Scudo Sports

Profesyonellerden Tırmanış Teknikleri

@barış barış Kesinlikle iş kondisyonda bitiyor. 1 sene önce tırmanırken ziyan olduğum yokuşu 1 ay önce bitirdikten sonra bitti mi şimdi yokuş diye arkama dönüp bakmışlığım var. Bence önemli olan sabit nabızla hareket etmek.
 
Scudo
benim içinde bisikletin zevki artık düz yolda değil sürekli olarak inip çıktığım yokuşlardadır
geçen seneye kadar sadece sahil boyu gezerken bu sene kurtköy şile arası mekik dokudum nerdeyse @trainspotting35
 
bana gore tirmanisi etkileyen faktorler; kilo + kondisyon/guc + zihinsel/fiziksel sartlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@3rsin Tek başıma tırmandığım yokuşlar ile arkadaşımla yanyana muhabbet ederek çıktığım yokuşlar arasında bariz fark oldu herzaman. Muhabbet ederek çıktığım yokuşlar herzaman daha rahat ve sorunsuz çıkılan yokuşlar oldu benim için.
 
@trainspotting35 ayni sey benim icinde gecerli. yaninda bir arkadasin/domestic olmasi moral/motivasyon olarak cok etkiliyor (zihinsel faktor). gucunu kaybetsen bile arkadasin eliyle seni iterek guc bile verebilir, bu gibi seyler sana ekstradan guc veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@barış barış

rampa dedinde ne yapmışız bakalım değilmi barış,,



18 kez kartepe etabı yapıldı bura suadiye eğimleri eski hibrit karbon,,




teke köyü arkada ve darlığın eğimleri,




küçük bebek eğimi sıkı idi,,



kiptaş eğimi,




telsiz eğim



kepli feridun tezbaşaran eğimin kralı odur 66 yaşında 52 -36 arka 11 -23 ile 300 metrede anlık 23 eğimi deviren 66 'lık fişek tozunu yedik tabi ,bu adam profesyonel ,amatörüz biz arkadaş nereye yakalıyorsun..
partneri kim ? bisiklet federasyon başkanı erol küçükbakırcı ,ama o kilolu ve eski kondüsyon açısından bitik, ama feridun öylemi ,gören bilir barış, hedef feridun gibi olmakta ama benim açıdan zor ......
50-34 arka onlu 11-34 'de kalırız .....




şair sururi çok sert



yoros buraların tozunu attıkta ama bu nimets felaket idi lampre takımdan bu sene gene burada olacağım ..
biz anca resim çekeriz bu gençler pro.....




hayl hitler rampası ,,:islik::komik::komik::komik::komik::komik:



fena halde telsiz eğim,,



başka bir gün gene şair sururi,



telsize doğru eğimler,



ve adamı ezen telsiz.




bir zamanlar maziye bak ne kadar şendik,,



hekimbaşı ,



çeçenistan eğimleri,



küçük bebek eğimi tekrar,



uludağ eğimleri 21 km çıktık,



gişeler stop 3 adet tur yapıldı,,



çekmeköy eğimleri,



gene çekmeköy,,



bebek eğimi,




2009 ,offroad eğimleri çekmeköy..



telsiz eğim son metreleri bir fikir verir herhalde barış,,,acaip sert resmen duvar sonda...







,
 
tırmanış derken mesafe ve eğim yaklaşık olarak nedir?
kısa mesafe için konuşursak aynı yokuşu bisikletle ve koşarak çıkan var mı ? (yada kimsenin aklına geldi mi ?)
 
Emekleriniz için çok teşekkürler. Faydalı bilgiler
 
Elinize sağlık
 
Efsane konu olmuş cidden
 
Edit: Sayfa 1i şimdi okudum çok başarılı yazı.

Boş yollarda hep tamamını kullanın
Pedal atmaya başlamadan önce derin bir nefes alıp 3-5 pedaldan sonra bırakın.
Eğer yorulursanız bırakın, elinizle çıkarın.
Bazen 1 pedal atar boş bırakıp tekrar atarım.

Aklıma gelenler bunlar, yine gelirse güncellerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: tomruk ve Ali Eren
Çeviri çok güzel olmuş emeğinize sağlık. Fazla kas kütlesi görünüşte avantaj gibi gözüksede uzun soluklu tırmanışlarda çok fazla oksijene ihtiyaç duyacağından nefesi ve öncesinde beslenmeyi dahi etkileyecektir. Bende oturarak sürerken daha rahat çıkıyorum ve kesinlikle en tepeyi değil dönemeçten sonraki diğer dönemece odaklanmak daha isabetli.
 
Çeviri çok güzel olmuş emeğinize sağlık. Fazla kas kütlesi görünüşte avantaj gibi gözüksede uzun soluklu tırmanışlarda çok fazla oksijene ihtiyaç duyacağından nefesi ve öncesinde beslenmeyi dahi etkileyecektir. Bende oturarak sürerken daha rahat çıkıyorum ve kesinlikle en tepeyi değil dönemeçten sonraki diğer dönemece odaklanmak daha isabetli.
Ayağa kalktığında zaten otomatikman nabız da yükseliyor. Ara ara oturur pozisyonda sürerken kullandığın kas gruplarını dinlendirmek için ara ara ayağa kalkıp kadans düşürerek ve özellikle hızını aynı şekilde koruyarak sürmek lazım. Ben genelde bu şekilde yapıyorum. Rubleyi bir kaç kademe aşağı alıp ayakta düşük kadanslı ve aynı hızda sürmek çok fark ettiriyor. Bakın burada en can alıcı konu ayakta sürmeye başladığınızda hızlanmamak.
 
öğrenmem gereken çok konu var, değerli bilgiler için ustalara teşekkür ederim.
 
Geri