Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön göbek bilya sistem değişimi

Galiba bu parçaya "hub washer" deniyor...
O şekilde aratırsan veya sorarsan bulabilirsin belki (eğer bu parça hub koruyucusunun üstündeki parça ise...)
 
  • Beğen
Tepkiler: Arena
Scudo
Bence bulunmaz, göbek siparişi verip jant örmeyi araştırıp öğrenmeye başlasanız iyi edersiniz.

Benim sorunlu ön göbeğim için konik somun bulamadığı için uydur-kaydır bir konik somun takıp benim, kendim göbek değişimi yapmak için, jant teli gerginlik ölçer ve ön göbek almama vesile olan bisiklet "usta" sına selam olsun (şaka şaka, diğer işini layıkıyla yapmayan "usta"larla birlikte dükkanı batar, hiç bir işte dikiş tutturamaz umarım) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz- ve MAERKEK
Bir de şunu belirtmek istiyorum. Sadece tamir işi yapan, bisiklet ve parça satışı yapmayan atölyeler açılsa çok iyi iş yapar. Devir internet devri. Millet artık bisikleti de parçayı da internetten alıyor. Bisiklet ve parça satmaya odaklanmış iş yerleri bu tip tamir işlerini beğenmiyor, mal al-sat yapıp 5 dakikada parayı cebe indirmeyi tercih ediyorlar. Töhmet altında kalmadan, rahatlıkla iş yaptırabileceğimiz tamirhanelere ihtiyaç var.

Türkiye gibi el emeğinin değersiz görüldüğü, faturadaki "işçilik" kaleminin yanında yazan rakamın göze battığı bir ülkede, sadece tamir işi yapan bir bisiklet atölyesinin ayakta kalması çok zor. Hele hele insanların hobileri için yaptığı harcamaları kıstıkları, hatta hobilerinden tamamen vazgeçmek zorunda kaldıkları şu ekonomik koşullarda.
 
Vay arkadaş, Shimano Türkiye bile bulamadı yukarıda sorduğum parçayı. Öyle bir parça yamultmuşum ki, parça kataloglarında bile yok.
Komple set olarak satılır .
 
  • Beğen
Tepkiler: Arena
Türkiye gibi el emeğinin değersiz görüldüğü, faturadaki "işçilik" kaleminin yanında yazan rakamın göze battığı bir ülkede, sadece tamir işi yapan bir bisiklet atölyesinin ayakta kalması çok zor. Hele hele insanların hobileri için yaptığı harcamaları kıstıkları, hatta hobilerinden tamamen vazgeçmek zorunda kaldıkları şu ekonomik koşullarda.

Hangi atölyeye gittiysem "geldi gene tipini ....min" bakışlarına maruz kalıyorum. Önce bisiklet soracak müşteri sanıp hoşgeldiniz falan diyorlar, tamir olayı için geldiğimi öğrenince bi öflemeler, pöflemeler, şimdi git sonra gel demeler. 300-500 liralık işler o kadar angarya geliyor ki bu insanlara. Elektrikçiye gidiyorum, aynı tavırlar. Muslukçuya gidiyorum, aynı... Hatta geçenlerde göz doktoruna gittim, o bile yaptığı işten sıkılmış, çatacak yer arıyor, soru dahi soramıyorsun. Dişçiye gidiyorum, adam dişi görmeden implant satmaya çalışıyor. Dolgu yapınca adamların morali bozuluyor. Son 10-15 yıl bu millet çok tuhaf bir dönüşüm geçirdi.
Komple set olarak satılır .

Hocam işin içinden çıkamadık. Bisikletçiler ucuz bir parça olduğu için ilgilenmedi. Artık 50-100-200 liraya para gözüyle bakılmıyor. Baktım kimse iplemiyor, buradan da tık yok, ben de v fren uyumlu, janttaki tel sayısı ile uyuşan DEORE HB-T610 arka göbek sipariş ettim. Eski FH-RM30 ile aralarında milim farklar var, umarım kadro ve jant tarafında büyük sıkıntı yaratmaz, sorunsuzca ayarlanabilir ve kullanabilirim.

Bir de bu forumun eski coşkusu kalmamış. Ürün spesifik konu açıyorum, pat diye eski bir konunun altına taşıyorlar. Dolayısıyla hem sorduğum soru birkaç saat içinde kaybolup gidiyor hem de ileride Google'dan tam olarak aynı probleme yönelik yapılan aramalarda çıkma şanslarını geri tepiyorlar. Moderatörlerde bu durum hastalık haline gelmiş.
 
@Arena O kapağı ayrı olarak zor bulursun. Eski toprak bisikletçilerde olur sadece. Elindekini itinalı bir çekiç operasyonuyla düzeltebilirsin aslında. En küçük boy çekiç gerektiriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arena
@Arena O kapağı ayrı olarak zor bulursun. Eski toprak bisikletçilerde olur sadece. Elindekini itinalı bir çekiç operasyonuyla düzeltebilirsin aslında. En küçük boy çekiç gerektiriyor.

Abi yok, daha önce bu konuda tecrübem olmadığı için, bir de gayet sert bir parça gibi göründü, ters taraftan ittirerek kanırtacağıma tornavidayla bir giriştim, adi bir teneke malzeme, bildiğin yarıldı. İşin ilginci, Shimano'da en kıl tüy parçalar yedek parça olarak mevcut, fakat ürün parça PDF'inde bile bu parça yok. Yani bunların parça diyagramlarında bile yok. Çok enteresan bir olay.
 
Hiç bulamassan en makul yol, göbek mil seti sipariş etmek sanırsam. Hem konik somun da yenilemiş olursun. Bilyaların kötüyse bilyalı mil setleri de var.
 
@Arena Bilya çanağını değiştirmeye lüzum olmadıkça o kapak çıkartılmaz normalde. Bakım için kapağın çıkmasına gerek yok çünkü. Çanak değiştirilecekse çanağa öbür taraftan düz tornavida + çekiç ikilisiyle vurulunca çanak o kapağı dışarı ittiriyor ve ikisi beraber geliyor kapak deforme olmadan.

M14 pul alıp tornacıya dış çapını oraya sıkı geçecek, iç çapı da konik somunun çapından 1 mm büyük olacak ölçüye getirttirebilirsin. 25.5 mm civarı bir çapı vardı diye hatırlıyorum.
 
@Arena Bilya çanağını değiştirmeye lüzum olmadıkça o kapak çıkartılmaz normalde. Bakım için kapağın çıkmasına gerek yok çünkü. Çanak değiştirilecekse çanağa öbür taraftan düz tornavida + çekiç ikilisiyle vurulunca çanak o kapağı dışarı ittiriyor ve ikisi beraber geliyor kapak deforme olmadan.

M14 pul alıp tornacıya dış çapını oraya sıkı geçecek, iç çapı da konik somunun çapından 1 mm büyük olacak ölçüye getirttirebilirsin. 25.5 mm civarı bir çapı vardı diye hatırlıyorum.

Ancak o kapağı açınca pisliğe erişebildim. Gres yağı nutella'ya dönmüş, eskimiş yağın içinde bir sürü kum tanesi, vb. vardı. DEORE HB-T610 arka göbek sipariş ettim. Eski göbek FH-RM30 ile aralarında ölçü benzerlikleri olduğu kadar, 3-5 milim mertebesinde farklar da var. Umarım çok büyük problemler yaşamadan takılır, bir şekilde uydurulur (Antalya'da iyi bir bisikletçi buldum, konuştum, getir hallederiz dedi). Hatta bulaşmışken jant tellerini de değiştireyim istiyorum, 8 yıldır üzerindeyim, dağ bisikletiyle girilmeyecek yerlerden geçtim, baya hor kullandım. Yeni göbek gelsin, (link) şu siteden jant tellerinin uzunluğuna bakıp bir de jant teli seti alacağım.

Şu işler bir bitsin, bisikleti sadeleştirmek adına 3x9'dan 1x10 sisteme geçmek istiyorum. O arada da orta göbeği yenilerim.
 
Toz kapağı çıkartılmadan, görece uzun kıllı bir diş fırçası motorine batırılarak çanaklar temizlenebiliyor. Olmuşla ölmüşe çare yok, acı şekilde de olsa öğrenmiş oldun.

Sırf toz kapağı gitti diye bu göbeği elinde çıkarmayı düşünüyorsan ben alırım. Özelden haberleşelim.
 
Vay arkadaş, Shimano Türkiye bile bulamadı yukarıda sorduğum parçayı. Öyle bir parça yamultmuşum ki, parça kataloglarında bile yok.
iyi de göbekte bir sorun yoksa neden bilyeleri değiştirmek istiyorsunuz ki? bilyelerde sorun varsa bilye yatakları zaten gitmiştir.

evet, o parça çok hassas. doğru açıyla yerine takmadığınız sürece işiniz zor.

geçen sene benzer bir şey başıma geldi, bir süre o kapak olmadan kullandım. dışarıdan bilyeler garip görünüyor fakat kısa bir süre sonra değiştirdiğim için sorun olmadı. uzun vadede sürekli uğraştırır.
 
iyi de göbekte bir sorun yoksa neden bilyeleri değiştirmek istiyorsunuz ki? bilyelerde sorun varsa bilye yatakları zaten gitmiştir.

evet, o parça çok hassas. doğru açıyla yerine takmadığınız sürece işiniz zor.

geçen sene benzer bir şey başıma geldi, bir süre o kapak olmadan kullandım. dışarıdan bilyeler garip görünüyor fakat kısa bir süre sonra değiştirdiğim için sorun olmadı. uzun vadede sürekli uğraştırır.

Para değil be kardeşim, 1 paket bisküvi parasına shimano 20'li bilye aldım. Yatak nedir, bilya nedir ilk defa gördüm zaten. Komple göbek de çok pahalı bir şey değilmiş, baktım işin içinden çıkamıyorum, parça bulunmuyor, yeni göbek aldım. 2-3 yıl sonra bu sefer kapak yamultmadan açar yağlarım. Öğrendim işi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
3d printerla bulunmayan parcaları uretenler var sanayide tornacılar bisiklet tamirini uzun süredir yapanları ziyaret ederseniz bu tür malzemeleri atmayıp lazım olur diye tutanlara denk gelirsiniz
 
Geri