Scudo Sports

[Road] FSA K-Force WE grupset

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.009
Tepki
1.303
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
aynakol ve fren setlerinden sonra FSA şimdide elektronik, K-Force WE'yi piyasaya sürüyor.
güç dağılımı ön aktarıcıdan sonra Shimano DI2 benzeri bi yapıda, yarı wireless olarak geçiyor. sele borusu içindeki pil kabloyla önce ön sonra arka aktarıcıya iletilmiş ve kablonun titreşimlerde çıkmaması için kilit vidası ile sabitlenmiş.Pil konusunda biraz cimri davranmak istemişler ve CR2032 piller ortalama bir yıl kullanılabiliyor. Ön aktarıcı üzerinden vites kollarını pil durumunuda 3 renk yanan bi led sayesinde görebiliyorsunuz.
aktarıcıları besleyen pil ömrü 3000-5000 km civarında, zamana karşı (TimeTrial) için daha az şarj kapasitesi olan, daha ince ve hafif bi pil seçeneğide sunulmuş.
Vites kollarıyla-aktarıcı arasındaki bağlantı wireless, SRAM'deki gibi güç pille sağlanıyor. her vites kolunda iki tuş bulunuyor ve tümüyle ayarlanabilir, hangi aktarıcının hangi kolla bağlı olacağı ya da kol üzerindeki tuşların +/- hangi görevi yapabileceğini ayarlayabiliyorsunuz. SET butonundan yada uygulamayı indirerek telefonunuz üzerinden kontrol edebilir ve sistem pil miktarını görebilirsiniz
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_app-control-600x293.jpg

Fren kolları oldukça ergonomik görünüyor ve 2 farklı boyda satışa sunuluyor, vücut yapınıza göre daha uzun ve ya kısa arasında seçim yapabilirsiniz.
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_lever-bodies-600x315.jpg
Vites kolunun hissiyatı da yine bir vidayla ayarlanabiliyor, daha sert hissedilir yapıda ya da daha yumuşak şekilde ayarlayabiliyorsunuz, videoda soğuk havalarda yanlışlıkla değiştirilen vitesten bahsedilmiş, farklı sıcaklıklarda farklı hassasiyetler güzel olabilir (yine FSA tarzı küçük detaylar) aslında hissiyat benim için çok önemli, sırf bu yüzden elektronik aktarıcı kullanmak istemem gibi geliyor. daha çok 'kemikli' diye tabir edilen sert ve hızlı geçişleri seviyorum, o yaylı aktarıcının katır kutur sesi, vites kolu üzerindeki kablo gerginliği, anlayamazsınız...
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_lever-outer-297x297.jpg http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_lever-inner-297x297.jpg
Sistemin asıl farkı ise Parallelogram denilen teknoloji, basitçe büyük oranda paralele çalışıyor [:)] bu da daha az dikey salınımla daha stabil ve hızlı bi aktarma sağlıyor. hareketi sıradan aktarıcılardan tamamen farklı, robotik üç zamanlı bi motor kullanıyor paint'de çapraz çizgi çeker gibi çalışıyor :) mekanik bir benzeride şurada.
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_dual-pivot-brakes_rear-derailleur-297x297.jpg http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_dual-pivot-brakes_rear-derailleur-wiring-detail-297x297.jpg
karbon vites bacakları
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_carbon-rear-derailleur-600x480.jpg

Vites geçişlerini tekli ya da sıralı olarak yapabilir, ve istediğiniz şekilde çalışmasını sınırlayabilirsiniz. ayrıca MicroShift ayarıda yapabiliyorsunuz, zinciriniz ekstrem durumlardayken 1 mm hareket ederek sürtünmeyi önlüyor (1x11-2x1 gibi)
kaset 11-23 /25 /28 ya da 32 seçenekleriyle sunulmuş
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_cassette-600x450.jpg
Frenler iki pivot üzerinden gücü dağıtıyor, daha geniş jantlara uyumlu daha fazla frenleme gücü vadediyor, kompakt derli toplu bi tasarım olmuş, bu sayede düştüğünüzde ön fren kaliperinin kablo giriş kısmı kadroya çarpmayabilir. 18-28 mm lastik ebatları arasında QR kilidiyle aynı fren ayarıyla 3 değişik genişlikte jant kullanmanıza olanak sağlıyor
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_dual-pivot-brakes_open-450x600.jpg http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/FSA_K-Force-WE_wireless-electronic-road-drivetrain-component-group_dual-pivot-brakes_closed-450x600.jpg


toplam ağırlık 2090gr. fiyat henüz açıklanmadı



 
Scudo
Sram red e tap ile ağırlık karşılaştırması nasıl? Ağır mı hafif ki acaba...
 
bence piyasata telli bi şekilde girmeliydi kablolu olarak gırecekse bıle fıyatlarının fahiş olmaması lazım.çünki vites sisteminde daha çok yeni.
 
Arka aktarıcı özellikle açıkçası çok çirkin görünüyor.Elektronik grupsetler zaten bence hiç mi hiç güzel değil.Ama onlar arasında da zaten sanmıyorum eTap'ın yerini alabileceğini.Şu anlık eTap gittikçe yaygınlaştı çünkü.Dura-ace di2'den daha çok kullanılmaya başladı bile çoğu marka üst segment bisikletlerinde.
 
Ağır olan tek şeyi fiyatıdır bunun:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
https://www.bisikletforum.com/dosyalar/fsa-k-force-jpg.84801/

 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
@muhiddin koçaşoğlu

@I am the Uptown C.

elektronik sistemle girmeyi seçtiklerine göre kendileride bi hesap yapmışlardır bence :) Fren setlerinin ve aynakolların kaliteli olduğu zaten biliniyor ve bi kaç pro grup tarafından zaten kullanılıyor, yine frenlerde olduğu gibi bir kaç takıma sponsor olsa tepeden aşağıya doğru ürün yelpazesini genişletibilir, ama insanların güvenini kazanmak kolay değil, o yüzden kullanıcı yorumlarının yayılma hızını beklemek yerine pro takımlar üzerinden reklam ve güvenilirliğini ispatlama yönüne gidebilirler.
ben estetik buldum açıkçası grupseti, arka aktarıcı biraz farklı görünüyo olabilir ama gerçekten teknolojisiyle diğerlerinden açıkça sıyrılıyor, dolayısıyla biraz gariplik kabul edilebilir
 
@Tasogare

evet reklamını prof takımlar uzerınden yapması daha faydalı olur fsa için:)ama bu sefer proflar kullanıyo dıye bize sıra gelmez kullanamayız maddı açıdan.:):):)ve bazen alışılagelmişin dışında işler yapmak tehlikeli bile olsa ıyıdır:)
 
ilerleyen yıllarda frenleride kablosuz yaparlar belki
 
@Anonim üzerinden bir hayli geçmiş grupsetlere eklenicek kadar gelişmemiş olabilir teknoloji yada strateji sebebi ile eklemiyor olabilirler.
 
@Serkan Mıstınoğlu tablodaki eTap fiyatında bir sıkıntı olabilir. Fren setleri ve aynakol hariç fiyat sanırım bu. Normalde 2200 dolares filan diye hatırlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Erdem C. Mümkündür söyledikleriniz, sadece haberi paylaşayım dedim, böyle bir çalışmanın varlığı var ancak ne zaman, nasıl tüketiciye sunulur veya sunulur mu hiç bir fikrim yok açıkçası! Sermayenin işine akıl sır ermiyor bazen.
 
Geri