Zekeriya Çab
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2014
- Mesaj
- 1.083
- Tepki
- 1.614
- Şehir
- İstanbul
Almadan önce bu forumda ve başka bir çok yerde bilgi ve kullanıcı fikri aradım fakat bulamadım. Yurt dışındaki sitelerde bile açıklayıcılık azdı ve sadece markanın kendisi tarafından yapılan testler doyurucu ve açıklayıcı değil zaten markanın kendisi yaptığı için doğru olmayabilir hissi uyanıyor insanda.
Aldım denedim şimdide inceleme yazısı yazacağım ileri dönemlerde de uzun vadeli fikirler eklemeyi düşünüyorum ayrıca benim aklıma gelmeyen şeyleride buradan sorabilirsiniz.
Kurulum:
Kurulumu kolay değil, özelikle benim ayna kolum için 34 diş olanı ayna kolu sökmeden takamıyorsunuz. Orjinal 34 diş ayna kol sökülmeden takıp çıkartılabilirken qring ayar düzlemi için daha dar bir iç çemberi var.
Markanın kendi sitesinde ve YouTube da montaj videosu var ama eksik. Ayna kola dişliler ayar deliklerinden 3. Delik yani her kullanıcı için normal seviye olarak belirlenen delik kılavuz alınarak hem 34 hem 50 dişli takılıyor. Tabi 3. Delikler beraber 2 delik daha farklı ayar yapmak mümkün.
Ayna koldan sonra vitesin yarım santim kadar yukarı taşınması gerekiyor. Büyük dişlinin en geniş noktası yukarıda kaldığında 3mm daha yüksek şekilde ayarlanmalı. Ama mezura ile ölçerek yapılması daha kesin olur. Orjinal düzende sele kelepçesinden vitese mesafe ölçülüp bu mesafeden mevcut dişlinin çapı ile oval dişlinin en geniş çapı arasındaki farka 3-4 mm eklenerek hesaplanıp yapılırsa ayar yapması daha kolay oluyor.
Qring mevcut dişlilerden daha çok etkalınlığı olduğundan vitesin iç dış ayarı da yapılmalı ayrıca.
Benim kmc zincir ve uyumu iyi sadece büyükden küçüğe yüksek kadanstayken düştüğümde zincir iki dişlinin arasında kalıp pedalın boşa dönmesine sebep oldu ve durup elimle zincir içe doğru itip yeniden küçük dişliye girmesini sağlama zorunda kaldım ama bu olay ayrıca arka dişlinin en dışta olmasınınında rolü vardı. Denk geldiğini düşünüyorum bir kaç kez olursa problem olabilir.
İlk kilometreler ve pedal hissi:
Yaptığım araştırmalarda pedal hissi ile tatmin edici bir açıklama bulamamıştım ancak ilk kullanı için pedal hissi çok farklı.
Düşük kadanslarda (60-70) eğer yokuş çıkmıyorsanız orijinalden farkı yok gibi belki biraz daha küçük viteste gibi bir his veriyor ama eğim azalmaya yada kadans armaya başlayınca önde kalan ayak anlık olarak boşluk hissediyor. Yani bacağa karşı gelen güç bir kesiliyor bir geliyor. Bisiklet iple bağlı ipte birinin elinde bir tutuyor bir bırakıyor ana kadans artınca gelen bir his.
50 dişlide en geniş yer 53 diş 34 dişlide 36 diş gibi davranıyor. Yani dişlinin geniş yerleri verimin artığı saat 2 noktasında oluyor.
52-36 ve 53-36 kombinasyonları var. Üzgünüz ultegraya uymuyor sanırım.
Performans:
Düz yolda inanılmaz bir performans artışı var. Kadans arttırma yükü çok azaltıyor. Bir sebepten 85 kadansta düştüğünüzde 90 kadansa çıkmak çok daha kolay 2-3 çevirim sonucu kasları yormadan kadans yükseltebiliyorsunuz.
Kesinlikle laktik asit açısı çok daha geç geliyor. Bir çok kullanıcı bunun geçici olduğunu söylemiş ama bana kalırsa olan alışma. Yani laktik asit ojinalde 5 dakikada birikiyorsa ovalde 7 ye çıkıyorsa 7 Yeni eşik oluyor ama alışınca aynı acı sonuçta. Tüm sürüş sonunda yorgunluk hemen hemen aynı ama sanırım toparlanma daha kısa.
Gym salonunda alet kullananlar bilir her haraketin aleti kaldıraç gibi çalışır 10 kg ayarladığınızda 10 kg haraketin sonunda 9 a düşer otomatik olarak sakatlanmaları azaltmak için oval dişlidede olan bu.
Yokuş çok tabiki farketti ama sonuç aynı. Kalp atışımı kontrol ettiğimde bir değişiklik görmedi aynı yokuşun sonunda max olan 173 idi eskiden şimdide 173 oldu ama bir şekilde pes edip yokuşu bitirdiğimde 1 dakikalık dinlenirdim bu sefer olmadı pes etmedim düzlükte hafif kadansta dinlendim.
Pedal sitili:
Kesinlikle kilitli pedalın tam anlamıyla gerektirdiği pedal sitilini destekliyor.
Önda bas arkada çek döngüsüne tam bir adaptasyon söz konusu değil sadece güç gerektiğinde bu döngüye dikkat ederiz ama bu dişlilerle daha az dikkat ederek bir sitil tutturmak daha mümkün. Üst nokta kıvrılmış bacağı açma haraketi yani extension haraketi çok daha fazla güç üretebiliyor çünkü karşı kuvvet az. Bana kalırsa pedal basmanın ergonomik yönü bu dişliler. 3 marka daha var ama onları bulmak daha zor ve onlarda daha sert geçişler var. Yani 50-53 değil 50-55 gibi. Qring XL olarak var ama bana kalırsa normal kullanıcı için fazla olur.
Burada normal kullanımda 1-3 haftalar arasında kalp atış hızı inmiş ve sonrasında tekrar çıkmış olduğu ve bu teste bağlı olarak Qring in avantajının bir süre sonra kalmadığı söylenmiş ama ben bu ilk kullanımda çok büyük bir düşüş görmedim ama gözlemleyeceğim.
Sonuç: Gerçekten 154€ ya değer bir ürün almış olduğum için kendimle gurur duyuyorum. Kısa vadede çok büyük değişiklik yaşattı.
Normalde 29-30 otlama olan ilk 25 km mesafe verim bugünlük 34 km ye çıktı. Kesin Strava verisi paylaşmak isterdim ama açmayı unuttuğum için gidiş verim YÖK sadece dönüş verim var ve dönüş yolu sıcağa kaldığım için güvenilir değil. Uzun vadede diğer kullananların (yabancı siteler) bahsettiği gibi kullandıkça ojinal dişlilerden farkı kalamayacağına dair iddiaya şu an inanmıyorum uzun vadede değişebilir ama sonuçta fizik kurallarına göre değişti zaten ama alışınca tabiki aynı gelecek ama geriye kalan en önemli kazanım kilitli pedalda daha istikrarlı bir sitile kavuşmak olacak.