 7-7,5 km civarı. Amortisörlü olan daha ağır. Bende ki trailer'i prototip kullanarak hafif coromajli mazemeden büktürdüm. Bütün parçalar hazır. İlk fırsatta kaynakları yapıldıktan sonra kullanıma hazır. Benim yaptırdığım ağırlık yönünden Bob Yak dan daha hafif. Tekeri ile beraber 5 kg'mı geçmiyor. Maliyet ise 250-300 YTL civarı. Uğraşmak isteyen varsa bilemem ama bizim ustalara alışık olduğu işten başka bir iş yaptırmak deveye hendek atlatmaktan daha zor.

Hülasa siz bulabiliyorsanız orjinalı alın.
Selamlar
 
Geri