Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Profesyonel bisikletçilerin bisikletleri gerçekten de 6.8 kilo mu?

Yol bisikletiniz pedallar ve GPS cihazı dahil kaç kg?


  • Toplam katılım
    396
@Sadettin Z.

Sizde haklısınız @Sadettin Z. abi. ama yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum. Benim yorumda belirttiğim hobi kullanıcıları, vücuduna hiçbir yatırım yapmadan gramı gramına ağırlık hesabına giren kişilerdi. Marcel Kittel son etaplarda podyumda görür olduk. Bisikleti 500gr olsaydı, yarışı yine kazanacaktı çünkü iş pedala basılan güçte bitiyor. Bence pro bisikletçiler de belirli bir performans'tan sonra ekipmanın çok öneminin kalmadığını, hemen hemen eşit şartlarda yarıştıklarını biliyorlar. Video'da tartılan bisikletler de genelde 7200-7500gr ağırlık bandında...

Ağırlık hesabına karşı değilim yanlış anlaşılmasın. Yapılan değişiklerde ağırlık ne kadar değişmiş bilinmesi güzeldir. Bir ürün alırken ağırlığına dikkat etmek tabi ki doğrudur. Ama bu tercihler yapılırken bacaklara yatırım yapılmazsa lightweight jant setinin bile bir önemi kalmıyor. F=ma, fakat ortada "F" yoksa ağırlığın da bir önemi kalmıyor :)
 
Scudo
@kudretozbay


@kudretozbay


10.700 gram olan mtb karbon scott scale 30 'un hikayesi 30 mart 2008 'de başladı,16 haziran 2015 'de bitti.truativ ayna kolu tutmadım, avid disk frenleride,disk ayarında tutarsızlık söz konusu idi,sonra değişime gidildi slx ayna kol işi bitirdi ve slx disk fren sistemi,
hatırı sayılır teker değişti,dış pazara yardım ediyoruz işin özü bu,bunları biz üretmiyoruz,doğru dürüst bir adet yüksek teknolojiye dayanan bisiklet sanayiniz olmaz ise bisikletler ,tayvandan,çinden almanyadan gelecek,(yedek parçalar dahil )yerli malı karbon ve aliminyum ,çelik,hafif ve ucuz bisiklet isterim demekle olmuyor,,istemekle olmaz yapmak gerekir,

tayvan ile rakip olacaksınız

(link)
 
@mehmetsunu Yarışları izlemediğinizi ve yarış geleneğini de anlamadığınızı sanıyorum. Şöyle kısaca açıklayayım; özellikle 90lar öncesindeki yarışlarda güçlü olan grup kaçış yapar ve son sürat yarışı bitirirlerdi, bütün güçlerini yarış boyunca harcadıkları için bu kadar yüksek hız çıkabilir. Ama günümüzde ve yakın tarihte herkes bu işi çözdüğü için yarış sonuna kadar kontrollü bir yarış geçiyor, kimse de yarış sonunda güçsüz kalmamak için kendini yormuyor; siz şimdi bütün yarış boyunca son sürat giden adamla bütün yarış kontrollü bir şekilde giden adamın ortalamalarını karşılaştırıyorsunuz :)
 
@uguryilmaz144

Aslında birbirimizi iyi anlıyoruz. :) Bu konuyu okuyan herkes kendisini geliştirmeden bisiklet üzerinde yapılacak yükseltmenin onu daha iyi, daha teknik, daha hızlı yapmayacağının gayet farkında.

Ancak zaman zaman forumda bisikletine yatırım yapanları aşağılar nitelikte yorumlar görüyor ve üzülüyorum. Bunlar özellikle bitmek bilmeyen karbon-alüminyum kıyaslamalarında ortaya dökülüyor.

Maddi durumu müsait olan amatör bir kullanıcı "hakkını veremese dahi" iyi bir bisiklet ve donanım sahibi olamaz mı acaba? 5000 TL ve üzeri fiyatlardaki bisikletlere sahip olmak için fit bir vücuda ve 300W üzeri güç eşiğine sahip olma ön şartı varmış gibi davranılıyor.

Bırakın isteyen istediği bisikleti istediği hızda kullansın. Şurada bir avuç kullanıcıyız zaten, birbirimizle didişmeyi bırakıp teşvik etmeye bakalım.
 
@Sadettin Z.
aynen, isteyen 5000 liralık bisikleti alır aheste aheste sürer,bu konuda kendimi artık törpüledim,hakkını verir yada vermez o kişileri yargılarsam doğru olmaz ,evet hataya düştüm bazen, hiç kimse non stop sürmek derdinde olmayabilir .
 
@Sadettin Z.

Bunu bisiklet tarihine yon vermis, yurtici ve disi turlu basarilara imza atmis, hayatinin her safhasi bizim icin ayri ilham kaynagi olan ve deneyimlerini bu baslik altinda paylasan adamlara soracaksin hocam. Gerekirse onlarin pasa keyiflerine gore bir tablo hazirlanir, paramizi o tabloya gore harcariz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trattataa
@taner07

Öyle bir anlatmışsınki saki edi merki yi canlı seyretmişsin. Şunun şurasında tur of türkey canlı yayına geçmeden önce -ki beş altı yıllık bir mevzudur- ben bisiklet yarışlarını seyreden bir adamım diyecek 20 tane forumcu bulamazsın. Ha en az senin yaşının yarısı bir dönemdirde biso yarışı seyretmişliğim vardır bu arada.
Not: Edi merki nin telafuzuyla ilgili dalga geçenler ve benim dil bilmezliğimi dile getirenler vardır biliyorum. o zaman edi merki de gelsin benim sülale ismim olan abuziddingaffaroğullarıgillerin bir telafuzunu yapsın. Tey allama.
 
@mehmetsunu nasıl anlattığıma takılma abi :) İçeriği kontrol ettir, Merks'i canlı izleyenlere sordur bir ne diyecekler :D:harika::harika:
 
@Soner H. Arslan daha ne kadar hafifleteceksin merak ediyorum yeni makineyi de görelim ne zaman banttan çıkacak ?
 
@İslam Gölge
Rijitlikten ve saglamliktan odun vermeden ne kadar hafiflerse o kadar hafifleyecek :) Yenisi haziran ortalari gibi tamamlanir sanirim. Eger Meilenstein kullanmaya karar verirsem bir ay daha sarkabilir. Tabii bu sureleri Sram Etap' in zamaninda piyasaya surulecegini varsayarak soyluyorum.
 
Cyclist Türkiye nın TR bısıklet turu konulu yazısında bu konudan bahsedılmıstı :) Genelde katalog agırlıkları L kadrolar uzerınden tartılırmıs ve buyuyen veya kuculen kadroya gore elbet degısıyor agırlık ama zaten Gokhan Kutluer'ın o donemkı yazısında teknıkerın aktardıklarına gore cok cok sınır onemsenmıyormus. 7-8 arasıymıs yogunlukta :)
 
Ağırlığa hiçbir şekilde takılmayan bir tek ben miyim? Bisikletim 9 kilo 35 gram.Üstüne daha pompa takacağım, iki tane kafes var suluklar var sayaç var sele altı çanta ve arka ışık var bazen ayrıca spd pedal takacağım daha.Kim bilir kaç kilo.Takılmayalım böyle şeylere baksanıza adamların umrunda değil bile.Ha 1 kilo fazla ha 1 kilo az.Benim hızlı diyebileceğim kadar gidiyorsa, hafif diyebileceğim kadar ağırlığa sahipse tamamdır.Halter değil bu sonuçta, kaldırmak için almıyoruz.
 
Üst seviye pro'lar bisiklet ağırlığını bir noktaya kadar önemsemez. Dağ etaplarında Canyon AERO kullanan var. (*lakin bazı pro'lar hariç; Rasmussen (RaboBank), yarışlarda kafasını 3 numara traş yapardı, ağırlık konusunda takıntılı olanlar) Esas öncelikli önem verdikleri jantseti ve yürüyen/hareketli aksamlardır.
ras1.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu hocam bunların hepsini biliyorum. Matematik hesabını dahi yaptık hocalarım ile.

Benim anlamadığım 6.3kg sınırın neden 2016 yılı için anlamsız olduğu? yani ne olacak 3 kilo olunca bisiklet? ne oluyor 8 kilo olunca.

Hız hız hız hız eee? daha çok yorul ne olacak ?
 
@Onur Ali İmren

Bende böyle düşünüyorum. Belirli bir kilo sınırı olmasın ki hangi takımın teknolojisi iyi-kötü anlayalım :)

Not : Sınır kalkarsa AG2R şampiyonluğa oynar :D
 
Neden? Neden? Diye sorup durmak yerine, google "uci 6,8 kg limit" yazmak yeterli. Burada da ilk cikan sonuc,
(link)
Bisiklet kulturu arastirmaya gelisir, hazira beklemekle degil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Arslantürk
Geri