STORYBİKEUTHAN'DAN ALDIĞIM ÖN BAGAJ KIRILDI.
Herkese selamlar.
Evet başlıkta da yazdığı üzere aldığım bagaj kırıldı ve size bu sürecin hikayesini anlatacağım ki siz de çok dikkat edin.1 ay önce (link) dan uzun turum için ön bagaj almıştım.Ön bagaj seçme nedenim ise ağırlık merkezini dengelemek düşüncesiydi(Üretici firmadan bağımsız olarak bu da hataydı nedenini devamında söylerim)Kullandığım bisiklet Carraro Gravel G0 ve benim maşamda büyük bagajlar için delik yok.Ben de uzun araştırmalar sonucunda bu tarz demir kelepçelerle maşaya bağlanan bagajı almıştım.Alırken kemerlerin demir olmasından dolayı tereddüt etmiştim maşam çizilir mi diye ancak üretici Hüseyin Bey bu yanıtıma hayır cevabını verdi.
1.Sorun:Bagajın Takılması ve Maşanın Çizilmesi
Bagaj elime geçtiğinde ise demir kemerin etrafı koruma yapılmış ancak tamamına yapılmamıştı.Aşağıda attığım 1.resimdeki kemerin işaret ettiğim kısmı gibi.O kısım da benim
maşamı çizmeye başladı.Ben de bu böyle olmaz diyerek her bisiklet sürücüsünün de ilk aklına gelen çözümlerden maşanın etrafına elektrik bandı taktım ve sorunu bir nebze hallettim.
2.Sorun:Bagajın Kırılması
Birkaç deneme sürüşü yaptım ve uzun turuma çıktım.İlk gün bitiminde 50km gidip kamp alanında çantaları çıkardıktan sonra bisiklete dikeyden bakınca hafif sağa doğru kaymıştı ve bagajı elimle baskı yaptığımda oynama oluyordu.
Ben de kemerleri sıktım ancak yine de oynama devam ediyor pek güven vermiyordu.Ertesi gün çantaları takıp yola çıktıktan 100 metre sonra bagajın üstündeki kemer patlayıp bagaj üst taraftan koptu ve tekerleğin altına az daha giriyordu.
2.fotoğraf da olay yerinden görüntü.(Bagajın üstünde yaklaşık 15-16kg vardı).Allahtan 15km/h ile falan gidiyordum yoksa janta girse vs hepsi giderdi.
3.Yeni Gelen Bagajla ilgili Deneyim
Üretici Hüseyin Bey ben bagajı alırken de söz verdiği üzere ve yapması gerekeni yaparak yeni bir bagaj gönderdi.Ben de kırılan bagajı Hüseyin Bey'e gönderdim.
(Daha sonra işin rengi değişti tabi).Bu sırada tabi turum aksamış olduğum yerde kalmıştım.Bu sefer yeni gelen bagajın kemerleri bagajla entegre ve çok daha kalındı.Aynı zamanda kemerleri sıkma yeri maşanın iç tarafındaydı ve o dar alanda hem ordaki vidayı sıkmak hem de dişlilere kemeri geçirmek çok zordu.
3.fotoğraf da bunu gösteren resim.2 saat tek başıma takmaya çalışsam da 4 kemerin yalnızca 2 sini takabildim ve tornavidayla kemer maşayı tam sarmamasına rağmen artık o kemerin kalınlığından sıkılmıyor kemer maşanın şeklini almıyordu.Hava karardığında ise bagajı mecbur plastik cırtlarla sabitleyip bir şekilde kamp alanına döndüm.Bagajım kırıldıktan hemen sonra kamp alanında tanıştığım 97'den beri tur bisikletçiliği yapan ve 40.000 km nin üzerinde bisiklet süren abi ile 1 saatte bagajı takabildik.Ancak yine dediğim gibi kemerler maşanın şeklini tornavidayla almadı yani tam sıkılmamış oldu.Diğer alternatif ingiliz anahtarıyla sıkmaktı ama o da yanımızda yoktu tabi.Bagajı takıp yola çıktığım gün 20-30km gittikten sonra janttan ses gelmeye başladı.
Bagaj aşağı doğru kaymış ve kemeri sıkan vidalar jant teline sürtünüyordu.Ve kayarken de maşamı bu 1.fotoğrafta gösterdiğim kısım çok ciddi çizmişti.4.fotoğrafta o çizilen upuzun kısım var.Şunu diyen olabilir,elektrik bandı sardın maşana o yüzden kaydı ancak bu kemerlerin etrafına üretici tarafından çizilmesin diye geçirilen plastik şey benim maşaya sardığım elektrik bandından çok daha kaygan.Zaten bagaj elektrik bandının üzerinden de kaymadı bildiğiniz o elektrik bandını söküp kaydı.Aynı gün ingiliz anahtarı bulup ön bagajı iyice sağlamlaştırdım bundan sonra da kayma vs olmazdı sanırım ama hem bagajın kemerlerinin saçma bir yapıda olması hem de bu kadar şey başıma gelince ertesi gün bagajı taktığımız 24 yıllık tur bisikletçisi abinin de kesin önerisiyle hemen 175 liraya arka bagaj aldım ve uyku tulumu hariç tüm yükümü arkaya yükledim.(Aldığım ön bagajın normal fiyatı 400 lira).Başka nedenlerden de arka bagaja geçtim onun nedeni de alt kısımda.Arka bagajdan çok memnun kaldım.
4.Üreticiden Bağımsız Arka Bagaja Geçme Sebeplerim-Neden Ön Bagaj Kullanmayın?
Benim başta ön bagaj alma sebebim ağırlık merkezini dengelemekti.Ancak yük önde olunca kontrol de zorlaşıyor tabi.Ve ani manevra yapmanız durumunda(Çukur çıkması,köpek saldırısı,aracın önünüze kırması vs) kaza yapma olasılığınız da artıyor ve ben kaza da yaptım.Köpek saldırmıştı ani manevra yapayım derken tüm denge gitti ve ve bisiklet takla attı.Allahtan bisikletin vites kolunda ve selede ufak çizikler dışında çok bir şey olmadı.
Benim tavsiyem alacaksanız böyle isbikelarda(belediyenin bisikletleri) da olan tarza bir sepet almanız ve üstüne 3-4kg dan fazla yük yüklememeniz.
Ayrıca alacaksanız da gidin yabancı&bilindik marka alın.Adamlar ürünleri bir sürü testten geçiriyor ona göre o bagajın tam kaç kg taşıyacağını söylüyor.Böyle malının arkasında durmayan yerli satıcılardan alacaksanız çok çok iyi araştırın.
5.Üretici Firmanın Hata Yapmasına Rağmen Rezilliği
Eğer StoryBikeUthan'dan hala benim aldığım tarzda bir ön bagaj almayı düşünüyorsanız buyrun okuyun(Diğer arka bagajlarını ya da maşada delik bulunan bisikletler için olan bagajları nasıldır bilemeyeceğim boş yere suçlamayım).Ben ön bagajdan pişman olup arka bagaja çoktan geçmişken ve kırılan bagajı onlara gönderdikten sonra Hüseyin Bey beni aradı ve hatanın bende olduğunu bir de bunun üstüne bana gönderdiği 2.bagajı da ona geri göndermemi söyledi
)Telefonda patladım ben zaten bakmayın emojiye az daha canımdan ve bisikletin jantından olacaktım 15kmh ile gitmeseydim.Forumda paylaşsa herkes ona hak verirmişmiş(Ben aslında foruma yazmayacaktım bu olaydan sonra yazmaya karar verdim)Hemen onun söylediği nedenleri sayayım ancak dikkat edin her birine cevap verdikten sonra bana başka bir neden söyledi:
1.İddia:Bagajın kemerlerini çok sıkmışın o yüzden patlamış...
Cevap: Evet kemerlerin patlamadan önceki gecesi bagaj hala oynadığı için kemerleri sıkmıştım.En son sıktığım halinde bile oynuyordu.Kırılma nedeni ise o kemerlerin o yükü kaldıracak kadar sağlam olamamasıydı.Eğer kemerler 2.gönderdiği bagajdaki kadar sağlam olsaydı kırılmazdı.Kendisi de eğer zaten o kemerlerin sağlam olduğunu düşünseydi 2.gönderdiği bagajın kemerlerini daha kalın demirden yaptırıp göndertmezdi.Azıcık malınızın arkasında durun!!!
2.İddia:Elektrik bandını kullanmışım onun için o kaymış sonra kemer patlamış???
Cevap:Bagaj kaymadan direkt olarak kemerleri patladı.Başka bir cevabım yok yani kaymadı ilk bagaj.2.bagaj da iyi sıkılamadığından kaydı onun da nedeni üst kısımda.Ayrıca maşamın zaten içine etti o bagaj elektrik bandı yapmayacağım da ne yapıcam.Yine bagajın üstündeki kemerlere koyduğu korumalar da inanılmaz dandik ve oynaktı onların altına elektrik bandı takıp hem kaymasını hem de maşayı çizmesini önledim.Yine söylüyorum bagaj kemeri direkt patladı kaymayla alakası yok.
(Her birine cevap buldukça yeni iftiralar yükleniyor)
3.İddia:Bagajı doğru takamamışım
Cevap:Bagajı doğru taktım.100 kişiye versek 99'u aynı şekilde takardı yani o kadar kompleks bir yapısı yoktu bagajın.Somunlar vs hepsini de yerine taktım.Zaten bagajı nasıl taktığımı bilmiyor bile bagajın sadece kırılmış halinin fotosunu biliyor yani sadece iftira.
Son Söz ve Özet Öneri:
Objektif olmak gerekirse StoryBikeUthan'ın diğer bagaj modelleri nasıldır bilmiyorum.Ancak benim aldığım tarzda maşada delik olmayan bisikletler için bir bagaj alacaksanız kesin önerimdir ALMAYIN.Eğer sizinki kırılmazsa bile maşanıza yazık edersiniz.Aşağıdaki fotoğraflardaki gibi olur.Ben 2.bagajı 24 yıllık tur bisikletçiliği yapan abiyle taktım kimse sen takamamışsın demesin.Ayrıca öne ağır yük almak için de bagaj almanızı tavsiye etmiyorum üstte bahsettiğim gibi bu öneri üreticiden bağımsız.Ve bagaj da alacaksanız bilindik markalardan alın.Gerçekten o bagajın kaç kg kaldırabileceğini yazan güvenebileceğiniz markalardan...
Genel olarak maşanın son hali fotoğraflarda görüldüğü gibidir.
Bu yazım buraya kadar.Umarım birilerine faydam dokunur...