Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Rotor Qrings- oval dişli

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.614
Şehir
İstanbul
IMG_6241.JPG
IMG_6193.JPG
Almadan önce bu forumda ve başka bir çok yerde bilgi ve kullanıcı fikri aradım fakat bulamadım. Yurt dışındaki sitelerde bile açıklayıcılık azdı ve sadece markanın kendisi tarafından yapılan testler doyurucu ve açıklayıcı değil zaten markanın kendisi yaptığı için doğru olmayabilir hissi uyanıyor insanda.

Aldım denedim şimdide inceleme yazısı yazacağım ileri dönemlerde de uzun vadeli fikirler eklemeyi düşünüyorum ayrıca benim aklıma gelmeyen şeyleride buradan sorabilirsiniz.
Kurulum:
Kurulumu kolay değil, özelikle benim ayna kolum için 34 diş olanı ayna kolu sökmeden takamıyorsunuz. Orjinal 34 diş ayna kol sökülmeden takıp çıkartılabilirken qring ayar düzlemi için daha dar bir iç çemberi var.
Markanın kendi sitesinde ve YouTube da montaj videosu var ama eksik. Ayna kola dişliler ayar deliklerinden 3. Delik yani her kullanıcı için normal seviye olarak belirlenen delik kılavuz alınarak hem 34 hem 50 dişli takılıyor. Tabi 3. Delikler beraber 2 delik daha farklı ayar yapmak mümkün.
Ayna koldan sonra vitesin yarım santim kadar yukarı taşınması gerekiyor. Büyük dişlinin en geniş noktası yukarıda kaldığında 3mm daha yüksek şekilde ayarlanmalı. Ama mezura ile ölçerek yapılması daha kesin olur. Orjinal düzende sele kelepçesinden vitese mesafe ölçülüp bu mesafeden mevcut dişlinin çapı ile oval dişlinin en geniş çapı arasındaki farka 3-4 mm eklenerek hesaplanıp yapılırsa ayar yapması daha kolay oluyor.
Qring mevcut dişlilerden daha çok etkalınlığı olduğundan vitesin iç dış ayarı da yapılmalı ayrıca.
Benim kmc zincir ve uyumu iyi sadece büyükden küçüğe yüksek kadanstayken düştüğümde zincir iki dişlinin arasında kalıp pedalın boşa dönmesine sebep oldu ve durup elimle zincir içe doğru itip yeniden küçük dişliye girmesini sağlama zorunda kaldım ama bu olay ayrıca arka dişlinin en dışta olmasınınında rolü vardı. Denk geldiğini düşünüyorum bir kaç kez olursa problem olabilir.
İlk kilometreler ve pedal hissi:
Yaptığım araştırmalarda pedal hissi ile tatmin edici bir açıklama bulamamıştım ancak ilk kullanı için pedal hissi çok farklı.
Düşük kadanslarda (60-70) eğer yokuş çıkmıyorsanız orijinalden farkı yok gibi belki biraz daha küçük viteste gibi bir his veriyor ama eğim azalmaya yada kadans armaya başlayınca önde kalan ayak anlık olarak boşluk hissediyor. Yani bacağa karşı gelen güç bir kesiliyor bir geliyor. Bisiklet iple bağlı ipte birinin elinde bir tutuyor bir bırakıyor ana kadans artınca gelen bir his.
50 dişlide en geniş yer 53 diş 34 dişlide 36 diş gibi davranıyor. Yani dişlinin geniş yerleri verimin artığı saat 2 noktasında oluyor.
52-36 ve 53-36 kombinasyonları var. Üzgünüz ultegraya uymuyor sanırım.
Performans:
Düz yolda inanılmaz bir performans artışı var. Kadans arttırma yükü çok azaltıyor. Bir sebepten 85 kadansta düştüğünüzde 90 kadansa çıkmak çok daha kolay 2-3 çevirim sonucu kasları yormadan kadans yükseltebiliyorsunuz.
Kesinlikle laktik asit açısı çok daha geç geliyor. Bir çok kullanıcı bunun geçici olduğunu söylemiş ama bana kalırsa olan alışma. Yani laktik asit ojinalde 5 dakikada birikiyorsa ovalde 7 ye çıkıyorsa 7 Yeni eşik oluyor ama alışınca aynı acı sonuçta. Tüm sürüş sonunda yorgunluk hemen hemen aynı ama sanırım toparlanma daha kısa.
Gym salonunda alet kullananlar bilir her haraketin aleti kaldıraç gibi çalışır 10 kg ayarladığınızda 10 kg haraketin sonunda 9 a düşer otomatik olarak sakatlanmaları azaltmak için oval dişlidede olan bu.
Yokuş çok tabiki farketti ama sonuç aynı. Kalp atışımı kontrol ettiğimde bir değişiklik görmedi aynı yokuşun sonunda max olan 173 idi eskiden şimdide 173 oldu ama bir şekilde pes edip yokuşu bitirdiğimde 1 dakikalık dinlenirdim bu sefer olmadı pes etmedim düzlükte hafif kadansta dinlendim.
Pedal sitili:
Kesinlikle kilitli pedalın tam anlamıyla gerektirdiği pedal sitilini destekliyor.

IMG_6251.JPG
Önda bas arkada çek döngüsüne tam bir adaptasyon söz konusu değil sadece güç gerektiğinde bu döngüye dikkat ederiz ama bu dişlilerle daha az dikkat ederek bir sitil tutturmak daha mümkün. Üst nokta kıvrılmış bacağı açma haraketi yani extension haraketi çok daha fazla güç üretebiliyor çünkü karşı kuvvet az. Bana kalırsa pedal basmanın ergonomik yönü bu dişliler. 3 marka daha var ama onları bulmak daha zor ve onlarda daha sert geçişler var. Yani 50-53 değil 50-55 gibi. Qring XL olarak var ama bana kalırsa normal kullanıcı için fazla olur.
IMG_6252.PNG
Burada normal kullanımda 1-3 haftalar arasında kalp atış hızı inmiş ve sonrasında tekrar çıkmış olduğu ve bu teste bağlı olarak Qring in avantajının bir süre sonra kalmadığı söylenmiş ama ben bu ilk kullanımda çok büyük bir düşüş görmedim ama gözlemleyeceğim.

Sonuç: Gerçekten 154€ ya değer bir ürün almış olduğum için kendimle gurur duyuyorum. Kısa vadede çok büyük değişiklik yaşattı.
Normalde 29-30 otlama olan ilk 25 km mesafe verim bugünlük 34 km ye çıktı. Kesin Strava verisi paylaşmak isterdim ama açmayı unuttuğum için gidiş verim YÖK sadece dönüş verim var ve dönüş yolu sıcağa kaldığım için güvenilir değil. Uzun vadede diğer kullananların (yabancı siteler) bahsettiği gibi kullandıkça ojinal dişlilerden farkı kalamayacağına dair iddiaya şu an inanmıyorum uzun vadede değişebilir ama sonuçta fizik kurallarına göre değişti zaten ama alışınca tabiki aynı gelecek ama geriye kalan en önemli kazanım kilitli pedalda daha istikrarlı bir sitile kavuşmak olacak.
 
Scudo
Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş. Güle güle kullanın çok yakışmış bisikletinize de. Oval dişlilerle daha fazla hız yapıldığını duymuştum. Bir de yarışlarda yasaktı sanırım oval dişli doğru mu bilmiyorum ancak.
 
@Ahmet Bilge Kaan AKIN bildiğim kadarıyla yasak değil ama sponsorluk anlaşmaları yapıldığı için shimano ürünü kullanan birinin tutup bunu takaması engelleniyor.
Bazılarında tekrar boyayarak taktığı söyleniyor.
İşte alırken tereddüt yaratan şeyde bu tamam shimano bir anlaşma dönücü izin vermiyor ama shimano yada başka sistem markaları niye üretmiyor kendi oval dişlilerini sonuçta zor değil AR-GE CNc bukadar ama tabi patent diye birşey var. Ürün İspanya malı ve diğer rakip markalarda İspanya'dan sanırım devlet politakası gibi bir şeyle korunuyor olabilir.
 
Zekeriya çab ın bisiklet konusundaki çapı bizim çapımızı aştığından, dolayısıyla yazdıklarını kafamda tam olarak canlandıramadığımdan acaba ne demek istedi diye ürünün youtubedaki videolarına bir bakayım dedim. Aman oda ne bildiğin oval bir aynakol. Japonların dört köşe karpuz üretiminden beri hiç bu kadar sarsılmamıştım doğrusu. Bisiklet hakkındaki bütün ezberlerimiz yıkılıyor sanırım.
 
@mehmetsunu bu konsept 80 lerden beri var shimano biopace diye bir dişli çıkardı ama o dizleri çok sakatlandığı kanıtlandı ve fiyasko olarak tarihe gmüldü bio pace oval deği 4 köşeye gibi biraz ; yapraklı yoncayı andırır gibi bir şekli vardı amacı daha ergonomik olmaktı ama maksadını aşıp daha çok bozdu.
 
Christopher Froome'un kullandığından farklı bir şey mi? Teşekkür ederim.
 
Froome'un kullandıkları Rotor Q'Rings'ten biraz daha farklı şekle sahip olan Osymetric marka yapraklar. Geçen yaz Osymetric'in 52-38 kombinasyonunu almıştım ve yüksek kadansta çevirdiğimde hissedilir bir rahatlık sunduğunu söyleyebilirim. Bunun nihai performansa etkisi ne kadardır onu bilemem.
 
@Ahmet.KOÇ osiymetriclerin daha çok perfomans odakli ve daha çok dişli sayısı farkı olurştırduğunu okudun. Yani qring de 50-53 oval farkı varken 0symetricte 50-55 gibi ovalık falı olduğunu ve daha dramatik bir farkın ilk kullanıcı için rahat olamayacağını okudum. Hatta soğuyabileceği yazıyordu. Qxlinde aynı şekilde olduğuda yazıyordu. Bundan dolayı osymetricten pek aramadım ama piyasada da yani bizim bildiğimiz yabancı sitelerde takım halinde bulmak zor. Tek tük çikti aramalarda üzerine gitmedim.
 
Yakın zamanda denemek istediğim bir sistemdi.Bilgilendirici bir yazı olmuş.Umarım ara ara tecrübelerinizi paylaşırsınız.
 
@mtbrhnkc ya o dil bilgisi değil. Telefon kafasına göre düzeltiyor. Yazdım sanıyorsun harf eksik oluyor. Telefonla yazmak zor bir ara düzelteceğim girip.

@kayrawlf beğenmesiyle konu hakkında yazasım geldi.
Genel olarak artırdığı performansın çoğu kalıcı oldu. Yüksek kadanslarda inanılmaz rahatlık geldi, diğer yabancı testlerde söylendiği gibi alıştıkça eski performansın aynısı olmadı normal performansın üzerine ne koyduysa aynen kalıcı oldu.
Daha 4-5 sürüş oldu fakat bu sürüşlerin hepsinde bacağın önden kalçada kıvrıldığınız yerdeki kaslar aşırı yorulmaya başladı. Ayrıca diz iç üst kısımdaki kaslar da aynı şekilde yorgunluk oluyor. Bunu ben pedal en üst noktada dizi açma haraketi ovalde daha kolay yapabildiğim ve kilitli pedalla çekme kuvvetini daha verimli kullanabildiğime bağlıyorum. Yani normalde yorulmayan kasların yorulması kesinlikle birşeylerin değiştiğini gösteriyor.
 
@Zekeriya Çab Rotor bir süredir benim de ilgimi çekiyor, yabancı sitelerde yazılan çizilenler oldukça olumlu yönde. Bu arada kas yorulması ve ağrıların sebebi yüksek kadansta eskisinden daha çok kalabilmeniz ise gerçekten bu büyük artı diyebiliriz.
 
@kayrawlf biraz pahalı bir update ama değdi. Ağrı öyle kalıcı sakatlık tipi bir ağrı değil gayet yorgunluk ağrısı.
 
Paylasim icin tesekkurler :)
:harika:
Kullanan bir arkadasim, ozellikle yokusta "garip hissettirdigini" soylemisti. Alisamayip bir sure sonra da satmisti.
Bu yuzden uzun vadeli tecrubenizi de mutlaka bekliyorum o_O
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Serkan Mıstınoğlu şu an 5-6 turdur kullanıyorum. 2. Turdan itibaren hiç bir fark hissetmiyorum.
Performans artışı sabit kaldı, çok zorlamadı alışması. Ara ara farklı geliyor ama giderek azaldı bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
bu çark şimdi yumurta gibi mi?
 
Geri