Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Presta(iğne) sibop iç lastiğin sibopunun kırılması

F.Ertuğrul Aydın

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
596
Tepki
94
Şehir
SAKARYA
Bisiklet
Scott
arkadaşlar durduk yere böyle bir sorun çıktı şimdi başıma 3. defa oluyor(2 ayda) pompayla dikkat ederek basıyorum ama olmuyor ya canı sıkılırmış gibi kopuyor yerinden çokda ucuz birşey değiller yani yada bulunabilir bir iç lastik türüde değil :( pompayımı değiştireyim yoksa tubeless jantlarımı deldireyim araba sibopu için :( jantlar xt bu arada :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kai
Scudo
@F.Ertuğrul Aydın

Öncelikle pompa değiştirecekseniz direk siboba geçirilen değil ufak hortumlu olanları seçerseniz daha iyi olacaktır.Mini pompaların biraz üst modelleirnde bu özellik mevcut link isterseniz atabilirim.

Birde sibobun kontrasını sağlayan jantın üstünden takılan somun var o somunu çok sıkarsanız bu sorun ile karşılaşırsınız.O somun sibobu sıkmak için değil ilk takımda içine kaçmasını önlemek içindir fazla sıkmayın diyebilirim.Şimdiye kadar bu somunu çok sıkan kimi gördüysem aynı sorun ile karşılaştı.

Pompa linkine gelince bizzat inceledim küçüklüğünün yanı sıra 140 psı hava basması ,ayrıca hortumlu olması ve hortumun ucundaki bir aparatı çekerek sibop cinsinin değiştirilmesi(diğer ucuz pompalardaki gibi kapağı açıp içindeki plastik kısımı yön değiştirmeye gerek kalmıyor 1 saniyelik bir işlem ile diğer siboba hazır hale geliyor) benim izlenimlerime göre çok kullanışlı bir pompa.

(link)
 
somun için doğru söylediniz gerçekten çok sıkıyorum :D
bu arada bendeki pompa:
(link)
 
@F.Ertuğrul Aydın

O somunu gevşek tutun deneyin. olmadı benim gösterdiğim pompa tiplerinde 5-10 cm lik yumuşak bir hortum çıkıyor resimde gözükmesede.Bu hortum sayesinde siboba hiçbir zaman yük binmiyor.Sizin asıl sıkıntınız muhtemelen o somundan kaynaklı ama oldu da somunu gevşetmenize rağmen sorun devam ederse ilk iş iç lastik markanızı değiştirin ikinci işlem olarak pompanızı değiştirin.
 
Aynı sorun bende de 1 kez oldu demek ki somunu fazla sıkmaktanmış.

presta larda bir kar çeşit sibop uzunluğu var farkları nedir? bilen var mı? mesela 40mm-60mm gibi tipler uzunluk dışında ne değişiyor? Alırken tercih ne olmalı?
 
@alper 76
ilk soruya ben cevap vermışim bunu da es geçmeyeyım :) o uzunluklar jant profıl yukseklıklerıne göre ayarlanmıştır.Mtb de ck fazla profıl olmaz 48 mm lık hemen hemen hepsıne uyar ama yol jantlarında profıl yukseklıklerı farklı farklıdır 48 mılımlık standart bır presta sıbop 40 mılım ve ustundekı profıllı jantlara takılamaz takılsa da sıbop ıcerıde kalır gözukmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cüneyt HOCAOĞLU
@Ferhat Köse Evet... öğrenmiş olduk tam merlin den alacakken dikkatimi şekti bu mesele ve almadan sormak istedim.
Sağolsun başka bir forumda bir arkadaşım cevapladı, yine de teşekkürler. Yol biiskletlerindeki farklı jant derinlikleri dikkatimi çekmişti ama aradaki bağlantıyı kuramamışım.
 
Geri