Scudo Sports

Nasıl Yapılır: Tırmanış için bisiklet hafifletmek...

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.619
Tepki
5.219
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Herkes yokuşları daha rahat tırmanabilmeniz için bisikletleri hafifletmeniz gerektiğini söylüyor. Peki nereden başlamalı?

makale.jpg

Teker döner!
İlk bakılması gerek yer tekerlekleriniz; jantlarınız, dış lastikleriniz hatta iç lastikleriniz. Dönen aksam, tırmanış performansında en önemli etmendir. Yani bu hareketli parçaları değiştirmek size en çok geri dönüşü sağlayacak şey olacaktır. Tırmanışta aero bir sürüşe ihtiyacınız olmadığı için yüksek profilli jantlarınız yerine, daha hafif düşük profilli jantlar kullanın. Tubular lastikler iç lastikli sistemlere göre daha hafiftir, ama yine de kendinizi güvende hissetmiyorsanız yarış lastikleri ve süper-hafif iç lastikleri tercih edebilirsiniz.

Hafif pedallayın!
Pedallarınızı tartın ve tırmanış sezonu için en hafif pedalları seçtiğinizden emin olun. Titanyum akslı karbon pedallar 170gr'a kadar düşebilir. 280gr'lık Look Keo Classic pedallar ile bunları karşılaştırdığınızda zaten ağırlık olarak farkı göreceksiniz. Tabi bu arada titanyum akslı pedallara atlamadan önce azami kullanıcı ağırlığı sınırları içinde olduğunuzdan emin olun. Tırmanacağım diye kafa göz yarmaya gerek yok.

Söküp atın!
Tırmanış antrenmanlarınızı yaparken saatler boyu yolda kalmayacaksanız gereksiz ağırlıklardan kurtulun. Mataralar, matara kafesleri, pompa, yedek iç lastikler, sele altı çanta ve hatta ayrılabiliyorsanız Garmin cihazınızı evde bırakın. Hatta kilo vermekte zorlanıyorsanız, antrenmana çıkarken yanınıza aldıklarınızı sınırlayın. Cüzdan yerine yanınıza sadece kimlik, banka kartı ve kağıt para alın; alyan setinizi, telefonunuzu bırakın.

Uçlarda yaşamak!
Eğer bu yaptıklarınız yine de yetmediyse sırf tırmanış antrenmanları için single-speed bisikletleri düşünebilirsiniz. Bunu yaparken vites oranını iyi seçmelisiniz, tırmanışın ortasında nefes nefese, bacaklar kasılmış halde kalmayı kimse istemez :).

Ceplerinizi boşaltın!
Maalesef bisiklet hafifletmek ucuz bir süreç değil. Bu yüzden ceplerinizi boşaltmaya hazır olun. Bunu yaptıktan sonra en azından yanınıza cüzdan almanıza gerek kalmaz :).

(link)
 
Scudo
pedallarda fark ediyor mu okadar yav :confused:
yaz ayına girerken tubelese geçmeyi düşünüyorum. slimenin sayfasında iç lastikli 3mm tubeles 6mm ye kadar etkili yazıyordu. şamyelde niye 6mm olmuyor biraz kafama takıldı gerçi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
Paylaşım için teşekkürler.. Ancak bence de en etkili süreç şu cep boşaltma eylemi. Pahalı ve hafif malzemeleri alarak bisiklet oldukça hafifliyor ve bu hafiflemeye paralel olarak cüzdanda hafifliyor. Ben yanıma sadece kimlik ve 50TL para alıp çıkarım. Cüzdanım da gerek duyacağım iki şey zaten bunlar. Ağırlık olarak ise 1LT tupperware şişe taşıyorum o kadar.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
Bence ayna ve ruble çapı da çok önemli.Tubless lastik kullanmıştım.Kullanımı rahat ve hafif ancak pahalı ve tamiri problemli.
 
@Ara Dökmecioğlu

tamiri nasıl hallediyordun.
 
Ben sadece matarada suları boşaltıyorum :) Sonra shut up legs..
 
@Hasan SAYLIK

Bir arkadaşım tırmanışlarda matarasını da atıyordu...
Her matara atışında benim için cız ediyordu :).
 
@Edip Dinçer

ben tırmanışta mataramı atsam içime oturur daha yavaş giderim piskolojim bozulur :D
 
@Yusuf Yılmazvural

Saç/sakal tıraşı, tırnak kesmek... En hızlı kilo verme yöntemleri...
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan Kılıç
Pedal kısmına ayakkabıyı da eklemek gerekiyor.

Fakat unutmamak gerekiyor ki, yine sistem üzerindeki en büyük ağırlık bizim kendi ağırlığımız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Ç ve Edip D.
@Edip Dinçer

Bunların yerine en etkili yöntem : Yokuşun başından sonuna kadar "bu yokuşa yol yapmayı öneren mühendisin" diye başlayıp, Daha sonra karayollarına en sonunda da "bisikletle bu yokuşu çıkmaya heveslenen benim..." diyerek sövüp saymak bence daha etkili ve düşük maliyetli bir yöntem. Ayrıca paranız cebinizde kalır :)
 
şimdi ne kadar hafifletiriz diye bir baksak;

Clincher's-
ZIPP 404's- 1615g
Conti GP 4000 tires- 450g
Tube's- 236g
1 spare tube- 118g
Total Clincher race set w/ spare tube- 2419g

Tubular's-
ZIPP 404's- 1136g
Conti GP 4000 tires- 540g
1 Spare Conti Tire- 270g
Total Tubular race set w/spare tire- 1946g

iç lastik yerine tubular set kullanınca yaklaşık 450-500 gr
daha hafif pedal 100 gr
boş sulukları ve matara kateflesini attık: 150 gr
cepleri boşalttık : 200 gr
en iyi ihtimal ile 1 kg haififlettik
1 kg da bonus olsun 2kg hafifledik

artık bisikletimiz 8 kg yerine 6 kg
ancak bacaklarınız ve anaerobik kapasiteniz aynı?

1 kg daha hafif bisiklet yerine ortalama kadansınızı ve anaerobik dayanıklılığınızı %10 artırmak sizi tırmanışlarda çok daha iyi yapacaktır
 
Alyan takımım olmadan hiç binmedim yolda bir arıza çıkar diye, 5 yıldır da her binişte çantada taşıyorum.

Valla inadına bir gün evde bırakacağım ama kesin o gün lazım olur :/

Hayırlısı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Ç ve Uğur S.
ben yanımda hiç bişe taşımıyordum hiç aksilik çıkmadı. nezaman sele altı çanta aldım içine yama takımı koydum. o akşam lastiğim yarıldı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Gün A.
bence su ve özellikle telefonsuz olmaz...acil yardım gerekebilir..
 
Dün her zaman tırmandığım 6 km lik yokuş öncesi telefon çaldı, müşteri bişeyler sordu falan, ben onu nasıl yaparım diye düşünürken bir baktım yokuşu bitirmişim, hatta vites küçültmeyi unutmuşum ve normalde 11-12 ile çıktığım rampayı 14. viteste çıkmışım.
Demek ki bacaklar o kadar beyne sinyal göndermesine rağmen "anam yandım bittim, düşür vitesi" demesine rağmen beyin takmamış ve başka şeyle meşgul olmuş.
 
Geri