Hayırlı olsun çok güzel bisiklet, umarım uzun yıllar severek kullanırsınız. Özellikle katlama mekanizması harika. Tek taraflı maşa ve mıknatısla tekerleri tutturma gibi olaylar Strida gibi daha eski tasarımlarda da var ama tek hareketle katlayıp açma gerçekten çok iyi düşünülmüş.
Katlama mekanizması ve sürükleme konusundaki görüşlerinize büyük ölçüde katılıyorum, mevcut katlanır bisikletler bu konularda yeterince gelişmeye çalışmıyorlar gibi geliyor bana da. Uzun yıllardır benzer tasarımlar kullanıyorlar. Üstelik fiyat bandında da sürekli yukarı hareket etmeye çalışıyorlar. Strida sahibiyim, ama onun da tasarımı başta çok devrimciyken yıllar boyunca kendini çok fazla geliştirmedi. Oysa tasarım ya da maliyet açısından iyileşebilirdi. Brompton ya da diğerleri için de ayni şekilde düşünüyorum. Böyle yeni tasarımlara ihtiyaç var.
Tabi işin bir de diğer yönü var.
Tasarım ve donanım iyileştikçe olay bisikletin simgelediği şeylerden uzaklaşmaya başlıyor biraz. Kar marjı ve fiyat artıyor, hedef kitle azalıyor, dolayısıyla kullanım da azalıyor. Bisiklet pahalı bir oyuncak haline gelmeye başlıyor. Hatta bisiklet kültürünün önündeki en önemli engelin firmaların giderek aşırı pahalı karbon bisikletlere odaklanması olduğuna ilişkin yorumlar da okumuştum. Dolayısıyla firmaların fiyatlama yaparken, hedef kitle belirlerken bu konuyu da dikkate alması gerekir bence.
İnceleme yazınız da güzel olmuş, elinize sağlık...
Katlama mekanizması ve sürükleme konusundaki görüşlerinize büyük ölçüde katılıyorum, mevcut katlanır bisikletler bu konularda yeterince gelişmeye çalışmıyorlar gibi geliyor bana da. Uzun yıllardır benzer tasarımlar kullanıyorlar. Üstelik fiyat bandında da sürekli yukarı hareket etmeye çalışıyorlar. Strida sahibiyim, ama onun da tasarımı başta çok devrimciyken yıllar boyunca kendini çok fazla geliştirmedi. Oysa tasarım ya da maliyet açısından iyileşebilirdi. Brompton ya da diğerleri için de ayni şekilde düşünüyorum. Böyle yeni tasarımlara ihtiyaç var.
Tabi işin bir de diğer yönü var.
Tasarım ve donanım iyileştikçe olay bisikletin simgelediği şeylerden uzaklaşmaya başlıyor biraz. Kar marjı ve fiyat artıyor, hedef kitle azalıyor, dolayısıyla kullanım da azalıyor. Bisiklet pahalı bir oyuncak haline gelmeye başlıyor. Hatta bisiklet kültürünün önündeki en önemli engelin firmaların giderek aşırı pahalı karbon bisikletlere odaklanması olduğuna ilişkin yorumlar da okumuştum. Dolayısıyla firmaların fiyatlama yaparken, hedef kitle belirlerken bu konuyu da dikkate alması gerekir bence.
İnceleme yazınız da güzel olmuş, elinize sağlık...