Ceasar Bravo
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 15 Ağustos 2019
- Mesaj
- 642
- Tepki
- 1.638
- Yaş
- 43
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Sezer
- Başlangıç
- 2018—19
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Diğer
Herkese merhabalar.
Bir kaç hafta önce almış olduğum Peugeot marka R12 model yol bisikleti için bir inceleme yapmayı istiyordum. Elbette önce bir tur yapıp bisikletin performansını görmek istedim. Bikefit'di şuydu buydu derken en sonunda bugün bisiklet ile 63 km'lik bir tur yaptım. Şimdi ayrıntılı bir inceleme yapıp forumdaşlarıma ufakta olsa faydalı olmak isterim.
Yalnız ben şöyle düşündüm; inceleme yaparken ne ile karşılaştıracagım? Zira bu benim ilk aero bisikletin.. ayrıca ilk karbon bisikletim. Üstündeki komponentleri de ilk kez deneyimledim. Yani tüm bileşenleri değerlendirmek için elimde bir mihenk noktası olması lazım. Bu sebeple bundan önce kullanmış olduğum Btwin Triban 520 yol bisikletine sürekli atıfta bulunmanın ve incelemeyi bu iki bisikletin özelliklerini karşılaştırarak yapmayı daha uygun buldum. Böylece benzer modeller arasında geçiş yapan arkadaşlar için daha faydalı olabilir. Zaten genelde yol bisikletinden yol bisikletine geçerken en azından bir kaç bileşen, hatta bazen kadro değişikliği bunun sebebi değil midir?
Önceden kullandığım Triban 520'nin 3×9 rd3000 shimano sora set'i, 11x32 rublesi, karbon maşası, endurance yani rahat bir yapıya sahip aluminyum kadrosu ve michelin dynamic sport slick yapıya sahip lastikleri vardı. Frenleri ise btwin markaydı. Selesi ise yine Btwin'in kendi markasına aitti.
İnceleme konumuz olan Peugeot R12'nin ise özellikleri şöyle ;
Kadro : Peugeot RC1 Aero Shape Tapered
Di2 Uyumlu Karbon
Çatal : Peugeot RC1 Tapered Full Karbon
Arka Aktarıcı : Shimano 105 RD-R7000
Ön Aktarıcı : Shimano 105 FD-R7000
Krank Takımı : Shimano 105 FC-R7000 52×36
Arka Dişli : Shimano 105 CS-R7000 11-28T
11V
Vites Kolları : Shimano 105 ST-R7000 2X11
Fren : Shimano 105 BR-R7000
Jant Seti : Fulcrum Jant Seti
Lastik : Schwalbe One 700×25 Katlanır
Sele : Fizik Antares
Gidon – Boğaz : Deda Elementi
Fikrimce aynı bileşen ve amaca sahip bir kaç bisiklet deneyip bunlar hakkında bir inceleme yapmak çok daha sağlıklı olurdu. Malesef böyle bir imkanım yok ama en azından nerede ve nasıl farklar var görmek açısından bu şekilde karşılaştırmalı gidelim.
Ben Peugeot'yu alırken en çok çekindiğim kısım aero kadronun nasıl hissettireceği, üstündeki duruş pozisyonu yüzünden beni ne kadar yoracağı ve yokuş performansının nasıl olacağı idi. Zira Triban 520 kadro itibari ile rahat mı rahat, sahip olduğu 3lü aynakol ve 11x32 ruble ile yokuşlarda bana mısın demeyen bir bisikletti.
Fakat şu bilgiyi de ekleyeyim, Triban 520'yi bikefit yaptırmadan kullandım ve ayarlarının benim vücuduma göre çok da optimum olmadığını şimdi görüyorum.
Bugün tura başladım ve Peugeot ile yaklaşık 25 30 km her zaman Triban'la gittiğim rotadan gittim. Sonrasında yapmak istediğim rotaya saptım ve ilk defa o rotada sürüş yaptım.
Arkadaşlar aero kadro beni korktuğum kadar yormadı. Evet duruşu daha agresif ve Peugeot'nun kadro yapısında da öyle ufak tefek konfor amaçlı hamleler yok. Aero yani.. ama ben duruş olarak 35 km civarına kadar bir yorgunluk hissetmedim. Ha bu arada tura öğlen sıcağında çıktım. Yanıma yeterince su almamışım. İşin kötüsü para almayı da unutmuşum Dahası acele ile çıktığım için yiyecek de almadım. 63 km boyunca sadece 1 dklık bir mola verip köy çeşmesinden su aldım. Yani sert bir tur oldu benim için. Ama tüm bunlara rağmen yorgunluk 35 km'den sonra başladı ve 45 km'de belim hafiften zorlamaya başladı.
Bu arada şunu da söylemeden geçmeyeyim; yaptırdığım bike fit neticesi bisikletin hemen her noktası vücut ölçülerime uygunken uzanma mesafesi 3 4 cm fazla çıktı. Gidon borusunu ters çevirip ölçüyü uydurmaya ve konforu arttırmaya çalıştık. Neticede benim korktuğum olmadı. Ağrı da tur bittikten 1 2 saat sonra geçmişti. Yani alışınca daha da rahat olabilir.
Forumda hep tartışma konusu olan aluminyum mu karbon mu meselesine gelirsek.. Açıkçası ben bunlardan birinin diğerinden üstün olduğunu düşünmüyorum. Kullanıcının tercih ve kullanım sekline bağlı bir seçim olduğu kanaatindeyim. Fakat şu da var ki Peugeot'nun karbon kadrosunun rijitliği aluminyum bir kadrodan sonra kendini belli ediyor. Ama daha önemli bir şey var. Arkadaşlar Triban 520 gibi rahat bir yokuş bisikletine nazaran ben Peugeot ile yokuşları farkedilir derecede daha rahat çıktım!!! Öyle böyle değil hem de.. Şimdi elbette burada her ikisi içinde avantaj ve dezavantaj olan noktalar var. Mesela triban 520'nin çoook rahat yokuş çıkmayı vaad eden dişli ruble oranları ve kadro geometrisi.. Peugeot'nun ise Sora'dan 2 gömlek üstün 105 seti, bike fit görmüş olması ve bence en ama en önemlisi bileşenleri ve karbon yapısı sebebi ile 2 küsur kg daha hafif olması... ben anladım ki hafiflik önemli arkadaşlar.
Bunlara ek olarak yolda peugeot kadrosu ve bileşenleri ile uyum içinde ve son derece sessiz işliyor. Sora ve 105 set farkı burada oldukça net. Sora kötü bir set değil kesinlikle.. ama 105 daha hızlı, daha çabuk ve istikrarlı. Ve dediğim gibi sessiz.
İki bisikletle de geçtiğim aynı yerlerde Peugeot ile ortalama 5 km daha hızlı gitmişim. Kaldı ki hiç bu kadar sıcak bir havada sürmemiştim ve peugeot ile ilk sürüşüm oldugu için biraz da temkinli gidiyordum. Bu bence büyük bir fark.
Lastiklere gelirsek, ben Triban'ın lastiklerini gerçekten seviyordum. Akışkanlığı iyi ve dayanıklı lastiklerdi. Kullandığım süre boyunca hiç patlak yaşamadım. Peugeot'nun lastiklerinden bir şikayetim yok. Slick lastik değiller fakat slick lastikler bir tık daha akıcı olabilir. Ha ya da yeni oldukları için daha çapakları üstündeydi bu da akışkanlığı etkilemiştir. Ben beğendim lastikleri fakat bu kadar bir turla yorum yapmam hata olur.
Gelelim seleye.. Arkadaşlar ben artık şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki konfor açısından en önemli şeylerden biri bu sele işi benim için. Turda durmayı pek sevmiyorum. Öyle olunca sele bir noktadan sonra işkenceye başlıyor. Bilen bilir Triban sele açısından pek rahat değildir. Yani alışana kadar elbet ama 20 25 km üstüne çıkınca ne kadar alışırsanız alışın kendini hissettirir. Fakat bike fit yaptırırken şöyle bir olay geldi başıma, bike fit için kullanılan bisiklete oturunca Triban'ın selesini mumla aradım. 10 dk içinde dayanılmaz canım yandı. Bunu söyleyince üstündeki selenin çok çok iyi ve pahalı bir sele olduğunu söyledi bike fit yapan arkadaş. Yani mesele ölçü. Ve benim kalça kemiği aralığım Peugeot üstündeki Fizik seleye hemen hemen uyuyor gibi imiş. Bunu bugün de gördüm. Kalçada hiç ağrı olmadı. Fakat ön tarafa doğru bir batma yaptı. İşte bu batma bile tüm sürüş konforunu bozmaya yetiyor. Dediğim gibi hiç mola vermediğim için kendimi bisiklet üstünde dinlendirmeye çalıştım. Bu sefer geriye doğru ağırlık verince gidon tutuşu bozuluyor ve ellerde uyuşma yapıyor.
Ha yanlış anlaşılmasın ben seleden aşırı memnun kaldım. Dedigim gibi kalça ağrısı hic yok. Altımda Decathlon'un en dandik sünger taytı vardı. Daha iyi bir tayt ile bu sorun hallolur diye düşünüyorum. Ya da bike fit için kontrole gittiğimde bir çare buluruz. Ama seleden aşırı memnun kaldım.
Fren performansına gelirsek, bence yol bisikletinde fren performansı bir yere kadar ama bana sıkıntı yaşatmadı. Ciddi dik yokuşlar indim ve ona rağmen beni güvenle indirdi.
Özetle aldığım bisikletten memnunum. Sadece Shimano serviste bir arkadaş arka teker rulman hırıltısı var teker dönüşünde problem görürsen baktır demişti. Ses değil de kadroda titreşim var gibiydi. Bügun titreşim yok ve cırcır sesi var. Hatta bununla ilgili bir başlık da açtım. Ama sanıyorum bir problemi yok.
Ha unutmadan, bunu söyleyeyim. Boya kalitesi olarak triban daha iyiydi. Bu şu anlama gelmiyor, Peugeot'nun boyası üstünde çatlak, döküntü falan yok. Gayet hoş. Fakat yandan bakınca dalgalı gibi. Ama bu boyanılan malzeme farkından kaynaķlı (aluminyum/karbon) olabilir.
Benim şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sormak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olmaya çalışırım.
231283 dosyayı görüntüle231284 dosyayı görüntüle231285 dosyayı görüntüle231286 dosyayı görüntüle231287 dosyayı görüntüle
Bir kaç hafta önce almış olduğum Peugeot marka R12 model yol bisikleti için bir inceleme yapmayı istiyordum. Elbette önce bir tur yapıp bisikletin performansını görmek istedim. Bikefit'di şuydu buydu derken en sonunda bugün bisiklet ile 63 km'lik bir tur yaptım. Şimdi ayrıntılı bir inceleme yapıp forumdaşlarıma ufakta olsa faydalı olmak isterim.
Yalnız ben şöyle düşündüm; inceleme yaparken ne ile karşılaştıracagım? Zira bu benim ilk aero bisikletin.. ayrıca ilk karbon bisikletim. Üstündeki komponentleri de ilk kez deneyimledim. Yani tüm bileşenleri değerlendirmek için elimde bir mihenk noktası olması lazım. Bu sebeple bundan önce kullanmış olduğum Btwin Triban 520 yol bisikletine sürekli atıfta bulunmanın ve incelemeyi bu iki bisikletin özelliklerini karşılaştırarak yapmayı daha uygun buldum. Böylece benzer modeller arasında geçiş yapan arkadaşlar için daha faydalı olabilir. Zaten genelde yol bisikletinden yol bisikletine geçerken en azından bir kaç bileşen, hatta bazen kadro değişikliği bunun sebebi değil midir?
Önceden kullandığım Triban 520'nin 3×9 rd3000 shimano sora set'i, 11x32 rublesi, karbon maşası, endurance yani rahat bir yapıya sahip aluminyum kadrosu ve michelin dynamic sport slick yapıya sahip lastikleri vardı. Frenleri ise btwin markaydı. Selesi ise yine Btwin'in kendi markasına aitti.
İnceleme konumuz olan Peugeot R12'nin ise özellikleri şöyle ;
Kadro : Peugeot RC1 Aero Shape Tapered
Di2 Uyumlu Karbon
Çatal : Peugeot RC1 Tapered Full Karbon
Arka Aktarıcı : Shimano 105 RD-R7000
Ön Aktarıcı : Shimano 105 FD-R7000
Krank Takımı : Shimano 105 FC-R7000 52×36
Arka Dişli : Shimano 105 CS-R7000 11-28T
11V
Vites Kolları : Shimano 105 ST-R7000 2X11
Fren : Shimano 105 BR-R7000
Jant Seti : Fulcrum Jant Seti
Lastik : Schwalbe One 700×25 Katlanır
Sele : Fizik Antares
Gidon – Boğaz : Deda Elementi
Fikrimce aynı bileşen ve amaca sahip bir kaç bisiklet deneyip bunlar hakkında bir inceleme yapmak çok daha sağlıklı olurdu. Malesef böyle bir imkanım yok ama en azından nerede ve nasıl farklar var görmek açısından bu şekilde karşılaştırmalı gidelim.
Ben Peugeot'yu alırken en çok çekindiğim kısım aero kadronun nasıl hissettireceği, üstündeki duruş pozisyonu yüzünden beni ne kadar yoracağı ve yokuş performansının nasıl olacağı idi. Zira Triban 520 kadro itibari ile rahat mı rahat, sahip olduğu 3lü aynakol ve 11x32 ruble ile yokuşlarda bana mısın demeyen bir bisikletti.
Fakat şu bilgiyi de ekleyeyim, Triban 520'yi bikefit yaptırmadan kullandım ve ayarlarının benim vücuduma göre çok da optimum olmadığını şimdi görüyorum.
Bugün tura başladım ve Peugeot ile yaklaşık 25 30 km her zaman Triban'la gittiğim rotadan gittim. Sonrasında yapmak istediğim rotaya saptım ve ilk defa o rotada sürüş yaptım.
Arkadaşlar aero kadro beni korktuğum kadar yormadı. Evet duruşu daha agresif ve Peugeot'nun kadro yapısında da öyle ufak tefek konfor amaçlı hamleler yok. Aero yani.. ama ben duruş olarak 35 km civarına kadar bir yorgunluk hissetmedim. Ha bu arada tura öğlen sıcağında çıktım. Yanıma yeterince su almamışım. İşin kötüsü para almayı da unutmuşum Dahası acele ile çıktığım için yiyecek de almadım. 63 km boyunca sadece 1 dklık bir mola verip köy çeşmesinden su aldım. Yani sert bir tur oldu benim için. Ama tüm bunlara rağmen yorgunluk 35 km'den sonra başladı ve 45 km'de belim hafiften zorlamaya başladı.
Bu arada şunu da söylemeden geçmeyeyim; yaptırdığım bike fit neticesi bisikletin hemen her noktası vücut ölçülerime uygunken uzanma mesafesi 3 4 cm fazla çıktı. Gidon borusunu ters çevirip ölçüyü uydurmaya ve konforu arttırmaya çalıştık. Neticede benim korktuğum olmadı. Ağrı da tur bittikten 1 2 saat sonra geçmişti. Yani alışınca daha da rahat olabilir.
Forumda hep tartışma konusu olan aluminyum mu karbon mu meselesine gelirsek.. Açıkçası ben bunlardan birinin diğerinden üstün olduğunu düşünmüyorum. Kullanıcının tercih ve kullanım sekline bağlı bir seçim olduğu kanaatindeyim. Fakat şu da var ki Peugeot'nun karbon kadrosunun rijitliği aluminyum bir kadrodan sonra kendini belli ediyor. Ama daha önemli bir şey var. Arkadaşlar Triban 520 gibi rahat bir yokuş bisikletine nazaran ben Peugeot ile yokuşları farkedilir derecede daha rahat çıktım!!! Öyle böyle değil hem de.. Şimdi elbette burada her ikisi içinde avantaj ve dezavantaj olan noktalar var. Mesela triban 520'nin çoook rahat yokuş çıkmayı vaad eden dişli ruble oranları ve kadro geometrisi.. Peugeot'nun ise Sora'dan 2 gömlek üstün 105 seti, bike fit görmüş olması ve bence en ama en önemlisi bileşenleri ve karbon yapısı sebebi ile 2 küsur kg daha hafif olması... ben anladım ki hafiflik önemli arkadaşlar.
Bunlara ek olarak yolda peugeot kadrosu ve bileşenleri ile uyum içinde ve son derece sessiz işliyor. Sora ve 105 set farkı burada oldukça net. Sora kötü bir set değil kesinlikle.. ama 105 daha hızlı, daha çabuk ve istikrarlı. Ve dediğim gibi sessiz.
İki bisikletle de geçtiğim aynı yerlerde Peugeot ile ortalama 5 km daha hızlı gitmişim. Kaldı ki hiç bu kadar sıcak bir havada sürmemiştim ve peugeot ile ilk sürüşüm oldugu için biraz da temkinli gidiyordum. Bu bence büyük bir fark.
Lastiklere gelirsek, ben Triban'ın lastiklerini gerçekten seviyordum. Akışkanlığı iyi ve dayanıklı lastiklerdi. Kullandığım süre boyunca hiç patlak yaşamadım. Peugeot'nun lastiklerinden bir şikayetim yok. Slick lastik değiller fakat slick lastikler bir tık daha akıcı olabilir. Ha ya da yeni oldukları için daha çapakları üstündeydi bu da akışkanlığı etkilemiştir. Ben beğendim lastikleri fakat bu kadar bir turla yorum yapmam hata olur.
Gelelim seleye.. Arkadaşlar ben artık şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki konfor açısından en önemli şeylerden biri bu sele işi benim için. Turda durmayı pek sevmiyorum. Öyle olunca sele bir noktadan sonra işkenceye başlıyor. Bilen bilir Triban sele açısından pek rahat değildir. Yani alışana kadar elbet ama 20 25 km üstüne çıkınca ne kadar alışırsanız alışın kendini hissettirir. Fakat bike fit yaptırırken şöyle bir olay geldi başıma, bike fit için kullanılan bisiklete oturunca Triban'ın selesini mumla aradım. 10 dk içinde dayanılmaz canım yandı. Bunu söyleyince üstündeki selenin çok çok iyi ve pahalı bir sele olduğunu söyledi bike fit yapan arkadaş. Yani mesele ölçü. Ve benim kalça kemiği aralığım Peugeot üstündeki Fizik seleye hemen hemen uyuyor gibi imiş. Bunu bugün de gördüm. Kalçada hiç ağrı olmadı. Fakat ön tarafa doğru bir batma yaptı. İşte bu batma bile tüm sürüş konforunu bozmaya yetiyor. Dediğim gibi hiç mola vermediğim için kendimi bisiklet üstünde dinlendirmeye çalıştım. Bu sefer geriye doğru ağırlık verince gidon tutuşu bozuluyor ve ellerde uyuşma yapıyor.
Ha yanlış anlaşılmasın ben seleden aşırı memnun kaldım. Dedigim gibi kalça ağrısı hic yok. Altımda Decathlon'un en dandik sünger taytı vardı. Daha iyi bir tayt ile bu sorun hallolur diye düşünüyorum. Ya da bike fit için kontrole gittiğimde bir çare buluruz. Ama seleden aşırı memnun kaldım.
Fren performansına gelirsek, bence yol bisikletinde fren performansı bir yere kadar ama bana sıkıntı yaşatmadı. Ciddi dik yokuşlar indim ve ona rağmen beni güvenle indirdi.
Özetle aldığım bisikletten memnunum. Sadece Shimano serviste bir arkadaş arka teker rulman hırıltısı var teker dönüşünde problem görürsen baktır demişti. Ses değil de kadroda titreşim var gibiydi. Bügun titreşim yok ve cırcır sesi var. Hatta bununla ilgili bir başlık da açtım. Ama sanıyorum bir problemi yok.
Ha unutmadan, bunu söyleyeyim. Boya kalitesi olarak triban daha iyiydi. Bu şu anlama gelmiyor, Peugeot'nun boyası üstünde çatlak, döküntü falan yok. Gayet hoş. Fakat yandan bakınca dalgalı gibi. Ama bu boyanılan malzeme farkından kaynaķlı (aluminyum/karbon) olabilir.
Benim şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sormak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olmaya çalışırım.
231283 dosyayı görüntüle231284 dosyayı görüntüle231285 dosyayı görüntüle231286 dosyayı görüntüle231287 dosyayı görüntüle