Scudo Sports

Rebound Ayarı

Erkut Yiğit

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2004
Mesaj
937
Tepki
803
Şehir
Ankara
Selamlar arkadaşlar,

Bende Manitou Skareb Platinum maşa var. Rebound ayarı var altta.

Bu ayar tam olarak ne işe yarar ve nasıl yararlı kullanabilirim?

Şimdiden teşekkürler...
 
Scudo
kabaca;
amortisörün geri tepme hız ayarı diyebilirim..ayrıntısı konunun uzmanları açıklayacaklardır.
 
Aslında Murat Abi'nin kabaca tanımı, kısa ve öz bir tanım olmuş :).
Yanlış hatırlamıyorsam Skareb'lerin rebound (geri tepme) ayarı, sağ bacağın altındaki mavi renkli bir vana ile yapılıyor. Bu vana, amortisörün içerisindeki yağın hareketini kontrol eden bir kapakçığı açıp kapatıyor. Kısacası kapakçk ne kadar kapalı ise, yağ o kadar geç bir yerden diğer yere hareket ediyor, maşanın tepme hızı yavaşlıyor. Kapakçık tamamen açıksa da yağın hareketi kolaylaştığı için tepme hızı artıyor :).
Kullanımı da o vanayı artı veya eksi yönde çevirerek oluyor. Arazi şartlarına göre ayarlanması en mantıklısı ;). Ancak ben maşanın tepkisine alıştığım için kendim için en uygun ayarı buldum, genelde de pek değiştirmiyorum.
 
benim axon marka amortisörüm var acaba benimkinde rebound ayarı var mıdır?
 
Halil abi peki bu ayarı ortada bırakırsak ne olur ?
 
Ortada bir geri tepma ayarı yapmış olursun :).
Ben kendi amortisörümde hızlıya yakın bir ayar kullanıyorum. Bu, hem sürücünün sürüş şekline, belki ağırlığına, çoğu zaman da arazi şartlarına göre seçilir ;).
 
@HaliliOzturk

abi şu teşekkür butonunu gerçekten çok özledik. beni bilgilendirdiğin için teşekkürler
 
Ben de özledim sorma :D Gelecek inşallah umudumuz var :D. Ama onu konuşmanın yeri konu değil tabi ;).
 
Rebound ayarının asıl amacı şudur:

Anlam olarak evet amortisörün tepme ayarıdır. Yarış gibi ortamlarda hızlı gittiğiniz için ve amortisörün değişen yüzeye çabuk uyum sağlayabilmesi için amortisörün hızlı çalışması gerekir. Bu hızlı çalışma sayesinde amortisörün tepki süresi artacak ve yol tutuşu biraz daha fazlalaşacaktır. Ama bu ayarın da bir dezavantajı var. Düz asfalt yolda gidiyorsunuz. Birden karşınıza bir yokuş çıktı. Amortisör, hızınıza bağlı olarak içeri girecektir ve rebound hızlıysa aynı hızda sizi geri atacaktır. Ki böle bir durumda da yol tutuş kaybı yaratır. Burda da ayarlamanız gereken ayar orta veya çok yavaş olabilir. Eğer reboundu azaltırsanız asfaltta performansınız artar. Eğer reboundu hızlandırırsanız arazi performansınız artar. İkisi arasında seçim yapmak size kalmış
 
Tekrar teşekkür ederim herkese :) özellikle son yorum çok faydalı oldu...
 
Tamam hepsini anladık da..
Gene kullanıcı yorumu ihtiyacı... Bunlarda acaba amortisörü kapatma yeri var mı? Normallerde olduğu gibi? Yani, her zaman seke seke gitmek... :) kötü olur....
 
Tabiki var arkadaşım sağ amortisör bacağının üzerinde olur genelde. Kilitleneceği yönü sana işaret eder. Gidon kumandalı olanlarıda vardır.Asfalt sürüşlerinde kilitlemek performasınızı arttırır. Fakat unutmayın bu kilit hiçbir amortisörde tam kilitlenme(Sabit maşa gibi) olmaz. 1cm yakın gene çalışır.
Saygılar.
 
20160628_105543.jpg Bu ayar kolu donmuyorki yukari dogru ittirince yukari cikip iniyo ama donmuyor
 
Geri