Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden Pahalı?

Cevapların tamamını okumadım fakat, iş gerçektende demir dökmek değil, bir dişli yapabilmek için, iyi bir matematik, elmas torna ve freze uçları, bilmem kaçbin euro luk cnc ler gerekiyor ve bunlara program yazan insanlar çalıştıran operatörler var, kolay birşey değil kısaca, torna tesviye her zaman maliyetlidir, hiç yolun tornacıya düşmemiş anlaşılan
 
Scudo
@Bülbül-i Nâlân

Neyi, neye göre sorguluyoruz? Bana göre de bisikletler ucuz!? Ben de soruyorum o zaman; niye bu kadar ucuz bu bisikletler ;)
 
@rahmi kocaman


Tartışmada kritik eşiğe vardık. :)
 
Örnek bir videoda bu işler nasıl işliyormuş görelim. Sorduğunuz soruların cevapları yazılarak verilecek türden değil.
İzlemek öğrenmek daha doğru. Bu işlerin bu bu kadar basit olmadığını anlamak için çeşitli mecralarda araştırma yapmanızı öneririm.

 
Kafa yorsanız da pahalı yormasanız da...İşin üretim safhasını, maliyetleri forum üyeleri gayet güzel açıklamış. Daha geçen gün bu konu üzerinde oldukça tartışıldı konu açmadan önce güncel konuların taranması gerekiyor. Yoksa burada iş totolojiye dönüyor... Bir konu açalım ve herkes hayatında nelere gereksiz yatırım yaptığını, ihtiyacı olmadan nelere ne paralar verdiğini objektif şekilde yazsın, bunun üzerine bisiklet fiyatlarını forumca sindirmiş oluruz.
 
Iyi bir bisiklet parcasindan beklenenler:

Ergonomi
Aerodinami
Hafiflik
Saglamlik - Dayaniklilik
Cok uzun sure her kosulda sorunsuz calisma
Yuksek performans

Bunlarin tamaminin birarada olmasi da ciddi bir AR-GE ve tecrube ister; dizayn calismasi, yuzlerce prototip, kaliteli materyaller, ince muhendislik ve iscilik.
Kaliteli ve dayanıklı bisiklet / bisiklet parcalarinda bunlardan birisi olmazsa olmaz! Bunlar bir arada olunca da maliyet yukselir.
Urun tutulduktan ve ciddi ciro yaptiktan sonra maliyeti dusse de marka degeri, sirket politikalari, distrubitor ve bayinin bolgesel politikalari, tuketicinin tercih ve harcama egilimleri sonucu piyasa degeri belli bir noktadan sonra inmez.
Ornegin Turkiye'de anli sanli bir markanin distrubitorunun cogu parcada 2-3 adet alim kabul etmedigi, koli bazli calistigi, bu nedenle kucuk bayilerin cogu urunu elde kalmasi riski nedeniyle dukkanina cekmedigi soylenir.
Pek cok aletli sporla kiyaslarsaniz (ultra pro modeller haricinde), hobi ve ustu kullanicilar icin bisiklet ve ekipmanlari genelinde cokta pahali degildir. Gercek olan ulkemizde buyuk kesimin gelir duzeyinin dusuk olmasidir. Insanlarimiz birakin hobiyi, yillik bir hafta tatil parasi denklestiremez. Avrupa'nin bazı ulkelerinde tatile cikamayanlara devlet destegi vardir, cunku tatil bir ihtiyactir. Biz ise temel ihtiyaclarimizi zor karsilar haldeyiz. O yuzden hersey bize pahali geliyor...
 
bisiklet sektöründen bi haber olan için pahalı bisiklet veya pahalı bisiklet parçası şaşkınlık tır.
kapımın önünde bisikletimi yıkarken arkadaşım geldi direk sorduğu soru şuydu. kaça aldın ?
fiyatını söyleyince sanki parayı kendisi vermiş gibi hayretlere düştü. az kalsın intahar edecekti benim bisiklete verdiğim para yüzünden :D
 
Bu vergilerle daha ucuz olamaz, en azında Türkiye'de, aynı bisiklet dışarıda daha ucuz, bu insanlar orada kazanmıyorlar mı sanki. Tabiki kazanıyorlar. Bizde üreteni de ithal edeni de, herkesi cezalandırıyorlar.
 
dönüp dolaşıp tekrar açılan konulardan :)
bende açmıştım tartışmıştık güzelce.

kimse aldığı gözlüğü, ayakkabıyı, gömleği sorgulamıyor ama bisikleti sorguluyor :D
hamit marka gömlek 10 tl iken, tomy, lacoste vb 100tl. kimsede demiyorki aga bu nedir? ama o lacoste deyip alınıyor.
o bisanken diğeride cannondale, surly, trek.... artık ne ise.

bu tarz açtığım konulardan ve uzunca düşünmemden sonra aldığım karar sorgulamamak oldu. çünkü diğer türlü insan çelişkide kalıyor. gönül treklerde surlylerde focuslarda kalıyor, beyin la manyakmısın aynı donanım işte neden kasçan boşuna diyor.


edit: birde bisiklet pahalı falan değil. günlük ulaşım için kullansanız bile, (büyük şehir için konuşuyorum) 2tl bir yere gidiş, 2tl dönüş olarak hesplarsak ve ayda 22 gün çalıştığınızı varsayalım 88tl kardasınız. 1000tllik bisiklet aldınız ve bu 88tl ile taksit yaptınız ve 4 ayda bir genel bakıma gittiniz diyelim 50tlx3=150tl bisikleti 9 taksit ile aldığınız var sayalım 111,10x9=1000TL 150tl+1000tl=1150
bisikletin aylık maliyeti 96tl. günlük ulaşım harcamanızı düşersek 96-88=8TL 8tlye bisiklet sahibi oluyorsunuz pahalı diyorsunuz.
benden iyi pazarlamacı olurmuş :D
 
hamit marka bisiklet iyidir :D
 
Bisiklet zorunluluk değildir.Kimse zorunluluktan bisiklet sürmez,almaz.

Hobidir.Zevk içindir.Tutkudur.Heyecandır.Aşktır.

Tabi ki tekniktir.Kaliteli malzemedir pahalı yapan.

Aşkın için tek taş pırlantaya verdiğin para seni üzmez.Heyecanlandırır.İlişkini sağlamlaştırır.

Dünyada hobi ve zevk için üretilen her ürün pahalıdır.
 
@volkan Öz

ulaşım amacı için markete gidip gelmek için almak isteyen zaten ucuzunu alabilir.
bizim amacımız dediğin gibi aşk <3 :D
 
@Raşit S

Yanlış anlamadıysam plastik boru kaynak makinası bunlar,

Çap büyüdükçe pafta fiyatlarının katlanarak arttığını hesaba katarsak sanırım resimdeki bisikletten 2-3 tane alabilecek kadar fiyatı olmalı bu makinanın :)
 
@chn krmz

müşterilerimize layık olmaya çalışıyoruz :D

saygılar
Hamit Bisiklet CEO
 
  • Beğen
Tepkiler: chnkrmz
Bırakın pahalı olsun, para olmadan teknoloji gelişmiyor.

Altı üstü demir diyorsanız, salcano xrs 300 var hem demiri de bol :)
 
Geri