Alıntıdır
Sinter/metaller:
Artilari:
-Uzun süre dayanir (ayni sert V-fren pabucu gibi)
Eksilerí:
-Diski daha cabuk eritir
-Isiyi daha cabuk yalitir, bu yüzden balatanin isisini alan kaliper üzerinden fren hidroligi/sivisi daha cabuk isinabilir, misal Magura zinhar metal balata kullanmayin diyor bu yüzden.
-Ötebilir
Yani sinter/metal balatalar daha uzun süre dayaniyorlar, bu yüzden bilhassa iste burada söz konusu bol camurlu ortamlarda daha iyiler haliyle, öyle hemen bitmezler, ama tabii diskin ömrünü nispeten kisaltirlar (atiyorum 20.000km’de disk inclecekse 10.000’de incelir)
Organik
Artilari:
-Diske karsi daha yumusak
-Daha fazla fren gücü (ayni yumusak V-fren pabucu gibi)
-Daha az ötme yapar (ayni yumusak V-fren pabucu gibi)
Eksileri:
-Cabuk biter (gene ayni yumusak V-fren pabucu gibi)
Dolayisiyla bitmesin derdindeysen metal balata kullanman daha iyi. Ses yapmasin diyorsan organik balata daha iyi. Yani hem ses yapmayan hem cabuk bitmeyen istersen biraz degisik balata denemen lazim.