Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot 70'S PX-10 Büyük Restorasyon

@Başar B.

Tekrar selam, ancak fotograflardan analiz edebildiğim kadarıyla değerlendirmeye çalışacağım. İlk olarak drop-outlar ve lugları baz aldığımız zaman Fransa pazarından ziyade Avrupa ve x ülkelere yönelik üretilmiş daha geleneksel, daha ekonomik satış stratejisine yönelik bir model olduğunu söyleyebilmek mümkün. Arka rack karekteristik Peugeot'un 70'lerin son çeyreğinde tercih ettiği bir modele ait örnek olmakla Soubitez benzeri (işçilik olarak pek benzemese de, ekonomik bir alternatifi ya da modeli olabilir) far, klasik Peugeot çizgilerini yansıtan çamurluk, altenburger fren kaliperler/leverler ve Nervar benzeri ama Nervar olmayan bir cut-out crank set ile standart bir şehir bisikleti olarak hazırlanmış bir bisiklet diyebiliriz. Bir ihtimal 103 borulara sahip olabilir, HLE ise 80'ler başını kapsar ise yine çok düşük bir ihtimal olmakla seri numarası ise Peugeot BB shell bölgesinde yer alan soğuk mühürlerden yola çıkarsanız yanıltıcı olacaktır o yüzden buradan ancak bu kadar detaylandırmam mümkün olacaktır.
 
Scudo
@Murat Cömez


Valla ne diyeceğimi bilemedim, önce sert sonra yumuşak sonra yine sert ve yumuşak bir dille bitirmissiniz:), hiç sorun yok her türlü ağır eleştiriye açığım ama bu şekilde yapmamın sebepleri var.

Öncelikle bu bisiklet projesine ait tam 330 fotoğraf var, bunların hepsini bir anda koyup, yaptığım yanlışların veya konumu inceleyip bilgi almak isteyenlerin ayrıntıları atlamasını istemem, ayrıntılı gitmem için de seçerek yavaş gitmem, konu konu aşama aşama gidip yanlışlarımı ortaya cıkarmak ve bunlardan tecrübe almam gerek. 330 tane fotoğrafı da bir anda koyup altına ayrıntılı yorum da yazmam günlerimi alırdı sanırım, bu nedenle bu şekilde paylaşım yapmayı uygun gördüm. Buna en iyi örnek üzerinde çalıştığım bisikletin px-10 olmadığını öğrenmek oldu, bunun gibi başka hatalarım da olabilir.

Alay konusuna gelecek olursam böyle biri değilim ve kimseyle alay etmek gibi bir amacım olamaz, ne yazık ki bu yorumunuzu yanlıslamak zorundayım. Öyle anlaşıldıysam da özür dilerim herkesten, kendi işyerimiz var 6 gün günde 10 saat civarı çalışıyoruz bunun dışında bisiklet antremanına çıkıyorum ve fazla zaman ayıramıyorum diğer şeylere, anca pazardan pazara.

Bisiklet konusuna gelirsem evet yüksek ihtimal bir P8E tur bisikleti, çamurlukları, pompa için diller etiketler ele veriyor, çıkartmaların peugeot yazan hariç kısmı orjinal kenarları bantlanmıs ve dışı boyanmıs, boya sökerken de kendini ele verdi, yorumunuz için teşekkürler Murat Bey.

@Doğukan Aksu

Daha çok p8e özellikleri taşıyor px-10 kesinlikle değil, sizin düşünceniz nedir peki bu konuda?
 
@Başar B.
Üslubunuza ve güzel Türkçemizi kullanımınıza hayran kaldım. Merakla bekliyoruz :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Başar B.
(1858).JPG

Fazla uzatmadan bir parçalayayım dedim ve bisiklet bu halini aldı, bu aşamada bana yardım eden başta projeye ortak girdiğimiz fakat sonrasında genel olarak tek gerçekleştirdiğim eski bir arkadasım da olmak üzere yardımlarını esirgemeyenlere teşekkürlerimi bildiririm.
Hemen işe girişip "Parrot" marka elleri iyi yakan boya sökücü ile işe giriştik, buradan uyarmak istiyorum benim gibi eldivenle iş yapamayanlardan da olsanız mutlaka takın iki gün ellerim kaşındı yana yana :) Gelelim parçalandıktan sonraki ayrıntılara;

(1861).JPG

Son kullanma tarihi geçmiş gres,

(1862).JPG

Yüzeysel paslanmalar,

(1863).JPG

Decaller,

(1869).JPG

Decali sevmemişler ki üstünü kapatmışlar :)


(1865).JPG

Orjinal gibi duruyor sizce?

(1866).JPG


(1868).JPG

Bunun altından bir şeyler çıkacak gibi.

(1870).JPG

"Çıtır hasarlı" :)

(1871).JPG

Eskiden vites kolları buradalarmış.

(1873).JPG

Başlamak bitirmenin yarısıymış.

(1874).JPG

Eriyor tarih.

(1875).JPG



(1885).JPG

Tel fırçamızı elimize alma zamanı.

(1887).JPG

Biraz sabır.

(1889).JPG

Biraz stres.

(1900).JPG

Biraz umut.

(1901).JPG

Biraz da ter.

(1899).JPG

Ve sonuç...




(1895).JPG

Bir günün daha sonuydu %60 yanık, %20 ter, %30 stres= %100 mutluluk

Ne kadar uğraşsam da çıkmayan yerler oldu bu yüzden iş yerime gitmem gerekliydi burada yapabileceklerim bu kadardı maalesef.
 
Süper olacağa benziyor. Emeğinize sağlık:) Takipteyim;)
 
Tekrar merhaba, kadro halledildikten sonra maşa için uğraştım, o da temizlendi;

(1920).JPG

Burada önemli husus o zamanlar tecrübesizlik sanırım flap taşla temizlemekti, bu şekilde yapmamanızı öneririm metalin şeklini bozuyor, 500 el zımparası ile sulu zımpara daha faydalı olacaktır diye düşünmekteyim.

(1924).JPG

Yine de çok zarar vermeden halledip üst taraflardaki detayları halletmiştim. Emektardan çıkan parçalar;

(2003).JPG

Hepsi ayrı ilgi bekliyor, kimisi yenilenecekti kimisi değiştirilip orjinaline dönülecekti.

(2012).JPG

Şu ana kadar hiç bir sorun yaşamasam da sorun bu illaki beni bulacaktı, ilk sinirlerimin gerildiği anlardan biridir dişlisiz tarafın kamını uzun uğraşlar sonucunda çıkarmıştım fakat dişli olan tarafı işyerinde dahi çıkaramadım, zarar vermemek için pes ettim çünkü devam etsem belki başka şeyler çıkacaktı.

(1929).JPG

Her türlü şeyi denememe rağmen çıkmadı, baktım olmuyor "fani dünya" deyip devam ettim diğer yapacaklarıma.

(2004).JPG

(2007).JPG

(2009).JPG

(2010).JPG


(2008).JPG

Frenlerle başlayalım;

peugeot-P8E-classic-steel-french-bicycle-5.JPG

Aynılar sanırım ama bilgim yok ne olduğu konusunda.

(2015).JPG

(2017).JPG

Dağıttık, biraz temizlik ve bakım,

(2018).JPG



(2019).JPG

ve bitti ilk aşama.

@SamiKayhan

Çıtayı çok yükseltmeyelim bence :) Ne olur ne olmaz
 
Bu peugeot bisikletlerin sizce orjinal olup olmadığı nereden anlaşılır ? Bir bisiklet almayı düşünüyorum ama güvenemiyorum.( Acil cevaplarsaniz sevinirim :)
 
Hemen hemen ayni kadro bir peugeot bisiklete yeni sahip oldum.Bisiklet hakkinda hic birsey bilmiyorum.Ya restore edicem yada fixie singlespeed tarzi birşeyler yapmak istiyorum fakat cok kararsizim.Merakla bekliyorim projenizin devamini.Basarilar dilerim.191954
 
@Başar B.
E devami nerde bilader ?
 
Heyecan verici.
 
  • Beğen
Tepkiler: Başar B.
Evet uzun bir aranın ardından devam edelim,

Frenleri hallettikten sonra göbekleri parlatmıştım. Tabii sadece parlatma değil sökülüp bilyalar yenilendi ve greslendi.

Klasik Önceki halleri:

(2249).JPG


(2306).JPG


(2251).JPG


Atom oldu şimdi:

(2308).JPG


(2252).JPG

Sonra,

(2309).JPG

Yanları ise,

(2259).JPG

Güzel görünüyor,

(2318).JPG

(2260).JPG

(2320).JPG

Göbekler de halledilmiş oldu. Göbeklerle birlikte yerinden çıkartırken kırılan tellerin yerine yenisi alındı,

Eskiler gitsin,

(2248).JPG

Yeniler gelsin,

(2304).JPG


Bu arada aynakol, maşa jant çemberleri gibi malzemeler de kromdan geldi. Yeni krom kaplama kadar haz verici bir şey daha hatırlamıyorum.

Badanalı hallari ve sonrası,

(2261).JPG

Sonra,

(2352).JPG

Aynakola da bakalım nasıl olmuş,

(2012).JPG


(2365).JPG


Burada bu işe uğraşacaklara tavsiyem, kozmetik krom için parçanın yüzeyini iyi hazırlamanız gerekmekte çünkü bunlar ikinci defa kaplandı. Parçalar çok kötü pasla kaplandığı için kromaja verdiğim firma sadece polisaj yaptığından mat yüzeyi kaldıramayıp üstüne kaplama yapmışlar. Bu şekilde teslim alınca moralim bozuldu ve ardından işe girişip aşınmış flap taşıyla tekrar temizleyip rica ettim yeniden kaplamaları için, onlar da beni kırmayıp tekrar kapladılar. Hatalı işçiliğe örnek olarak,

(2296).JPG
(İyi hazırlanmamıs bir yüzeyde alacağınız krom kaplama kalitesi)

@ZaMPaRa

Karar verdiniz mi?

@Esfith24
Bu işte çok iyi arkadaşlar var ben çok anlamıyorum ama kadro eklerinden seri numarasından ve bazı küçük ayrıntılar fikir veriyor.
 

Dosyalar

  • (2308).JPG
    (2308).JPG
    826,7 KB · Okunma: 7
  • (2309).JPG
    (2309).JPG
    1,1 MB · Okunma: 7
Çok güzel çalışma olmuş ellerinize sağlık ama bizim bisikletin son halini görmemiz bu gidişle baya sürecek Hedef 2023 mü sayın hocam:)
 
@Başar B.

Tebrikler çok hoş şeyler çıkıyor ortaya devamını bekliyoruz. bu arada Krom kaplama yaptırdım demişsiniz çemberin üzerindeki pürüzleri taşlama ile düzelttiyseniz çemberde incelme olmadı mı acaba ? Çöküntüler biraz derin gibi göründü de bana. Krom kaplatılacak birkaç parçam var bilgi almak istedim.
 
Orjinal parcalari fazla deforme olduğu icin fixie yapmaya karar verdim.kadro cok temiz aslinda üzülüyorum kadroyu bozacağım icin ama zaten fixie icin almiştim devam edicem insallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
Tebrikler üstadım. Benzer bir projeyi de ben yapıyorum
 
@hodor

Teşekkürler, yeni flapla yapmadım, eski kullanılmıs bitik vaziyette bir flap kullandım. Mutlaka az da olsa aşınmıştır milimetrenin 100'de 2'si kadar belki. Oluklu gördüğünüz yerler belki deliklerin etrafları olabilir. Bu işi, çok uğraştıracak olsa da çanak vidalı tel ile yapmak gerekir. Hem pasın içe işlemiş olmasından hem de vakitten dolayı bu şekilde yaptım.

Sizin krom kaplanacak parçaların durumu önemli, temizse polisaj yeterli olacaktır.

@ZaMPaRa


Amacınızdan şaşmayın derim, kafanızdaki ney ise onu yapın, ben o şekilde basladım bu projeye.

@Candeniz ÖZCAN

Hedef 2016 idi ama paylaşım 2019 inşallah en kısa sürede koyacağım. :)

@Şeffaf

Kendinize saklamayın, biz de görmek isteriz :)
 
Tekrar selam, yine uzun bir aranın ardından. Fren Kollarını da halledelim.

201280

Eski fren kolumuz.

201281

Ebaydan aldığım kolları üstünde çizikler olduğu için polisaj yapma kararı aldım.

201282

Yakından daha da belli oluyor.

201283

201284

Daha iyi;

201285

201286


201287

201288

Frenlerin yanında gelen simplex vites kolu kırık olduğundan eski vites kolundan bir kaç parça ekleyip polisaj+zımpara yaparak yepyeni görünen bir vites kolu elde etmiş oldum.

Görelim;

201289

Bisikletin üstünde gelen boya sıçramış eski kol.

201290

Plastik malzeme.

201291

Yanını çevirirsek ümit vadediyor.

201292

Fren kollarının yanında verdikleri parçası eksik veya kırık vites kolu. Kasa olarak bisikletin üstünde gelen parçayı, kolu ise plastiklerle değiştirip bu metal üstü deri görünümlülerle değiştireceğim.

201293

Dağıtalım.

201294

Biraz zımpara istiyor.

201295

İstediği oldu. 'Made in France fakat restoresi Türkiye'

201296

Yeni kolumuz.

201297

Diğer parçalarda temizlendikten sonra birleştirme vakti.

201298

Gayet şık.

201299

201300

Görüntü iyi ama uyum sağlayıp sağlamadığını sürünce göreceğiz.


Kadroya da el atmak gerekiyordu uzun zımparalamaların ardından atölyemize gitme vaktiydi.

201302

Açık yerleri kapattıktan sonra 3 kat astar boyasını atıyorum.

201303

Güzel görünüyor.

201304

Manzara muazzam, tabii ki kadromuz.
 
Son düzenleme:
Geri