Scudo Sports

Ön ve arka lastiklerin farklı marka olması

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
7
Tepki
4
Yol bisikleti olarak düşünelim arka lastik ile ön lastiğin birbirinden farklı marka/model olarak kullanılması sürüş güvenliğini tehlikeye atar mı?

Örnek vermek gerekirse :

Ön lastik / Schwalbe One (desensiz)
Arka lastik / Conti GP 4000 S II (desenli)

Yol tutuş, viraj kabiliyeti v.b yönlerde olumsuzlar yaşatma ihtimali doğar mı?
 
Scudo
incleri (boyutları) yüzey yapısı farklı değilse çok fark etmez
fark eder diyenler olacaktır tabi fakat f1 pilotu değiliz ki anlayalım farkı
 
  • Beğen
Tepkiler: ÇAMKOMLU
Sürüş güvenliğinde değerlendirme yapacak derece bir tehlike olmaz. Yani Tehlikeli bir işlem yapma öyle diyecek bir durum değil. Tabi ki lasitklerin teki slick diğeri dişli. Biri 700x23 diğeri 700x28 ise sürüşte fark olur ama bu şekilde bir kullanım olmaz denilebilecek bir durum veya tehlikeli denecek bir durum olmaz.

Tabi bu benim bence diyerekten yaptığım yorumumdur
 
Ben önde Michelin Pro4 SC arkada Conti GP4000 olarak yaklaşık 1000 km kullandım. İkisi de 23 mm idi. Gayet sorunsuzdu, hissedilebilecek bir fark oluştuğunu söylemem.
 
Sorun olmaz :)

Virajlarda arka lastiğe güvenip önü kaydırmayın yeter o_O
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Bildiğim kadarıyla üst düzey mtb kullanıcıları parkurun durumuna göre bilinçli olarak ön ve arka lastiği farklı tiplerde tercih ediyorlar.

Yol grubunda bu uygulanıyor mu bilmiyorum ancak bir dönem sık patlayan arka lastiğimi Conti Gatorskin ile değiştirmeyi düşünmüştüm. Aslında çok da mantıksız değil gibi. :okyrm:
 
@Furkan TK

en fazla hezarfen ahmet çelebi olup uçmak nasıl bişeymiş görmüş olursunuz.:harika:
 
@Sadettin Z.

Evet MTB kullanıcıların bu tarz değişiklik yaptığını okudum. Fakat yol bisikleti için ön ve arka lastiğin farklı model olması yol tutuşunda sıkıntı oluşturabileceği düşüncesi kafamda soru işaretleri oluşturdu. Nedeni ise; lastiklerinin desenlerinin, hamurlarının ve diğer hesaba katmadığım farklı kriterlerinin birbiri ile örtüşmemesi özellikte virajda lastikler farklı reaksiyon oluşturursa kayma, düşme gibi tehlikeli durumlar meydana getirebilir mi bilmiyorum.

____

Bu durumu özellikte deneyimleyen arkadaşlar yorumlarını eklerse memnun olurum.
 
Geri