Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Replika Karbon Gidon Hakkında

Arkadaşlar hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim ne yapıp yapmayacağıma karar verdim :)
 
Scudo
@GencerGümüşay

Bunun bir kac nedeni var.
Agirlik nedenlerin biri. Fakat en onemli neden degil.
Soyle ki, 5-6 yil once, duzgun bir butceyle bisiklet toplayip 6.8kg civarina inmeniz cok zordu. Su an benzer butcelerle, 6.8kg'in ustune cikmaniz cok zor.
Bu da takimlari bazi parcalarda daha agir modeller secmeye itiyor yol bisikletinde.
Ek olarak surekli seyahat eden, cok hirpalanan bisikletler onlar.

2. olarak, fiyat performans orani cok dusuk. 500 euro'ya aldiginiz gidon, 100 euroluk gidon kadar rijit degil. Agirlik olarak size muthis kazanimlar vermiyor, fiyatina oranla.
Ustune bakim zorlugu da gidiyor. Tork anahtarsiz montaj yapmamak gerekiyor. Ufak kazalardan sonra cok iyi incelemek, gelen butun sesleri cok iyi analiz etmek gerekiyor.

Ciddi kazalardan sonra sizi yolda birakabiliyor, ustteki fotograftaki gibi. Aluminyum gidon olsa, sizi eve geri goturecek butunlukte kalirdi benzer bir darbeden sonra. (Siz eve donecek butunlukte olur muydunuz orasi bilinmez)

Bu gibi durumlar nedeniyle karbon gidona o kadar para dokmenin bir avantaji kalmiyor.

Gidon bogazinda ise cok daha vahim durum.
Karbon bogazlar, cok daha ucuz aluminyum versiyonlarindan daha hafif degil. Fiyat/agirlik, agirlik/rijitlik oranlari gercekten kotu. Cok cok ust seviye parcalar haric pek bir avantajlari yok.

Durum boyle olunca da, karbon gidon ve bogazi (Ben) sadece cok yuksek butceli projelerde oneriyorum. Artik paranin pek oneminin kalmadigi, ama hala 50-60 gram inmek icin ugrasilan projeler. Yoksa (bence) gereksiz.
 
......
 
Son düzenleme:
Açıkçası bu yaz oldukça uzun bir inişte yaklaşık 70km/h civarında kapanmış giderken bir an için kullandığım alüminyum Gidon (giant) acaba kırılır mı ya da bükülür mü diye endişe edip yaşadığım o korkudan sonra hiç bir kuvvet bana carbon Gidon taktıramaz. Kırıldığı anda bittin. Kurtarırı yok yani...
 
Bende yol bisikletindeki görüntüsü için karbon gidon istiyordum ama bunu düşünen Prime firması aynı görüntüye sahip alüminyum gidon yapmış bende sağlam olması adına alüminyumunu alıp taktım bisiklete.
 
Bende yol bisikletindeki görüntüsü için karbon gidon istiyordum ama bunu düşünen Prime firması aynı görüntüye sahip alüminyum gidon yapmış bende sağlam olması adına alüminyumunu alıp taktım bisiklete.
Kaç gr ağırlık. Foto var mı. Alüminyum gidona göre nasıl buldunuz.
 
Konuyla alakasız ancak insanların karbon takıntısını anlayamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
ne olduğu belli olmayan gidon ve maşa. cesaret edemeyeceğim iki şey. ilanlarda da görüyorum bazen maşası olmayan ya da kırık halde satılan yol bisikletlerini.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
  • Beğen
Tepkiler: BicycleX
Konuyla alakasız ancak insanların karbon takıntısını anlayamıyorum.
Takıntı gibi gelmiyor bana. Şahsen sahibi olduğum 4 bisikletin biri çelik, diğeri alüminyum ve 2 tanesi karbon. Çelik olan külçe gibi ağır. Alüminyum olan beni istediğin yola vur seni asla bırakmam diyor. Hatta çalındı 3 sene önce, Adapazarı'nda bulup geri getirdim o derece 😁 karbon olanların tırnakla kadroya dokunduğumda çıkan o tık tık sesine bayılıyorum. Kalın ve koca kadroların hafifcecik olmaları da hoşuma gidiyor. Ama kullanırken mtb olanı sanki hiç kırılmayacakmış hissi verse de aklında ihtimali hep durur, yol bisikleti olanı ise hiç amortisör olmadığı için hep temkinli oluyorum.

Takıntı değil.

Yani değildir.

Değildir, di mi 😂
 
Bütçe elveriyorsa kadro, jant, sele borusu, gidon kaliteli karbon parçalarla tamamlanırsa pek de keyifli olur. Hem hafiflersiniz, hem konforunuz artar. Mis gibidir mis 😍
 
Replika karbon bir ürünü bisiklette tecrübe etmedim ancak uzun yıllar rc helikopter modelciliği ile uğraştım. Çok çeşitli firmanın karbon malzemesini kullanma imkanı oldu. Hep orjinal ürünler seçtim. Her ürünün tepkimesi farklıydı. Replika yapılmış bir çok ürünün havada patladığını biliyorum. Gerçi geçen süre içerisinde çok gelişti teknoloji. Birçok firma belirli standartlarda üretiyor. Ancak bisiklette hayati önem taşıyabilir.
 
Öncelikle bu konu da kişiselleştirilebilir bir konu. Haliyle karbon/aliminyum/çelik vs bisikletler ve kompenentler, kişilerin tercihlerine göre bambaşka kombinasyonlara her zaman dönüşebilir. Ben alüminyum ve karbon pek çok kompenent kullandım. Kullandıklarım arasında Örüm kalitesi zayıf ve markası Çin karbonlarından biri de gidondu. Atak yaptığımda karbon gidon bildiğin esnemeye başladı taktığım anda . Günün birinde otobüs arkasında akan trafikte gitmem gerekiyordu ve yoldan düşük seviye logar çukuruna gir çık yaptım, "çatır, çutur, çıtırt" sesleriyle boğazın gidonu tuttuğu yerin bir tarafından çatladı. Biraz panik oldum, dengem bozuldu fakat neyse ki sol taraf kırılmadı, her iki tarafın da frenleri tutuyordu. Sadece sol gidon bölümüyle eve gelene kadar idare ettim. Aynı olayın fazlasını ve hatta doğrudan gidonu hedef alan kazalar da atlattım. O gidondan sonra ritchey karbon gidon kullanıyorum. Hiç tereddütte bırakmadı. Fakat örüm kalitesi t1100 idi. Kırılanın ise t700 idi.. Güvenlik her şeyin başı. Karbon 60 mm jantlarla yaz kış biniyorum ve şu ana kadar onlar da yarı yolda bırakmadı. Biraz da şans olarak bakıyorum, çelik de olsa karbon da olsa ölümsüz değiller. Fakat tavsiyem, piyasada adı geçen markaların ürünlerine yönelmeniz. Biraz maliyet fazla olabilir ancak örüm değeri ya da tüketici standartları testine bile girmemiş ürünleri tercih etmeyin..
 
Öncelikle bu konu da kişiselleştirilebilir bir konu. Haliyle karbon/aliminyum/çelik vs bisikletler ve kompenentler, kişilerin tercihlerine göre bambaşka kombinasyonlara her zaman dönüşebilir. Ben alüminyum ve karbon pek çok kompenent kullandım. Kullandıklarım arasında Örüm kalitesi zayıf ve markası Çin karbonlarından biri de gidondu. Atak yaptığımda karbon gidon bildiğin esnemeye başladı taktığım anda . Günün birinde otobüs arkasında akan trafikte gitmem gerekiyordu ve yoldan düşük seviye logar çukuruna gir çık yaptım, "çatır, çutur, çıtırt" sesleriyle boğazın gidonu tuttuğu yerin bir tarafından çatladı. Biraz panik oldum, dengem bozuldu fakat neyse ki sol taraf kırılmadı, her iki tarafın da frenleri tutuyordu. Sadece sol gidon bölümüyle eve gelene kadar idare ettim. Aynı olayın fazlasını ve hatta doğrudan gidonu hedef alan kazalar da atlattım. O gidondan sonra ritchey karbon gidon kullanıyorum. Hiç tereddütte bırakmadı. Fakat örüm kalitesi t1100 idi. Kırılanın ise t700 idi.. Güvenlik her şeyin başı. Karbon 60 mm jantlarla yaz kış biniyorum ve şu ana kadar onlar da yarı yolda bırakmadı. Biraz da şans olarak bakıyorum, çelik de olsa karbon da olsa ölümsüz değiller. Fakat tavsiyem, piyasada adı geçen markaların ürünlerine yönelmeniz. Biraz maliyet fazla olabilir ancak örüm değeri ya da tüketici standartları testine bile girmemiş ürünleri tercih etmeyin..
Çok güzel anlatmışsınız. Şahsen tek tereddüt edeceğim nokta şu olabilir. En kaliteli örüme sahip olan karbon da olsa beni korkutan nokta olası bir durumda boğaz kısmında oluşabilecek bir çatlak önce kırığa sonra da kopan bir parçaya dönüşürse o zaman eyvah. Alüminyum ya da çelik direkt kopmadan önce eğilir bükülür yani bütünlüğünü korur diye düşünüyorum. Bu sayede de Gidon gibi olmazsa olmaz bir parçanın yekpare kalabilir olması fazla hayati bir unsur benim için. Herkesin fikrine saygı duymakla birlikte benim alabileceğim bir risk değil açıkçası. Jant riskini alalirim mesela. Dışında lastik olması en azından bir anda pof diye altımızdan parçalanıp gitmesini engeller diye düşünüyorum. Hatta jant belki de karbon kadrodan daha korunaklı duruyor. Hasar alması açısından.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Çok güzel anlatmışsınız. Şahsen tek tereddüt edeceğim nokta şu olabilir. En kaliteli örüme sahip olan karbon da olsa beni korkutan nokta olası bir durumda boğaz kısmında oluşabilecek bir çatlak önce kırığa sonra da kopan bir parçaya dönüşürse o zaman eyvah. Alüminyum ya da çelik direkt kopmadan önce eğilir bükülür yani bütünlüğünü korur diye düşünüyorum. Bu sayede de Gidon gibi olmazsa olmaz bir parçanın yekpare kalabilir olması fazla hayati bir unsur benim için. Herkesin fikrine saygı duymakla birlikte benim alabileceğim bir risk değil açıkçası. Jant riskini alalirim mesela. Dışında lastik olması en azından bir anda pof diye altımızdan parçalanıp gitmesini engeller diye düşünüyorum. Hatta jant belki de karbon kadrodan daha korunaklı duruyor. Hasar alması açısından.

Aslında standart ürünler de kullansak bazı durumlarda kırılmasını önlemek bizim elimizde. Örneğin benim yaşadığım olayda, otobüs/kamyon arkasında gitmenin tehlikeli olduğunu da söylemem gerek. Çünkü, araçlar genelde çukurları ortalayarak geçer. Tam o esnada ben de beklemediğim bu olaya yakın takipte olmamdan dolayı tepki vermede geciktim. Aslında aniden seleden hafif kalkıp, pedalları yere paralel olacak şekilde, bisiklet üstünde yükselebilseydim, belki de kırılmayacaktı, atlatacaktım, nitekim daha önce buna benzer çukurlara vs girmişliğm oldu ancak böyle kalitede olan karbonlar bir gün mutlaka kırılacaktı. Bu arada benim kırılma hadisesi de bir odunun ya da ağacın dalının kırılması ama kırıldıktan sonra hemen kopmaması gibiydi tıpkı. Ses olarak da görüntü olarak da 😅 eve varınca sinirden kendim kopardım gidonu zaten orası ayrı. Bu arada sürdüğüm salcano bisiklet de geçen ay sele borusunun girdiği ve kadronun seleye yakın parçalarının birleştiği yerden de çatladı. Neyse ki aliminyum kaynak ile hallettik. Oysa sele borusu da karbon ve kadro içine giren kısmının da çatlamış olması gerekirdi. Sele borusu da karbon ritchey. Yani karbona bir şey olmamış fakat aliminyum çatlamış 😅 benim bisikletim salcano ön maşası da furş seti dahil karbon. Darbeyi ilk karşılayan maşadır ama maşa hala kırılmaması da ilginç. Üstelik benden önceki sahibinin de belli yaşanmışlıkları olmasına ve üretimden sonraki 5. Yaşında olmasına rağmen 🤩 maşallah diyelim de 😅 tabi gidon ve kadro olayından sonra da kadro değişim zamanı geldi dedim ve yeni kadromun teslim edilmesini bekliyorum. Jant ve kadro konusunda da karbon örüm kalitesi kadar örüm yönü de başka bir ölçü. Yani jantlar ve kadro sürekli olarak dikey harekete maruz kalacağından, örüm yönünü de çaprazlı ve dikey şekilde reçine ile birleştiriyorlar. Karbon kadrolara hakkında yan darbelerde daha zayıf olmasının sebebi de bu..
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Jeff Goldblum un Dünyası var belgesel şeklinde birçok farklı konu içeren. Bisikletler harika bir bölümdü. Specialized ın üretim tesisini ziyaret ediyordu. Orda yapmış oldukları ölçümler ve karbon iyileştirmeleri hakkında esprili çok hoş bir sohbet. (Specialized tı sanırım :) )
 
Şu an için benim için en mantıklı gidon bu sanırım. Diğer tüm tamamen gizli kablolamaya uygun karbon gidonlar çok pahalı :(
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Konusunu hatırlayamadım bulamadım. Bu forumda gördüm diye hatırlıyorum. Bilen varsa taşıyalım mesajı. Gıdonu kırılan çatlayan birısı vardı terden dolayı

Aynı şey olmuş
 

Dosyalar

  • Screenshot_2022-10-30-23-05-44-376_com.instapro.android.jpg
    Screenshot_2022-10-30-23-05-44-376_com.instapro.android.jpg
    38 KB · Okunma: 57
  • Screenshot_2022-10-30-23-05-40-718_com.instapro.android.jpg
    Screenshot_2022-10-30-23-05-40-718_com.instapro.android.jpg
    38,5 KB · Okunma: 57
Son düzenleme:
Geri