MakRo
🤘Forever Metal🤘
- Kayıt
- 5 Temmuz 2015
- Mesaj
- 3.110
- Tepki
- 9.692
- Yaş
- 32
- Şehir
- Denizli
- İsim
- Alperen Atman
- Başlangıç
- 1998—99
- Bisiklet
- b'Twin
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Bazen forumda başlıklarda gezerken bazı kişiler kendi kendilerinib tamircisi olduğunda özenir niye acaba diye düşünürdüm. Şuan ki yaşadığım durumlar zincirinde hak vermeye başladım. Bir atasözünde de dediği gibi "sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer" şuan ki durumum aynen ona evriliyor.
İlk jantları ördürdüğüm zaman işçilik ve maliyet olarak olaraka kendimce adamı tastikledim. Sonra tekerleri kadroya taktığımda arka tekerde dishing merkezleme olmamış, ön tekere baktım yerine oturuyor ortada takıp geçtim. Sonra arka tekeri götürdüm dueumu anlattım böylr böyle aleti varmış diye de söyledim. Önce aletin olmasını reddetti sonra o yöntemi, buna sadece kadro ile bakılacağını dedi ve kadroyu götürdüm. Kadroyu götürdğm yaptı ertesi gün aldım eve getirdim. Kurdum tamam oluyor. Bugün boşum diye oturdum başına eksik parça gelesiye kadar toplayıp vites rotor ayarı yapayım dedim. Vites gayet güzel oldu bir kaç bakla eksiktmesi yaptım ve tam oldu. Arka rotorda yamukluk vardı ona ara verip öne geçtim. Ön rotordan ziyade ön teker yamuk çıktı dönerken 8 çiziyor. Bir cırt kelepçe ile hemen baktım nerede yamukluk var diye 2 küçük bantla yerini belli ettim. 1 nokta daha çıktı onu düzelttim daha büyük olan ilk işaretlediğim yere gelip baktığımda tel başının aşındığını gördüm daha detaylı incelediğimde baş üzerinde çatlak fark ettim. Zaten zorlanmasından dolayı o tutan köeşeler falan erimiş tel gibi dairesel bir forma geçmiş. Sökü önceki janttan çıkan dtswiss tel başından takayım dedim. Lastiği söküp bantı çıkarttım üstten de sökülmeye çalışılmış diş kalmamış erimiş tamamen. Belli ki baktı olmuyor aman diyio geçmiş arkadaş. Pense ile tutup çıkarayım dedim o ara pense limden kayıp tele çarptı ve çarpması ile tel başı kırıldı. Şuan kırık tel başıyla uğraşıyorum. Umarım tek slrun bu çıkar nedense tel boyları da kısaymış gibi geliyor. Son fotoğrafta kırık tel başı ve diğer kurcalanmış boyası çıkmış tel başı var. Onun durumu bundan iyi.
118bakla kurtardı sürüşe göre 116ya da çekebilirim.
Ekleme : Beklenen son geldi ve tel başını çıkarmaya çalışırken tel kırıldı. daha önceden söktüğüm 295mm olana dt teli taktım uzun geldi. en azından tel boyu doğruymuş o yönde şüphem kalmadı. Genel bir kontrol yapıp benzeri durumda olan tel başı varsa yedekli telde bir kontrol edip değişmesi gereken varsa değiştireceğim. En azında baktım bu teller çok kalitesiz geldi. Aynı uzunlukta farklı markaya yönelebilirim, örme kısmında en başında beri tel uzunluğu hesaplaması kafamı karıştırdığı için yapmıyordum.
İlk jantları ördürdüğüm zaman işçilik ve maliyet olarak olaraka kendimce adamı tastikledim. Sonra tekerleri kadroya taktığımda arka tekerde dishing merkezleme olmamış, ön tekere baktım yerine oturuyor ortada takıp geçtim. Sonra arka tekeri götürdüm dueumu anlattım böylr böyle aleti varmış diye de söyledim. Önce aletin olmasını reddetti sonra o yöntemi, buna sadece kadro ile bakılacağını dedi ve kadroyu götürdüm. Kadroyu götürdğm yaptı ertesi gün aldım eve getirdim. Kurdum tamam oluyor. Bugün boşum diye oturdum başına eksik parça gelesiye kadar toplayıp vites rotor ayarı yapayım dedim. Vites gayet güzel oldu bir kaç bakla eksiktmesi yaptım ve tam oldu. Arka rotorda yamukluk vardı ona ara verip öne geçtim. Ön rotordan ziyade ön teker yamuk çıktı dönerken 8 çiziyor. Bir cırt kelepçe ile hemen baktım nerede yamukluk var diye 2 küçük bantla yerini belli ettim. 1 nokta daha çıktı onu düzelttim daha büyük olan ilk işaretlediğim yere gelip baktığımda tel başının aşındığını gördüm daha detaylı incelediğimde baş üzerinde çatlak fark ettim. Zaten zorlanmasından dolayı o tutan köeşeler falan erimiş tel gibi dairesel bir forma geçmiş. Sökü önceki janttan çıkan dtswiss tel başından takayım dedim. Lastiği söküp bantı çıkarttım üstten de sökülmeye çalışılmış diş kalmamış erimiş tamamen. Belli ki baktı olmuyor aman diyio geçmiş arkadaş. Pense ile tutup çıkarayım dedim o ara pense limden kayıp tele çarptı ve çarpması ile tel başı kırıldı. Şuan kırık tel başıyla uğraşıyorum. Umarım tek slrun bu çıkar nedense tel boyları da kısaymış gibi geliyor. Son fotoğrafta kırık tel başı ve diğer kurcalanmış boyası çıkmış tel başı var. Onun durumu bundan iyi.
118bakla kurtardı sürüşe göre 116ya da çekebilirim.
Ekleme : Beklenen son geldi ve tel başını çıkarmaya çalışırken tel kırıldı. daha önceden söktüğüm 295mm olana dt teli taktım uzun geldi. en azından tel boyu doğruymuş o yönde şüphem kalmadı. Genel bir kontrol yapıp benzeri durumda olan tel başı varsa yedekli telde bir kontrol edip değişmesi gereken varsa değiştireceğim. En azında baktım bu teller çok kalitesiz geldi. Aynı uzunlukta farklı markaya yönelebilirim, örme kısmında en başında beri tel uzunluğu hesaplaması kafamı karıştırdığı için yapmıyordum.
Dosyalar
Son düzenleme: