Scudo Sports

Parlak kadro vs. Mat kadro

Cotyoran52

An Engineer Cyclist
Kayıt
4 Şubat 2021
Mesaj
428
Tepki
1.517
Şehir
Ankara - Ordu
İsim
Kotyoralı
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaşlar merhabalar, genel bir tartışma konusu olması adına avantajları-dezavantajlarını konuşalım diye böyle bir soru takıldı aklıma. Bazı bisikletler parlak kadroya bazıları ise mat kadroya sahipler boyama itibariyle. Örneğin Rockrider ST530 parlak bir kadroya sahipken ST540 mat bir tasarım tercih etmiş. Bu boyamaların çevresel etkilere (Yağmur, soğuk, nem, sıcaklık vb.) dayanıklılıkları ne derecede fark ediyor. Tecrübe eden arkadaşlar yazabilirler.

Mat kadro örneği: (ST540)

1626693696355.png

Parlak kadro örneği: (ST530)

1626693751882.png
 
Scudo
Mat özellikle siyah ise üzerindeki en ufak çiziği dahi gösteriyor,parlak meteryalleri şahsen pek sevmem ama bisiklette mat boyanın zaafı bence bu.Çok evvelden boyası mat olanbir bisikletimi şeffaf koruyucuyla kaplamıştım,hem şıkır şıkır parlamamıştı hemde koruma sağlamıştı.Kaplama demişken şimdiki bisikletimide kendim şeffaf koruyucu ile kapladım tavsiye ederim faydasını görüyorum.
 
Mat özellikle siyah ise üzerindeki en ufak çiziği dahi gösteriyor,parlak meteryalleri şahsen pek sevmem ama bisiklette mat boyanın zaafı bence bu.Çok evvelden boyası mat olanbir bisikletimi şeffaf koruyucuyla kaplamıştım,hem şıkır şıkır parlamamıştı hemde koruma sağlamıştı.Kaplama demişken şimdiki bisikletimide kendim şeffaf koruyucu ile kapladım tavsiye ederim faydasını görüyorum.

Katkınız için teşekkürler. Benim Mosso Legardam vardı mat kadroya sahip. Bana kalırsa daha orjinal görünümleri oluyor mat kadronun ama çiziği direkt gösterdiğini düşünmemiştim. Şu an RR St530 var, parlak güzel bir tasarıma sahip. Ama bazen acaba diyorum, benim için ileride dezavantaj olur mu diye. Zira kadro değişmeyen tek şey :) Parlak kadrolar boya yapısından dolayı sanki bir de güneşi daha iyi yansıtıyor gibi geliyor bana.
 
Her iki kadro boya tekniğinden bisikletlerim oldu.
Beyaz parlak havalı ama çok kir gösterir. Koyu renk (gri ve yeşil) mat olan kirlense de idare ettirir.Doğa ve iklim koşulları farketmeden söylersem: aralarında manidar bir fark yok. Kullanıcının temiz ve titiz olup bakımını yaptığı sürece bisikletler beklenen faydayı sağlayacaktır...
 
Mat kadroda çizikleri gidermek zor. Parlak olunca pasta cila daha etkili olabiliyor :)
 
Peki arkadaşlar parlak kadroda şu tarz bir deformasyonu nasıl onarırız acaba ? Sanırım zincir atınca zarar verdi çatal boyasına:

1626779538334.png
 
Peki arkadaşlar parlak kadroda şu tarz bir deformasyonu nasıl onarırız acaba ? Sanırım zincir atınca zarar verdi çatal boyasına:

269823 dosyayı görüntüle
Çizik üstten yüzeysel olsaydı pasta cila ile halledebilirdiniz ama derin bir çizik,en ince fırça ucuyla aynı renk boya ile rötuş yada oje ile küçük bir dokunuş azda olsa çizik görüntüsünü azaltacaktır,zaten çokta faça bir yer değil,göze batmaz.
 
Çizik üstten yüzeysel olsaydı pasta cila ile halledebilirdiniz ama derin bir çizik,en ince fırça ucuyla aynı renk boya ile rötuş yada oje ile küçük bir dokunuş azda olsa çizik görüntüsünü azaltacaktır,zaten çokta faça bir yer değil,göze batmaz.

Elimde siyah bir plastik maket boyası var, epey parlak bir boya. Belki onu kullanabilirim o halde. Bu tarz bir yüzeyde tutar diye tahmin ediyorum. Zaten tutmasa da dediğiniz gibi ben dikkatli bakmayınca göremiyorum bile.

Edit: Boyaya şimdi baktım, metal yüzeylere sürülebilir yazıyor. Denemekte fayda var. Narince sürülürse belki iş görür...

Bu tür boya atmalarin en iyi ilaci Ojedir, yani tirnak boyasi. Yanlis anlamayin sadece yardimci olmak icin yazdim.

Katkınız için teşekkürler...
 
Parlak kadroyu temizlemek çok daha kolay. Üstünde vernik olduğu için kirler hemen akıp gidiyor. Mat boyada bu işlem daha zahmetli. Parlak kadroyu temizledikten sonra araba cilası sürünce çok güzel oluyor. Tavsiyem parlak kadro almanız ama mat siyah kadronun karizması çok ayrı bir olay :)
 
Parlak kadroyu temizlemek çok daha kolay. Üstünde vernik olduğu için kirler hemen akıp gidiyor. Mat boyada bu işlem daha zahmetli. Parlak kadroyu temizledikten sonra araba cilası sürünce çok güzel oluyor. Tavsiyem parlak kadro almanız ama mat siyah kadronun karizması çok ayrı bir olay :)

Haklısınız mat kadro da kendine göre çok özel tasarımlara sahip olabiliyor. Elimdeki bisiklet parlak kadro, umarım kirlenmesi-temizlenmesi kolay süreçler olur anlattığınız üzere. Katkınız için teşekkürler...

Bu arada siyah mat kadro bir Marlin;

1626985756777.png
 
Zevk meselesidir.
Parlak dediğin zaman çelik kadro derim .
Mat dediğin zaman aliminyum kadro .
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Merhabalar.Fikirleriniz ve tecrübeleriniz etkili olacaktır.Bana da gravel tavsiye ettiler. Ama mat kadro konusu kafama takılıyor.Sele ve çamurluk takmayı düşünüyorum. Kışın da binmeyi planlıyorum. Acaba nasıl olur ya mat gravel yada parlak tur alacaz. Hangisi mantıklı bilemiyorum. Piyasa fiyatları malum...İkinci el alınırmı onu da bilmiyorum. Benim için önemli olan kadronun paslanıp boyasının atmaması.Tecrübeli arkadaşlar yardımıcı olurmu acaba yada hangi başlıklarda araştırayım konuyu?
 
Merhabalar.Fikirleriniz ve tecrübeleriniz etkili olacaktır.Bana da gravel tavsiye ettiler. Ama mat kadro konusu kafama takılıyor.Sele ve çamurluk takmayı düşünüyorum. Kışın da binmeyi planlıyorum. Acaba nasıl olur ya mat gravel yada parlak tur alacaz. Hangisi mantıklı bilemiyorum. Piyasa fiyatları malum...İkinci el alınırmı onu da bilmiyorum. Benim için önemli olan kadronun paslanıp boyasının atmaması.Tecrübeli arkadaşlar yardımıcı olurmu acaba yada hangi başlıklarda araştırayım konuyu?
Paslanıp boya atmaması tamamen boya kalitesi içeriği ve işçilikle alakalı.

Çelik kadroya iki kat astar üstüne iki kat boya ve vernik atarsan çizilmediği sürece hiç sıkıntı olmaz. Sadece boya atarsan çabuk çıkar. Araba boyar gib sıcak oetamda atman gerekir.

Mat boya da aynı şekilde.

Alimunyum kadrolarda mat toz boyaya denk geldim hep. Statik elektrikle atılmıştı . UUn ömürlü oluyor kolay kolay çıkmıyor.

Kadro malzemene göre boyama tipini seçip iyi bir işçilikle sorunsuz olur. Sonrasında şeffaf film falan yaparsan daha iyi olacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Paslanıp boya atmaması tamamen boya kalitesi içeriği ve işçilikle alakalı.

Çelik kadroya iki kat astar üstüne iki kat boya ve vernik atarsan çizilmediği sürece hiç sıkıntı olmaz. Sadece boya atarsan çabuk çıkar. Araba boyar gib sıcak oetamda atman gerekir.

Mat boya da aynı şekilde.

Alimunyum kadrolarda mat toz boyaya denk geldim hep. Statik elektrikle atılmıştı . UUn ömürlü oluyor kolay kolay çıkmıyor.

Kadro malzemene göre boyama tipini seçip iyi bir işçilikle sorunsuz olur. Sonrasında şeffaf film falan yaparsan daha iyi olacaktır
Benim ihtiyacım sıfır bisiklet idi. Yani yeni almak. Kadro boyama ile ilgili işim yok şu anda
 
Geri