Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Otoban yol hakkımızı istiyoruz

@dr_mrh hocam zaten otobanda 30'dan aşağı gitmeyiz herhalde. Misal geçenlerde kullandığımda 35'ten aşağı düşmedim çoğu zaman ve bu da en düşük hızımdı. Emniyet şeridini kullanıyoruz tabii ve en az hızımız genelde 30'dur burada. Aslında daha hızlı da gideriz ama tehlikeden dolayı tedirginiz. Mesela e-5'te rampadan inerken 55'e kadar çıktım isteseydim daha da çıkardım ama tedirginlik var çünkü kimse kurallara uymuyor. Zaten az çok bilirsiniz trafik az sıkışsa, yasak olan emniyet şeridinden gidiyor arabalar. Bu da bizi daha zor duruma düşürüyor. Geçen gün giderken yanaştı arkadan birisi kornaya basıyor. Dedim hem kural ihlali yapıyorsunuz hem de arkaya yanaşıp kornaya basıyorsunuz yahu olacak iş değil. Bize özel bölüm olsa, hiç böyle dertlerimiz olmaz.
 
Scudo
Metrobus yolunun her iki tarafina gelis ve gidis olmak uzere 1,5 metre genisliginde bisiklet yolu istiyorum.Koskoca metrobus yolu genisligine 3 metreyi sigdiramayan belediye hic calismasin bence.

Ne zaman ki bisiklet kullanicilari gercekten bunu ister ve Yenikapi meydanini bisikletleri ile hinca hinc doldurur, iste o zaman ses duyulur.
 
otobanda bisikletle gitmek her ulkede yasak hele ki turkiye de bisiklet yollari dahi yokken otobanda gitmeyi istemek biraz fazla luks gibi :) ve oldukca da tehlikeli zaten. zaten minimum 40 km/h siniri varken hangi bisikletli en az 40km ile gidecek surekli otobanda o da tartisilir.
 
Otoban'da minimum hiz siniri 40 km/h'dir

Otobanlarda bisiklet, traktor vb tasitlarin seyir halinde olmasi da yasaktir.

Neden bazi mantikli yasaklari esnetlemeye delmeye calisirsiniz anlamiyorum !
 
Otobana giren ölür. Daha doğrusu öldürürler. Zaten bu amaç için yapılmış emniyet şeridinde lastik değiştirmek-araç arızalanması-çekici beklemek-yakıt bitmesi vb zorunlu sebeplerle araçları ile beklerken dahi emniyet şeridine dalan katil şoförler tarafından insanlar öldürülüyor. Bu o kadar kesin ki, sigorta reklamındaki keçi gibi "neeeeeeeet" demeden geçemeyeceğim :)

Bizi sinek gibi avlarlar otobanda.
 
Bence ilk başta "bisiklet ehliyeti diye bir şey olmalı" bu da otobana girmek için şart olmalı. Kim bilir belki de sürücülerin saygıları artar?
 
Once egitim lazim herkese...

Tasit suruculerine zaten lazim... Otobanda bisiklet neden kullanamiyoruz diyen zihniyet icin de egitim lazim...

Otoban nedir ?
Hangi gerekliliklerden dolayi ortaya cikmistir ?
Otobandaki min ve max hiz sinirlari neden vardir ?
Otobanda bazi araclarin seyri neden yasaklanmistir ?

Bu sorularin cevaplarini net bir sekilde bilmiyorsaniz, egitime ihtiyaciniz var demektir.

Bisiklet yolu konusundaki olanaksizlik ve imkansizliklar sizi kor etmis, bakis acinizi daraltmis ve otobanlar hakkinda temel noktalari kacirmaniza sebep olmustur.
 
topiği açalı epey bi zaman oldu,bu zaman zarfı içinde ülkede pek bi gelişme yok,
sorun bisikletin kitleselleşememesi,yıllar geçecek belki,danimarka toplumunun yüzde 75' i bisiklete biner ise ,elbet devlet ciddi ciddi bisiklet otoban yolu düşünür ,bize döner isek istanbulda kaç kişi işine bisiklet ile gidiyor ona bakarım,bir kaç kişi tabi,sudan sebebler yaratılır,efendim üst baş meselesi vs vs,halbuki bi adet bisiklete çanta işi çözer,cantada iş için giyilecek takım elbise vs vs olur. amsterdamda millet işine takım elbise ile gidiyor,istanbulda eğim çok onunda çaresi var raylı sistem ,tanıdığım güvenlikçi bi arkadaş var kartaldan bisiklet ile işine gidiyor,iş yeri bağdat caddesinde ,demekki oluyormuş,böylelikle yol parasından tasarruf ediliyor .kışın tabi toplu taşıma araçları ile işe gidilir.
 
Geri