Yerli üretim olan "Trikeverde" markasının Sport modelinde 3 vitesli Nexus göbekten vitesli.City Bike sınıfında olduğu için gayet tatminkar, çevrim oranı olarak 3x7 dağ bisikletine denk geliyor.
Performans amaçlı model ise 1 ay içinde hazır olacağı yönünde Bahadır beyden e-mail aldım..3x8 vites,disc brake ve 27 inc arka lastik.Güncel Fiyat 2200 TL+KDV (link)
Recumbent sınıfı bu tür bisikletlerin diğer bisikletlere göre avantajları dezavantajlarından çok daha fazla. Avantajlarını kısaca sıralayacak oursak;
1).Aerodinamik ve Hız:En büyük artısı Normal bisiklete nazaran daha alçak olması sebebiyle %10-20 daha az rüzgâr direncine maruz kalması sayede daha az enerji sarfiyatı sağlıyor. Bu aerodinamik yapı sayesinde inişlerde ve düz yollarda maksimum ve ortalama hızlarınız daha fazla oluyor. (iki tekerlekli olanlar daha hızlı)
2).Konfor: Yaslanma pozisyonu daha önce bisiklet üzerinde tatmadığınız bir konfor sağlıyor. (üç tekerlekliler daha konforlu)
3). Sağlık Yönünden:Vücudunuzun üst kısımlarında herhangi bir kasılma ya da gerginlik; boyun, kollar, bilekler, eller, omuzlar gibi kritik noktalarda herhangi bir ağrı olmuyor. Ayrıca bacak pozisyonu, neredeyse baş ile aynı yükseklikte olduğu için kalbe kan akışı daha kolay sağlanıyor, nefes almak kolaylaşıyor ve daha az güç sarf ediliyor.
4). Güvenlik: Bisikletin alçak ve üç teker olması nedeniyle düşme gibi kazalar olmuyor. İki tekerli versiyonlarda ise en hafif şekilde atlatılıyor.
5). Görüş Açısı: Sürekli asfalta değil de boynunuzu zorlamadan geçtiğiniz manzaraya bakabilmenin verdiği keyifi diğer klasik bisikletlerde bulamazsınız.
Dezavantajlarına gelince;
1). Az miktarda ile üretilmesi, fiyatının normal bisikletin fiyatından daha fazla oluyor. Dünyada çok az sayıda üreticisi ve distribütörü olduğundan, denemek ya da almak zor olabiliyor.
2).Bisiklet binmeyi bilseniz bile İki tekerlekli modelleri kullanırken başlarda zorlanırsınız.
3). Daha büyük bir dönüş çapına ihtiyacı var. Sadece şehirde binmek ve trafiği takip etmek zorunda olduğunuzda bir sorun yaratıyor.
4) Bazı recumbentler, normal bisikletlerden daha uzun oluyor. Bu sebeple bisikletleri kargolarken ya da araçlara koyarken sıkıntı olabiliyor. Ayrıca direksiyon ile tekerler arasındaki mesafe, km sayaçları için problem olabiliyor.
Daha fazla bilgiyi (link) ulaşabilirsiniz.
Gökben Bağcı Ayme ve Nicolas Ayme çifti 2014 te Fransa'dan başladıkları dünya turunda bu bisikletleri kullanıyorlar. Dört yıl sürecek turda bisikletleri ile toplam 50.000 km yol katedecekler. Gezi ve makalelerini takip etmek isteyenler için (link)