Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Patlak önleyici

Yorumlarınız için teşekkürler. Deneyip tecrübe edeceğiz artık bakalım iş görecek mi :)
 
Scudo
Merhaba,

İç lastiklere patlak önleyici sıvı koydum ve bir süredir bu şekilde kullanıyorum. Fakat şimdi dış lastikleri değiştirmek istiyorum. Bunun için siboptan hava boşaltırken bu sıvı sibopu tıkayabilir mi? Bunu nasıl çözebilirim?
Yoksa olmaz mı?

Teşekkürler
 
İç lastiklerin havasını çok fazla indirmeyin dış lastiği çıkarıp yenisini takacak kadar indirseniz yeterli ve de sıvı yapışkan bir madde olduğu için hava basıncı ile sibobu tıkayabiliyor.Bisikletçiden birkaç tane sibop iğnesi ve sökme aparatı alırsanız yolda iken de tıkanma durumlarına karşı değiştirebilirsiniz.Ben 2.10 dış lastiği çıkarıp yerine 1.75 takmıştım ve 4-5 ay kadar kullandım iç lastik aynı ve sıvı dolu vaziyette.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bilal Demir
1 haftada 6 kere tekerim patladı hepsi de iğne ucu kadar delikler bana şerit mi önerirsiniz jel mi
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan
@mustafa şan

iğne ucu kadar kucukse sıvı rahatlıla kapatır o delıklerı . Ben sıvı derdim ama ucuz sıvılardan degıl kalıtelı , kullanıcı yorumları iyi olan bir sıvı .
 
@Bilal Demir Peki patlak önleyici şerit de hızımızı düşürmemize sebebiyet verir mi?
 
@yavuzselimsebik ben kullanıyorum, farkı hissetmedim. Zaten 1-2 sn kaybettiriyorsa bile kafa rahatlığının yanında hiçbir şey. Değer yani. uygularken dikkat edin yalnız, kıvrılmaz falan olmasın. Tavsiyem, takarken içlastikle birlikte aynı anda takın. Takılı iç lastiğin içine geçirmesi daha zor oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz.Selim
@Kazuya Takarken görmedim bisikleti bırakıp gitmiştim bisikletçiden. Zefal marka şerit takıldı hibrit için olanı. Bisikletim de hibrit bisikleti 700*32C lastikler
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
@yavuzselimsebik bisikletciler 5 dk da takiyor ya, halletmistir o. Benimki de zefal. Yillarca kullaniliyor baya iyi. Yine de yanal korumasi yok bilginiz olsun. Dikkat rtmekte fayda var;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz.Selim
@Kazuya

Selamlar ben de 700x23 slik lere zefal koruma şeridi almak istiyorum, koruma olduğu hissediliyor mu ? Örneğin bir cam kırığı öbeğinden geçsek ?

Konfor olarak bir eksisi var mıdır ayrıca ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
@İlbey Yağcı valla ben yine de kaciniyorum 1 kusur senedir hic patlak olmadi. Col dikine girmesse patlatmaz diye takminediyorum. Cunku cok guzel bir malzeme. Lastigini ic basinci artinca da grrginlesiyor. Ama dedigim gibi lastigin yanlari kuvvetsizse patlatir yine, cunku bu sadece ust kismi sariyor

Konfor olarak ben bisi hisseymedim ama cok profosfoneller balans hissedebiliyor. Ben de 23 de kullaniyorum buarada
 
Diken patlakları için kesin çözüm patlak sıvısı. Dandik mandik defalarca kullandım, her seferinde işe yaradı. Yalnız ben şöyle kullanıyorum: önceden lastiğin içine dökMÜyorum. Çünkü bu sıvılar zamanla özelliğini yitiriyor-kuruyor. Ben de lastik patladığında (yarık olmayacak, küçük delikli patlak olacak. Diken veya iğne deliği gibi) sibobu çıkarıyorum, içine 100 mllik şişenin yaklaşık 1/5 ini göz kararı döküp şişiriyorum. Binip gidiyorum. Deliğin kapanması bazen 1-2 dakika sürüyor. Lastik 1-2 dakika içinde inerse biraz daha hava basıyorum, işlem tamamdır.

Daha önce bu şeritlerden de kullandım. Bir süre sonra iç lastiği yanlardan bıçak gibi kesiyorlar, kendileri patlağın sebebi oluyorlar. Tavsiye etmiyorum. Bisiklet tamircileri kızacak ama maalesef kesin çözüm sıvılar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T ve hogutmen
@İlbey Yağcı

@ozgurgokalp

Yaklasik 1,5 yildir kullaniyorum. 26 inc MTB lastik icin genis yuzeyli olani. Markasi zefal bendekinin ancak farkli markalarda asagi yukari ayni gibi.
Lastik kesmesi diye birsey soz konusu degil! 2 kere lastik patlattim bu surede. Bir tanesi zirhin korumadigi yanak kismindan kaya parcasi yarmasi, digeri ise sibop kısmındaki bir problemden kaynaklandi. Dikene dair hic bir sorunum olmadi su ana kadar :)
Zırh oncesi ortalama haftada 1 yama yapiyordum arazide dolandigim icin. Agustos sicaginda 1 hafatada 9 kez yama yapinca zirh aldim.
Patlak sivilari gibi 1 ylı kullanim suresi vb. olan bir urun degil! Sibop sorunlarinda lastigi degistirmek zorunda kalirsaniz, patlak sivisida bosa gidiyor. Dogru montajlanirsa lastige zararini gormedim. Surus konforunda vb. sorun yasatmiyor, dengeyi etkilemiyor.

Cam farkli bir olay. Eger lastige saplanirsa zirh onleyecektir buyuk olasilikla. Ancak dis lastigi yaracak bir zedelenme yaparsa zirh muhtemelen yine koruyabilir. Fakat yarik zirhida bozabilir, patlamaya cok musait halede getirebilir.
 
Ben daha önce decathlondan aldığım zırhı kullandım. Ciddi sayılabilecek te bir para vermiştim. Tanesine 25 lira gibi bir paraydı yanlış hatırlamıyorsam. Belki yanlış montajdan, beldi iç lastiğin ebatından, belki zırhtan kaynaklı bilemeyeceğim bir sebepten 2 haftalık kullanım sonunda iç lastiklerimin ikisi de gitti. Patlamadı ama yarılmak üzereyken değiştirmek zorunda kaldım. Benim tecrübem böyle oldu, paylaşmak istedim.

Diğer söylediğinize de şöyle itirazım var: patlak sıvılarının ömrü bir sene değil, çok daha kısa oluyor. Amam kutusunun içinde dururken herhangi bir ömrü olacağını sanmıyorum. Deliği tıkadıktan sonra da bir daha o deliğin açılması söz konusu değil. Geçen bir bisikletin patlak iç lastiğini sıvı döktükten sonra yamanmış halde söktük. Balon gibi şişirdik, suda aramamıza rağmen patlak yeri bir türlü bulamadık. Yani lastiği orjinal gibi tıkıyor bu sıvılar. Bu nedenlerle sıvıların ömrü lastiğin içine boca ederseniz 1-2 ay, ama patlağa müdahale için az miktar dökerseniz anlık kullanım olacağından sonsuz denebilir.
 
Ben patlamaya dayanıklı foss iç lastik kullanıyorum. Her boyda ve 2 çeşit sibopta da mevcut. Klasik iç lastiklerin yarısı ağırlığında ve çok sivri bir şey batmadıkça patlamıyor. Ancak çivi falan girerse patlıyor ve çiviyi çıkarmadığınız sürece inmiyor. Yaması da sticker şeklinde ve zımparalamadan kolayca yapıştırılabiliyor. Şu an 29 mtb bisikletimde kullanıyorum. Önceden 26 bisikletimde de vardı. Bir tane de yedek almıştım fazladan. Hiç patlamadığı için yedek olanı kullanmadım, yani yedeğe gerek yokmuş :D Yurtdışında bulunabiliyor. 50-60 Lira gibi bir fiyatı var. Aşağıya video ekliyorum. Hatta şu an elimde fazladan kalan (kullanılmamış)26 jant için olanı satıyorum.(hemen ticarete döktük işi):krsn:
 
@ozgurgokalp

Sonucta siz tecrubenizi yazmissiniz, ben kendi tecrubemi.
Sizin zirh lastigi 2 haftada kesmis, benimki 1,5 yildir gidiyor sorunsuz.

Amac yolda patlak nedeniyle durmamak ve tamir yapmamak. Lastik sivisini icine sikmadan, patlak oldugunda kullanacaksaniz bir anlami yok. Sonucta sadece islem farki var:
Dur, lastigi sok, tamir et, hava bas yerine tak... Tek fark tamir islemi sivi ile veya yama ile!
Eger dogru anladiysam sizin soylediginiz bu sekilde ve acikcasi ben patlagi cozen degil, patlamayi onleyen bir cozum tercih ediyorum :)
 
  • @suat akman sıvıyı siboptan döküyorsunuz. Lastik sökülmüyor. Sadece sibop kapağını açıp, sibop anahtarıyla sibop iğnesini söküyorsunuz ve sıvıdan az miktar siboptan içeri döküyorsunuz. Sibop iğnesini vidalayıp şişiriyorsunuz. Bu işlem şişirme olayı hariç en fazla 30 sn sürüyor. Yani sök tak durumu yok. Ama tabi yine de toplamda 2 dk zaman kaybı olur.
 
@ozgurgokalp
Anladim. Standart uygulamada oldugu gibi sokmek geekmiyor haklisiniz. Ancak dedigim gibi ben surus duzenini etkilememesini tercih ederim. Hele dagda bayirda suruyorsaniz lastigin 'fosss' diye sonuvermesi kontrol kaybedip kaza yapma riskinizi arttiriyor. Bu nedenle mumkun oldugu kadar surus esnasinda patlamanın onune gececek tarz cozumler daha verimli geliyor...
 
Geri