Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ortalama hızımın 24-25 olması

@Aryel Sen gene bayağı iyiymişsin. 181 cm e 90 kiloyum ben hiç aero yok göbek kısmında :D Yokuş desen hak getire zaten :confused:

Ama şunu söylemek isterim, Mtb ile 30 ortalama yapıyorum yol a geçince 35 olur otomatikman diye bir şey yok bu ortalama işi mtb den yol a geçerken lineer artmıyor bilginiz olsun. İşin içine o oranlara verebileceğiniz gücün düşmesi artan rüzgar katsayısı aerosal sorunlar gibi faktörler giriyor. Neyse sonuç olarak göbek sıkıntı onun gitmesi lazım :):rolleyes:
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu

Şu yorumlardan bir deste yapıp sağlam bir bisiklet kitabı oluşturun. Biz de satın alalım. Arkadaşlara aldıralım. Alooo forum yönetimi beni duyuyor mu? Böyle yazılardan müteşekkil bir kitabın 500 adetlik ilk baskısı 1 yılda tükenir. Çünkü bunları bilmeyen ve öğrenmek için elinin altında bir kitap bulundurmak isteyen kimseler içi büyük bir hizmet olur. Hem yazarları kazanır hem forum kazanır hem de bisiklet sporuna yeni başlayan insanlar kazanır.
 
@Aryel Dağ bisaikleti ile 30 ortalama yakalamayı bekleme, imkanın ve niyetin varsa hemen geç yol bisikletine. Yol bisikletinde 30 ve üstü ortalamalar için de çokça sürüş ve antrenmana ihtiyacın var zaten. Öyle yol bisikleti alayım 50-60'la giderim diye düşünme yani.
Ek olarak; Rotalarını düz tutma. Yokuş çalış her fırsatta.
Göbek için yeme içmene dikkat et (Az değil, sağlıklı beslen) , bol bol zone 2 denen antrenmanlardan yap. (Düşük nabızda uzun sürüşler. Yağ yakmak için birebirler) Ben yaptım faydasını gördüm. (1 senede Xlarge'dan Medium bedene indim)
 
@BerkEvren bu sürecin uzun bir süreç olduğunun farkındayım. sadece kendimi bisiklet sporuna adepte etme, düzenli bisiklet sürme alışkanlığı edinme aşamasındayım. çok yoğun bir iş tempom var. hafta içi 2 günde bir akşamları 30 km, hafta sonu da daha uzun turlara çıkmayı hedefliyorum. yol bisikletine belki geçebilirim ama halen ekipman eksiğim var. hem ekonomik açıdan bu eksikleri zamana yayarak toparlıyorum. hemde uzun yola dayanıklı hale gelmeye çalışıyorum. zone 2 antremanı araştıracağım. birde şöyle birşey var. hafta sonlarında bile sabah 6 ile 10-11 arası sürüşümü yapıyorum. biraz hanımköylüyüm :) hanım uyurken ne sürersem diyorum. zamanla biraz daha geniş zamanlı sürüşlere de geçerim. şu anda bile sürüşten sonra öldüm bittim modunda olmadım hiç. bu bana biraz daha özgüven veriyor. yani 24 ortalamayla gün içinde 100 km yi görebileceğimi biliyorum. tavsiyeniz ve görüşlerinizi zaman ayırıp yazdığınız için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu ve BerkEvren
Yol bisikletiyle ayni disli oraninda daha hızlı gidecegin aşikar.
 
@sargonnas benimde beklentim yol bisikletine geçince 30'dan 35'e çıkmak değil aslında. ama yol bisikletine binip 26-27 km ortalamayla yol gidiyorum diye buralara yazmak istemiyorum :) nasip olursa 30'u yakaladım da yol bisikletiyle 32'ye çıkabildiysem ilk basamağı aştım, çalışmaya devam derim. teşekkür ederim
 
@Aryel ben anladım sizi ama bazıları mtb den yola geçtin mi çok süper gidersin diyo ya işte yalan onu demek istiyorum. Kendim mtb den yola geçtiğim için biliyorum :) Hele o yokuşlar o oranlarla nasıl zulüm oluyo ama zamanla kuvvet artıyo tabi. Kilo takibi, yokuş antremanı ve interval antremanları önemli ortalama arttırmak için. Başarılar. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Aryel
@sargonnas bende o kadar artcağına açıkcası inanamıyorum. teyit oldu yazdıklarınız. sanki yola geçsem bütün dertlerim bitcek de bisiklet kendisi 30la gitcek gibi bi algıda olanlar da var hepimize başarılar
 
  • Beğen
Tepkiler: sargonnas
@sargonnas
Hocam,yarışlara katılmak gibi bir niyetiniz yoksa, vites sistemi uygun 3lü ayna kol ve arka ruble 11-32/34 vsli ruble takarsanız buna yol bisikletinin hafifliği ve hıza yönelik geometriside işin içine gireceği için bence çok güzel bir sonuç çıkar. 18kglık şehir biskleti(dolu çift suluk çift bisiklet çantası) kullanan biri olarak bisiklete yönelik hayalim böyle.:)
 
@-Skynet- Yanlış anlamayın hiç bişey anlamadım. Benim bisikletim 8 kg kafesler pedal dahil. 18 kg lık bisiklet kullanıyorum ben aslında çünkü 15kg artım var vücudumda. Safkan yol bisikletine bincem derseniz o 3 lü aynakol işi bozar. 34 ruble işi bozar. Ben granfondolara katılıyorum şahsen onun için bişeylere dikkat etmek lazım.

Ayrıca tekrar yazıyorum benden yaptığınız alıntı ve yazdığınız yazı arasında hiç bağlantı kuramadım.
 
@sargonnas

Şöyle söyleyim hocam, yaptığım alıntıda "ben anladım sizi ama bazıları mtb den yola geçtin mi çok süper gidersin diyo ya işte yalan onu demek istiyorum. Kendim mtb den yola geçtiğim için biliyorum :) Hele o yokuşlar o oranlarla nasıl zulüm oluyo..." demişsiniz. Bende mtbden yola geçince ciddi performans,hız farkı olacağına inananlardan olduğum için size katılmadığımı belirttim. :) Çünkü birincisi,yol bisikletiyle daha hafif,daha aero bir yapıya sahip makina sahibi olunuyor. Bu çok önemli bir artınız oluyor. Bende mtb yok şehir bisikleti var ve standart yüklü 17-18kg denk geliyor.10kglık bir yol bisikletim olsa,ben gene aynı ben olacağım için aynı enerjiyla daha fazla yol ve daha hızlı bir seyir izleyeceğime inanıyorum.Çünkü bisikletten gelen fazlalık 8kglık yükün yol bisikletiyle tarihe karışacak.
Diğer yandan,yol bisikletinde ayna kol 2 yaprak olduğu için tırmanışların zor olduğundan bahsetmişsiniz,bende o problemide, ayna kolu 3 yaprağa ve daha büyük bir ruble ile aşabileceğinizi söyledim.İşiniz yol bisikletiyle temiz yollarda turlamaksa bence çok ideal bir konbinasyon oluyor.Tam bana göre,onu demek istemiştim.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Aryel

Vay be! Keşke Ankara'da da öyle düzlük yerler olsa :/
50 km de 1100 m tırmanış yapıyorum. Ev zaten tepede. Evden çıkıp şehre varmak için birkaç tepe devirmek gerekiyor. Git gel oluyor sana 1100m ....
 
@-Skynet-

Sizin düşündüğünüz gibi olmuyor o maalesef.

@sargonnas Bey'in ifade ettiği gibi (bence diyerek değil) şehirden yola geçen birisi olarak yazıyorum. Birçok değişken var. Sadece bisiklet hafifledi diye yüksek hızlarda süremiyorsunuz.
Benim sürdüğüm yollarda 100 km yapıyorum ama aldığım irtifa 300-400 metre oluyor veya olmuyor ama ortalama hızım 27-28 civarı. Tek başına sürerken trafik ışıkları, rüzgar, kişisel motivasyon, bacaklardaki güç gibi faktörler belirleyici oluyor.

Şöyle örnek vereyim 11 km'lik neredeyse düz ama minik bir eğimi olan yolda kendim tek başıma sürsem belki 30-32 ortalama olacak ama öndeki daha güçlü olan bisikletliyi takip etmeye çalışırken aynı yolu 37 ortalama ile geçiyorum.

Bakınız 11.dk dan itibaren
Burada yolun hepsi yok. Ama 2-3 defa hız kaybina uğruyorum ve yeniden takip edebilmek için ekstra efor sarfediyorum...

 
@Saomi Miks
Ben,yol bisikletinin şehir bisikletinden hafif olması ve daha çok hıza yönelik üretildiği için bu durumun hem hızda hemde standant şartlarda şehir bisikleçisine göre daha az enerji yakılabileceğine mantıken değindim.Yani aynı şartlarda iki bisikletli,biri standart şehir bisikleti diğeride standart yol bisikleti aynı kişiler tarafından aynı kadansta sürüldüğünde, yol bisikletinin hafifliği,denge merkezi,daha ince tekerlere sahip oluşu gibi vs sebeblerden ötürü daha az yorup şehir bisikletine göre daha çok hızlı gitme potansiyeline sahip olacaktır(buradaki hızlı kelimesi seni yanılmasın,düz yolda çıkabileceği maksimum hızdan bahsediyorum,ağırlık,esneklik,sürtünme kuvveti vs bu anlık hıza ulaşmada direk engeller arasında) diye düşünüyorum.Yoksa neden yarışlarda sürekli yol bisikleti kullanıyorlar?Bisikletlerden gelen hantallıkların mümkün mertebe önüne geçip tamamen kondisyon beden gücünü ön plana çıkarmak için.(arazi vs es geçersek)Ama şunda hem fikiriz, şehir bisikeltinde 20 ortalama yapan,yola geçince 40 olmaz,30 da olmaz, sırf yol bisikleti sürüyor diye.Ama kondisyonu iyi olursa şehir bisikletine oranla daha iyi ortalama,anlık yüksek hız elde edilecektir.bunu bilmek için denemeye gerek yok bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
bugünkü halim. ortalama çok düştü. nezleydim ve yol bana çoktu hakikaten
Screenshot_20181020-161659.png
 

Dosyalar

  • 57b22dde49be7b7944152d5229521e69.jpg
    57b22dde49be7b7944152d5229521e69.jpg
    51,2 KB · Okunma: 16
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Aryel

Tam olarak iyileşmeden sürmek, iyileşme sürecini uzatıyor. Yani aslında bisiklet sürmeseniz ve dinlenseniz 3 günde iyileşeceğiniz durumda bisiklet sürmeye devam ederek 7 belki de 10 günde iyileşiyorsunuz. Ve bu süreçte yaptığınız antrenmanlar size pek bir şey katmıyor, sizi geliştirmiyor, güçlendirmiyor, aksine enerjinizi harcıyor ve vücudunuzun bitkin düşmesine yol açıyor. Hastayken iyi dinlenmeli, iyi beslenmeli ve iyi uyumalı. Bu sürüşte yaktığınız 1565 kaloriye bence vücudunuzun çok ihtiyacı vardı :( Sıradan bir günde normal bir bünyenin 2000 kalori harcadığını göz önünde bulundurursak, bugün 3500 kaloriden fazla almanız gerekecek o_O Ve uyku, bu tip sürüşler sonrası daha iyi toparlanabilmek için 9 saat uyku öneriliyor :harika: Ve beslenme: Özellikle boşalan karbonhidrat depolarınızı tekrar doldurmanız gerekiyor. Protein de, kas toparlanması ve kas gelişimi, güçlenmesi için önemli. Daha yüksek proteinli beslenmenin antrenman sonrası toparlanma sürecini hızlandırdığını biliyoruz o_O

Nabız bandı, hedef odaklı antrenman için şart. En basitinden, nabzınızı kontrol ederek daha kısa sürüşler, daha belirli bir hedefe odaklı sürüşler yapıp vücudunuzu daha iyi güçlendirebilirsiniz. Sürekli uzun mesafe tempo kasıp, vücudu yorgun düşürmek yerine, interval (ağırlık salonlarındaki set çalışması gibi düşünün, en basit örnek olarak tüm gücünüzle 1 dakika boyunca pedal basmak, bunu 5 dakikalık molalarla 3 set olarak yapmak) odaklı kısa antrenmanlarla bacaklarınızın sınırlarını daha iyi zorlayıp, kaslarınızı daha iyi parçalayıp, daha iyi gelişebilirsiniz ve daha az yorgun düşersiniz. 1 veya 2 günlük (durumunuza ve hissiyatınıza göre) dinlenmenin ardından bu kez de yokuş antrenmanı yaparak nabzınızı yola getirmeyi hedefleyebilirsiniz. Bunun için de en basit örnek, %80 eforla yapılan 15-30 dakikalık tırmanışlardır. Yine 1-2 gün dinlenmenin ardından bu kez haftasonu, 90 kilometre dayanıklılık sürüşü deneyebilirsiniz. Biz çaylaklar için haftada 3 veya 4 sürüş idealdir. Çünkü aksi taktirde sürüşlere yorgun olarak çıkacağız :(

Kısacası zorlayıcı bir sürüşe çıkacağınız zaman kendinizi gerçekten iyi hissettiğinize emin olun, aksi durumda planınızda değişiklik yapmaktan ve sürüşü daha kısa kesmekten, veya tempo düşürmekten çekinmeyin. İhtiyacınız olan neyse o şekilde sürün. Recovery sürüşü mü yapıyorsunuz? Ortalamanıza bakmayın bile, sadece nabzınıza bakın. İnterval sürüşü mü yapıyorsunuz? Sadece süreye, o set için koyduğunuz zaman hedefine bakın. Zamana karşı antrenmanı mı yapıyorsunuz? Yine sadece nabzınıza bakın.

Nabız bandı gerçekten de antrenmanı bir adım ileri taşıyor :harika:
 
@Serkan Mıstınoğlu yine bilgilerinizi paylaştınız ve beni mutlu ettiniz. daha dün nabız kontrol için araştırma yapıyordum. zone 2 de antreman yapmak bana yakın gelmişti açıkcası. bu konulara boş zamanlarımda baya kafa yoruyorum. umarım daha teknik çalışmaları paylaşabilirim sizlerle. bu turu bayadır istiyodum. açıkcası mesafe hedefimdi diyebilirim. en azından cesaret verdi bana. 2 günde 1 akşamları kısa ve daha tempolu sürüşler yapıp aynı yolu daha kısa sürede bitirmeye çalışıyorum. tam detaylı bir teknik çalışma sayılmaz, biliyorum ama programlı yapmaya çalıştığıma emin olabilirsiniz. hafta sonları da zaman geniş olduğundan daha çok dayanıklılık odaklı hedeflerime pedal çeviriyorum. yazdıklarınızı tekrar tekrar okuyup teknik kısmı gözardı etmemeye de çalışıyorum ama tam yapabildiğim söylenemez tabiki. her ne kadar yakınınızda olmasam da şurada yazdıklarınızla bile çok iyi bir hocam varmış gibi hissettiriyorsunuz, çünkü yaptıklarıma sevinmemin akabinde hemen daha iyisini hedef haline getirtiyorsunuz bana. çok teşekkür ederim gerçekten. elinize, fikrinize, pedalınıza sağlık..
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri