Scudo Sports

Octane One Prone 29

Bazen forumda başlıklarda gezerken bazı kişiler kendi kendilerinib tamircisi olduğunda özenir niye acaba diye düşünürdüm. Şuan ki yaşadığım durumlar zincirinde hak vermeye başladım. Bir atasözünde de dediği gibi "sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer" şuan ki durumum aynen ona evriliyor.

İlk jantları ördürdüğüm zaman işçilik ve maliyet olarak olaraka kendimce adamı tastikledim. Sonra tekerleri kadroya taktığımda arka tekerde dishing merkezleme olmamış, ön tekere baktım yerine oturuyor ortada takıp geçtim. Sonra arka tekeri götürdüm dueumu anlattım böylr böyle aleti varmış diye de söyledim. Önce aletin olmasını reddetti sonra o yöntemi, buna sadece kadro ile bakılacağını dedi ve kadroyu götürdüm. Kadroyu götürdğm yaptı ertesi gün aldım eve getirdim. Kurdum tamam oluyor. Bugün boşum diye oturdum başına eksik parça gelesiye kadar toplayıp vites rotor ayarı yapayım dedim. Vites gayet güzel oldu bir kaç bakla eksiktmesi yaptım ve tam oldu. Arka rotorda yamukluk vardı ona ara verip öne geçtim. Ön rotordan ziyade ön teker yamuk çıktı dönerken 8 çiziyor. Bir cırt kelepçe ile hemen baktım nerede yamukluk var diye 2 küçük bantla yerini belli ettim. 1 nokta daha çıktı onu düzelttim daha büyük olan ilk işaretlediğim yere gelip baktığımda tel başının aşındığını gördüm daha detaylı incelediğimde baş üzerinde çatlak fark ettim. Zaten zorlanmasından dolayı o tutan köeşeler falan erimiş tel gibi dairesel bir forma geçmiş. Sökü önceki janttan çıkan dtswiss tel başından takayım dedim. Lastiği söküp bantı çıkarttım üstten de sökülmeye çalışılmış diş kalmamış erimiş tamamen. Belli ki baktı olmuyor aman diyio geçmiş arkadaş. Pense ile tutup çıkarayım dedim o ara pense limden kayıp tele çarptı ve çarpması ile tel başı kırıldı. Şuan kırık tel başıyla uğraşıyorum. Umarım tek slrun bu çıkar nedense tel boyları da kısaymış gibi geliyor. Son fotoğrafta kırık tel başı ve diğer kurcalanmış boyası çıkmış tel başı var. Onun durumu bundan iyi.
118bakla kurtardı sürüşe göre 116ya da çekebilirim.

Ekleme : Beklenen son geldi ve tel başını çıkarmaya çalışırken tel kırıldı. daha önceden söktüğüm 295mm olana dt teli taktım uzun geldi. en azından tel boyu doğruymuş o yönde şüphem kalmadı. Genel bir kontrol yapıp benzeri durumda olan tel başı varsa yedekli telde bir kontrol edip değişmesi gereken varsa değiştireceğim. En azında baktım bu teller çok kalitesiz geldi. Aynı uzunlukta farklı markaya yönelebilirim, örme kısmında en başında beri tel uzunluğu hesaplaması kafamı karıştırdığı için yapmıyordum.
 

Dosyalar

  • IMG_20221126_113512.jpg
    IMG_20221126_113512.jpg
    137,5 KB · Okunma: 46
  • IMG_20221126_125956.jpg
    IMG_20221126_125956.jpg
    37,2 KB · Okunma: 44
  • IMG_20221126_133825.jpg
    IMG_20221126_133825.jpg
    71,7 KB · Okunma: 43
  • IMG_20221126_141745.jpg
    IMG_20221126_141745.jpg
    61,4 KB · Okunma: 42
Son düzenleme:
Scudo
Ön jantta çıkan çatlak tel başı, kırılan jant teli derken başına oturup sıra ile elimde buluna dt swiss tel başları ile başta hepsini yeniledim, kırık tel başı yerine yenisi alıp değişim yaptım oturdum bütün günümü akort ile geçirdim 3 kez yaptım ve hep bir noktada yamukluk kalıyordu en sonunda tamamen telleri söküp yeniden ördüm ve bir kaçı boşa geldi baktım olmayacak başka bir bisikletçiye götürdüm. Bisikletçi kontrol edip yeniden örüm yapmış. Önceki bisikletçi örüm yaparken tel uzunluklarını karıştırmış. Uzun olması gereken tarafa kısa tel atmışlar hali ile bir taraf gerilince kısa olan teller, tel başlarından çıkıyormuş. Yeniden örüm yapıldı ve şuan akıcı şekilde dönüyor.
Şişman Bisiklet üzerinden satın aldığım 6 vida180mm Avid HS1 rotorlarım geldiğinde vidasız ve kutusuz çıkmıştı. O zaman önce arka tekerde merkezleme olmaması sonrasında ön jant durumu derken rotorlara hiç bakmamıştım. Jant üzerine takıp kontrol edince öne gelen rotorda öyle bir yamukluk var ki 1-2 gün uğraşmama rağmen pek bir değişiklik olmadı.

Ön jantı beklerken hepsiburada üzerinden aldığım kendinden yapışkanlı şeffaf kaplamayı kadro v maşa üzerinde çamur, taş vb durumlar ile oluşabilecek çizilmelere karşı yapıltırdım. Saç kurutma makinesi yada benzeri bir ısı veren cihaz olmayınca bazı noktalarda hava kabarcığı kaldı ama çok dert edilecek bir durum yok.
(link) 32liradan aldığım ürün 73 lira olmuş.

12li sistemin olmazsa olmazı çapraz durumu çok belli oluyor. 116 baklaya geçiş yaptım, 118 bakla ile B vidasında hiç bir pay kalmıyordu.

Şuan ay başı olması sebebiyle iş tarafında sunum ve rapor yoğunluk dönemine giriş yapmış oldum, ayın 15ine kadar çok nadir vaktim olacak. Zaten 3-5 küçük detay dışında bir şey kalmadı.
-Ön rotor ayarı yapılacak (sürtme/düzeltme),
-Maşa kilit mekanizmasının çalışmasını tam anlayamadım kilitliyor ama açılmıyor ona bakacağım,
-Daha ince/hassas bir vites ayarı,
-Vites, dropper, maşa kilit tel fazlalıklarının kesilmesi.

Balkonda çekilen görseller alanın dar olmasından dolayı çok hoş olmuyor (geniş açı modundan kaynaklı) kalan detayları halledince dış çekim gelecek.

Sonuncu fotoğrafta bonus olsun. Bir ara konu içinde bahsetmiş olduğum kredi işlerinin olmaması sebebi ile alamadığım bisiklet. Sahibi memleketine götürdü. Bu arada 29" L (20,5") kadro olmasıyla bisiklet devasa duruyor. Bonus bisiklette 27,5" L (20,5") kadro.
Telefondan girmiştim yazım yanlışlarını düzeltip linki ekledim.
IMG_20221205_150747.jpgIMG_20221205_150802.jpgIMG_20221205_150659.jpgIMG_20221205_142836.jpgIMG_20221205_143939.jpgIMG_20221205_143952.jpgIMG_20221205_142725.jpg

Gidona gelen kabloların öncesi ve sonrası. Üzerine ek olarak kablo düzenlemede kullanılan spiralden geçirdim dağınıklık yerine, biraz daha toplu durması için.
IMG_20221204_161947.jpgIMG_20221205_142534.jpg

IMG-20221129-WA0002.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_20221205_142631.jpg
    IMG_20221205_142631.jpg
    72,6 KB · Okunma: 24
Son düzenleme:
Selamün Aleyküm dostum, maşa konusunda benim gibi kazık yemiş olma ihtimaliniz bir hayli yüksek. Bu kadronun bu kadar iyi duracağını tahmin etmiyordum, galiba küçük bedenleri bunun kadar iyi durmuyor. Bu arada zincirim çaprazlamasında ciddi bir sorun var mı?
 
Selamün Aleyküm dostum, maşa konusunda benim gibi kazık yemiş olma ihtimaliniz bir hayli yüksek. Bu kadronun bu kadar iyi duracağını tahmin etmiyordum, galiba küçük bedenleri bunun kadar iyi durmuyor. Bu arada zincirim çaprazlamasında ciddi bir sorun var mı?
Vallahi bu fiyata böyle kazığa can feda ama bir sıkıntı yok ben kurulumunda bir yerde hata yapmışım çalışıyor. Zaten kilit çalışmasa da çok umurumda olmazdı, bu bisikleti asfalt veya arazi dışında süreceğim yer diğer arkadaşlar ile buluşmak dışında olmayacak.
Çapraz olarak çok gibi gözükse de bonus görseldeki bisiklettekinden daha azdı zaten 51T 'ye gerek var mıydı diye arada kendime soruyorum fazla kullanmayacağım için çok sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum. 1-2 geriye pedal çevirince üst dişten çıkıyor zaten dik rampa/tepe çıkarken çok ekstrem olmadıkça pedalı da geri çevirme ihtiyacı olmayacaktır.
IMG_20221205_150917.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Awacs7n
Vallahi bu fiyata böyle kazığa can feda ama bir sıkıntı yok ben kurulumunda bir yerde hata yapmışım çalışıyor. Zaten kilit çalışmasa da çok umurumda olmazdı, bu bisikleti asfalt veya arazi dışında süreceğim yer diğer arkadaşlar ile buluşmak dışında olmayacak.
Çapraz olarak çok gibi gözükse de bonus görseldeki bisiklettekinden daha azdı zaten 51T 'ye gerek var mıydı diye arada kendime soruyorum fazla kullanmayacağım için çok sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum. 1-2 geriye pedal çevirince üst dişten çıkıyor zaten dik rampa/tepe çıkarken çok ekstrem olmadıkça pedalı da geri çevirme ihtiyacı olmayacaktır.
298109 dosyayı görüntüle
Bence çok da çapraz sayılmaz. Sonuçta çok kullanılan bir dişli olamayacak en büyüğü.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
'VALLAHİ' bu fiyata böyle kazığa can feda ama bir sıkıntı yok ben kurulumunda bir yerde hata yapmışım çalışıyor. Zaten kilit çalışmasa da çok umurumda olmazdı, bu bisikleti asfalt veya arazi dışında süreceğim yer diğer arkadaşlar ile buluşmak dışında olmayacak.
Çapraz olarak çok gibi gözükse de bonus görseldeki bisiklettekinden daha azdı zaten 51T 'ye gerek var mıydı diye arada kendime soruyorum fazla kullanmayacağım için çok sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum. 1-2 geriye pedal çevirince üst dişten çıkıyor zaten dik rampa/tepe çıkarken çok ekstrem olmadıkça pedalı da geri çevirme ihtiyacı olmayacaktır.
298109 dosyayı görüntüle
Bana çok çapraz gibi geliyor, aynı sorun bende de vardı ve zincirin ömrünü bir hayli kısaltıyordu. Bir de zincir bazen aynakol dişlisine çapraz basıp hem kayma hem de ses yapabiliyor. Aynakol dişlisi 30 mu bu arada?
 
Bana çok çapraz gibi geliyor, aynı sorun bende de vardı ve zincirin ömrünü bir hayli kısaltıyordu. Bir de zincir bazen aynakol dişlisine çapraz basıp hem kayma hem de ses yapabiliyor. Aynakol dişlisi 30 mu bu arada?
32T çan çin çon (aliexpres malı) (link)

Bugün önce bisikletçiye gitmek sonrada az tur yapmak adına biraz çıkıp sürdüm. Ön rotorun bir noktasında acayip bir yamuk var, iç tarafa bakan yüzey ile dış tarafa bakan yüzeyler farklı taraflara bakıyor. Birini düzeltince diğer taraf yamuluyor. Böyle her şehrin bir eski çarşısı ve orada bakır dövenler olur onlara götürüp çekiçleme ile ince ayar tarzı bir şart. Bisikletçi uğraştı olabileceği en temiz konuma getirdi ama maalesef yok, küçük noktasal pürüz duruyor. O noktasal pürüz normal sürüş sırasında hissedilmiyor ama ön frene basınca noktasal sürtmeden dolayı fren kolunda minik kalp atışı gibi hissediliyor. Başka bir ön arka rotor seti siparişi vermiştim, hatta elim değmişken ön 203 ara 180 olarak adaptörü ile aldım. Gelince kurulumu ona yaparım. Şuan sürtmeden dolayı üzerindeki balatanın aşınma ihtimalinden dolayı vaktiyle aliexpressten adlığım balataları kullanıyorum shimano olan evde yedekte duruyor.

Yaklaşık 18,6 km kadar sürüş yaptım. Bir kısmı arazi bir kısmı şehir içi olarak. Tabi gpsli kilometre saatinde tekerlek boyutu 700x25c kaldığı için değerlerde ufak farklılık olabilir. Genel itibariyle kadro boyundan çok memnunum, keza dropper boyu da tam olması gerektiği konumda 44cm yol gidonunda 81cm genişçe bir gidona geçmek baya fark yarattı özellikle sıkışık trafikte bir yerlere girmediğini görünce durumu daha net anladım. Ama kontrol adına tam olması gerektiği gibi, dropper kolunu az daha gidonda iç taraf almam lazım ister istemez ön frene uzatınca parmağıma değdiği noktada rahatsız ediyor. Vites kombinasyonu fazlası ile yeterli gerek tırmanışta gerekse düzlükte fazlası ile yeterli. Dağ bisikletinin unuttuğum ve üzerine geçince hatırladığım en güzel tarafı konfor. 700x25c lastikte basketbol topu gibi sekerek sürüşün adından yumuşacık gitmek, mazgal, kasis ve benzeri çukurlardan kaçmamak çok hoşmuş. Ama yolun yeri başka, dağın yeri bir başka.

Göbekler beni fazlası ile etkiledi. Yol bisikletimde bu kadar akıcılık olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Rulman göbeklerin cidden farkına varmama sebep oldu. Şehir içinde bir bölümde küçük bir pedal sonrası akıcılığı ile fazlasıyla rahat gidiyor. Göbek sesi olarak yeterli seviyede, jant üzerinde teker ve ruble yokken sesi çok daha güçlü çıkıyordu. Ruble ve lastik gelince ses biraz kısıldı gibi geldi. Yolda iken kafamda buff olmasına rağmen kendim duyuyordum. 2. veya 3. birisi ile test etmek lazım. Açıkçası ses çok önemli değil. Üzerinde memnun kalmadığım bir parça veya ayar yok. Yalnız baya tembelleşmişim, özellikler arazi kısmında tırmanırken nefes yetersiz kaldı. Keza dağda inmeyi de unutmuşum bazı yerlerde bir tırsma durumu oldu. Vaktinde 29" v fren bisiklet ile keçi patikalarından inen ben yangın yolunda panikledim 😅. Şeffaf kaplamalara ek olarak, orta göbeğin bir kısmı ile alt borunun birazında eski dış lastik kullandım.

IMG_20221210_153416.jpgIMG_20221210_153537.jpgIMG_20221210_153559.jpgIMG_20221210_153430.jpgIMG_20221210_153458.jpgIMG_20221210_153506.jpgmtb.JPG

Ne kadar çöp olduğum görülmesin diye olsa gerek strava profilim gizli galiba, ben yine link bırakayım, bir ara ona bakacağım.
(link)
 
Son düzenleme:
İyi günler sayın @MakRo size uygun bir bisiklet gördüm sanırım. Aslında göreli uzun zaman oldu da GMBN'de görünce doğrudan aklıma siz geldiniz. 😅
Tabi nasıl ilaşabilirsiniz bilmiyorum.😕
 
Video süper. GMBN'de yeni Canyon Strive CF SLX modelini gördüm. Bu bisiklet hem yokuş aşağı hem de enduro için uygun.
 
Hem yokuş aşağı hem de enduro için uygun olması benim için çok önemli. Ayrıca, GMBN'de gördüğüm video da çok etkileyiciydi.
 
Geri