Scudo Sports

"Neden bisiklete kasksız bindiğimi sorun!" ECF belgesi

Scudo
Bisikletle ilerlerken şayet önünüze bir çukur çıkarsa takla atıp kafa üstü düşme olasılığınız çok yüksek. Böyle bir durumda da kask çok önemlidir. Mutlaka takmalısınız.
 
Adam motorda bile kask takmıyor. Herkes kendi yaşamından sorumlu. motor olsun, bisiklet olsun kask gerekli bence. Ben motor kaskımın üzerine doktor gelmeden çıkarmayın diye yazmışdım. Kaza olduğunda yardıma gelenler eğer boynunuzda bir hasar varsa kaskı çıkarayım derken sizi sakatlayabiliyorlar. Bisiklet kaskında böyle bir risk yok tabiki.
 
Belki yazacağım yorum bu konuda defalarca yazıldı ama ben yine yazacağım.
Hayatta her an ne olacağı belli olmaz. O yüzden her zaman önlem almak gerek. Araba sürerken emniyet kemeri takmak neyse bisiklet ve ya motosiklet sürerken de kask takmak odur bence. Ha tamam ne emniyet kemeri ne de bisiklette kask belki hayatınızı kurtarmayacak ama belkide kurtaracak. Bu belkide kurtarır ihtimali %1 bile olsaydı eğer ben yine arabaya bindiğimde emniyet kemeri,bisiklete bindiğimde kask takardım.
 
Sadece bisiklette değil, motosiklette de önemlidir.

İki tekerin kaportası vücududur, dört tekerin ise arabanın dış iskeleti.

Dolayısıyla önlem almamak biraz mantıksızca değil midir? Hadi dizlik dirseklik hareketi kısıtlıyor, kask kısıtlar mı? Hayır.

Ha sen işini kış tut da, yaz çıkarsa bahtına.
 
Kim takar kim takmaz bilemem ama daha gecen hafta basimdan gecen olayi anlatmak istiyorum.

Ankara örnek mahallesini bilmeyen yoktur. Diskapi hastanesinin hemen ustu, bisikletle oradan gecerken ikitane cocuk turis turist diyerek yanima geldi. Bende hic birsey demeden oradan cikmak istedim, tam 50 60 metre gittimki arkamdan kafama bir kola sisesi atildi. Kaskim catladi, ustum basim bisikltim hep kola oldu yapis yapis. Cok sukur ki kask takiyordum yiksa kafayi kesin kirardik. Bu ulkede yolda yururken bile basimiza geliyorke bisillette kask takmamak deliliktir.
 
10 larca bisikletçiyle muhabbetim oldu hepside büyük küçük kaza geçirmiş insanlardı ve kasksız bisiklete binmiyor hiç birisi tartışması bile saçmalık ama youtuba ı love helmets yazıp bi izleyin
 
ben duruma göre, arada sırada kasksız sürüyorum. bu da bi ihtiyaç :)

eğer evden uzaklaşacaksam, bol trafikli yollara gireceksem, hava kararmışsa (ya da dönüş saatimde kararmış olacaksa) veya arazide süreceksem mutlaka takıyorum.
 
Bir görüş,güvenlik önlemi almaksızın bisiklete binmeyi tehlikeli bir aktivite olarak görürken,diğer bir görüş,iki tekerlek olsun,yok kask,yok aydınlatma,yok kilitli pedal,milletin kafasını bulandırmayın,diyor.

Sanki küresel ekonomi hepimizi yutmamış,midesinde öğütmemiş ve barsaklarına iteklememiş gibi,onca lüks tüketim mataryelini göz ardı edip kafayı bisiklet kask'ına takmışlar.Elbette bunda,arkadaşımızın yazdığı ve haklı olarak "Bilimsel " bir kanıt olabilecek yeterlikte bir araştırma olmamasının da etkisi var.Ancak şu göz ardı ediliyor.Nasıl test edelim? Biri kasklı diğeri kasksız iki bisikletliyi yan yana salıp aynı anda ve aynı yerde düşüp kafalarını da yere ya da dyvara vurmalarını mı isteyelim? Ya da bir bisiklete insan benzeri manken yerleştirip kasklı ve kasksız kaza mı yaptıralım-Dünyada insan beyninden gayrı bir bisikleti iki teker üzerinde sürecek bir robot var mı,var ise bu robotu tek bir deney için kim parçalayacak,sorusunu geçiyorum.

Uzmanlar bilimsel ve tutarlı bir çalışma yapmanın imkansız olduğu noktasında hemfikir.Avrupa bisiklet federasyonu ise "Kanıt" istiyor.Elbette işgüzarlıktan başka bir şey değil.8 km/s hızla gidersen kask olsa da olmasa da düştüğünde ölmezsin.Bunun tam karşısında ise şu var: Görece çok hızlıysan kasklı da kasksız da ölebilirsin.Ancak bisiklette avg hız'ın çoğu zaman 20 km/s olduğundan yola çıkıldığında,bu hızla yere çakıldığınızda,her hangi bir yere çarptığınızda,biri size çarptığında kask kesinlikle hayatınızı kurtarabilir.En azından bana izin verirlerse,bu Avrupa bisiklet federasyonu yetkililerine şunu sorarım: Kanıt mı istiyorsunuz,kusura bakmayın denek bulamadık.Ancak siz lutfen şunu deneyin.Bisikletle ,kasksız , 20 Km/s hızla bir yere çarpın gtünüz yiyorsa-afedersiniz-Ya da ben beyin tasınıza sopayla türk usulü şöyle bir geçireyim-merak etmeyin bir hız ölçer koyup defalarca çalışır,20 km/s hızşla vurmayı hallederiz.

Mizahı bırakalım,herkes kask'ını taksın,fazla irdelemeye gerek yok.Kask'ın lüks olduğunu düşünüp milleti bisikletten soğuttuğunu söyleyenler önce Dünyanın anlık bir halinin fotoğrafını çeksinler.
 
@Derya Keçeci 24 km/h direk vurunca ölüm için yeterli oluyor ki 20 km hatta aşağısında bile çarpsak sıkıntı . Kaskı görüntüsünden takmayan çok insan var...image.jpg
 
Takmak şart mı değil mi tartışmalarına hiç girmeden, kask takanların nasıl taktıklarına takılmadan edemiyorum. Sen motorsiklete bisiklete atla, kaskı şapka gibi kafana geçir, çene altından sakın bağlama iyi mi; süs dursun. Sonra da kask korumadı...
 
Yazı gayet iyi bence. Her ne kadar başlıktan sorasını okuma huyu olmayanlar için kolaylıkla hedef olacağı aşikar olsa bile.

Bir de bu yazı Bisiklet kaskı için yazılmış bir yazıdır. Motosiklet kaskları ile ya da hadi abartayım formula 1 yarışlarında kask takmak ile bunun bir ilgisi yoktur.

Yazıdan benim çıkardığım sonuç: Bisiklet kaskları ölümcül kazalarda yüzde yüz koruma sağlar diye bir şey söylenemez. Ancak hafif tramvalarla atlatılabilecek kazalarda işe yarayabilir. O yüzden kaskım var kafama bir şey olmaz diye düşünmeyin.

Bir de bir soru da ben sorayım aslında bir başka konuda da sormuştum bunu. Motosiklet kazalarında ki düşüşlerde, yer ile teması sağlayan ilk organlarımızın, el avuçları ile çenemiz olduğu yapılan araştırmalarlara dayanılarak söylenmektedir. Bu nedenle motosiklet kaskı deyince "Full Face" kask (çeneden açılırları bile değil) gelir benim aklıma ve her zaman öyle bir kask kullanmışımdır. Bisiklette kullanılan bu motosiklet deyimi ile "Nazi kaskı" tipi kasklar açıkcası bana hiç güven vermiyor. (kullanmasına kullanıyorum) Motosiklet için yapılmış araştırmaya dönersek bisiklette de düşme anında yaklaşık sonnuçlar olacağını yani avuç ve çenemizin ilk darbe alacak yerler olduğunu varsayıyorum. Bu durumda neden bisiklet kaskaları böyle tas gibi? Neden Full face değil? Neden sadece MTB'ciler için Full Face kask var? Ve neden kaskı bu kadar önemsiyen kişiler full face kask kullanmıyor?
 
Bisiklet ile yapılan kazalar trafikde arabanın çarpması, yolda giderken kendi kendine düşme, yol yarışlarında ve dağ bisikleti ile arazide yapılan yarışlarda değişik şiddetde ve şekilde yaralanmalar olmakda. Yapılan aktivitenin türüne göre de değişik kask takılıyor. Sahil yolunda arabaların olmadığı bir yerde ortalama 10 – 15 km hızla gezerken kask takmaya gerek yok bence. Trafikde de arabalar ile karışacağınız bir kazada hindistan cevizi gibi tepenizde duran kaskın hiç bir faydasının olmayacağı durumlar çok olur. Ama gene de mutlaka bir nebze koruyuculu olur onun için dahi takılabilinir. Hollanda da hastanelere gelen bisiklet kazaları vakalarında en çok kasklı bisikletciler olduğu görülmüş. Kask takmanın insana verdiği güvenle daha tehlikeli durumlara girdikleri düşünülüyor.Yada kask tehlikeli sürüşlerin yapıldığı zaman takılıyor. Hollanda da büyük bir kesimin kask takmadığıda belirtiliyor. En fazla kask kullanılan bisklet aktiviteleri her türlü bisiklet yarışları. Kaskın pek fayda sağlamadığına dair çok araştırma var aksine faydası olduğuna dair de var. Bazı yerlerde zorunlu takmazsanız ceza yiyorsunuz zorunlu değilse bisikletcinin keyfine kalmış. Hayat onun ister takar, ister takmaz.

Kask karşıtı olanlar hamamda da takın yerler kaygan düşersiniz, evde perde takarkende takın (benim arkadaşın babası merdivenle lamba takarken düşdü kafasını duvara vurdu öldü) istanbul da kentsel dönüşüm var inşaatlardan devamlı birşeyler düşüyor yolda yürürkende takın, geçen sene galiba beyoğlunda binadan cam düşdü kızım biri ölmüş yada komaya girmişdi Beyoğlun da gezerkende takın diyebilirler. Herkes kendince haklı. Her biskletci bisikleti kullandığı durumu iyi analiz edip ona göre ne zaman kask kullanıp kullanmayacağına karar vermelidir. Her zaman kask takmaya da bence gerek yok yukarda dediğim gibi sahilde 10 – 15 km hızla geziyorsanız trafiğe çıkmıyorsanız gibi.
 
@A.Sinan

Yazının sonundaki videoda yürümeye başlayan çocuklar için evde kullanacakları bir kask modeli vardı. Bir de geçmişte araba kullanırken herkesin takacağı bir kask üzerinne çalışılmış.
 
Bisiklet yolunda 10 km ile giderken kask takmayı kendim! İçin çok gereksiz buluyorum, ama kendimce ihtiyacım olan yerde kask takıyorum, tabii ki full face, bunun bi tık altı tüm kafatasının arkasını koruyan Mtb kaskları ki, çoğunun kullandığı bunlardan değil, kafanın üst kısmını koruyan çanak modeli. Çenemi korumayan kask, boşuna Kafamı da terletmesin zihniyetindeyim, zaten burda da bir kaç kişinin belirttiği gibi düşme anında ilk temas avuç, dirsek diz diye gidiyor, eğer siz kafanıza gelene kadar, darbeyi ilk karşılayan uzuvlarınızı koruyabilirseniz gerisini vücudunuz yapıyor zaten, kask takılacaksa diğer koruma ekipmanları da kullanılmalı bence, refleks olarak kafayı gözü korumaya programlıyız zaten.
Birde düşmeyi de Öğrenmek lazım, düşme hareketi başladıktan temas noktasına kadar kontrolü bırakmamak lazım, en azından bence öyle, ben yazının işaret ettiği şeyleri görmeyi tercih ettim rotatinal impact, yani döngüsel darbe özellikle eliptik kasklar için geçerli, yuvarlak hatlı kasklarda bu pek olası değil (kaykay-motosiklet-ya da yuvarlak hatlı downhill kaskı) ve bu çeşit darbelerde hiç bişey olmasada bilincinizi kaybetmeniz çok yüksek ihtimal!
Kısacası herkes limitlerini tanımalı ve neye ihtiyacı varsa öyle davranmalı, koşarken bisiklete oranla kafayı vurma ihtimalinin çok daha yüksek olduğuna inanıyorum, özellikle düşmeyi tetikleyen şey, ayaklarınızdan başlıyor ve ayaklarınızın hareketini bloke ediyorsa(takılma, burkulma) çenesiz kask benim için gereksiz, bisiklet yolunda da fullfacele takılmak hem rahatsız hem gereksiz, eğer aşırı korumacı davranmak istiyorsam koşarken takmayı tercih ederim. Ve bu duruma araba, motosiklet ya da başka bi araçla kıysalamak da çok saçma, tamamen farklı dinamikler söz konusu. Ya da kasksız koşup duvara kafa atma önermesi de, zaten kafamı çarpmayacağımı öngörerek o kaskı takmıyorum, neden kafa atayım duvarlara :) konu açılmışken kask fetişi olayına da değinmek istiyorum, bazı bisikletçiler bu olayı koruma amacından saptırıp, tamamen kişisel tatmine dönüştürüyorlar, konuda da yazıldığı gibi kask takmayanlara, sigara içenler, et yiyenler ya da bir başka şeyde olduğu gibi daha yukarıdan bakılıyor, kasklı kasklıya selam veriyor, kasksıza bi kötü bakıyor falan, özellikle kendimi bu tiplerden ayırmak içinde kask takmadığım oluyor :) yine kafa da kask yokken limitler ona göre belirleniyor ve fight or flight modu daha aktif kullanılıyor. Yani kask takmayan biri kafayı yardıysa bu aşağılayan bakışları yapabilirsiniz, ama belli bi yaşa gelmiş kafayı kırmamışsa, demek ki vardır bir bildiği, böyle yargılarla kendi aramızda antipati yaratmaya gerek yok.
Kask varsa sürücülerin daha saygılı oldukları da gözlemden uzak, sadece sizin sandığınız şekliyle, öyle bi algı mı var sürücüde ? -faça şahin kullansamda, kasklı bisikletliye saygıda kusur etmem! Böyle bi düşünce gerçekten çok uyduruk, kasklı ve ya kasksız, yaşam hakkına saygı duyan duyuyor, duymayanlarında öğrenmesi gerekiyor. Türkiye'deki ölümlerin çoğunda kask olduğu halde koruyamadığını, çünkü sürücünün yaşam hakkına saygı duymamasından kaynaklandığını biliyormusunuz ? İstatistik değil bu, ama bizi yollara döken isyan ettiğimiz ölümlerde kask olmaması nedeniyle ölen bir kişi bile bilmiyorum, bildiklerimin hepsi kasklıydı, ama yetmedi.
Limitlerinizi bilip ona göre davranmak, kontrolüde elden bırakmamak şart!
Ayrıca yol bisikletleri bu durumda daha dezavantajlı ve kask daha gerekli bence, ama BMX-Mtb ile bisiklet yolunda kask takmıyo diye, kimseye peşin hükümle yaklaşmayın bence, bisiklet sürmek bütünsel bi aktivite, ve kaskta önlemlerden sadece biri, kaskın vardır düşsen de yara almazsın, yoktur başka bi yerden riski azaltırsın, kafayı yarmadığın sürece doğru yoldasın

+Bonus
 
30km süratle üzerinde 10 cm dalı olan bir cevizin bir karga tarafından kafanıza bırakılma ne kadar yüksek olabilir. Ama oldu işte çeviz kısmı kaska geldi ama dal kısmı yanğımda patladı. Gayet acı verici baya dal yanağınıza girmiş gibi bir acı. Kamçı gibi bir acı. Tabi kafamda kask olmadığını ve cevizinde kafama çarptığını düşünemiyorum. Iyi bir çarpışmadan orta sınıf bir Aracın bile tek parça çıkmadığını düşünürsek kask yanında komik kalıyor ama sonuçta ceviz kafama çarpsaydı bende Kontrolü kaybedip bir yere çarpabilirsin. Doğada herşey düzen içinde haraket eder bu düzen bazen sizin zarar görmeniz yada ölmeniz için çalışabilir ama bu düzeni bozacak ufak bir faktör yaratma şansınız varsa neden kullanmayasınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: frbld
Samsun'da kış günü motosiklete binen vatandaşın, ciğerlerden soğuk almamak adına montunu sırtına değilde ters şekilde giydikten sonra, kaza yapınca yardıma gelen vatandaşlar ; '' Herhalde boynu ters dönmüş, düzeltelim '' deyip kafasını çevirdikten sonra boynu kırılalı 8 yıl oldu.
 
Geri