Scudo Sports

NASA’nın Havasız Lastiği Artık Bisikletlerde

Seyda Ünlü

5 Vakit Bisiklet ve Kamp
Kayıt
29 Ocak 2016
Mesaj
513
Tepki
1.124
Yaş
38
Şehir
İstanbul/Beylikdüzü
İsim
Seyda Ünlü
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
(link)

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce avantaj/dezavantaj olarak sonuçları neler olur?
Bir lastiğin patlaması, onu yama etmek veya iç lastiği değiştirmek o bile bir zevk yani :)
 
Scudo
Soon, tires will become a permanent part of vehicles, outlasting other equipment without the need for regular maintenance. A light, flexible, space-age metal that never goes flat, but still rides smooth, will be a critical component in the future of transportation.

Şirket web sitesinden yaptığım yukarıdaki alıntıda "Yakında lastikler araçların kalıcı bir parçası haline gelerek diğer ekipmanları kullanım ömrü konusunda geride bırakacak. Düzenli bakım ihtiyacını ortadan kaldıracak. Hafif, esnek, uzay çağı metal malzeme ile asla patlamayan ve pürüzsüz sürüş sunan geleceğin ulaşımında kritik bileşenlerden biri olacak" şeklinde iddialı bir açıklama mevcut.

Makine mühendisliğinin tasarımda optimizasyon kuralları gereği bir tasarımda belirli bir noktada iyileştirme yapıldığında bir başka noktadan taviz verilmesi kaçınılmazdır. Her yönüyle kusursuz mucize bir ürün ortaya çıkarmış olsanız bile fiyatı uzay çağı standartlarında olacaktır.

Bu nedenle özellikle bisiklet sporunda aranan yuvarlanma direnci/ağırlık/yol tutuşu dengesinde her ihtiyaca cevap verebileceğini pek sanmam. Esnek ve dayanıklı terimleri bana arazi sürüşü ve mtb lastiği uygulamalarını çağrıştırıyor.

Bekleyip görmek gerek. :)
 
Çok pahalı olacağı kesin. Ayrıca böyle bir beklenti olmayan bir alan için gereksiz bir arge olmuş.
Hafif ve basit lastik düzeneği enaz 20 30 sene daha gider
 
Üstteki buluşun ABD 'deki patent dosyasını inceledim. Bu ürün, deformasyona uğradığında devre dışı kalmayan tekerlek ihtiyacını karşılamak için geliştirilmiş. Binlerce iç içe geçmiş yay şeklinde metal alaşım köprü bağlantıdan oluşan ve ara katmanların kristalize yapısı sayesinde eski şekline gelen tekerlek şeklinde bir nesne. Performanstan ziyade off-road, savaş, askeriye, gezegen keşfi gibi görevlerde kullanılır. Belki mtb cilere de faydası olur ama geri kalan bisikletçiler için gereksiz bence. Çok pahalı olacağı da kesin.

Meraklıları için patent dosya no: US 10,427,461 B1
Dosyadan birkaç şekil
lastik patent.png
 
Geçen senede arabalara bu tarz bır lastık haberı görmüştüm. Yorumlardan biride (henüz serı uretıme geçilmedıgı son testlerın yapıldığı yazıyordu) sıra planlı eskıtmesınde yazıyordu :D

Bu ürün bu kadar iyiyse cok pahalıdır. Eski sistemden daha karsız birşeyı üreticinın geliştirmesi (ılk asamada rakıbı yokken) biraz zor gıbı geliyor bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyda Ünlü
Çok pahalıysa bizim elitler üzerine atlar, şişme lastiklilere de selam vermezler. 😆
Boostcamp da bu lastiği şart koşar. 😂
 
Üzülmeye gerek yok çinli çoktan yapmış ucuza,
TRY 183.29 50%OFF | 26/24/22/20/18/16/14/12.5/10/8.5 In Bicycle Solid Wear-resistant Airless Tire Anti Stab Riding MTB Road Bike Tyre
(link)
Kargoda bedava...
 
bence iyi bi teknoloji olmuş. Dağ bisikleti için de yapılırsa çok iyi :D
 
Lastigin piyasaya ciktiktan sonraki forumda açilan basliklari, sorulan ezoterik "danişmalari', parapsikolojik tartismalari, en onemlisi elitlerin "biz elitiz o sebeble bu lastikler bizim hakkimizdir" serzenişlerini görür gibiyim :(
 
Bir suredir havasız bisiklet lastigi arastirmalari gundeme geliyor ve sonra unutuluyor. Piyasada birkaç farklı çeşit var sanırım ama Turkiye'de satan kullanan duymadim.
Anlaşılan, patlama sorununa cozüm olmasina ragmen, agirlik, yuvarlanma direnci, performans etkisi gibi pek cok parametrede klasik lastikten geri kaliyorlar. Fiyat, pazarlama stratejileri, dagitim ağı yaygınlığı oluşmadığına göre uzun süre klasik tarzda devam edeceğiz gibi.
Kaldi ki bu urunler standart jantlara uyumlu olmayacaksa ve bu tip sisteme gecmek icin jant seti degistirilecekse eski usul uzun sure tercih edilebilir.
 
Üzülmeye gerek yok çinli çoktan yapmış ucuza,
TRY 183.29 50%OFF | 26/24/22/20/18/16/14/12.5/10/8.5 In Bicycle Solid Wear-resistant Airless Tire Anti Stab Riding MTB Road Bike Tyre
(link)
Kargoda bedava...

Bu dolma lastiklerden bir arkadaş alıp yol bisikletine takmıştı geçen sene. Bir kere kullanıp çıkarıp kenara attı. Yuvarlanma direnci felaket, gitmiyormuş bisiklet. Takması da biraz teferruatlı.
 
havanın yerini zor tutar gibi psi limiti ust sınırdayken bisiklet akıp gidiyor özellikle. tabi yine de ön yargılı yaklaşmamak lazım
 
Bu dolma lastiklerden bir arkadaş alıp yol bisikletine takmıştı geçen sene. Bir kere kullanıp çıkarıp kenara attı. Yuvarlanma direnci felaket, gitmiyormuş bisiklet. Takması da biraz teferruatlı.
Doğada bulunan 4 element diyoruz kardesssimmm. Ateş , su, toprak , Tahta!!!!
 
Buna biraz bakmıştım ben de. En başta alaşım olarak titanyum ve alüminyum bazlı malzeme kullanılmış. Yani metal bir alaşımdan bahsediyoruz ve bolca boşluk barındırıyor. Aklıma ilk gelen şey mazgal vs. gibi bir yüzeyde vereceği tepki. Bana direkt kayar gibi geldi.

Haricinde bisiklet üzerindeki görsellerinde, TT bisiklet yani yol bisikletinin en agresif halini kullanmışlar. Saf performans odaklı imajı vermeye çalışıyolarmış gibi. Lastiğin uzay aracı videolarında izlediğim kadarıyla muhteşem bir sönümleme kapasitesi var. Ama bu yol bisikletinde dezavantaj. Hatta janta bile zarar verebilecek kadar sönümleme yapacak gibi geldi.

Tabi bir Nasa bunları bizden iyi düşünüyordur diye umarak gelişmeleri bekliyorum.

02_smart_tire_compant_metl_airless_tyre-e7a97e1.png
 
Bizim yollarda bu tekerlerin içine minik taşlar dolar 🤣🤣🤣🤣

Bir de yola sabit çivi gibi bir şeye takılsa takla attırmaz mı?
 
Geri