Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

öne ilave dişli ve yürüyormuş gibisine çıkılan yokuşlar ...

arslanalp

Üye
Kayıt
24 Eylül 2010
Mesaj
38
Tepki
17
Şehir
çanakkale
vites ve çekiş sistemi ile ilgili değişik ve birazda sıradışı çalışmalar yapmaya çalışıyorum... ön dişliye ilave ettiğim küçük dişli ile çok ilginç sonuçlara ulaştım... yaklaşık 2,5 pedal çevirirken arka teker 1 tur atıyoer.... arazi ve asfaltta yaptığım denemelerde çok iyi sonuclar aldım... öyle ki yokuş cıkmak zevk haline geldi tek sorun çok yavaş gittiğimden denge sorunu olabiliyor.. ama pedal resmen boşa dönüyor... resimleri yakında paylaşıcm....:)
 
Scudo
Sanırım en küçük ayna yerine küçük bir ruble dişlisi taktınız (nasıl yaptınız merak ediyorum doğrusu). Ayrıca ya gergi kolunu büyüttünüz veya küçükten küçüğe vitesleri kullanmamaya dikkat ediyorsunuz. Bunlar sadece spekülasyon tabi. Gerçeği fotolar söyleyecek. :)

Bir de şu 1/2.5 transmisyon oranı dikkatimi çekti. Bu oranı tesadüfen mi elde ettiniz, yoksa bilhassa bu orana göre ayna dişli mi seçtiniz bilmiyorum. Ancak hesaplarıma göre 1/2.5 oran, 26" jant teker için pratikte inilebilecek uç değer.

Şöyle ki, bisiklette dengeli gidebilmek için en düşük hızın 4.5 km/s olduğunu uzman bir bisikletçiden duymuştum (doğru kabul ediyorum). Ayrıca, o hızda daimi olarak tutturulabilecek en yüksek kadensi de 90 olarak hesaplıyorum (bunu da ben uydurdum).

Şimdi 26" jant teker çevresi = 2,0747 m.
4.5 km/s için tekerin dakikada yapması gereken devir sayısı = 4500 / 2,0747 / 60 = 36,14967 d/dk
90 d/dk kadens ile 4.5 km/s yapabilmek için gereken transmisyon düşürme oranı = 36,14967 / 90 = 0.4 (yani 2.5 pedal turuna bir teker turu)

Bundan daha düşük ayna dişli kullanışsız olur, zira 4.5 km/s tutturabilmek için 90 d/dk üzerinde kadens yapmanız gerekir. Kısa müddet için yapılabilir ama, uzun ve dik bir yokuşu çıkmak için dakikalarca 90 üzeri kadens tutturmak (en azından benim için) çok zor.

Bundan daha büyük ayna ise, şartlara ve şahıslara göre "yetersiz" redüksiyon olur.

Netice: Benim hesaplarıma göre 0.4 transmisyon (2.5 redüksiyon) oranı, 26" jant için ideal. Tam da ideal rakamı tutturmuşsunuz. Tebrikler. :)
 
hocam ön dişli 4 lü... parçaladığım bir arka dişliden ön tarafa ilave yaptım... önce vidalamayı denedim ama olmadı, sonrasında kaynak yaptırdım... bisikleti arazide kullanmayı sevdiğim için bunu yaptım ve gerçek arazi şartlarında çok başarılı oldum... kesinlikle çok yumuşak pedallarla ve ortalama 3,5 km hızla dağ tepe tırmanışı yapabiliyorum... bacaklarda aşırı yrulma yok sadece yürüyerek tepe tırmanıyormuş gibi ve nabız 140-150 civarı.. ki bu nabız en dik rampalarda... ayrıca arka dişlimde kendi modifikasyonum... resim koymayı becerebilirsem görüceksiniz... yıllar önce de bir arka dişli çalışmam olmuştu ama o bisikletimi çaldılar maalesef.. şimdi yeniden benzerinin peşindeyim......
 
Fotoğraf bulunamadı.

http://img543.imageshack.us/img543/5343/ut8z.jpg

http://img46.imageshack.us/img46/4094/kb3o.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/8190/xj03.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/5343/ut8z.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/8190/xj03.jpg
 
Güzel ama ön vites en küçük dişliye vites atabiliyormu ya da enkiçiük dişliden vites işini nasıl yapıyorsunuz ya da en küçükğe ön vites normal attımı en büyük dişliyede atabiliyormu kafama anormal takıldı
 
:) hocam ön dişliyi en küçüğe geçirmek için orta aktarıcıda biraz ince ayar yaptım... ön en küçük arka en büyüğe kadar sorun yok, ancak arka dişli en küçük iki dişliye inince arka aktarıcı zinciri toplamada sıkıntı yaşıyor, bunu çözümü de zinciri bira iki bakla kısaltmak ama ben ön ve arka ufak dişlileri aynı anda kullanmıyorum.. bu dişli sadece dik yokuşlar için olduğundan arka 3-4 biüyük dişliden sonra gerekirse orta dişliyi 2 ye alıyorm...
 
Valla hocam garip ve ilginç bir çalışma sonuçta kendi imkanlarınla yaptığın bir şey bir de bu işte başarılı olup zevk aldıysan ne mutlu sana :)
 
zevk anlatılmaz hoca... hele bide şu arka dişliye son büyük dişli ilavesini yapiim... patikalardan dağa çıkmak inmek kadar zevkli....

resimdeki beyaz boru dikkatinizi çekmiştir, sormadan söyliim: köpeklere karşı ilk silah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürkan E
En küçük aynayı daha küçük bir dişliyle değiştirmiş olsaydınız, ön vitesler arasında dengesiz boşluk oluşurdu. Yani 1-2 arası çok açık olurdu. En küçük aynayı yerinde bırakıp, dördüncü dişli eklemek (düzgün çalıştığı takdirde) bu açıdan çok akıllıca bence. Tekrar tebrik ederim. :)

Burada iki muhtemel sorun olabilir.

Birincisi, sabihavni'nin sorduğunu sandığım soru. Yani ön dişlilerin hepsini de kullanabiliyor musunuz? Ön attırıcı öndeki 4 dişliyi de kapsayabiliyor mu? Türkçesi önü 4'e de takabiliyor musunuz?

İkincisi, ön 1'deyken zincir orta göbeğe ve arka lastiğe sıyırma geçiyor. Arazide zincir her tarafa çok çalkalanır - hem aşağı-yukarı, hem yanlara. Sonuçta zincirin arka lastikle chain stay arasına sıkışma riski çok fazla gibi geldi bana. Bir shark-fin takmanızı tavsiye ederim.

Bir de, bunu kaynak yerine daha "bilimsel" bir yöntemle yapabilmek mümkün olsaydı... :)

Not:
Chain stay= orta göbekten arka tekere giden yatay maşa çubuğu.
Shark-fin= Boylu boyunca chainstay'e oturan plastik bir hede. Ayna dişliye yakın tarafında köpekbalığı yüzgecine benzer bir çıkıntı var. Zincirin lastikle chainstay arasına girmesini engelliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sabihavni
@arslanalp

köpekler her yerde dikkat etmek lazım :)
 
@arslanalpBildiğim kadarıyla, hızlı ve yumuşak vites geçişi için, aktarıcı makara vitesten vitese geçerken, ruble dişlilerini nerdeyse sıyırma geçecek şekilde bir yol takip ediyor. Rublenin genel profilini bire bir takip ediyor yani. Sonuçta, rubleyle oynadığınız takdirde arka attırıcıyı da (ve belki vites değiştiriciyi de) değiştirmeniz gerekebilir. Mesela en büyük dişliyi daha da büyütürseniz, aktarıcı makara büyük dişliye çarpacaktır. Mesafeyi açarsanız da bu sefer makaranın diğer (küçük) dişlilerle arası çok açılacağından vites değişimleri zor ve yavaş olacaktır.

O yüzden, rubleyle oynamaktansa aynayla oynamayı tercih ederim. Alternatif olarak, "mega dişli" içeren ruble takımları var. Komple takım olarak takılabilir ama pahalıya gelir tabi.

Not: Köpeklere karşı diğer silahlarınız neler? Ben de aynı dertten muzdaribim de... :)
 
Abdullar.R tam benim demek istediğim soruyu sormuş(teşekkürler)
Ama helal olsun aslanalp bence güzel çalışma olmuş.İyide kafa yormuşsunuz
 
hocam öndeki 4 dişliyide kullanabiliyorum... yani en büyük dişliyi de dahil. ancak ben normalde de en büyük dişliyi hiç kullanmam orta dişli bana gereken hıza ulaştırıyor..... zincirin lastiğe çarpması hiç olmadı ama teoride bu büyük bir olasılık, ancak benim şansım ön dişli grubun kadrodan biraz açık olmasıydı, yani çok yakın olsa bu zaten ilave dişli yapamazdım, kadroya çarpardı... ama şu an gayet nırmal.... abdullah abinin teknik konularda bilgi seviyesinin çok ileri düzeyde olduğunu anlıyorum, bahsettiği sonuçlarda uygulamada benim elde ettiğim sonuclara uyuyor... msela dün yaklaşık 70 pedal/dakika ile 3,5 km hız ortalama ile epey dik bir tırmanış yaptım... ancak itiraf etmeliyim ki ilave dişli tercihim hesaplamalarla değil tamamen göz kararı ve tahminlerle oldu...

köpeklere karşı 2. silahım da sapan... ama en önemlisi köpekten kaçmaya çalışmamak.. zaten kaçamazsınızda.. özellikle koyun köpekleri ve sokak köpekleri üzerinize koşarak geliyorsa durup bisikletten inerek savunma pozisyonu almak en mantıklısı.. hayvan zaten yakınınıza kadar gelip havlayıp geri çekiliyor,,,bizzat ve defalarca yaşadığım için biliyorum... pittbul vb. saldırı köpekleri hariç tabi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
@arslanalpÖndeki 4 vitesi de kullanabiliyor olmanız süper olmuş. Zincirin sıkışma ihtimali de tek size özgü değil. Bütün dağ bisikletlerinde az veya çok bu risk var. Shark-fin ile çözülür o problem.

Sonuçta çok güzel bir tasarım yapmışsınız, bana da ilham verdiniz. Teşekkürler.

Bu arada sizin bisikletin vites 1/1'deki fotosu muhteşem görünüyor. Bisikletinizle ("The Winch") sizi ("Da Vinci") bütünleştirerek o bisiklete "Da Winchie" diyebilir miyiz? :)
 
http://31.media.tumblr.com/bc721472ea685623b30ab069aaca83d4/tumblr_mud1au9IRG1rpok3ro1_500.jpg



Kıskandım :D Ben de istiyorum :D

Tam olarak link değil fotoğraflar . Ben sizin adınıza düzenliyorum.

http://img13.imageshack.us/img13/7238/4l3p.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/5343/ut8z.jpg

http://img46.imageshack.us/img46/4094/kb3o.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/8190/xj03.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/5343/ut8z.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/8190/xj03.jpg
 
enes kardeşim tşkr ederim, bu resim işlerinde biraz acemilik var bizde.... güzel yapmıssın... eline sağlık... abdullah hocam vites 1/1 deki görünüme bende hastayım, ama geçen gün 1/1 de yokuşu çıkarken yanımdan bir bayan yürüyüp beni geçti gitti ve ben habire pedal basıyorum, adamın biride bana; sen amma çok pedal çeviriyorsun dedi :) garipliği görenler farkediyor. kamera şakası gibi oluyor... çekiş vites olayından sonra eletrik aksamı olarakta aklımda bazı projeler var.. burdan paylaşırım inşallah...

ayrıca haftasonu dişliyi kontrol amaclı sökmeyi düşünüyorum, belkide boyarım.. o zaman yeni fotolar da ekleyebilirim....

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=978469#post978469 bu linktekide daha önce bahsettiğim arka dişli... yazık oldu çok acayip olmuştu...
 
Geri