Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Pedaldan gelen sürtme sesi

Tamircinin bakarak tespit edemediği bir sorunu, buradan en usta kişinin bile çözebilmesi düşük ihtimal :) Siz de pire için yorgan yakmayın bence. Neticede alivio'nun en üst serisi de olsa ufak tefek sorunlar yaşanabilir. Gerçi 900 km'ye yakın kullandığım Acera'da ben sorun yaşamadım ama...
Pedalları söküp tekrar takmanız acaba bir şey değiştirir mi?
Diğer yandan bisikletin en fazla güç uygulandığı yeri olaraktan arka jant göbeği ve orta göbeği üst seviye bir malzemeyle değiştirmeniz sizin için yararlı olabilir. Geçmiş osun...
 
Scudo
Tesekkurler,isin traji komik yani tourney seti 2000km kullandım hic boyle bir derdim olmadi [emoji16]
 
25-26 ve 27. vitesler demişsiniz bundan yola çıkarak söylüyorum bu viteslerde çekiş sistemi maksimum yükte çalışacağı için bi ihtimal göbeğiniz de bir sorun olabilir.
Samimi olduğunuz bi bisikletçiniz yok mu beraber aynakolu ve göbeği söküp gresi değiştirip tekrar emin olarak montaj yapsanız hemen kadro ve göbekten bu kadar kolay vazgeçmeyin bence nacizane fikrim.
 
Samimi oldugum bir bisikletcim var hafta sonu aynakolu sokturcem insallah.Dediginiz gibi orta gobekte olabilir sorun.Eger oyleyse token orta gobek almayi düşünüyorum shimanodan daha iyi gozokuyor.
 
Garip bir şekilde bende de benzer bir durum var (Carraro Sportive 227)! Bisikleti daha yeni aldığım için (2,5-3 ay oluyor) ve öndeki en büyük dişliyi kullanmam pek gerekmediği için (yüksek kadans seviyorum) henüz bu konuya sıra gelmedi! Bende sizden farklı olan: Önde büyük dişliye attığımda, her vites kombinasyonunda bir sürtünme ve verim kaybı seziyorum!
Orijinal hali ile önde Altus, arkada Deore Vites aktarıcı ile vites oranları aşağıdaki gibi;

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/carraro_sportive_227-vites-_oranlari-jpg.40465/

Dikkatinizi çekmek istediğim nokta, yukarıdaki tabloda: [Ön 2. + Arka 7. Vites : 2,4 oran] = [Ön 3. + Arka 5. Vites : 2,4 oran] olması gerekir iken, Ön dişlinin 2 olduğu opsiyonu kullandığımda bisiklet daha akıcı! Emin olmak adına siz de benzer bir oranlama ile bir test yapmanız mümkün mü? Mesela düz bir yolda ulaşabileceğiniz max hızı ölçerek!?

Benim kendi bisikletimde şüphelendiğim nokta : Ön vites aktarıcının metal ve kavisli kesiminin, milimetrik olarak paralel olduğu plastik malzemeden olan zincir korumaya temas etmesi. Bu bağlamda ses de yapmıyor ve sinsi bir problem olabilir. Yanılıyor da olabilirim. İlk fırsatta bu zincir korumayı söküp bir de bu şekilde bir test edeceğim. Size de öneririm.

Selamlar...
 
Bazı parçalar yük altında geçici olarak yamulabilir, normalde bakınca düzdür pedala basınç uygulayınca milimetrik eğilmeler sürtme yapıyor olabilir. Ön tekerleği bir duvara dik olarak dayadıktan sonra (bisiklet hareket etmesin diye) bisiklete binip her iki koldan da pedala yavaş yavaş ve ani yüklenmeler yapın bu sırada bir kişi de aktarıcıların durumun gözlesin eğilme yamulma var mı diye. Belki bir şey çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: tbag45
@tbag45 Ayarı yapıldı demişsiniz ama ön aktarıcıyı biraz daha yukarı alabiliyor musunuz yoksa en üst ayarda mı? Bence orası sürtüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
evet en ust ayarda 2mm var arada.pedala guc uygulayinca esneme yaparmi bilmiyorum.
 
Aslinda ayari 3-4 kez yapildi kendi gozumle gordum denedim on akyarici surtmuyor
 
@alierkanimrek
Tesekkurler denicem.
 
@tbag45 İlk sayfada paylaştığınız ikinci resimde değiyor gibi görünüyor değmese de çok yakın. Zincirle aktarıcı arasındaki mesafe biraz daha artarsa sorun ortadan kalkabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: tbag45
@Scherwin Bisikleti ilk aldığımda kurulum yapıldıktan sonra kullandıkça şimdi hatırlamadığım kombinasyonlarda zincirin ön aktarıcıya sürttüğünü ben de fark etmiştim. Hatta birkaç kez zincir ruble ile jant arasına da sıkıştı. Nedeni ince ayarının düzgün yapılmaması. Deneme yanılmayla ve biraz uğraşarak sorunu çözdüm. Her iki aktarıcıdaki vidalarla ince ayar yapmayı deneyebilirsiniz ancak hepten bozma riski de var ki o durumda geri dönülemez bir durum yok sadece zaman ister. Youtube'ta konuyla ilgili video da bulmak mümkün.
 
Bisikletci arkadasla cok ugrastik on aktarici ayari icin insallah gozumuzden kacmistir.Neyse arkadaslar cumartesi gunu insallah aynakol orta gobek hepsini sokturup ueniden baktircam vites ayarlarıda dahil.O zaman belli olur umarim
 
@tbag45 Bir de şunu sorayım işaretlediğim yerde sürtme izi var mı?
e7382837b930bcd51f5228ff7336ada11.JPG
 
@liteon

Teşekkür ederim. Benim vites ve geçişlerde bir problemim yok. Uzun yazınca veya parça deyimlerine vakıf olmayınca anlaşılmamış olabilirim.. Vites ön dişlide en büyükte iken: Ön aktarıcıda, zinciri sağa sola ittiren metal mandalın, plastik bir malzeme olan zincir korumaya temas ediyor hissine kapılıyorum (önceki mesajımda fotoğrafta işaretlemiş idim - Konunun zincir ile hiç bir ilgisi yok). Ön aktarıcı mekanizmasını biraz yukarıya kaydırırsam sorunum çözülür diye düşünüyorum. Tekrar sağolun..
 
  • Beğen
Tepkiler: liteon
@Scherwin Aktarıcıyı tam yerleştirememiş olabilirler yalnız yerini değiştirmeden vitesi söylediğiniz konuma getirip sürtüp sürtmediğine bakın, görün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
@liteon

Kesinlikle deneyeceğim. Teşekkür ederim.

Temas.jpg

Durumu yukarıda şekil ile bir daha izah edeyim dedim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: liteon
@liteon
Suan bakma sansim yok ama orda surtme izi olmamasilazim.Varsa nasil olmus olabilir?
 
@Scherwin
O iz önceki tourney on aktaricinin izi buyuk ihtimal,en agur surtme 27.viteste arkadaslar.yani arka aktarici en kucuk dislide olmasi zincir korumaya yaklastirirmi on taraftaki zinciri
 
Geri