Öneriniz için teşekürler bunuda araştıracağım ama hazır şuan kullandığım tekerlekler baya aşınmışken teker değiştiricem ondan sonra rubleye de bakarım.
Bu tekeri bende gördüm ama fiyatı zırhsız olan modelinin iki katından fazla bu sebeple biraz bana pahalı geldi zırhada ihtiyacım olduğunu pek sanmıyorum. Şuan kullandığım markasız tanesi 35tl civarında olan lastiklerim 3-4 aydır hiç patlamadı genelde şehir içinde kullandığım için pek sorun olacağını sanmıyorum.
Size birde şunu sormak istiyorum daha önce mtb lastiği kullanıp ince lastiğe geçenlerde alışana kadar farklı sebeplerden kayıp düşme veya fren mesafesi ayarlayamama gibi durumlar oluyormuş siz hiç yaşadınız mı?
Merhabalar,
Kendi deneyimimden bahsetmek isterim. 2. el olarak aldığım dağ bisikletinin üzerinde cst marka 26 x 2.25 dış lastik ve Mega diye bir üreticinin 26x1.75-1.95-2.125 şeklinde ebatlandırdığı iç lastikler vardı. Daha şehir kullanımına uygun bir lastik aramaya başladım. Daha sonra forumda bir abinin çalışmasını görünce kafamda birşeyler şekillendi. Buna yönelik olarak Schwalbe Kojak 26X1.35 dış lastik ve Michelin 26X1.0-1.35 Air Stop Auto 36MM C2 Iç Lastik temin ederek tekerlere taktım. Uyum sorunu yaşayacağımdan çok korkmuştum ama bir sıkıntı çıkmadı. Sadece arka lastiğe hava bastırdıktan sonra iç lastiğin sibob tarafında jant tellerinin geldiği deliklerin olduğu kısımlarda temastan dolayı patlak oluştu. Oda benim hatam jant bandını değiştirmem gerekiyordu eski lastik üstünde gelen çürümüş bandı kullandım. Birçok parçayı zaman içinde temin ederek uyguladığımdan sürüşlerim en fazla 1-2 km kadar oldu. Bu sürede bir sıkıntı görmedim. Gayet güzel duruyorlar. Dahası ön,arka lastik ve iç lastiklerin toplam ağırlığı yaklaşık 1kg civarı(kendim ölçmedim, üreticinin verdiği değerler).
Size tavsiye edebileceğim 26 jant Schwalbe City Jet Active Line Kevlar Dış Lastik , mevcut iç lastiklerinizle muhtemelen herhangi bir sıkıntı yaşamadan kullanabilirsiniz. Daha ince lastikler isterseniz 1.75,1.50,1.35 falan bakmanız ve bunlara göre iç lastik temin etmeniz gerekecek.
Bütçe sıkıntı ise yine linkte yer alan lastiğe benzer( slick deniyor, sanarsın formula) özelliklerde mitas, cst gibi markaların ürünlerine bakabilirsin. Slick olmasın dağ bisikleti lastiği gibi dişleri olsun diyorsan Mitas Dış Lastik(26x1.75x2)47-559 yada Mitas Walrus Dış Lastik 26X1.75 temin edebilirsiniz. Mevcut iç lastikleri de değiştirmeniz icap edebilir.
İnce lastikte denge biraz problem olabilir, buna bağlı olarak kaza yapabilirsiniz. Kalın lastiklerle dengeyi korumak daha kolay. Bunun haricinde kayma, fren mesafesi vs sorunla kendi lastiklerimde karşılamadım. Bu sizin de karşılaşmayacağınız anlamına gelmez. Kullanılan bileşenler burada belirleyici. Fren kolu, fren bacakları, teli, pabuçların sağlığının iyi ve bunların iyi ayarlanmış olması da gerekir mesela. İnsanlar yol bisikletlerinde, tur/şehir bisikletlerinde, katlanır bisikletlerde genel olarak ince lastik kullanıyor. Lastik inceydi frene asıldım duramadım çöp konteynerine çarptım diyen ne gördüm ne duydum. Kalın lastikten ince lastiğe geçiş yaptığınızda muhtemel olarak denge sorunu yaşayacaksınız diye düşünüyorum. Aktif olarak kullandığınızdan kısa sürede alışırsınız. Bunun haricinde yağışlı havalarda, ıslak zeminde, sıcak/soğuk havalarda vs nasıl performans göstereceğini seçtiğiniz lastikleri almadan önce araştırmanız gerekecek. Bu noktada benim gördüğüm schwalbe nin lastikleri iyi ama birazcık pahalı. Umarım yardımcı olabilmişimdir. İyi akşamlar...
Yani... üslup hiç hoş değil. Şahsi görüşünüz desteklemeyebilir ama herkesin durumu ve bakış açıcı farklı olabilir. O zaman otomobil ya da motosiklet le spor yapanlar da size komik ve aptalca spor yapıyorsunuz diyebilir.... Bir de bu yönden bakmak lazım...
Üslup normal. Pudra şekeri, üzüm yada arpa suyu etkisinde yazılmış belli ki. Şuuru yerinde insan böyle şeyler yapmaz. Birde desteklemiyorum yazmış kelebek seni