Halil Emre Ozlu
Daimi Üye
- Kayıt
- 22 Eylül 2010
- Mesaj
- 350
- Tepki
- 364
- Şehir
- Trabzon
Merhaba arkadaşlar;
Herkesin merak ettiği bisikletle ilgili teknik konularda resimli anlatımlar hazırlıyorum tek tek. Amacım forum olarak atolyede resimli arşiv oluşturulmasına katkı sağlamak.
İşbu yazı tarafımdan sadece ve sadece bisikletforum için ozel olarak hazırlanmıştır. Lütfen sitenin ve şahsımın haklarına saygı gosterip bunları alıp başka sitelerde kullanmayın, sadece link kullanın.
Oncelikle frenlerimi soktüm, bende Avid Elixir CR var, 203 lük rotorlar ile. Maşam post adaptor desteklemekte; sadece on fren üzerinden anlatacağım. Yeterli olacağına inanıyorum, soruları da cevaplamaya gayret edeceğim.
Frenlerin geliş şekli boyle olmakta; balatalar arası tampon var:
http://img593.imageshack.us/img593/8426/img1432j.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/1726/img1434yc.jpg
iki çeşit vida var; bir kısmı uzun, bir kısmı da kısa (ilk resme bakınız). Bu vidalardan kısa olanları adaptorleri kadroya (ya da maşaya) bağlamak için; uzun olanları ise kaliperi adaptore bağlamak içindir. Şimdi oncelikle elimize adaptorü ve kısa vidaları alıyoruz:
http://img33.imageshack.us/img33/1545/img1438el.jpg
Peşine şu resimde olduğu gibi maşaya monte ediyoruz. Avid'ler için bir standart var; adaptorün yazısı içeride kalacak, dışarıya bakmayacak. Şu resme bakınız:
http://img823.imageshack.us/img823/4294/img1441g.jpg
farkettiyseniz adaptorun kavis kısmının içi kaliperin oturacağı şekilde. diğer türlü zaten oturmaz.
Vida deliklerinden ise sadece alta bakanları; yani çukurda olanları maşaya oturacak.
http://img401.imageshack.us/img401/3725/img1442g.jpg
bu vidalanmış hali:
http://img197.imageshack.us/img197/2127/img1443pw.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/7176/img1444v.jpg
İşbu yazı tarafımdan sadece ve sadece bisikletforum için ozel olarak hazırlanmıştır. Lütfen sitenin ve şahsımın haklarına saygı gosterip bunları alıp başka sitelerde kullanmayın, sadece link kullanın.
Bu aşamadan sonra frenin kol kısmına geçiyoruz. Oncelikle freninizin pad-contact ayarı varsa onu en aşağı seviyeye getirin. Yani pistonların mesafesini açın. Avidlerde bu olay; ok yonünde vidayı ya da fren kolunun çıkışını çevirerek yapılıyor.
http://img199.imageshack.us/img199/1518/img1446kf.jpg
Pad-contact ayarını yaptıktan sonra da kaliperi adaptore monte edeceğiz... Bunun için uzun vidaları ve vidalar için spacerleri alıyoruz. Ne kadar spacer kullanacağınız adaptore; maşaya-kadroya ve kalipere gore değişir. bunu siz ayarlayacaksınız. mesela benim sistemime gore; üst tarafa bir çift; alt tarafa bir çift yetti. (alttaki çiftin birisi daha uzun; 1.5 çift diyebiliriz) Bunlar vidalar ve spacerler: (bu arada kaliperin tamponunu da çıkarıyoruz; resme dikkat )
http://img14.imageshack.us/img14/1738/img1447aq.jpg
Spacerleri kaliperle adaptor arasına koyacaksnız; sakın yanılıp da vida ile kaliper araınsa yani üste koymayın Kaç spacer kullaacağınızı kaliperi adaptore dayayarak tespit edin. Bu şekilde olacak:
http://img600.imageshack.us/img600/9676/img1448l.jpg
Sonrasında kaliperi adaptore oturtun ama vidaları sıkmayın. Çünkü vidaları ayar yapmadan sıkarsanız diske sürtme yapacaktır. Şu şekil bırakın
http://img153.imageshack.us/img153/3162/img1449k.jpg
İşbu yazı tarafımdan sadece ve sadece bisikletforum için ozel olarak hazırlanmıştır. Lütfen sitenin ve şahsımın haklarına saygı gosterip bunları alıp başka sitelerde kullanmayın, sadece link kullanın.
Bu şekil bırakmadaki amacımız; Kaliperin vida girişi, normal bir vidanın girebileceğinden daha geniş üretilir. Bunun sebebi ise diske sürtmeden sağa sola hareket ettirip ayar yapabilmeye olanak tanımasıdır. Makro olarak bu genişliği gostereyim:
http://img412.imageshack.us/img412/51/img1450x.jpg
İşte bu genişlik içerisinde kaliperin tam oturacağı yeri bulup; o noktada vidaları sıkacağız ve hiç diske sürtmeden oturmasını sağlayacağız.
Sonradan frenin kol kısmını kadroya monte ediyoruz. Çünkü frenin ayarını yaparken fren sıkmamız gerekiyor:
http://img130.imageshack.us/img130/9561/img1452z.jpg
Güzelce freni kadroya oturttuktan sonra freni sıkıyoruz; bu fren sıkma işlemi uzun sürecek. KAliperin ayarını yapma süresi boyunca sıkacağız. Dolayısıyla yanınızda birisi olursa daha rahat ayar yapabilirsiniz. Haa benim gibi ustaysanız o başka
http://img6.imageshack.us/img6/2993/img1453.png
Bir elimizle (ya da ayak olabilir; fakat dikkat edin ve iyi sıkın) freni sıkarken diğer elimizle kaliperin vidasını sıkıyoruz. Kaliper fren sıkma işlemiyle tam yerine oturur. Siz de vidaları sıkarak oturan kaliperi sabitlersiniz. Sonuçta freni bıraktığınızda kaliper sabit kalır. Ayarınız olur:
http://img98.imageshack.us/img98/9927/img1454nj.jpg
Eklemek istediğiniz bir şey olursa katkılarınızı bekliyor olacağım. Bir teşekkürü çok gormezsiniz artık
Herkesin merak ettiği bisikletle ilgili teknik konularda resimli anlatımlar hazırlıyorum tek tek. Amacım forum olarak atolyede resimli arşiv oluşturulmasına katkı sağlamak.
İşbu yazı tarafımdan sadece ve sadece bisikletforum için ozel olarak hazırlanmıştır. Lütfen sitenin ve şahsımın haklarına saygı gosterip bunları alıp başka sitelerde kullanmayın, sadece link kullanın.
Oncelikle frenlerimi soktüm, bende Avid Elixir CR var, 203 lük rotorlar ile. Maşam post adaptor desteklemekte; sadece on fren üzerinden anlatacağım. Yeterli olacağına inanıyorum, soruları da cevaplamaya gayret edeceğim.
Frenlerin geliş şekli boyle olmakta; balatalar arası tampon var:
http://img593.imageshack.us/img593/8426/img1432j.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/1726/img1434yc.jpg
iki çeşit vida var; bir kısmı uzun, bir kısmı da kısa (ilk resme bakınız). Bu vidalardan kısa olanları adaptorleri kadroya (ya da maşaya) bağlamak için; uzun olanları ise kaliperi adaptore bağlamak içindir. Şimdi oncelikle elimize adaptorü ve kısa vidaları alıyoruz:
http://img33.imageshack.us/img33/1545/img1438el.jpg
Peşine şu resimde olduğu gibi maşaya monte ediyoruz. Avid'ler için bir standart var; adaptorün yazısı içeride kalacak, dışarıya bakmayacak. Şu resme bakınız:
http://img823.imageshack.us/img823/4294/img1441g.jpg
farkettiyseniz adaptorun kavis kısmının içi kaliperin oturacağı şekilde. diğer türlü zaten oturmaz.
Vida deliklerinden ise sadece alta bakanları; yani çukurda olanları maşaya oturacak.
http://img401.imageshack.us/img401/3725/img1442g.jpg
bu vidalanmış hali:
http://img197.imageshack.us/img197/2127/img1443pw.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/7176/img1444v.jpg
İşbu yazı tarafımdan sadece ve sadece bisikletforum için ozel olarak hazırlanmıştır. Lütfen sitenin ve şahsımın haklarına saygı gosterip bunları alıp başka sitelerde kullanmayın, sadece link kullanın.
Bu aşamadan sonra frenin kol kısmına geçiyoruz. Oncelikle freninizin pad-contact ayarı varsa onu en aşağı seviyeye getirin. Yani pistonların mesafesini açın. Avidlerde bu olay; ok yonünde vidayı ya da fren kolunun çıkışını çevirerek yapılıyor.
http://img199.imageshack.us/img199/1518/img1446kf.jpg
Pad-contact ayarını yaptıktan sonra da kaliperi adaptore monte edeceğiz... Bunun için uzun vidaları ve vidalar için spacerleri alıyoruz. Ne kadar spacer kullanacağınız adaptore; maşaya-kadroya ve kalipere gore değişir. bunu siz ayarlayacaksınız. mesela benim sistemime gore; üst tarafa bir çift; alt tarafa bir çift yetti. (alttaki çiftin birisi daha uzun; 1.5 çift diyebiliriz) Bunlar vidalar ve spacerler: (bu arada kaliperin tamponunu da çıkarıyoruz; resme dikkat )
http://img14.imageshack.us/img14/1738/img1447aq.jpg
Spacerleri kaliperle adaptor arasına koyacaksnız; sakın yanılıp da vida ile kaliper araınsa yani üste koymayın Kaç spacer kullaacağınızı kaliperi adaptore dayayarak tespit edin. Bu şekilde olacak:
http://img600.imageshack.us/img600/9676/img1448l.jpg
Sonrasında kaliperi adaptore oturtun ama vidaları sıkmayın. Çünkü vidaları ayar yapmadan sıkarsanız diske sürtme yapacaktır. Şu şekil bırakın
http://img153.imageshack.us/img153/3162/img1449k.jpg
İşbu yazı tarafımdan sadece ve sadece bisikletforum için ozel olarak hazırlanmıştır. Lütfen sitenin ve şahsımın haklarına saygı gosterip bunları alıp başka sitelerde kullanmayın, sadece link kullanın.
Bu şekil bırakmadaki amacımız; Kaliperin vida girişi, normal bir vidanın girebileceğinden daha geniş üretilir. Bunun sebebi ise diske sürtmeden sağa sola hareket ettirip ayar yapabilmeye olanak tanımasıdır. Makro olarak bu genişliği gostereyim:
http://img412.imageshack.us/img412/51/img1450x.jpg
İşte bu genişlik içerisinde kaliperin tam oturacağı yeri bulup; o noktada vidaları sıkacağız ve hiç diske sürtmeden oturmasını sağlayacağız.
Sonradan frenin kol kısmını kadroya monte ediyoruz. Çünkü frenin ayarını yaparken fren sıkmamız gerekiyor:
http://img130.imageshack.us/img130/9561/img1452z.jpg
Güzelce freni kadroya oturttuktan sonra freni sıkıyoruz; bu fren sıkma işlemi uzun sürecek. KAliperin ayarını yapma süresi boyunca sıkacağız. Dolayısıyla yanınızda birisi olursa daha rahat ayar yapabilirsiniz. Haa benim gibi ustaysanız o başka
http://img6.imageshack.us/img6/2993/img1453.png
Bir elimizle (ya da ayak olabilir; fakat dikkat edin ve iyi sıkın) freni sıkarken diğer elimizle kaliperin vidasını sıkıyoruz. Kaliper fren sıkma işlemiyle tam yerine oturur. Siz de vidaları sıkarak oturan kaliperi sabitlersiniz. Sonuçta freni bıraktığınızda kaliper sabit kalır. Ayarınız olur:
http://img98.imageshack.us/img98/9927/img1454nj.jpg
Eklemek istediğiniz bir şey olursa katkılarınızı bekliyor olacağım. Bir teşekkürü çok gormezsiniz artık