Scudo Sports

Ortadan gidenler

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Merhaba arkadaşlar 5 yaşımdan beri bisiklete binen biriyim ve yaklaşık bir yıldırda amarör olarak bisiklet sporu yapiyorum . son 5-6 aydırda yolun ortasından gidiyorum . evet giriş biraz komik oldu ama bisikletciler arasinda seridi tam kullanma hakkimizin kullanilmamasi ve dogurdugu sonuclar hakkinda konusalim istedim .
Neden seridi tam kullaniyorum ?
1. Trafikteki araçlar tarafından sıkıştırılma ve yok sayılma ihtimalimi en aza indiriyorum . kaza yapma ve ezilme riskimi azaltiyorum (hangi yollarda bu sekilde kullandigimi asagiya yazacagim)
2. Yolun duzgun bolumunde surdugum icin daha keyifli ve performansa yonelik turlar atabiliyorum .
3. Yolun kenarindaki kesici delici maddelerden kurtulmus oluyorum .
4. Yollarin sadece araçlara ait olmadigini bizimde vergi verdigimizi ve o yollarda bizimde hakkimiz bukundugunu suruculerin gozune sokuyorum. Belkide bisiklete sayginin gelisebilmesi icin yapilabilecek en onemli seyi yapiyorum böylece.
5. Yollarin ayrildigi bolumlerde gidecegim istikamete ve gecmem gereken seride daha kolay ulasiyorum . duz giderken yol ikiye ayriliyorsa ve ben soldakinden gitmek istiyorsam , soldaki yola giden seride cok daha kolay gecebiliyorum . yolun sagindan gitseydim beni sollayan araclar soldaki yola gitmeme izin vermeyeceklerdi.

Neden seridi ortalamadan gitmeliyiz?
1. Aslinda bunun icin bir cevap bulamiyorum fakat sunu soyleyebilirim hizli gidilen yollarda ve tek seritli olan yerlerde seridi ortalamiyorum . suruslerim istanbulda ve tek bildigim yer burasi oldugu icin buradan ornek verecegim . mesela vatan caddesinde millet caddesinde ortadan gitmiyorum yada e5 te ortadan gitmek azraile gel hadi al beni demek gibi birsey . trafigin yogun olabildigi hatta arabalarin suratli oldugu zeytinburnu -besiktas sahil hattinda genelde seridi ortaliyorum . yine yokus ciktigim yerlerde ozellikle yedikuleden topkapiya cikarken saatte 10km/h(biliyorum cok yavas fakat single kullanmak boyle bisey) ile bile gitsem seridi kesinlikle ortaliyorum . yoksa kamyon soforleri haric hic kimse sollama yaparken arada mesafe birakmiyor . ilginctirki kamyon soforleri bisikletliye karsi cok saygililar ve resmen beni yada bizi bir kazadan sakıniyorlar. Yalniz dedigim gibi cok uzun suredir bisiklet kullaniyorum ve trafikte basima gekebilecek neredeyse her senaryoyu daha ilkokuldayken deneyimledim . trafikte gaza gelip iş yapmiyorum , kavsaklara her zaman kontrollu giriyorum ve cevremde araba varsa hepsinin varlığından haberdar olmaya çalışıyorum. Yalniz bu is aynasiz olmaz onu soylemeliyim. Bulunduğum seridi ve bir yan seridi gosteren genis acili bir aynam var ve bu aynayi cok aktif olarak kullaniyorum .

Bu sekilde kullanirken hemen her surusumde bir- iki surucu kornaya falan basiyor muhtelen bir cogu icinden kufur edip geçiyor . artistlik yapnlarin hepsine saga cekmesini isaret ediyorum eminim ki beni goruyorlar yuzumde maske yoksa kufur ettigimide duymasalar bile agiz hareketlerimden anliyorlar . su zamana kadar kimse arabadan inmedi . amacim kavga etmek degil tabiki helede ayagimda spd ayakkabilar varken hic degil , ama olurda biri durursa ve sizde durursaniz kavga etmeyi goze alabilmelisiniz . kavgayla hic isim olmaz diyosan durmadan duz devam etmek en mantiklisi .

Cenem dustu cok konustum heralde , merak ediyorum kimler boyle yapiyor yada bu konu hakkinda ne dusunuyorsunuz . gordugum bisikletciler hep yolun kenarindan gidiyor ve kimse bisikletlininde yol hakki oldugunun bilincine varamiyor ne yazik ki. :(
 
Scudo
40 45 km hızla gıttıgım zaman bu da 1 2 dakka oluyor en fazla bende en ortadan gıdıyorum hele yol uc serıtse ortalıyorum ama dıger turlu adam kenardan gıtmeye calısıyorum. her turlu tehlıkelı uyanık olmamız lazım.
 
Tersten gidenler olarak ayrı bir bakış açısı getireyim :komik: İlkokulda trafik dersinde bisikletlinin trafik seyrindeki kuralları gibi bir konu vardı hiç unutmuyorum. O da şuydu bisikletlinin trafiğin akış istikametine göre ters yönde ve yolun en kenarından gitmesi gerektiği. Bu sayede karşımızdan gelebilecek tehlikeye daha seri bir şekilde tepki verebiliyoruz.
 
ben bu sene tura çıkarken yanıma mutlaka co2 tüplü ,150 liralık bir silah alacağım.gerek insan cinsi gerek hayvan bütün itlere karşı kendimi korumak için.
(link)

bu arada sağa çağırmak güzel fikirmiş :)
istanbul dışında çift gidiş gelişli yollarda sağ bandaj gayet geniş ve bisikletli için yeterli,tabi ki bazı yerlerde, ama ben istanbul gibi bir yerde ;bir kere merter silivri yolunda bisiklet kullandım ve minibüsçüler ,yayalar, trafik bana yemin ettirdi bir daha istanbul içi bisiklete binmeyeceğime dair.
 
Duz yolda carpacak olan yandan gitsekte bir sekilde yolunu bulup carpar gibi geliyor bana. Bisiklet kazalarini incelemek lazim acaba yuzde kaci ortadan giden bisikletliye arkadan carpmistir.
 
o is anlik olur bende.donus yolunu unutmamak hatirlamak bu isin ozunde bu yatar.kazasiz belasiz pedallar diliyorum;)
 
@kmert
ben bu konuyu yayalar icin gecerli oldugunu hatirliyorum sanki ustadim:) gunumuzun sartlarinda tehlikeli gibi geliyor:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
@ercst0rm

Bilgi doğru; bi on iki- on üç senesi var ama konu bisiklet olunca unutulmuyor:). hele bir de sağa ve sola dönüşlerde kollar omuz hizasında gideceğimiz yöne açılması gibi efsane bir şey vardı. kurallar zamanla değişkenlik gösterebilir.

Tehlike maalesef hep mevcut
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg ve ercst0rm
@furkan.zaman Matematiksel olarak doğru, olasılıklar düşüyor Furkan ama açıkçası ülkemizde o kadar garip insanlar var ki biri inadına gelip çarpabilir :) Sen yine de dikkat et lazımsın bize ;)
 
@furkan.zaman

+

@musa t3m1z

-----------------------------------------------------------------------------

Sol şeritten sıka sıka gitmek daha keyifli oluyor. Hem farkındalık yaratmış oluyoruz.
Ben de antrenmanlara AK-47 ile çıkıyorum. Aslında favorim pompalı tüfek, nam-ı diğer "shotgun(XM1014)", bir atışta komple aracı haşat edebiliyor ama bisiklet sürerken mermi doldurmak zor oluyor. Biliyosunuz kalaşnikof şarjörü 30 kurşun, kafam rahat oluyor. Uzun turlarda 3-4 şarjör yetiyor. En fazla 5 şarjör harcadığım oldu. Askısı da var zaten, sırtıma asıyorum herkes görsün diye. Hem de aerodinamik olarak iyi oluyor.
Sataşan olmadı şimdiye kadar. Sadece etrafa sıkıyorum, farkındalık yaratma, bisiklete ve bisikletli yaşama saygı yaratma amaçlı sıkıyorum.
(link)

http://www.allworldwars.com/news-commentary-reviews/wp-content/uploads/2013/12/Kalashnikov-0.jpg
 
yol ve bisiklet hızına göre şerit kullanmalı.sahil yolunda 30-50 km arası hız varsa sağ şeridi ortalamak daha güvenli denilebilir.arkadan gelen araç ya sollayacaktır yada arkadan aynı hızla takip edecektir.eğer hızınız yoksa şerit ortalama gibi bir şey söz konusu olamaz.bisiklet sürerken akan trifiğin hızını yavaşlatmamaya dikkat edilmeli bunu dikkat edilirse kimse kimseyi kolay kolay sıkıştırmaz.istisnalar elbette az da olsa mevcut.
 
kaymak diye tabir edilen yollar dışında malesef yolun en kötü yeri emniyet şeridi oluyor. benim canımı sıkıyor asfaltın en pürüzlü yerini kullanmaya mecbur edilmek. hatta yol boşsa zift eriyiğinin oluşturduğu daracık pürüzsüz şekilsiz çizgiyi takip etme faztazisi gelişti bende
 
Tolga Bey'in de dediği gibi bisiklet üstünde iken aklımın bir köşesinde hep ailem var.Bugüne kadar şeridi mecbur kalmadıkça ortalamamayı seçtim,yani yol bozuk olur,su birikintisi olur,park halinde bir aracı geçmem gerekir , vs. durumlarda ben de ortalıyorum tabiki ama diğer türlüsü haşa.Trafikte cirit atan magandalar :) Bir de burası Türkiye , trafikte biz 2 tekerlilere olan saygı ve sevgi düzeyi ortada diyorum ve görüşünüze da saygımın olduğunu belirtiyorum.İyi pedallar.:)
 
Ters yon bana daha tehlikeli geliyor cunku karsıdan gelen bır arabanın arkasından makasa atan bır motorla burun buruna gelebılırsınız :)
 
Bisikletli yolun sağından gider.Bazı durumlar haricinde şeridi tam ortalamak hakkımız değil.Orta çizgiden gitmemek kaydı ile orta çizgi ile yolun en sağ kenarı arası yolun sağı demektir,bunu duruma göre kullanabiliriz.Benim tecrübeme göre en tehlikeli araçlar belediye otobüsleri başta olmak üzere geniş araçlardır.Bütün şeritlerin dolu olduğu ve emniyet şeridinin olmadığı dolayısıyle arabalar için sollamanın zor olduğu anlarda aynamdan bunları gördüğümde(ki devamlı kolluyorum) emniyet şeridi yoksa en sağa yapışmak yerine beni geçemeyecekleri şekilde daha sola kayıyorum,ya şerit değiştirmek zorunda kalıyor,yada şerit değiştirmese bile oda yavaşlayıp ayni şeritte biraz daha sola kaymak zorunda kalıyor ve tam beni geçmeye yakın bende hafif sağa kaydığımda çok rahat bir ara boşluk ve geçiş oluyor.
 
Geri