Scudo Sports

Neden göbek dinamosu kullanmamalıyız?

Scudo
@Hamdi O.

Ancak uzun bir tur soz konusu ise, sarj sorunu bisiklette uretilen enerji ile giderilecekse, gunes paneli vb. cozumler mumkun degil veya yetersiz ise dinamo tek cozum. Hangi tur dinamo kullanilirsa kullanilsin elbetteki surtunme nedeni ile teker donus direncinde dusme yasatacaktir.
Bir turcu yaris performansi pesinde olmadigina gore dinamo kullanacaktir.
Gunubirlik kullaniciysaniz da zaten sarj imkani bulacaginiz bir yere ulasacaginiz icin dinamo kullanmaz, cok lazimsa powerbank tarzi malzemelerle isinizi gorursunuz.
 
@suat akman Hocam güneş enerjisiyle elektrik üretmek göbek dinamosundan çok daha cazip bana göre. Çünkü güneş enerjisiyle elektrik üretmek için bisikletin ilerliyor olmasına gerek yok durduğunuz kamp yaptığınız herhangi bir yerde şarj etmeye devam edebilirsiniz. Ayrıca güneş panelini sadece bisiklet turlarında değil başka gezi aktivitelerinizde de kullanabilirsiniz. Aşağıda paylaştığım videodaki gezgin 2 yıldır dünya turunda. Herhalde cazip olmasa kullanmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Videonun pekte birsey kanitlamadigini dusunuyorum. Serbest donme , ustunde yuk yokken donme suresi birsey ifade etmiyor bence . lastiklerin yuvarlanma direnclerini nasil olcuyorlarsa bunuda o şekilde olcmeliler . yoksa hicbir inandiriciligi yok .
 
@furkan.zaman Hocam göbek dinamosu serbest dönmeyi bile beceremiyor üstünde yük varken daha iyi dönecek hali mi var ?
 
Merhaba,
Arka ve ön lambaların pillerinin gerekli olduğu zamanlarda bozulmuş olmaları,güçlerinin azalmış olmaları gibi sebeplerden dolayı ön göbeği shimano XT dinamolu göbekle değiştirdim.Yeni nesil ön dinamolar da sürtünmeyi fark etmiyorsunuz.Ayarsız bir fren bacağı çok daha fazla sürtünme yaratıyor.İstanbul da şehir bisikleti kullanan herkese öneririm. Ön lambam AXA 70 lux.Hava kararınca kendi kendine yanma pozisyonuna ayarladım.Artık yanımda yedek pil taşımıyorum.
 
@Sabri Atalay Dediklerinize katılıyorum hocam yeni nesillerde direnç gerçekten çok düşük şehir içinde cazip olabilir ancak direnci düşük olan bu dinamolar ne kadar enerji üretebiliyor? 3 wattlık bi dinamoyla 10 wattlık dinamonun direnci çok farklı
 
@hamdio. On janta aktarilan enerjinin 1000 de 1 i kadar bir etkisi varsa onemsiz kabul edecegim tabiki. Videoda uygulanan kuvvet cok kisitli , bisiklet surerken bundan cok daha fazla efor sarfediyoruz. Yani demem o ki oradaki surtunme kuvveti bisiklet enerjisinin sadece binde birine mal oluyor ise onemsiz bir kayiptir.
 
@furkan.zaman Hocam videodaki dinamosuz olan göbek tek bir dokunuşla 2 dk boyunca dönüyor hatta belki video bittikten sonra ile dönmeye devam etmiştir. Dinamolu olan göbekler ise aynı kuvvetle 10 saniye bile dönemiyor. Sizce aradaki fark 1000'de 1 kadar mı ?
 
@hamdio. bilim bu sekilde islemiyor arkadasim , fizik bu kadar basit degil. Ne demek istedigimi anlattim . daha basit bir sekilde tekrar soyleyeyim . 1000 pedal cevirmede dinamonun kaybi sadece 1 pedal cevirmenin enerjisine esit ise . bu kayip onemsenmeyecek derecededir . Bu video ne kadar enerji kaybi oldugunu olcmemektedir .
 
@furkan.zaman Hocam bi yandan bilimden bahsediyosun bir yandan da videodan izleyip 1000'de 1 kayıp var diyosun. Neyle ölçtün allah aşkına söyle de biz de öğrenelim bu bilim nasıl işlermiş
 
@hamdio. Ben zaten sizin verdiginiz bilgi dogruyu yansitmayabilir nedenide bu olabilir seklinde aciklama yapiyorum. Ortada birsey hesapladigimi yada kanitladigimi iddia etmedim.
 
@MBB Haklısın hocam abartmaya gerek yok sonuçta ne @furkan.zaman arkadaş dinamoyu icat etti ne de ben güneş panelini icat ettim gerilmeye gerek yok :)

Bu da bilimsel bir video olsun madem @furkan.zaman :) Videoda power on ve power off modlarda ayrı ayrı aynı miktarda enerji uygulanarak göbek dinamosu test ediliyor. Power on modda iken sadece 17 saniye dönebilirken power off modda 2 dakika 53 saniye dönüyor. Belki gene dersiniz pedal çevirirken daha çok kuvvet uyguluyoruz diye ama bu test için böyle bişey söylemek pek de mantıklı olmaz çünkü bu defa tekerleğe oldukça fazla bir kuvvet uygulanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur77 ve Yuppata
Ne diyebilirim ki , herkes istedigine inanmakta özgür.Bana gore hala onemli birsey kanitlanmis degil . herkese iyi pedallamalar.
 
@furkan.zaman Hocam siz herhalde teker tamamen kilitlenirse anca ikna olacaksınız :) Ama ne diyelim herkes istediğine inanmakta özgür tabi
 
Bu test cok basit.
Benim ise öğrenmet istediğin ise dinamolu bir bisikletle rampa inerken %kaç güç kaybı vardir?. Dinamo herkesin bildiği gibi 2 mıknatıs vardir ve bu bosta donen tekeri erken durdurur.ama yolda ayni hesap olmaz.Bu bence bisikletlerde neredeyse bisiklet fiyatina yaklaşan aydınlatma firmalarının iddasıdir☺dinamo şifadır,farzdır hele ki şehir bisikletinde ilaçtır.
 
Malesef ki test yük altında olmadığı için iddaasının kesin bir hükmü yok.

Sadece dinamo değil standart göbeklerde de benzeri durumlar görülüyor,
Testteki dinamo göbek rulmanlı akıcı bir model ve tüm sonuçları beklenen gibi.
Videodaki setup dış lastik dahil kabaca 1.900-2.000gr civarındadır ve bu donanımın deneydeki moment altında magnetlerden etkilenmesi çok daha doğaldır, bu sebeple ki testin yük altında gerçekleşmesi gerekir.

Geçmişte tur bisikletinde Alfine ve Sondelux denemiş bir yol bisikletçisi olarak yorumlayabileceğim tek negatif etken ağırlıktır,
Sondelux ile yüksek meblalar karşılığı 400gr civarında ön göbek ağırlığına inebilseniz de yol ve mtb göbeklerinde orta seviyelerde 100gr civarlarını yakalayabiliyorsunuz,
bu da tekerlek setinin performansına katkı sağlıyor muhakkak.

Geri kalan hesaplamalar marjinal değerler malesef...

Aero yol kaskının işe yaradığına tüm matematik hesaplamalarının hak verdiği gibi,
fark edilir düzeydeki kazanımın 40km/h üzerinde yakalandığı da marjinal kazanımın toplam kazanıma etkisini yorumlamaya örnek olarak verilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mali.ozdemir
Jantın tellerini kullanarak bir rotor yapsanız teoride sürtünme yok gibi gözüken bir sistem bile elektrik üretirken dönüş yönüne ters kuvvet üretip dönüşü engellemeye çalışır.Hatta şöyle söyleyeyim ters kuvvetin büyüklüğü elde ettiğiniz elektrik enerjisinden daha büyüktür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Valla fiziksel kurallar ne der tam olarak bilemiyorum da, dinamolu gobek cok agir be hacilar! Bir sefer on gobek dinamolu bir bisikletim oldu, neler cektim, 1 kg ön gobek mi olur? Ne hizlaniyor ne rampa cikiyor, cok zor cok.
Ben ettim siz etmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
Geri