Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Retro Yarış Bisikleti Tavsiyesi Bianchi mi Pinarello mu?

@enn_es

Gerisini nerden toparlıycaz,böyle bisikletlerin parçalarını nerden buluruz ki?
 
Scudo
@Onur Yeşil Genellikle yurtdışından alıyor millet ama fiyatlar ne durumda bilmiyorum.
 
Forumun retro ve klasik yenileme konusunda çok ciddi bir bilgi birikimi var. Böyle bir yola girmeden evvel araştırmanızı iyi yapın ki, başınıza gelebilecek olanları önden görebilecek hale gelin.

Retro bisiklet toplama işi eğer hakkını vererek yapacaksanız oldukça meşakkatli ve sabır isteyen bir iştir. Ancak ortaya çıkan eser size en pahalı karbon kadrolu bisikletin vermediği hazzı verebilir.

Pinarello da olsa, Bianchi de olsa topladığınız bisikleti kullanmayı planlıyorsanız ilk önceliğiniz kadro boyunun size uygun olmasıdır. İkinci öncelik ise kadronun diri olmasıdır. Boya atması sonucu oluşmuş görsel paslanmalar büyük sorun çıkarmayabilir ancak boruların çürümüş olması yaptığınız takdirde tüm emeği çöpe atacağınız gibi büyük de risk alırsınız.
 
@Sadettin Z.

Orjinaline sadık kalarak toplasak bu işin maddi boyutu tahmini ne olur?Ucu çok açık mı?
 
Klasik bisikletlerin restorasyonu çok zevkli, ama bir o kadar da sabır ve öğrenme isteyen bir konudur. Ayrıca hiçbir zaman da aceleye getirilmemelidir. Bulduğunuz o bianchi bisikleti kadrosunun kaynaklı olması nedeniyle hemen zaten bir kenara atmalısınız. Bu sitede ve sahibinden.com da bazen çok iyi kadrosetlere raslanıyor. O nedenle kadro araştırmasını yoğunlaştırın ve nette sorgulayarak haklarında bilgi edinin. Unutmayın her eski kadro mutlaka değerli değildir.
Bu arada klasik donanımlar konusunda bilgilerinizi tamamlayın. Eğer restore ettiğiniz kadroya bugünün yol donanımlarını monte edecekseniz bunların neler olabileceğini araştırın. Bütçenizi düşünün ama bu harcamaları zamana yayabilirsiniz pekala. Eğer performans istiyorsanız her durumda yeni komponentleri tercih edeceksiniz demektir.
Böyle bir restorasyon, herşeyi kendiniz yaparsanız 3-6 ay sürebilir en azından ve kullandığınız malzeme ve donanıma bağlı olarak da 800 TL'den yukarıya doğru sınırsıza kadar bir bütçe gerektirebilir.
Şu anda amatör olabilirsiniz ama bu işi yaparken artık amatörlükten sıyrılmış olmanız gerekir. Size sorunsuz diye o bianchi yi vermeye çalışan "profesyonel" mahalle bisikletçisini belki 10 kat cebinizden çıkarır hale gelmelisiz.
Eğer sabırlı ve kararlı bir insansanız bu güzel uğraş yolunda size başarılar dilerim.
 
@Onur Yeşil size açtıkları konu başlıklarını okumanız iyi olacak üç forum yazarı önerebilirim.

Burçak Erbil, Burçak Erbil


Aknorl, https://www.bisikletforum.com/uyeler/aknorl.57062/

ve

Doğukan Aksu, Doğukan Aksu
-----------

Ayrıca şu başlıklar da size bazı fikirler verebilir:

Klasik ve nostaljik bisiklet restorasyonu

Bisiklet Topluyorum. Bazı sorularım var

1979 Orijinal "ALAN" Restorasyonu..

1989 Bianchi çok şükür sonunda bitti. (1989 Bianchi'nin profesyonel bir şekilde...)

Bir klasik bisiklet manifestosu...

Restore etmeye değer mi?

1990's Bianchi Caurus 837 Yenileme - Made in ITALY - Öğrenci İşi :)

Bir bisikletin yeniden doğuşu

Hayata döndürme çalışmaları

------------

Bana gelince, bisikletimin orasını burasını ayarlamaktan, gidon ve pedal değiştirmekten daha ötesini yapmadığım için bu başlıkları işaret etmek dışında bir öneride bulunamıyorum...
 
@Haluk Eke

Şu an bu bianchi'den baz geçiyorum o zaman.Pinarelloya kaydırmalıyım heralde tercihimi.Kadroda kaynak olduğunu gözle anlayabilirim heralde dimi.
 
@Cemil Dada

Bunların hepsini inceleyeceğim,teşekkürler.
 
@Onur Yeşil Bianchi de kaynak olduğu zaten söylendiğine göre onla daha fazla ilgilenmek gereksiz. Kadrodaki kaynağı anlamak eğer çok titiz yapılmışsa ve üzeri de güzel macunlanıp zımparalanmışsa gözle anlamak tabiki çok zor olur. Aslında bu biraz şans işi. Ancak boyasını söktükten sonra anlarsınız kadronun gerçek durumunu.
Pinarello o fiyata çok iyi, hatta hediye. Ama onda da gerçek olup olmadığını nette ki fotoğraflarını sorgulayarak bakmanız mutlaka gerekir. Özellikle kadroda veya maşada baskı olarak logolar olabilir. Varsa onları kontrol edebilirsiniz en başta.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Yeşil
@Haluk Eke

Bu iş baya bi zor olacak sanırım...
 
@Onur Yeşil
Gayet temiz.
3 bisikleti de inceleyin.
Hasarlarını, donanımlarının ne halde olduğunu,kadro hafifliğini ve kaynak noktolarını, kadro kulaklarına bakın yamulma vs. varsa zor bulursunuz zaten eski bisikletlerin çoğunda kendiliğinden kadro kulağı var.
Kendi zevkinize göre seçin
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Yeşil
@Hastateker şu an en yakın Dawes geliyor bana,ama görüntü için diyorum tabi.Kalite olarak nasıldır acaba?
 
Dawes cycles ı amerikan bir marka olarak biliyorum.
Büyük ihtimalle kadro üretimi ile başlayan bir firma yani Trek Orbea gibi.
Kalite konusunda söz sahibi değilim.

Gorüntüye gelecek olursak zımparalayıp yeniden boyamayacak mısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Yeşil
30 40 yıllık bir makine
Boyasının sağlam kalması çok zor
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Yeşil
Geri