Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Patlak önleyici

Ramazan ÇELİMLİ

Aktif Üye
Kayıt
19 Mayıs 2012
Mesaj
191
Tepki
34
Şehir
Kış İstanbul / Yaz Rize
Merhaba arkadaşlar tekerim patladığında en yakın bisikeltçiye gittim o arada adam dedi eğer sen dağlık alanda süreceksen zaten patlak önlemek için bir şey varmış orada gösteri plastik bir şişenin içinde bir sıvı vardı bundan süreceksin belli bir gr verdi ama aklımda değil patlak derdinden kurtulacaksın dedi 1 tane kere kaça patlar dediğimde 50 TL dedi sizce iyi bir şeymi işe yarıyor mu ? kullananlar varmı tavsiye edermisiniz ? he bir de tam olarak nasıl işliyor patlatmasını önlüyor
 
Scudo
Zefal patlak önleyici bandına bakabilirsin. En kısa zamanda almayı düşünüyorum. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve yigitkirca
ben kullanıyorum.içlastik sıvısı diyede söylenir.ancak fransız sibop(iğne sibop)la kullanamazsın.araba sibop şart.olay basit.önce lastiğin sibop iğnesini söküyosun.sıvının şişesinin ucu füze gibidir zaten.sibobun içine rahat boşaltabilmek için.bir şişeyi takribi olarak yarısını öne yarısını arkaya boşaltıyosun.sibop iğnesini geri yerine takıyosun.lastiğine havayı basıp sürmeye devam ediyosun bu kadar basit.işleyişi şu şekilde.şimdi lastik sürekli döndüğü için sıvı iç lastiğin içinde bütün duvarları sürekli olarak yıkar.lastik yere deydiği yerden patlar.sıvıda sabit durum dayken lastiğin yere değen kısmında bekler.sürüş anında merkez kaç kuvveti ile hep lastik tarafında gezer.lastik bir çivi aldığında yada diken vs. hava hızlı ve karalı olarak delikten çıkmaya çalışır.bu sıvının da olayı basınçlı havayı yiyince donmuş yapıştırıcı gibi kalmasıdır.sıvı havanın dışarı çıkmaya çalışması sayesinde deliği donarak tıkar.ancak şöyle bir durum var.sen lastiği patlattın ve farketmeden durdun.delik sıvının değemediği bir yerde kaldı.lastik tamamen iner.patlama sesini yada hava kaçağını duyarsan durmuyosun.ses kesilene kadar devam.sadece lastik biraz hava kaybediyo.benim başıma geldi ve hava sesinin kesilmesi 2 saniye sürdü.dikenli bir çiçeğin üstünden geçtim.2 sn süren güçlü bir tıssss sesi duydum o kadar.sonra devam.molada biraz hava bastım.düz yolda gidiyoduk.lastik sert olsun diye.ama basmasamda problem olmazdı.sen 50 tl demişsin 50 tl çok bence.daha uygun bir ürün bul.bide bu meret yarılmada etkili değil.sadece delilerde etkili.
 
@Mesut C.

Bu bantları sevmedim. Zefal markayı deneme amaçlı kullandım, basınçla iç ve dış lastik arasında sıkışıyor ama 1-2 saat gibi bir zaman sonra kaçırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
bu tür bi sıvının fiyatı tahminen nedir ? ve yaşadığımız yerde ne tür dükkanlarda bulabiliriz ?
 
Yerli malı ürünler var bisikletçinize sorabilirsiniz veya motorsiklet tamircilerinde bulunabilir.Joes marka 125 ml patlak önleyici sıvıyı geçen yıl 20 tl ye almıştım.
 
Ben patlak önleyici sıvıyı 2 lastiğime de uygulattım, 2 lastiğe bir tüp sıvı (20TL) iç lastiklere de 10 TL toplam 30 TL ye maloldu, 600 km.dir lastiğimde patlakla uğraşmıyorum, patladığında hava basıp 5-10 tur çeviriyorum lastiği, sıvı iç lastiği içten kapatıyor, tavsiye ederim.
 
600 km icin azımsancak rakam degil:D.bende dusunuyorum.15 tl lik italyan malı vardı.sprey basinclı.fakat ic lastik igne siboplu olmadı.ic lastigi araba siboplu aldım fakat jant sibop deliginden araba sibop gecmedi.cst markalı guzel şambireldi.28inc.igne siboplu şambirel şişirme sorunuda oluyor:D.bisiklet yeni oldugu icin hic dikkatimi cekmedi igne siboplu olması.eski sistem harikaydı araba siboplu ama katlancaz artık.igne siboplu pompa aparatını alsamda yinede hava kaciriyor.yolculukda patlak artık kolayken bana zorlastı.gerek pompa-gerek igne sibop.bisikletin jantı sibop deliginide bozmak istemiyorum.uydurma iş acısından.araba siboplu yapamıcam sanırım.ama benim icinde olması lazim arazi-sehir bulundugum yerde dayanmiyor.devamlı patlamasından sürüs keyfim kaciyor.trek hybrid kullanan varsa 28 inc 700X35/43 igne siboplu şambirel ve igne sibopluya uyumlu pompa lazim.hava kacırmaması lazim.parası önemli degil saglam olsun.yolculukda tepe basında tamirci bulamam:D uzun omurlu -saglam aparat tavsiye edicek varsa sevinirim.özel mailde atabilir.
 
@furkan32

evet 2 yıldır kullanıyorum ortalama olarak 7-8 ay kadar patlaksız olarak idare ediyorum çok ekstrem durumlar haricinde
 
@gok

benim lastiklerde iğne sibopluydu, jantın sibop çıkan yerlerini matkapla genişletip, kalın siboplu iç lastikle değiştirdim, hiç bir sakıncası olmadı şimdiye kadar.
 
gok kardeşim sen boşuna zahmet çekiyosun.iğne sibobun hiçbir getirisi yok.8 mm lik bir matkapla del gitsin.bisikletini satarkende alan ALLAH razı olsun der.
 
zefal patlak önleyici şerit aldım.pedal bisikletten 29 tl 500 km yaptım slick lastklerle tık yok daha.tavsiye ederim.lastik değiştirdik diyelim al yenisine tak ama bu bahsetiginiz sıvıda bu mümkün deil
 
iyi günler arkadaşlar patlak önleyici çok güzel bir şey abim mtb bisikletinde tupbless Tubeless lastik kullanıyor onun içine sıktık lastikte ufak patlak oluştuğunda lastiği çevirince hemen kapatıyor yalnız ben yol bisikletine koydum yol bisikletinin iç lastiğinde olmuyor içindeki sıvı iç lastiğin bir yerinde patlak olunca kuruyup kalmöış ve buda lastiğin bi tarafını kapatmış ve son olarak söylemek istiyorum sökülemeyen presta siboplu lastiklerine sıvı konulmuyor diye araba sibonuna çevirmeyelim buyrun arkadaşlar kolay gelsin.

 
Tire Protector diye bir ürürn var ,yaklaşık 4 aydır kullanıyorum,hatta ilk kullananlardan birisiyim,İngiliz patenli bir ürün internette araştırıp bulabilirsiniz. Sanayi tipi ,araçlardan,binek araçlara kadar geniş bir uygulaması var,ülkemizdede bir arkadaş bunu n dağıtımını sağlıyor,bisiklet forumlarından tanışmış idim. 2 lastiğe 200 ml yetiyor,tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan
125 ml, markasını hatırlamıyorum 12,5 TL, sanayide parcacılarda bulabileceğinizi düşünüyorum.
 
Merhaba,

Bugün Joe's patlak önleyici sıvı siparişim geldi. 250ml ve biraz ağır birşey, ağırlığı 300gr vardır sanırım. Hepsini sıkmak gerekiyormuş ve pek akışkan bir madde değil. Bunu lastiğe doldurunca dönmeye karşı direnç oluşturmayacak mı? Teker dönerken sürekli bir direnç oluşturursa bu uzun turlarda ciddi bir verim kaybına sebep olur diye endişe ediyorum.
 
Patlak Önleyici sıvılar Tubeless içindir.Tubeless bildiğiniz gibi dış lastiğin içinde iç lastik olmayan dış lastikli Janttır..(araba Jantlarının aynısı)Sıvıları iç lastiklere basarsanız hem çürür hem dış lastiğiniz zarar görür çabuk çürür.
 
Bu eskimis konuyu canlandirdiniz. Fakat bu kadar ilginc yorumlar yapilmis. KImse darilmasin, ama bir kac yorum yapacagim.

1. Bu sivilar igne sibop dediginiz siboplara da ( Herhalde fransiz veya sclaverand diye adlandirilan) kullanilir. Bu siboplarin ucuna yakin yassi bir bölümü var. Buradan pense ile tutarak sola döndürerek acabilirsinis ve disariya cikartabilirsiniz ve siviyi doldurduktan sonra, sibop yerini yukarida tutarak yerine takabilirsiniz. Tekeri hizlica cevirerek dagitabilirsiniz.
2. Bu sivilar sadece tubeless icin degildirler, ic lastigin hangi malzemeden olduguna bagli (örnegin lateks) olarak farkli modelleri vardir. Tubless veya tubular lastiklerde neredeyse mecburi kullanilmasinin nedeni aciktir. Yolda lastik degistirmenin, beraberinde lastik tasimanin zorlugu ortadadir.
Bu iki örnek icin TUFO nun sayfasina girip bakabilirsiniz. Bu konu üzerine aslinda bu forumda da pek cok yazi var.
3. Bu sivilarin ambalajinin üzerinde ne kadar büyük delikleri kapatabildigine dair aciklamalar vardir. Yani her patlagi kapatmazlar. Ambalajda yazan degere de her zaman ulasmayabilir.
4. Zefal bantlar üzerine de daha önce pek cok seyler yazildi. Benim sahsi tecrübem, yüksek basincli ve 20 mm. den genis lastiklerde ( yol bisikletleri 7-8 bar ve daha yukarisi) kullanilmasi iyi degil.
 
Geri