Kaç gr ağırlık. Foto var mı. Alüminyum gidona göre nasıl buldunuz.Bende yol bisikletindeki görüntüsü için karbon gidon istiyordum ama bunu düşünen Prime firması aynı görüntüye sahip alüminyum gidon yapmış bende sağlam olması adına alüminyumunu alıp taktım bisiklete.
keşke göstermeseydiniz akşam akşam masrafa gireceğiz 🙂(link) 420 mm de 370 gr ağırlık.
Karbon olanına 230 gram.295709 dosyayı görüntüle
keşke göstermeseydiniz akşam akşam masrafa gireceğiz 🙂
Takıntı gibi gelmiyor bana. Şahsen sahibi olduğum 4 bisikletin biri çelik, diğeri alüminyum ve 2 tanesi karbon. Çelik olan külçe gibi ağır. Alüminyum olan beni istediğin yola vur seni asla bırakmam diyor. Hatta çalındı 3 sene önce, Adapazarı'nda bulup geri getirdim o derece 😁 karbon olanların tırnakla kadroya dokunduğumda çıkan o tık tık sesine bayılıyorum. Kalın ve koca kadroların hafifcecik olmaları da hoşuma gidiyor. Ama kullanırken mtb olanı sanki hiç kırılmayacakmış hissi verse de aklında ihtimali hep durur, yol bisikleti olanı ise hiç amortisör olmadığı için hep temkinli oluyorum.Konuyla alakasız ancak insanların karbon takıntısını anlayamıyorum.
Çok güzel anlatmışsınız. Şahsen tek tereddüt edeceğim nokta şu olabilir. En kaliteli örüme sahip olan karbon da olsa beni korkutan nokta olası bir durumda boğaz kısmında oluşabilecek bir çatlak önce kırığa sonra da kopan bir parçaya dönüşürse o zaman eyvah. Alüminyum ya da çelik direkt kopmadan önce eğilir bükülür yani bütünlüğünü korur diye düşünüyorum. Bu sayede de Gidon gibi olmazsa olmaz bir parçanın yekpare kalabilir olması fazla hayati bir unsur benim için. Herkesin fikrine saygı duymakla birlikte benim alabileceğim bir risk değil açıkçası. Jant riskini alalirim mesela. Dışında lastik olması en azından bir anda pof diye altımızdan parçalanıp gitmesini engeller diye düşünüyorum. Hatta jant belki de karbon kadrodan daha korunaklı duruyor. Hasar alması açısından.Öncelikle bu konu da kişiselleştirilebilir bir konu. Haliyle karbon/aliminyum/çelik vs bisikletler ve kompenentler, kişilerin tercihlerine göre bambaşka kombinasyonlara her zaman dönüşebilir. Ben alüminyum ve karbon pek çok kompenent kullandım. Kullandıklarım arasında Örüm kalitesi zayıf ve markası Çin karbonlarından biri de gidondu. Atak yaptığımda karbon gidon bildiğin esnemeye başladı taktığım anda . Günün birinde otobüs arkasında akan trafikte gitmem gerekiyordu ve yoldan düşük seviye logar çukuruna gir çık yaptım, "çatır, çutur, çıtırt" sesleriyle boğazın gidonu tuttuğu yerin bir tarafından çatladı. Biraz panik oldum, dengem bozuldu fakat neyse ki sol taraf kırılmadı, her iki tarafın da frenleri tutuyordu. Sadece sol gidon bölümüyle eve gelene kadar idare ettim. Aynı olayın fazlasını ve hatta doğrudan gidonu hedef alan kazalar da atlattım. O gidondan sonra ritchey karbon gidon kullanıyorum. Hiç tereddütte bırakmadı. Fakat örüm kalitesi t1100 idi. Kırılanın ise t700 idi.. Güvenlik her şeyin başı. Karbon 60 mm jantlarla yaz kış biniyorum ve şu ana kadar onlar da yarı yolda bırakmadı. Biraz da şans olarak bakıyorum, çelik de olsa karbon da olsa ölümsüz değiller. Fakat tavsiyem, piyasada adı geçen markaların ürünlerine yönelmeniz. Biraz maliyet fazla olabilir ancak örüm değeri ya da tüketici standartları testine bile girmemiş ürünleri tercih etmeyin..
Çok güzel anlatmışsınız. Şahsen tek tereddüt edeceğim nokta şu olabilir. En kaliteli örüme sahip olan karbon da olsa beni korkutan nokta olası bir durumda boğaz kısmında oluşabilecek bir çatlak önce kırığa sonra da kopan bir parçaya dönüşürse o zaman eyvah. Alüminyum ya da çelik direkt kopmadan önce eğilir bükülür yani bütünlüğünü korur diye düşünüyorum. Bu sayede de Gidon gibi olmazsa olmaz bir parçanın yekpare kalabilir olması fazla hayati bir unsur benim için. Herkesin fikrine saygı duymakla birlikte benim alabileceğim bir risk değil açıkçası. Jant riskini alalirim mesela. Dışında lastik olması en azından bir anda pof diye altımızdan parçalanıp gitmesini engeller diye düşünüyorum. Hatta jant belki de karbon kadrodan daha korunaklı duruyor. Hasar alması açısından.