https://www.bisikletforum.com/images/icons/icon4.gif kurallar
bisiklete biniş şekli trafik içinde
çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
sürüş disiplini
asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
fren mesafesini koruyun
birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
araçların ortasından gitmek tehlikelidir
yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder
pedalşörlerin dikkatine
konu-sürüş disiplini
1-tek sırayı korumak
2- çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan arkadaşı uyarmak
3-her türlü riskten kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek her pedalşörün görevi olmalıdır )
4- yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
a-iç lastik
b-pompa
c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
5- neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
7- kavşaklara dikkat
8- en önemlisi yorulan arkadaşların arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi çünki yorulanlar gruptan düşerler o vakit sıra bozulur kopmalar olur
9- ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için önemli
böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
12- sağda park etmiş araçların yanından geçerken kapı açılabilir dikkatimizi araçlara vermeliyiz hız düşürmekte fayda vardır
13-yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayalara karşı dikkatli olun ve onları uyarın
14- ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grup çok olursa bir kısım ışıklarda kalabilir grub bölünür arka takın kaptanı telsizle ekip liderini haberdar edecektir endişeniz olmasın gruba yetişmek için kırmızı işareti ihlal etmeyin
15-kalabalık olmamızın verdiği güven ve çoşkuyla taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
16- kaldırımlarda gösteri sürüşleri ve trafiğe ters yönden seyir yapmamalıyız
17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmeliyiz
18-çevre halkına yanlış olacak hareketlerden kaçınmalıyız
19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka numaraları alınıp
trafiğe verilmelidir şikayette bulunulmalıdır
20-her turda kask takma zorunluluğu vardır ekip liderleri bu konuda hassas olmalıdır
21-gidiş ve dönüşte otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmalıyız
eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini ve bindirmesini lütfen bekleyin grup bölünmüşse asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın en büyük hatayı yapmış olursunuz karşıdan araç gelebilir arka takım kaptanı ekip liderini uyaracaktır
22-asla trafikte kulaklıktan müzik dinlemeyin
23-lastik patlamalarında pedalşörler güvenli bir yere geçerek tekeri onarmalı trafiğin akışı üstünde teker onarmayın
24-ne tür etkinlik olursa olsun katılım fazla olursa yolu baştan başa bisikletle kaplamak trafik suçudur cezası trafiği tehlikeye sokmaktan 64 ytl dir eğer paranız üzerinizde yoksa polis kimlik sorar
o da yoksa alıkoyabilirler
bisiklete biniş şekli trafik içinde
çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
sürüş disiplini
asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
fren mesafesini koruyun
birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
araçların ortasından gitmek tehlikelidir
yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder
pedalşörlerin dikkatine
konu-sürüş disiplini
1-tek sırayı korumak
2- çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan arkadaşı uyarmak
3-her türlü riskten kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek her pedalşörün görevi olmalıdır )
4- yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
a-iç lastik
b-pompa
c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
5- neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
7- kavşaklara dikkat
8- en önemlisi yorulan arkadaşların arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi çünki yorulanlar gruptan düşerler o vakit sıra bozulur kopmalar olur
9- ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için önemli
böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
12- sağda park etmiş araçların yanından geçerken kapı açılabilir dikkatimizi araçlara vermeliyiz hız düşürmekte fayda vardır
13-yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayalara karşı dikkatli olun ve onları uyarın
14- ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grup çok olursa bir kısım ışıklarda kalabilir grub bölünür arka takın kaptanı telsizle ekip liderini haberdar edecektir endişeniz olmasın gruba yetişmek için kırmızı işareti ihlal etmeyin
15-kalabalık olmamızın verdiği güven ve çoşkuyla taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
16- kaldırımlarda gösteri sürüşleri ve trafiğe ters yönden seyir yapmamalıyız
17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmeliyiz
18-çevre halkına yanlış olacak hareketlerden kaçınmalıyız
19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka numaraları alınıp
trafiğe verilmelidir şikayette bulunulmalıdır
20-her turda kask takma zorunluluğu vardır ekip liderleri bu konuda hassas olmalıdır
21-gidiş ve dönüşte otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmalıyız
eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini ve bindirmesini lütfen bekleyin grup bölünmüşse asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın en büyük hatayı yapmış olursunuz karşıdan araç gelebilir arka takım kaptanı ekip liderini uyaracaktır
22-asla trafikte kulaklıktan müzik dinlemeyin
23-lastik patlamalarında pedalşörler güvenli bir yere geçerek tekeri onarmalı trafiğin akışı üstünde teker onarmayın
24-ne tür etkinlik olursa olsun katılım fazla olursa yolu baştan başa bisikletle kaplamak trafik suçudur cezası trafiği tehlikeye sokmaktan 64 ytl dir eğer paranız üzerinizde yoksa polis kimlik sorar
o da yoksa alıkoyabilirler