Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Piyasadaki tüm giriş seviyesi yol bisikletlerinin test edilmesi ve incelenmesi projesi

Bu proje sizce hayata geçirilebilir mi?

  • Evet, ilginç ve faydalı olabilir

  • Emin değilim, garip bişeye benziyor

  • Zor görünüyor, kağıt üzerinde kalır


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.
Teste sokulacak bütün bisikletler trainerda, powermetre bağlanarak şu watt güçte şu kadar milimetre esneme denilerek sayısal değerler eşliğinde ki sonuçlar daha doğru olur diye düşünüyorum. Böylece aliminyum ve karbon kadroların arasında ki farklarıda görmüş oluruz, güzel fikir:harika:
 
Scudo
@kallone Şu kadar Watt ta, şu kadar mm esnemeyi ölçecek ölçüm aletleri hangi sponsordan gelecek peki. 😀 Fikirler güzel olmaya güzel ama ilk aşamada yapılabilir olmalı. Rüzgar tüneli testide güzel olur aslında 😀😀1582275313905.png
 
Dün el gırgırı satıyorum ,iki farklı model var.Biri pahalı biri ise ucuz.Ablaya kaliteli olanı satmaya çalışıyorum.Abla bunu al bunun plastik kalitesi daha iyi diyorum.Abla bana sonuçta yer gırgırlayacağım plastik kalitesi iyi olsa ne olur olmasa ne olur diyor.Haksız da sayılmaz.

Bilmem kaç wattta bu daha az esniyor deseler cebinde 2-3 bin lira parası olan birincil önceliği şekli şemali düzgün bisiklet almak olan deneyimsiz genç ne kadar kafasına takar, öncelik sırasına koyar. Bence hiç.
Zaten giriş seviyesi esnaf işi bisikletler, teknik anlamda birbirlerine ne kadar fark atabilir üstünlük sağlayabilir ki?
 
@kallone Şu kadar Watt ta, şu kadar mm esnemeyi ölçecek ölçüm aletleri hangi sponsordan gelecek peki. 😀 Fikirler güzel olmaya güzel ama ilk aşamada yapılabilir olmalı. Rüzgar tüneli testide güzel olur aslında 😀😀219380 dosyayı görüntüle
Milimetre cinsinden ölçüm yapacak olanak bulamasan da aynakolun altına konulacak sabit bir kamera ile bisikletin ne kadar esnediği çok rahat gözlede görülebilir, karşılaştırılmalı videoları dahi izlenebilir. Bunu sadece giriş seviyesi bisiklet için değil tüm bisikletler için yapılıp markalar arasında ki karbon kaliteside ortaya çıkabilir, güzel bir data base olur.
Şu videoda çin malı karbonla canyon bisikletin kadrosunu karşılaştırmış;
 
Dün el gırgırı satıyorum ,iki farklı model var.Biri pahalı biri ise ucuz.Ablaya kaliteli olanı satmaya çalışıyorum.Abla bunu al bunun plastik kalitesi daha iyi diyorum.Abla bana sonuçta yer gırgırlayacağım plastik kalitesi iyi olsa ne olur olmasa ne olur diyor.Haksız da sayılmaz.

Bilmem kaç wattta bu daha az esniyor deseler cebinde 2-3 bin lira parası olan birincil önceliği şekli şemali düzgün bisiklet almak olan deneyimsiz genç ne kadar kafasına takar, öncelik sırasına koyar. Bence hiç.
Zaten giriş seviyesi esnaf işi bisikletler, teknik anlamda birbirlerine ne kadar fark atabilir üstünlük sağlayabilir ki?

Çok mantıklı bir eleştiri :) Yine de bisikletforumda bisiklet alanında her geçen gün daha derine inilmesi, daha detay konuşulabiliyor olması, işin teknik kısmına hatta kadro mühendisliğine kadar inilmesi (yorum yaparak tabiki) bence bu bile tek başına herşeye değer.

Herşey gelişiyor her alanda artık kullanıcılar sıradan ve yüzeysel bilgilerle yetinmemeye başlıyor. Cebimizdeki bizi internete bağlayan sigara kutusu boyutundaki cihazların gramını tamı tamına biliyorsak, sar değerinden işlemci frekans hızına kadar araştırıp kendi bütçemize hitap eden “en iyi” ürünü alıp kullanıp içimiz rahat ediyorsa, bence bisiklet de bu derece incelenmeyi hakediyor ve eninde sonunda bu derinliğe inilecek.

Eskiden bisiklet alırken kaç vites diye sorup ona göre alırdık, artık gramına göre alıyoruz. Belki ileride giriş seviyesi bisikletler bile tamamen kadro mühendisliğine göre seçilio alınacak, belki fabrikalar öyle bir hale gelecek ki(bkz yapay zeka ve endüstri 4.0) tamamen bizim ölçülerimize has, sadece bizde olan bir kadro üretilip bize verilecek.

Sonuç olarak eninde sonunda insanlık her alanda, ayağına giydiği ayakkabıdan kullandığı telefona kadar artık daha derin araştırıyor ve kendine en uygununu alıyor. Teknoloji eninde sonunda herkesi, her alanı etkileyecek ve bizler, yani kullanıcılar da ürünleri en ince ayrıntısına kadar inceleyip araştırarak farkında olmadan bu süreci hızlandırıyoruz ve katkı sağlıyoruz aslında :harika:
 
@kallone O trainer bile çoğumuzun evinde olmayan cinsinden. Giriş seviyesi Alüminyum kadrolar arasında Normal karbon ve Çin malı karbon kadrolar arasındaki esnemezlik farkı kadar ölçülmeye değer bir fark olmayacağı kanaatindeyim. Mevzu çok ağız dalaşına dönmeden Serkan Bey'in ağzından hem yazı hem de video olursa böyle yeri konulmuş kameralara yaklaşan bisikletler tarzında daha güzel bir içerik olacaktır.
 
Güvenilir, gecerli ve objektif ölçüm yapilabilmeli.

Karşılaştırma, genel geçer degerler içermeli.

Deneyimleyen kişinin begenilerini karsilayan, kendi hosuna giden subjektif degerlendirmeler yalnizca o kişiyi bağlayıcı olacaktır, bu hususa dikkat edilmeli.

Degerlendirme ölçütleri uygun seçilirse ortaya güzel işler çıkacağına inanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@kallone O trainer bile çoğumuzun evinde olmayan cinsinden. Giriş seviyesi Alüminyum kadrolar arasında Normal karbon ve Çin malı karbon kadrolar arasındaki esnemezlik farkı kadar ölçülmeye değer bir fark olmayacağı kanaatindeyim. Mevzu çok ağız dalaşına dönmeden Serkan Bey'in ağzından hem yazı hem de video olursa böyle yeri konulmuş kameralara yaklaşan bisikletler tarzında daha güzel bir içerik olacaktır.
Yüksek watt değerlerinde kadrolar ciddi manada esner, özellikle bisiklete zorlayabilen sprinter bir yapın varsa çok rahat hissedersin bunu. Şu videoda özellikle 900 watt bastığındaki kadronun durumu sana fikir verir.

1.29 saniyeden sonrasına dikkat;
 
@kallone Giriş seviyesi bisikletlerde fark bu kadar bariz olmayacaktır diyorum bende. Kadrolar esnemez demedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
kron-bisiklet-sorunu-hala-cozulmedi-2.jpg

Giriş seviyesi bisikletlerin sanırım hepsinde bu tip orta göbek bağlantısı kullanılıyor. Yani orta göbeği oluşturan boruya, alt boru, sele borusu ve 2 adet arka çatal borusu kaynaklanıyor. Toplamda 4 borunun buluştuğu ve kadroda en çok kuvvete maruz kalan nokta burası. Fakat firmalar bu noktanın herhangi bir şekilde performansa etki ettiğini düşünmüyor (bence). Bisikletin en çok bu noktadan esnediğini herhangi bir hesaba katmıyorlar. Hiçbir firmanın bu bölgedeki kaynakları daha sağlam yaptıklarını, veya aluminyum boru kesitlerinin daha kalın kullanılarak esnemenin daha aza indirgenmeye çalışıldığını, veya kaynağın orta göbeği daha iyi sarıp sarmalaması için özel bir plan yaptıklarını, veya kaynakları daha derinden attıklarını veya bu bölgede birleşen, yukarıda bahsettiğim 4 borunun çaplarını daha da büyük seçerek bu kaynak noktasının daha güçlü olmasını hedeflediklerini falan sanmıyorum :D Eğer herhangi bir yerli firma çıkıp da "biz bu bölge için özel çalışıyoruz ve her modelimizde bu bölgenin daha güçlü olmasını hedefliyoruz" derse ben acayip şaşırırım :D Sanmıyorum!

Bu yüzden bu bölgenin sağlamlığı tamamen tesadüfi bir şekilde çıkacak testlerde (tabi böyle bir test yaparsam eğer). Tamamen şansa çıkacağını düşünüyorum. Kaynağı yapan ustanın maharetinden, firmanın seçtiği boru çapına ve boru kesitine, özellikle arka çataldan gelen 2 borunun ne derece etli olduğuna ve burada birleşen 4 borunun orta göbeği ne derece sarıp sarmaladığına bağlı olarak birbirinden çok farklı sonuçlar çıkacağını düşünüyorum. En azından, bazı firmaların açık ara iyi olduklarını fark edeceğimizi düşünüyorum. Çünkü yerli firmaların kaynak titizliği bile birbirinden farklı. Bu kesinlikle kadro performansına yansıyor olmalı o_O

Tabi bir amatörü ilgilendirecek kadar fark çıkmayacaktır muhtemelen. Çünkü orta göbeğe gelen bu 4 aluminyum borunun en kısaları bile 40 cm civarında olacak, sele borusu ve alt boru 1 metreye yakın olacak, kısacası zaten bu boruların kendisi esneyecek :D Yani tamamen aluminyum malzeme kaynaklı olan ve engellenemez bir esneme ile karşı karşıya kalıyor olacağız. İşte bu noktada da kullanılan boruların kalitesi, kesiti ve çapı ön plana çıkacak o_O Tabi bunlar firmalar için ekstra maliyet anlamına geldiğinden, her firma hem kullanıcının altında parçalanmayacak, hem de maliyet olarak onları zararlı çıkarmayacak, yani bu ikisini bir şekilde dengeleyecek, "yattı balık yan gider" gibi bir politika izliyordur eminim. İşte bu noktada parasını gerçekten hak eden ve bu doğrultda maliyetten kaçınmamış ve kadronun "malzemesinden çalmamış" firmaları da tespit edebileceğimizi düşünüyorum o_O

Tabi hepsi hayal, hepsi kağıt üstünde :D Esnemezlik testleri gerçekten zorlar ve çok büyük bir titizlik istiyorlar, kaldı ki çoğu amatör kullanıcının hiçbir zaman basamayacağı (örneğin 900 wattlık bir değer) bir gücü bir bu bisiklete sırf test etmek için basmayı deneyeceğiz, bu kullanıcının razı gelmeyeceği bir durum olur kesinlikle. Ben istemezdim şahsen gidip bisikletimin orta göbeğine suni bir 900 watt verip, kadro esnemesini milimetre cinsinden ölçüp, sonra da bana gelip "kadronu şu kadar esnettik hacı abi" demelerini :D Esnetmeyin kadromuuuuuu diye bağırırdım hatta :D

Bu yüzden, benim ilk etapta planladığım formatta bu tip "extreme" testler olmayacak, çıkıp 3-5 pedal basacağım ve kadroyu yakından inceleyeceğim, eğer yapabilirsem kadro geometrisini kağıda dökerim :harika: Yani inanın kadro ağırlığını ölçmek bile çok zor olur çünkü kalkıp da parçalarına ayıramam birinin bana verdiği bisikleti :D Aslında yapılabilecek çok fazla şey var, fakat bisiklet emanet olacağı için, bu proje gönüllülük sistemiyle yapılacağı için kadroya ve bisiklete kesinlikle dokunamam :tskler:
 
Tam olarak bana hitap eden bir proje olur. Ben de şu an başlangıç seviyesi yol bisikleti arıyorum. Sizin eski yazılarınıza çokça denk geliyorum, çok faydalanıyorum. Test sürüşü, yakından bisikleti bire bir inceleme videoları harika olur, umarım yaparsınız
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Road_Runner
Esnemenin sebebi esasen güç değil, tork olduğu için; x Watt ile pedallarken diye değil de pedala y Newton kuvvet uygularken diye ölçülmesi daha doğru. Bunun için kadroyu sabitleyecek bir düzenek yeter aslında.

Ben de giriş seviyesi bisikletler arasında kaydadeğer fark olmayacağını düşünüyorum ama ölçüp biçmek de faydalı olabilir. Ayrıca ilerisi için bu değerlerin Caad13 veya Allez Sprint gibi bisikletler ile karşılaştırılması da ilginç olacaktır. Ünlü markalar Sora setli bisiklet için yerli markların 105 setliye istediğinden fazla para istemekte haklılar mı, yoksa bizi mi yiyorlar?
 
219396 dosyayı görüntüle

Giriş seviyesi bisikletlerin sanırım hepsinde bu tip orta göbek bağlantısı kullanılıyor. Yani orta göbeği oluşturan boruya, alt boru, sele borusu ve 2 adet arka çatal borusu kaynaklanıyor. Toplamda 4 borunun buluştuğu ve kadroda en çok kuvvete maruz kalan nokta burası. Fakat firmalar bu noktanın herhangi bir şekilde performansa etki ettiğini düşünmüyor (bence). Bisikletin en çok bu noktadan esnediğini herhangi bir hesaba katmıyorlar. Hiçbir firmanın bu bölgedeki kaynakları daha sağlam yaptıklarını, veya aluminyum boru kesitlerinin daha kalın kullanılarak esnemenin daha aza indirgenmeye çalışıldığını, veya kaynağın orta göbeği daha iyi sarıp sarmalaması için özel bir plan yaptıklarını, veya kaynakları daha derinden attıklarını veya bu bölgede birleşen, yukarıda bahsettiğim 4 borunun çaplarını daha da büyük seçerek bu kaynak noktasının daha güçlü olmasını hedeflediklerini falan sanmıyorum :D Eğer herhangi bir yerli firma çıkıp da "biz bu bölge için özel çalışıyoruz ve her modelimizde bu bölgenin daha güçlü olmasını hedefliyoruz" derse ben acayip şaşırırım :D Sanmıyorum!

Bu yüzden bu bölgenin sağlamlığı tamamen tesadüfi bir şekilde çıkacak testlerde (tabi böyle bir test yaparsam eğer). Tamamen şansa çıkacağını düşünüyorum. Kaynağı yapan ustanın maharetinden, firmanın seçtiği boru çapına ve boru kesitine, özellikle arka çataldan gelen 2 borunun ne derece etli olduğuna ve burada birleşen 4 borunun orta göbeği ne derece sarıp sarmaladığına bağlı olarak birbirinden çok farklı sonuçlar çıkacağını düşünüyorum. En azından, bazı firmaların açık ara iyi olduklarını fark edeceğimizi düşünüyorum. Çünkü yerli firmaların kaynak titizliği bile birbirinden farklı. Bu kesinlikle kadro performansına yansıyor olmalı o_O

Tabi bir amatörü ilgilendirecek kadar fark çıkmayacaktır muhtemelen. Çünkü orta göbeğe gelen bu 4 aluminyum borunun en kısaları bile 40 cm civarında olacak, sele borusu ve alt boru 1 metreye yakın olacak, kısacası zaten bu boruların kendisi esneyecek :D Yani tamamen aluminyum malzeme kaynaklı olan ve engellenemez bir esneme ile karşı karşıya kalıyor olacağız. İşte bu noktada da kullanılan boruların kalitesi, kesiti ve çapı ön plana çıkacak o_O Tabi bunlar firmalar için ekstra maliyet anlamına geldiğinden, her firma hem kullanıcının altında parçalanmayacak, hem de maliyet olarak onları zararlı çıkarmayacak, yani bu ikisini bir şekilde dengeleyecek, "yattı balık yan gider" gibi bir politika izliyordur eminim. İşte bu noktada parasını gerçekten hak eden ve bu doğrultda maliyetten kaçınmamış ve kadronun "malzemesinden çalmamış" firmaları da tespit edebileceğimizi düşünüyorum o_O

Tabi hepsi hayal, hepsi kağıt üstünde :D Esnemezlik testleri gerçekten zorlar ve çok büyük bir titizlik istiyorlar, kaldı ki çoğu amatör kullanıcının hiçbir zaman basamayacağı (örneğin 900 wattlık bir değer) bir gücü bir bu bisiklete sırf test etmek için basmayı deneyeceğiz, bu kullanıcının razı gelmeyeceği bir durum olur kesinlikle. Ben istemezdim şahsen gidip bisikletimin orta göbeğine suni bir 900 watt verip, kadro esnemesini milimetre cinsinden ölçüp, sonra da bana gelip "kadronu şu kadar esnettik hacı abi" demelerini :D Esnetmeyin kadromuuuuuu diye bağırırdım hatta :D

Bu yüzden, benim ilk etapta planladığım formatta bu tip "extreme" testler olmayacak, çıkıp 3-5 pedal basacağım ve kadroyu yakından inceleyeceğim, eğer yapabilirsem kadro geometrisini kağıda dökerim :harika: Yani inanın kadro ağırlığını ölçmek bile çok zor olur çünkü kalkıp da parçalarına ayıramam birinin bana verdiği bisikleti :D Aslında yapılabilecek çok fazla şey var, fakat bisiklet emanet olacağı için, bu proje gönüllülük sistemiyle yapılacağı için kadroya ve bisiklete kesinlikle dokunamam :tskler:
Abi sen he de bisiklet hazır bak amatör de olsa bi deneme yapalım istersen :)
 
Michelin Dynamic Sport 700x23 virali :)

Sanıyorum ki Serkan yerli markaların üzerine kara bulut gibi çökmek üzere. Çok umursayacaklarını sanmıyorum, zaten satış sıkıntıları yok.

Bu arada birkaç kez sıfır bisiklet almış biri olarak şunu söyleyebilirim, bu firmaların ürünlerinde zaman zaman aynı modelde farklı ürünler kullandıklarına denk geldim. Bunu en fazla dış lastik, fren pabucu, flat pedal gibi enstrümanlarda gözlemledim. Hatta bir sefer lapierre audacio 200 modelinde, sitedekinden farklı bir aynakol ve farklı bir gidon boğazı bile gördüm ki, aynı ürünü sıfır almış başka bir arkadaşla bikeleri yanyana koyup karşılaştırmıştık. Bariz fark ortadaydı.
Fransız olduğunu biliyorum, accell burada montajlıyordu alu modelleri.
Yani diyeceğim bu markalar yapabilir bunları, karşılaştırma esnasında dikkate almak gerek diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Bisikletin kullanim amaci icinde esnemezlik, bence deneyimli amator ve ustu bisikletciler icin onemlidir. Yeni baslayacak birisi icin esnemezlik en son dusunecegi unsur olmali. Cunku ne kadar rijit o kadar konforsuz demek olacak. Sele icin bile genis, yayli olsun diyen bir kullanici icin rijit kadro sorun yaratabilir. Burada soyle bir zorluk seziyorum. Yaptiginiz inceleme bilincli ve biraz da olsa deneyimli kisiler icin iyi bir kilavuz olurken, hic bilmeyen birisi icin yanlis fikir de verebilir. Bence bisikleti secerken hedef profili de dusunmek gerekir. Benden tavsiye isteyen arkadaslarimi bile bazen farkinda olmadan yanlis yonlendirebiliyorum.
Bir anket ile yeni baslayacak kisilerin beklentisini olcmek daha dogru olabilir.
Uzun sure binmek, performans, saglamlik, az bakim. Mesela janti ayar istemeden en uzun giden bir bisiklet, esnese bile en cok tercih edilen olabilir veya boya dayanimi daha uzun olan, hafif olana tercih edilebilir.
 
Giriş seviyesi bisikleti hesaplı yapan şey üzerindeki parçaların marka ve kalitesidir.Bence alacak insanların parça kalitesi hakkında bilgisi olmadığında tereddütte kalacağı konular olacaktır.Yine bilindiği üzere shımano parçalarının birbiriyle kıyası....Başlangıç tourneyden başlıyor.....Önü açık....Kadronun üzerindeki markası sabit gelecek ve kişi donanım kıyasına gidecek ve kendine şu soruyu soracak; shımano şu model var acaba bir üst modelinden farkı nedir? Model değiştikçe kişinin shımano üzerindeki sorunsalı da artacak...Eminim ki çoğu mağaza daki satış danışmanları bu konu hakkında tam bilgi veremyecekler....Tourney nedir abi ultegra nedir nasıldır? diye soruyu müşteri sorduğu zaman tatmin edici cevaplara ihtiyaç duyulacaktır.Bence donanıma ve kadroya göre değişen bisiklet fiyatlarında işin tüm gerekçelerinin aktarılması gerekir.Haliyle dövizle yaşadığımız bu ülkede ithal ile yerlinin en iyi alternatifleri sunulmalı.Ve bu konuda samimi olunmalı.Yıkaryınca çeker,seneye de giyer mantığından çıkılmalı.Anlatanın ya da satş danışmanının bu konuda bilgi sahibi olması istenecektir.Nacizane fikrim budur.Siz değerli okurların daha güzel bilgilere sahip olduğunuzu düşünüyorum.İyi forumlar.
 
@hamlet2006 gibi ben de kesinlikle Youtube kanalı olması gerektiğini düşünüyorum. Etkileşim aldıkça şirketlerin dikkatini çekecektir. Takipçiler olarak bizler de şirketlerin sosyal medya hesapları üzerinden şu bisikleti Serkan MISTINOĞLU'na gönderin bi incelesin diye mesajlar atarız ki bu şirketlerin gözardı edebileceği bir şey değil bence. Yolunuz açık olsun @Serkan Mıstınoğlu :)
 
Geri