Scudo Sports

Ortalama yol bisikleti ağırlığı

The UGUR

1317-P.8
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.258
Tepki
2.033
Şehir
Ankara
İsim
Ugur
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar merhaba.İdeal ideal diyoruz ama bir yol bisikletinde ideal ağırlık kaç kg olmalı? Ya da 9.14 KG(Pedalsız) bir yol bisikleti için çok mu?
 
Scudo
Bence 8-8.5 arası çok iyidir standart bir kullanıcı için. 9kg üstü ise fiyatına göre değerlendirilebilir. Fiyatı ne kadar acaba ? Mesela Merida 9.35 kg ama aerodinamik yapısı var. Alan arkadaşta çok memnundu. Sadece ağırlıkta önemli olmayabiliyor bazen.

8.-8.5 (Karbon modeller için iyi)(Aliminyum için ise çok çok iyi)
9-10kg ise alınır normaldir. Ama 10kg yi geçmesini tavsiye etmem. Yani şehir bisikleti ağırlığında yol bisikleti sürmek ne kadar doğru bilemem. Zaten o kadar ağır bisiklette diğer şeylerin de pek önemsendiğini varsaymam. 10kg bir bisiklet pedal falan derken 10.5-11 kg arası olur zaten.
 
İdeali sıfır olması, ağırlığın hiç bir faydası yok. Yarışlara katılacaksanız da kurallar gereği tam 6800 gram olması en uygunu.

İlk kez yol bisikleti alacaksanız, ağırlığa fazla takılmayın; kadronun boyunuza göre olması, açıları ve esnemezliği çok daha önemli. Artık 5 kilonun altında bisikletler yapılabildiği için 9-10 kilo civarı bir ağırlık fazla gözüküyor olabilir ama 15-20 sene öncesine kadar pro pelotondaki bisikletler de neredeyse olarak o ağırlıktalardı.
 
Yokuş sevmeyen ya da çıkmayan birisi iseniz kilonun çok önemi yok , önemli olan daha fazla kondisyon daha fazla inanç.
 
Merida reacto 400 aero kadro kullanıyorum 9.47 kg fakat aero kadro hızlanmaya elverişli olduğundan 9.47 kg gibi hissettirmiyor
 
galiba bisiklete yarış arabası muamelesi yapıyoruz, bu makine gaza basınca gitmiyor kas ve ciğer lazım arkadaşlar, ferrariyi alırım güç benim olur diye bir şey yok yani, o yüzden yarışmıyorsanız sakin olmakta fayda var, bisikletten çok kendimize kafa yorsak daha faydalı olacak gibime geliyor, araba fetişistlerinden bir farkımız olsun dimi:tskler:
 
9kg üstü olan "bence" ağır yol bisikleti sınıfına giriyor. 8-8.5 kilolar ortalama kullanıcılar için yeterli ve tatmin edicidir.
 
Konuyu lütfen ağır bisiklet, hafif bisiklet tartışmasına çevirmeyelim.

Yol bisikletleri tartılırken, suluk kafesleri ve pedalları ile beraber tartılır.
Bunlarsız veri varsa elinizde, pedallar çifti ortalama 300 gram, suluk kafesleri çifti de 80 gram düşünebilirsiniz.

Bir ek bilgi daha. Resmi yarış sınırı, UCI tarafından 6.8kg olarak belirlenmiştir (yukarıdaki şartlar altında tartıldığı zaman). Bunun altındaki bisikletler UCI müsabakalarında yarışamazlar.

Bu şekilde tartıldığında, 7300 gram ve altı gelen bisikletleri hafif olarak sınıflandırabiliriz. 6800 altı zaten ekstra hafif, 6000 gram altı ise süper hafif olarak düşünülebilir.
7300-8000 arası standart üstü bir kullanıcı için tatmin edici bir ağırlık. Ağır değil, ama hafif de değil. Orta seviye çoğu bisiklet zaten bu bantta yer alıyor.
8kg üstü ise yol bisikleti için ağır sayılabilecek bir seviye. Başlangıç bisikletlerinin hepsi, istisnasız bu ağırlığın üstündeler. Bu kötü oldukları anlamına da gelmiyor kesinlikle. Sadece ağırlar.
 
Pro olmayan biniciler için ağırlık konusuna takılmak, ya harcama yapmak için ya da bu spordan soğumak adına bir bahane konusu oluyor. 12 kg bisikletleri ile turlarda altında 7,5 kg bisikletler olanlara nal toplatmış bir çok bisikletçi gördüm. Altınızda ki bisikletin ağırlığı yerine, kendi ağırlığınız ve kondisyonunuzu problem yapın ve geliştirin, inanın çok daha faydasını görürsünüz.
 
9kg dan fazla olmadıgı surece agırlıgın pek bır onemı yok. Önemli olan bisikletın esnememesıdır. Bisikletın kemikliği ne kadar iyiyse verdiginiz etkiye direk tepki verecektır. Karbon malzeme esnememesiyle ünlüdür fakat pahalıdır :)
 
Kilom 65 ve Kron dağ bisikletimle gün içerisinde Silivriye gidip gelmişliğim var.Nefes nefese de kalmadım açıkçası.Bilgiler için teşekkür ediyorum ben sadece merak ettim.Bisikleti alıp da 1 yıl sonra satıp sonra bir tane daha yol alayım gibi yükseltme lüksüm yok ki zaten yol bisikletleri oldukça pahalı.Alabileceğimin en iyisini almak istiyorum bu yüzden.Alırken de bisiklet beni sürsün istemiyorum.Kondisyonumun çok kötü olduğunu düşünmüyorum doğrusu.En azından günde 70-80 KM'yi rahat deviriyordum dağ lastikleriyle şehir içinde.Bilgiler için tekrardan teşekkür ediyorum
 
Ideal bisiklet kilosundan önce
Ideal bisikletci kilosu
Ideal bisikletci kondisyonu
Ideal bisikletci tecrübesi ( hızlanma, viraj alma, engellerden kaçma)
Bunlar önemli.
He illa kilo diyorsan alüminyum için 8.5 -9.5
Karbon için de 8.5 kg ve altı
parana göre iyidir .

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Parasal durumunuza göre yol bisikleti agirliklari 4.5 kilo ile 12 kilo arasinda degisiyor :naslyany:

Piyasada en ucuza bulabileceginiz yol bisikleti 12 kilo civarindadir. Size yol bisikleti tadini pek veremese de MTB'den daha seri gitmeye calisir.
Daha hizli olmak veya antrenman yapmak, kendinizi gelistirmek icin sizi aglatmayacak bir bisiklet kabaca 9-9.5 kilonun altinda olmalidir. Yani bugun salcano,mosso gibi markalarin 2500 lira dolayindaki bisikletleri bu is icin uygundur. Antrenmaninizi yaparsiniz, kendinizi gelistirirsiniz ve 1-2 yil sonra daha iyi bir bisiklet alip daha da hizlanirsiniz.
Agirlik yokus cikarken hayati onem tasir. Bunun disinda agirlik size tahmin ettiginiz kadar ayak bagi olmaz.
Size asil ayakbagi olan şey, 10-12 kiloluk bir bisiklette kullanilan kalitesiz, alt seviye ekipmanlardir. Alt seviye bir zincir, alt seviye bir aynakol ve alt seviye bir jant. Bu 3 ekipman da MTB'den kirma ekipmanlardir ve performansla, kaliteyle hicbir alakalari yoktur :snzdglsn: plastik kapakli bir aynakol, sari renk (bilmiyorum imal edildigi maddeyi) zincir, 2.5 kilodan daha agir bir jant seti (36 tel, 38 tel!) size performans veremez, ve agirliktan cok bu kalitesiz ekipmanlar sizi yavaslatir. Adeta jelibon gibi esneye bir kadro, kalitesiz, en ucuzundan ve hantalindan konulmuş bir çift dış lastik, zangir zangir oynayan bir maşa, aklima gelen diger ayakbaglari :snzdglsn:
Kiloya fazla takilmayin, profesyonel yarislarda kullanilan zamana karsi bisikletler de 9 kilo civari. Ama adamlar 55 km/h sabit hizla gidiyor o bisikletlerle :eek:
 
Bisiklette ağırlı önemli bir husustur fakat bisikletçi ağırlığı ve kondisyon da bir o kadar önemlidir.

7 kg yol bisikleti düşünelim bisikletçi ise orta kondisyon ve 80 kg olsun

9 kg yol bisikleti düşünelim bisikletçi orta kondisyon ve 70 kg olsun sizce sonuç ne olur ? Hafif diye tabir ettiğimiz 7 kg lik bisiklet mi kazanır...

Tabi ki hayır... İdeal kilo ve ciddi kondisyon ile fazladan ağırlığı törpülemek mümkündür. Fakat konu başlığının sorusuna gelince pedal ve suluk kafesi dahil 7.5 kg ve altı hafif bisiklet, 7.5-9 kg arası standart ağırlık seviyesinde, 9 kg ve üzeri ağır denilecek seviyededir. Tekrar not düşelim bu ağırlıklar tek başına bir şey ifade etmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustyy61
Geri