Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön vites ayarı

teşekkürler kardeşim söylediğin ayarları yaptım ancak orta dişlide aktarıcının iç tarafına değiyor yani aktarıce olması gerekenden daha fazla çekiyor ve vites attığıhalde değme yapıyor yardımınızı bekliyorum
 
Scudo
Çok teşekkürler ben de yeni Salcano NG 650 aldım ön makine, arka vitesi 7 ye aldığımda ön makine zincire sürtüyordu şimdi onu düzelteceğim gerçekten yararlı bir yazı olmuş.
 
@Murat İçlek

bence ufak bir yanlış anlaşılma var ön vitesiniz 1 de iken ( aynakol ) arka dişlinizin ( ruble ) sadece 1,2 veya 3 e kadar kullanmanız gerekir çapraz kullanımı engellemek ve parçaların ömrünü azaltmamak için diğer 4,5,6 ve daha sonrası eşit olarak 2. ve 3. aynakol tarafından eşit paylaştırılmalıdır
 
Hazır ön vites konusuluyorken yeni konu acmak istemedim.Bu ön vitesin üstten veya alttan salınımlı olması neyi degiştir??sadece kadro yapısına göre degişen biseymi yoksa teknik detayı varmı?
 
teşekkür ederim umarım işime yarar
 
Bu konuda destek olacağını düşündüğüm bir video var dilerseniz inceleyin

(link)

(link)
Ben bu siteden çok faydalandım. Kötü bisiklet ustalarına denk geldim, adamlar teknik değillerdi. Bu sebeble yaptığım araştırma sonucunda bu siteyi buldum. Umarım faydası olur
 
Böylesine iyi bir anlatım ve emek görmedim.. Çok çok iyi bir iş çıkarmışsınız.. Bir sorum olacak 1. viteste tel ne bol ne gergin demişsiniz ya mesela nasıl en son resimde 1. viteste iken mi cekilmisti oyle mi olsun yani düz mü dursun hiç bolluk olmasın mı 1. viteste... bol olup kıvrım oluşmadan düz ama gergin olmayacak şekilde tam o sınırda mı ayarlayalım acaba?
 
çok faydalı bir çalışma, tam da vites telim uzayıp yeniden ayar istiyorken çok iyi oldu bunu görmem. çok teşekkürler...
 
arkadaşlar size bir sorum olcaktı.ben kron xc 250 aldım bir hafta önce.internetten siparişle geldi.ayarları yapıldımı gönderen tarafından bilmiyorum.ama bazen ön 1.dişliden 2.dişliye geçtiğimde,gidondaki vites kolunda 2 yazmasına rağmen zincir 1.dişlide oluyor.ve doğal olarak da ses çıkarıyor giderken.bunun sorunu vites ayarlarında mı sizce?ben kitapçığa göre ayarlamaya çalıştım ama tam olmadı sanırım.
 
konuyu hortlatıyorum yeni konu açılmadan, öncelikle sorun nerde tam bilemiyorum.ön vites pek bi nazlı ,böyle geçsem miii:confused: geçmesem mi :eek: tarzı bi halde. bu sora nın huyu olabilir belki ama istediğim vitese her zaman geçmiyor özellikle de vitesi düşüreceğim zaman,3.yapraktan 2.ye düşsün diye hareket ettiğimde geçmiyor bir daha düşürdüğümde 1.yaprakta oluyorum.doğru kullanmayı da bilmiyor olabilirim ama bir sıkıntı var yani.vites ayarı daha önce muhtelif bisikletçilerde yapıldı lakin böyle de olmamalı sanıyorum. sıkıntı şu ki yol ön vitesinde 2hareket var ya teknik adını bilmiyorum attırıcı zincire değmesin diye ,ayar yaparken bunu nasıl yapacağım.youtube da videolar hep 2yapraklı yol bisikletleri üstüne yapılmış.yardımcı olabilecek fikir verebilecek dostlar katkılarını esirgemesin laf lafı açar devamı gelir:)
 
Çok önemli bir teknik bilgiyi bu kadar samimi paylaştığınız için teşekkürler. (Öğretmeyi sevmek önemli)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
öncelikle ellerinize sağlık çok yararlı bir yazı olmuş.
görev yaptığım yer çok dağlık ve bir bisikletçi var. bisikletini 21-24 viteslerin de sürtme var düzeltebilir misiniz dedim bu vites ayarları fabrikada yapılıyor ellersek kullanılmaz hale gelir burada o vitesleri zaten kullanmazsın dedi. bende forumda bu yazıyı üstün körü okuyup vites ayarını bozdum daha sonra düzgün okuyarak düzelttim. büyükşehirde oturan arkadaşlar bisikletçilerde sıkıntısı çözdürebiliyor ama bizim için altın değerinde bir yazı olmuş tekrardan emeğinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yalnız burada tel gerginlik ayarını önemsemek gerekiyor. L ve H ile alt ve üst sınır dayanmalarını ayarlamadan önce tel gerilmiş durumda olmalıdır. Sonra Ufuk arkadaşımın çok güzel anlattığı gibi L ve H ayarları yapılmaldır. Eğer L ve H vidaları ile istenen dişli - aktarıcı paralelliği sağlanamıyorsa tel ya çok gerilmiş ya da çok gevşek demektir. Tekrar tel gerginliğini düzeltip L ve H ile ayarı yenilemek gerekir. Başka bir deyişle burada tel gerginliği, L ve H olmak üzere 3 boyutlu bir ayar mekanizmasından söz edebiliriz. Ancak eğer tel gerginliği herhangi bir nedenle değişmişse (örn. sıcaklık veya somun gevşekliği yüzünden) sadece germe somunu ile oynamak sorunu çözebilir.
Bunları söylerken tabi ayrıca aktarıcının kadro bağlantısının da düzgün olduğunu, dönük durmadığını varsayıyoruz.
 
Ön ve arka aktarıcıların (özellikle shimano xt-xtr) sıfırdan nasıl montajlandığını ve sonrasında ayarların nasıl yapıldığını gösteren videoları paylaşırsanız sevinirim. Teorik bilgiler görsellikle birleşince daha verimli oluyor. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Teşekkürler, buradaki paylaşımlar sayesinde zincirin sürtme problemini çözdüm.
 
Geri