Rebound ayarının asıl amacı şudur:
Anlam olarak evet amortisörün tepme ayarıdır. Yarış gibi ortamlarda hızlı gittiğiniz için ve amortisörün değişen yüzeye çabuk uyum sağlayabilmesi için amortisörün hızlı çalışması gerekir. Bu hızlı çalışma sayesinde amortisörün tepki süresi artacak ve yol tutuşu biraz daha fazlalaşacaktır. Ama bu ayarın da bir dezavantajı var. Düz asfalt yolda gidiyorsunuz. Birden karşınıza bir yokuş çıktı. Amortisör, hızınıza bağlı olarak içeri girecektir ve rebound hızlıysa aynı hızda sizi geri atacaktır. Ki böle bir durumda da yol tutuş kaybı yaratır. Burda da ayarlamanız gereken ayar orta veya çok yavaş olabilir. Eğer reboundu azaltırsanız asfaltta performansınız artar. Eğer reboundu hızlandırırsanız arazi performansınız artar. İkisi arasında seçim yapmak size kalmış