Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden fixie?

Bir anda Trek Speed Concep TT'ye atlaması saçma olmuş bence. Bu arada bisikleti fixie değil.
Son bisikleti çok beğenmiş, ona takılı kalmış, o nedenle fixed demiş ?
 
Scudo
Harika bir video. Teşekkürler. Ben de şu aşağıdakini çok seviyorum. Boğaziçili bir arkadaş tarafından hazırlanmış.

Rica ederim, bu arkadaşın yaptığı video ayrıca çok başarılı kurgulanmış ve sempatik ..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Single speed ve fixie bisiklet lafını çok duyuyorum acaba farkları ne ikisinde de tek vitesli olduğu dışında bir bilgim yok bir de kontra fren nedir? Yardımcı olursanız sevinirim.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Single speed ve fixie bisiklet lafını çok duyuyorum acaba farkları ne ikisinde de tek vitesli olduğu dışında bir bilgim yok bir de kontra fren nedir? Yardımcı olursanız sevinirim.:)
Ben cevap verirdim ama daha bilgili, tecrübeli kişiler cevaplasın ?.
 
Single speed ve fixie bisiklet lafını çok duyuyorum acaba farkları ne ikisinde de tek vitesli olduğu dışında bir bilgim yok bir de kontra fren nedir? Yardımcı olursanız sevinirim.:)
Fixie de sürekli pedal çevirmek zorundasınız. Single speed'de de vites yok fakat pedal çevirmeyi bıraktığınızda arka teker halen dönmeye devam eder. Fixie de bu ne yazık ki mümkün değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Selamun Aleyküm canlar. hepinize bol muhabbetler olsun diyorum. Haddim olmayarak fixie veya kontra pedal bisiklet şu eski usul bizim sürdüğümüz, vitesi falan olmayan ve ayağı geriye pedallayarak geri fren yaptığımız ve el freni daha bir büyük olan sanırım , demek istediğimi anladınız. 80 li yıllar saç modelleri buzağı yalamış abilerimizin sürdüğü cinsten velesbitler:harika: ve bizim onların peşinden koşarak abi bagaja binelim bir tur attır dediğimiz bisikletler? hatta ortaya ve öne binmek için bile can attığımız harika makineler değil mi??

Ve takım elbiseli , yada paltolu, en önemlisi düzgün giyimli beyefendiler, bisiklet sevgisini bize ustalık edip sevdiren o muhterem insanların kullandığı?.
Daha bitmedi sabahın 5 inde fırından aldıkları sıcak simitleri okul önlerine getiren sakallı dedelerimin sürdüğü cinsten harika emektar bisikletler.....vb. örnekleri çoğaltabiliriz. Ya canlar bu bisikletler bisikletçiliğin tarihi , bunları sürenler ise bisikletçiliğin efendileri !

Konu başlığını açan sevgili arkadaşım neden fixie diye açmış, yani burada bisikletler arası teknik detay önemli değil, senin bisikletin karbon benimki aleminyum yada çelik olayı değil , klasik , dümdüz bisiklet ,makyajsız.......

Geçmişini bilmeyen yada inkar eden gününe ışık tutamaz diyen fosiller denim bende yakın beni:huhuu: ama şunu belirtmek istiyorum sağlam vitesli ve frenli bir bisiklet kullanıcısı olarak tüm fixiecileri ve kontra pedalcıları saygıyla selamlıyorum , bana göre onlar bu işin efendileri :harika: hayırlarda kalın vesselam.
Sahi canlar bana kızan olursa bir fixie atsın yada kontra hareket çeksin ,sakın yumurta ,olmadı domates atmayın:)
 
Fixed hiç kullanmadım, yorum yapamayacağım ama single speed bir dönem çok kullandım, ondan aldığım keyfi, vitesli bisikletten asla alamadığımı ifade etmek isterim
 
Yokus asagi inerken ayaklar pedaldan kayarsa ne oluyor fixie de? Bana sanki ayaklari geri koymasi cok zor olur gibi geliyor. Bir de kontra frenli single speed ile karsilastirirsak fixienin avantaji nedir? Sadelikse o da sade.

fixie nin kontraya tek avantajı, ayakları pedallardan kestiğinde kontradaki coasting (tekeri tahrik etmeme) moduna göre daha az enerji kaybı yaşarsın. kontra göbeğin mekanizmasında pedal dönmüyor iken sürtünmeler oluşur ve bu da enerji kaybı yaşatır. ama şunu da belirtmek lazım, fixiede ayakları pedaldan çekmek ani fren gerektiğinde skid yapmayı zorunlu kılar. o da ne kadar ustası olunursa olunsun tamamen güvenli bir yöntem değil. ayrıca ayakları çekince ağaç üstünde köpekten kaçan kedi gibi bir görüntü oluşuyor millet gülüyor :koptum:

zorlarsam 2. bir avantaj daha çıkarabilirim fixie için. kontra göbeğin içinde otomobil debriyajı benzeri bir mekanizma var. nasıl otomobilde ''yarım debriyaj yapma baskı balatayı yersin'' denir, kontrada da aynı şekilde. eğer skid yapmadan azar azar yavaşlıyım dersen birbirine büyük kuvvetlerle sürten parçalar hızla aşınır ve bu da göbeğin frenleme gücünü hızla azaltır. o sebeple iç elemanları çok iyi sertleştirilmiş çelikten imal kaliteli göbek kullanmak gerekiyor.
 
Dikkatimi çeken şey ne zaman youtube'da fixed bisiklet videosuna denk gelsem sürücüleri kural tanımaz, trafiği alt üst ederler. Sons of anarchy bike version.
 
Fixed gear konusunda baya bir bilgi karışıklığı mevcut sanırım. Şöyle bir özet geçiyorum.İstediğiniz soruları yanitlayabilirim.

1.Fixed gear kilitli pedal olmadan kullanılmaz. Kullanılırsa sonu hastanede bitebilir.

2.Bisikleti yavaşlatmak için skid (arka jantı kitleme), pedala ters yönde yavaş yavaş yük uygulama ve son olarak bmx ci arkadaşlarımızın da çokça yaptığı arka tekere ayak koyma gibi yöntemler uygulanilir.

3.Her kadrodan fixie bisiklet olur fakat fixie gibi olmaz :)
Virajlarda pedalın yere çarpmamasi için kadro geometrileri ona göre ayarlanır.

4.Fixed gear bisikletler en az güç kaybının yaşandığı bisikletlerdir.

5.Sprintte en atik bisiklet türüdür.

6.Sürekli aynı şartların olduğu etaplarda (sabit eğim) yol bisikletlerinden daha iyi ortalama elde edilir.

7.Fixed gear sanılanın aksine çok ucuz değildir.Dandik malzemeler kullanıldığında arka jant göbeği, aynakol göbeği ve lockring aşınır.

8.Fixed kullanmak dizlerin canını okur. Lakin yol bisikletinizin yanında güç antremanlariniz için kullanmanız yarar sağlıcaktır.

9.Fixie öyle takım elbiseyle veya çok şık bir şekilde kullanılacak bisiklet değildir 5-10 km sonunda kan ter içinde kalırsınız.

10.Sürekli kullanmak saçmalıktır.

Yazım hatalarım olmuş olabilir şimdiden kusura bakmayın.
 
Single speed ve fixie bisiklet lafını çok duyuyorum acaba farkları ne ikisinde de tek vitesli olduğu dışında bir bilgim yok bir de kontra fren nedir? Yardımcı olursanız sevinirim.:)
Single speed bildiğimiz tek vites bisiklet. Fixie dediklerinde ise dişli arka göbeğe sabit, yani teker dönünce dişli, zincir ve tabi pedal da aynı andı dönüyor. Pedalı çevirmezsen bisiklet gitmiyor, geriye doğru çevirirsen geri gidiyor. Fixie bisiklette pedal çevirmeyi kesemiyorsun. Ancak bu pedalın boşa düşmesi gibi bir olayı da ortadan kaldırıyor, yani hızı sadece ayaklarla ayarlayabiliyorsun.
Kontra pedal ise bambaşka bir şey.

fixie bisikletlerde arkada genelde iki tarafta farklı dişli oluyor. Bir taraf sabit bir taraf ise normal tek vites. flip flop diyorlar. Tekeri çıkarıp yönünü değiştirerek birinden diğerine geçebiliyorsun.

Paylaştığım videoda eleman yokuş aşağı inerken ayakları sabit tutuyor. Bu onun tek vitesli tarafı kullandığını gösterir, diğer taraf olsaydı çok hızlı pedal çeviriyor olması gerekirdi.
Fixed gear konusunda baya bir bilgi karışıklığı mevcut sanırım. Şöyle bir özet geçiyorum.İstediğiniz soruları yanitlayabilirim.

1.Fixed gear kilitli pedal olmadan kullanılmaz. Kullanılırsa sonu hastanede bitebilir.

2.Bisikleti yavaşlatmak için skid (arka jantı kitleme), pedala ters yönde yavaş yavaş yük uygulama ve son olarak bmx ci arkadaşlarımızın da çokça yaptığı arka tekere ayak koyma gibi yöntemler uygulanilir.

3.Her kadrodan fixie bisiklet olur fakat fixie gibi olmaz :)
Virajlarda pedalın yere çarpmamasi için kadro geometrileri ona göre ayarlanır.

4.Fixed gear bisikletler en az güç kaybının yaşandığı bisikletlerdir.

5.Sprintte en atik bisiklet türüdür.

6.Sürekli aynı şartların olduğu etaplarda (sabit eğim) yol bisikletlerinden daha iyi ortalama elde edilir.

7.Fixed gear sanılanın aksine çok ucuz değildir.Dandik malzemeler kullanıldığında arka jant göbeği, aynakol göbeği ve lockring aşınır.

8.Fixed kullanmak dizlerin canını okur. Lakin yol bisikletinizin yanında güç antremanlariniz için kullanmanız yarar sağlıcaktır.

9.Fixie öyle takım elbiseyle veya çok şık bir şekilde kullanılacak bisiklet değildir 5-10 km sonunda kan ter içinde kalırsınız.

10.Sürekli kullanmak saçmalıktır.

Yazım hatalarım olmuş olabilir şimdiden kusura bakmayın.
Bazı konularda size katılmıyorum ancak epey kullandığınız anlaşılıyor.

Siz kullanmayı seviyor musunuz? Hangi kısmını sevdiniz?
Dikkatimi çeken şey ne zaman youtube'da fixed bisiklet videosuna denk gelsem sürücüleri kural tanımaz, trafiği alt üst ederler. Sons of anarchy bike version.
Malesef. Fixie kültüründe biraz bu var, ancak ben o kısmı sevmiyorum. Ön freni çıkartmam ve trafiğe, diğer insanlara saygılı sürerim.
fixie nin kontraya tek avantajı, ayakları pedallardan kestiğinde kontradaki coasting (tekeri tahrik etmeme) moduna göre daha az enerji kaybı yaşarsın. kontra göbeğin mekanizmasında pedal dönmüyor iken sürtünmeler oluşur ve bu da enerji kaybı yaşatır. ama şunu da belirtmek lazım, fixiede ayakları pedaldan çekmek ani fren gerektiğinde skid yapmayı zorunlu kılar. o da ne kadar ustası olunursa olunsun tamamen güvenli bir yöntem değil. ayrıca ayakları çekince ağaç üstünde köpekten kaçan kedi gibi bir görüntü oluşuyor millet gülüyor :koptum:

zorlarsam 2. bir avantaj daha çıkarabilirim fixie için. kontra göbeğin içinde otomobil debriyajı benzeri bir mekanizma var. nasıl otomobilde ''yarım debriyaj yapma baskı balatayı yersin'' denir, kontrada da aynı şekilde. eğer skid yapmadan azar azar yavaşlıyım dersen birbirine büyük kuvvetlerle sürten parçalar hızla aşınır ve bu da göbeğin frenleme gücünü hızla azaltır. o sebeple iç elemanları çok iyi sertleştirilmiş çelikten imal kaliteli göbek kullanmak gerekiyor.
Fixie kontrayla kıyaslanamaz bence. Kontra bir fren çeşidi, fixie ise bisiklet çeşidi.
Fixed hiç kullanmadım, yorum yapamayacağım ama single speed bir dönem çok kullandım, ondan aldığım keyfi, vitesli bisikletten asla alamadığımı ifade etmek isterim
Single speed de çok keyifli tabi. Fixiemi aldığımda tek vites tarafındaydı. Uzun bir yolu gayet rahat aldım. Fixie kısa mesafede daha iyi ama yolda yokuş varsa ya da çok uzun mesafeyse tek vites tarafta kullanmak inişlerde ve arada dinlenmek açısından daha avantajlı olabilir. fixiedeki hafiflik, zincirin çapraz olmaması gibi avantajlar tek viteste de var.

Tek viteste dezavantaj ise pedalın tek tarafa dönmesi, dolayısıyla yavaşlarken pedaldan fayda sağlanamıyor. Bu yüzden tek vites tarafında kullanım için arka freni sökmeyin diyorlar. Fixie de ise arka fren gereksiz, sadece ön fren yetiyor.

Ben yaşlandıkça minimalizmden, sadelikten daha çok zevk alır oldum. Tek vites veya fixie gibi bisikletler o yüzden daha çekici geliyor bana. Zaten bisikleti de vitessiz bir bisiklette öğrenmiş ve yıllarca o bisikleti kullanmıştım. Hatta 30 yaşıma kadar hiç vitesli bisiklet kullanmamıştım diyebilirim. Sizi o yüzden çok iyi anlıyorum.
Evet fixed bike değil.
Fixed tarafta kullanmıyor.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Fixie kontrayla kıyaslanamaz bence. Kontra bir fren çeşidi, fixie ise bisiklet çeşidi.
bir bakıma fixie de bir fren çeşidi? fren diyince illa hızı sıfırlamak demek değil ki. sonuçta arka tekerin hızını azaltıcı etki oluşturmaya ''fren'' diyoruz. kontrada göbeği dönmemeye zorluyoruz. fixiede ise teker pedallarla eş hareketli ve direkt pedallara ters yönde kuvvet uygulayarak direnç oluşturuyoruz.

ha hareketsel olarak fixienin ne artısı var dersen, fixiede tekeri geri de çevirebiliyoruz ama onu da freestylecı tayfa dışında kullanan olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
bir bakıma fixie de bir fren çeşidi? fren diyince illa hızı sıfırlamak demek değil ki. sonuçta arka tekerin hızını azaltıcı etki oluşturmaya ''fren'' diyoruz. kontrada göbeği dönmemeye zorluyoruz. fixiede ise teker pedallarla eş hareketli ve direkt pedallara ters yönde kuvvet uygulayarak direnç oluşturuyoruz.

ha hareketsel olarak fixienin ne artısı var dersen, fixiede tekeri geri de çevirebiliyoruz ama onu da freestylecı tayfa dışında kullanan olmuyor.
Fixiede pedalda ölü nokta yok. vites yok, hızı kadansla ayarlıyorsunuz. Pedalı istediğiniz konuma kontraya göre daha kolay alabiliyorsunuz. Kısaca mekanizma sadece durmak değil gitmek için de farklı çalışıyor.

Konuya dönecek olursak, siz neden seviyorsunuz sabit vitesi?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
frensiz ve vitessiz bir çelik kadronun estetik duruşu, deniz kenarı güzergahlarda vitese ihtiyaç olmaması ve skid :)
 
Fixed gear konusunda baya bir bilgi karışıklığı mevcut sanırım. Şöyle bir özet geçiyorum.İstediğiniz soruları yanitlayabilirim.

1.Fixed gear kilitli pedal olmadan kullanılmaz. Kullanılırsa sonu hastanede bitebilir.

2.Bisikleti yavaşlatmak için skid (arka jantı kitleme), pedala ters yönde yavaş yavaş yük uygulama ve son olarak bmx ci arkadaşlarımızın da çokça yaptığı arka tekere ayak koyma gibi yöntemler uygulanilir.

3.Her kadrodan fixie bisiklet olur fakat fixie gibi olmaz :)
Virajlarda pedalın yere çarpmamasi için kadro geometrileri ona göre ayarlanır.

4.Fixed gear bisikletler en az güç kaybının yaşandığı bisikletlerdir.

5.Sprintte en atik bisiklet türüdür.

6.Sürekli aynı şartların olduğu etaplarda (sabit eğim) yol bisikletlerinden daha iyi ortalama elde edilir.

7.Fixed gear sanılanın aksine çok ucuz değildir.Dandik malzemeler kullanıldığında arka jant göbeği, aynakol göbeği ve lockring aşınır.

8.Fixed kullanmak dizlerin canını okur. Lakin yol bisikletinizin yanında güç antremanlariniz için kullanmanız yarar sağlıcaktır.

9.Fixie öyle takım elbiseyle veya çok şık bir şekilde kullanılacak bisiklet değildir 5-10 km sonunda kan ter içinde kalırsınız.

10.Sürekli kullanmak saçmalıktır.

Yazım hatalarım olmuş olabilir şimdiden kusura bakmayın.

9. ve 10. Madde hariç aynen katılıyorum.
Dikkatimi çeken şey ne zaman youtube'da fixed bisiklet videosuna denk gelsem sürücüleri kural tanımaz, trafiği alt üst ederler. Sons of anarchy bike version.

"Vites yok fren yok kural yok"

Temel ilke budur fakat buraya bir parantez açılması şart. "Başkalarının hayatına zarar vermemek kaydıyla" eklenmelidir. Ülkemizde öyle olmasa da yurt dışındaki fixieci gruplarının büyük çoğunluğu neoanarşist politik gruplardır. Ben yurt dışında kent kültürüne yönelik protest bir tez sunmayan ciddi fixieci grubu görmedim. Hepsi ciddi ciddi okuyan araştıran hayata doğaya evrene karşı felsefi bir karşı duruşu olan çocuklardır. Bizde öyle değil maalesef. Batıdan aldığımız diğer şeylerdeki gibi bunda da sadece şekli almışız, içerik yine taklaya gelmiş. ?

Yurt dışındaki fixieci grupları çok ciddi örgütlenmelerdir. Çok seri bir biçimde organize olabilirler. Sözgelimi A caddesinde bir fixieciyi sıkıştırma gafletinde bulunan bir araç sürücüsü 15 dakika içinde bunu çok pahalıya ödeyebilir. Bizde fixieci sayısı çok az olduğu için bu konuda da ciddi bir örgütlenme yapabilmek şimdilik ham hayaldir.
Geçmişini bilmeyen yada inkar eden gününe ışık tutamaz diyen fosiller denim bende yakın beni:huhuu:

İnsanlar kendi tarihlerini kendileri yapar; ama onu kendi iradeleriyle değil, kendi seçtikleri koşullar altında değil, dolaysız olarak önlerinde buldukları, verili, geçmişten devrolan koşullar altında yaparlar. (Karl Marx, Louis Bonaparte'ın 18 Brumaire'i)

Marx bile geleneği reddetmiyor. Forumda öyle bir babayiğit çıkar mı bilemiyorum. ?
Yokus asagi inerken ayaklar pedaldan kayarsa ne oluyor fixie de? Bana sanki ayaklari geri koymasi cok zor olur gibi geliyor. Bir de kontra frenli single speed ile karsilastirirsak fixienin avantaji nedir? Sadelikse o da sade.

Şubat ayında İzmir'e geldiğimde Çarşı'da bi çay içelim. Uzun uzun her şeyiyle anlatırım ve hattâ uygulamalı olarak gösterebilirim. Ya da bi Karşıyaka -Karagöl tırmanması yapalım seninle Hüseyin. Sende fixieci kumaşı var.
 
Son düzenleme:
Fixed gear konusunda baya bir bilgi karışıklığı mevcut sanırım. Şöyle bir özet geçiyorum.İstediğiniz soruları yanitlayabilirim.

1.Fixed gear kilitli pedal olmadan kullanılmaz. Kullanılırsa sonu hastanede bitebilir.

2.Bisikleti yavaşlatmak için skid (arka jantı kitleme), pedala ters yönde yavaş yavaş yük uygulama ve son olarak bmx ci arkadaşlarımızın da çokça yaptığı arka tekere ayak koyma gibi yöntemler uygulanilir.

3.Her kadrodan fixie bisiklet olur fakat fixie gibi olmaz :)
Virajlarda pedalın yere çarpmamasi için kadro geometrileri ona göre ayarlanır.

4.Fixed gear bisikletler en az güç kaybının yaşandığı bisikletlerdir.

5.Sprintte en atik bisiklet türüdür.

6.Sürekli aynı şartların olduğu etaplarda (sabit eğim) yol bisikletlerinden daha iyi ortalama elde edilir.

7.Fixed gear sanılanın aksine çok ucuz değildir.Dandik malzemeler kullanıldığında arka jant göbeği, aynakol göbeği ve lockring aşınır.

8.Fixed kullanmak dizlerin canını okur. Lakin yol bisikletinizin yanında güç antremanlariniz için kullanmanız yarar sağlıcaktır.

9.Fixie öyle takım elbiseyle veya çok şık bir şekilde kullanılacak bisiklet değildir 5-10 km sonunda kan ter içinde kalırsınız.

10.Sürekli kullanmak saçmalıktır.

Yazım hatalarım olmuş olabilir şimdiden kusura bakmayın.
@kudretozbay

Kudret bey, Dediğiniz şeylere büyük oranda katılıyorum, detayı aşağıya yazdım, ancak benim merak ettiğim sizin olaya nasıl baktığınız? Seviyor musunuz fixie kullanmayı ve eğer seviyorsanız en çok hangi nedenden ötürü?

1.Fixed gear kilitli pedal olmadan kullanılmaz. Kullanılırsa sonu hastanede bitebilir.

Katılıyorum, pedal kaydıktan sonra tekrar gelip ayağa çarparsa fena olur.

2.Bisikleti yavaşlatmak için skid (arka jantı kitleme), pedala ters yönde yavaş yavaş yük uygulama ve son olarak bmx ci arkadaşlarımızın da çokça yaptığı arka tekere ayak koyma gibi yöntemler uygulanilir.

Ben bazen ön fren de kullanıyorum:)

3.Her kadrodan fixie bisiklet olur fakat fixie gibi olmaz Virajlarda pedalın yere çarpmamasi için kadro geometrileri ona göre ayarlanır.

Aynı fikirdeyim, Pedal kolunun da normalden kısa seçilmesinde fayda var.

4.Fixed gear bisikletler en az güç kaybının yaşandığı bisikletlerdir.

Aynı fikirdeyim. Ama kişi için değil bisiklet için. Aktarmada güç kaybı yaratacak pek bir şey yok. Kişi için bakılır ise, sürekli pedal çevrilen sabit vitese göre tek veya çok vitesli bisikletlerdeki dinlenme imkanı epey fark ediyor.

5.Sprintte en atik bisiklet türüdür.

Vitesli bisiklet ile kadans yükseltip daha çabuk hızlanılabileceğini düşünüyorum, ama elimde veri ve deney yok tabi.

6.Sürekli aynı şartların olduğu etaplarda (sabit eğim) yol bisikletlerinden daha iyi ortalama elde edilir.

Eğer dişli oranı aynıysa evet, ancak genelde fixie oranları yol bisikletinden düşük oluyor. Genel oranlara bakarsak yol bisikletindeki 53-11 yada 50-12 ile genelde fixielerde kullanılan 44-16 ve 46-16 baş edemez.

7.Fixed gear sanılanın aksine çok ucuz değildir.Dandik malzemeler kullanıldığında arka jant göbeği, aynakol göbeği ve lockring aşınır.

İki üç ay önce 830 liraya sıfır fixie aldım. İki sene hergün kullanıp sonra çöpe atsam günlüğü bir liradan biraz fazlaya gelir. Ama kastettiğiniz track bike denilen pist bisikletleriyse haklısınız.

8.Fixed kullanmak dizlerin canını okur. Lakin yol bisikletinizin yanında güç antremanlarınız için kullanmanız yarar sağlıcaktır.

Dişli oranı da önemli bence. Yol bisikletinin yanına düşük oranlı bir fixie kadansı da iyileştirebilir. Benim pedal çevirişim daha yumuşak hale geldi örneğin.

9.Fixie öyle takım elbiseyle veya çok şık bir şekilde kullanılacak bisiklet değildir 5-10 km sonunda kan ter içinde kalırsınız.

Katılıyorum. Bu efsane nereden doğmuş bilemiyorum, takım elbiseyle kullanım için çok kısa mesafe ve eğimsiz yerlerde sürülmüyorsa elektrikli dışında hiçbir bisikletin uygun olmadığını düşünüyorum.

10.Sürekli kullanmak saçmalıktır.

Bunu anlamadım. Sürekli derken dağda bayırda da fixie kullanmayı kastediyorsanız haklı olabilirsiniz. Fixie asfalt ve görece eğimsiz yerler için tercih edilebilecek bir bisiklet.
 
Geri