Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden amortisör?

Scudo
3 senedir trek 7.0 kullanıyorum bisikletimden çok memnunum bazen bozuk yollarda ihtiyaç duyuyorum. kaliteli bir kilitli amortisör ne alabilirim lütfen yardımcı olurmusunuz.:rolleyes:
 
Amortisör yerinde hayat kurtarır . Kilitlenmiyorsa yerinde hayattan bezdirir
 
Valla benim şu ana kadar kullandığım tüm amortisör ler keşke olmasa dedirtti
Gerçi şu ana kadar hiç pahalı bir amortisör lü bir bisiklete de binmedim
 
Bir kritik ve önemli bilgi de benden gelsin.
Satın aldığınız amörtisörlü bisiklet vücut ağırlığınıza göre ayarlanmazsa amörtisör pek fayda etmez:

Yeni aldığım Cube SL LTD de tecrübem:

Amortisör havası çok önemli bir konu ve bunu yetkili satıcı bilmiyor.
Satın aldıktan bir hafta sonra gittim.amortisör sert dedim.
Basıncı düşürelim dedi..
Fabrika ayarı 130 bar imiş 100 bar yaptı.
Ama gene çok sert geldi bana..

Bu linkte fox amortisör vücut ağırlığına göre tablo var.
Mesela ben 65 kg yum.
Amortisörü 100 psi dan 65 psi ya düşürdük.
Fox float 32 nin kapalı..orta ve konfor şalterden üç konumu var.
Konfor konumunfa "araba gibi oldu valla"..:):)

Amörtisörün firma sitesi ve ayar klavuzu:
(link)

Amörtisörün bize uygun olduğunu nasıl kontrol ederiz.
Sağ milde bir oring var. (mavi yatay çizgi) yoksa kablo klipside bağlayabiliriz.
Oringi dibe oturtuyoruz.
Birisi bisikleti ön lastikten dik tutup binmemiz gerek.
İndikten sonra soket dipten aşağıdaki tablodaki kadar uzaklaşmalı.
Az veya fazlaysa basınç ayarlanmalı.
(Fox float 32 federweg(yaylanma mesafesi 100 mm)
SL LTD Cube Harttail modeli tablodaki 15 mm değeri doğru değerdir.
All mountain WEICH dediği ön+arka amortisörlü olanlar.

Einstellen der Nachgiebigkeit
FederwegXC/Race HARTAll-Mountain WEICH
80 mm12 mm20 mm
100 mm15 mm25 mm
120 mm18 mm30 mm
140 mm21 mm35 mm
150 mm23 mm38 mm
(link)
 
@anti panik
Merhaba,
Yaziyi nekadar dogru anladiniz bilmiyorum ama tabeladaki All-Mountain WEICH yazisi burada cift süspansiyonlu bisikletler icin yazilmamis.
XC/Race sürüs tarzinda HART yani sertt kullanin ve All-Mountain sürüs tarzinda ise WEICH yani yumsak kullanin demek istemis.

XC/Race HART, Hardtail bisikletler icin olsa tabelada 100mm üzeri icin bilgi olmazdi.
All-Mountain WEICH, Ciftsüspansiyonlu bisikletler icin olsa 120mm den asagi bilgi olmazdi cünkü All Mountain Bisikletler 120mm ve 140mm Arasi calisir.

Süspansiyon serlig yada yumsakligi ise evet kiloya göre ayarlanir ama tabelada sunulan PSI lar sadece ortalama sonuclardir. En dogru sonucu kendiniz ayarlayarak alirsiniz, buda dediginiz gibi bacakdaki O-Ringden ayarlaniyor. Oradaki O-ring bacagin ücde biri kadar yukariya cikinca süspansiyonunuz sizin kilonuza ayarlanmis demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
@Murat Cömez
Maalesef yanılıyorsunuz.
Federweg dediği sizin bisikletin teknik verilerinde o amortisörün standart verisidir.r.
Race ..hard.. all mountain vb amortisörün kullanıldığı bisiklet türünü ifade ediyor.
Bkz.18.sayfa. Cube bisiklet türleri.
(link)

Federweg amortisörün max esneyebileceği mesafe demek.
Marka ve ürüne göre değişiyor.
 
@anti panik
Tamam arkadasim siz almancayi sökmüssünüz ben ise 3-4 kelime bilmezken sizinle tartismayacagim bu konuda. Kusura bakmayin siz haklisiniz.

Ayrica Federweg amortisörün max esneyebileceği mesafe demek oldugunuda ögrenmis olduk. Ben baska biliyordum o kelimenin anlamini. Google tranlate iste neyaparsin.
 
@anti panik
Iyi Fahrrad Forum sagolsun.
Birsey sorabilirmiyim... Almancayi anliyormusunuz yoksa sadece googleden cevir olarakmi tercüme ediyorsunuz?
 
@Murat Cömez
Hocam 1991 den beri almanca kullanıyorum.
Uluslarası bir alman şirketinde yönetici olarak çalışıyorum.
İngilizceyi de 2001 den beri kullanıyorum.
Çok nadir sözlüğe ihtiyaç duyarım.
Ama kelime anlamını bilmekten ziyade konuyu anlamak için internette araştırmak gerekiyor.
Mesleğim mühendislik olduğu için feder (yay) weg (yol) vs zaten içinde olduğum konular.
Ama eski bisikletçi olsamda bisiklet forumlarında yeniyim.
Amortisörle ilgili 3 terim var.
Einbaulange (kurulum boyu)..
Hub yani strok
Federweg

(link)
 
@anti panik
Ama bu dedikleriniz arka süypansiyon icin gecerli konu ise galiba masa icindi.
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
@Murat Cömez

Değil..amortisör için geçerli terimler.
Bu da başka forum federweg anlatıyor.☺
(link)
 
Ben Federwegi demedimki hub ve einbaulänge olarak bunlar arka süspansiyon icin gecerli demek istedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
@anti panik
100..120 ..140 ne kadar gerekli diye sorguluyor.
Ön arka demiyor.

@Murat Cömez
Hocam tekrar edeyim.
Amortisörle ilgili 3 terim.
Einbaulaenge yani kurulum boyu.örnek 190 mm
Federweg..maximum yaylanma boyu örnek 120 mm
Hub yani strok..normal anlık çalışma boyu örnek 50 mm.
Ben amortisör uzmanı değilim .ama anladığım bu.:)
 
Merhaba arkadaşlar, maşayı değiştirip düz maşa takmak istiyorum fakat maşa alırken nelere dikkat etmem gerekiyor özellikleri ne olmalı hiç bilmiyorum.

Bisiklet modelim şu : (link)

Maşa : SR Suntour NEX (travel 63mm)
 
@recep mutluer
Gücü değil momentumu dengeliyor. Eğer bunu yapmasaydı sarsıntı olurdu. Ayrıca bisikletinizde güç ve performans kazancı istiyorsanız sabit maşa kullanın; şayet konfor istiyorsanız da amortisörlü maşa kullanın. Her ikisi için de ayarlanabilir maşalar da mevcut fakat biraz ağırlık yapar.

@egee17
Sana tavsiyem bisikletin orijinal yapısına sadık kal böylece bisiklet amacına ulaşır ve her şey uyumlu çalışır.
 
Güzel ve bilgilendirici bir yazı, teşekkürler.
 
Geri