Sinan Kırat
Üye
- Kayıt
- 13 Nisan 2010
- Mesaj
- 13
- Tepki
- 86
- Yaş
- 39
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Sinan KIRAT
- Başlangıç
- 1990—91
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Klasik
Herkese selamlar Kendim topladığım bir vintage yol bisikletim var. sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım, sıkmadan yormadan dilim döndüğünce anlatabilirim.
Bisikleti internetten bulup satın aldım. İlana 650 TL gibi bir rakam yazılmıştı fakat bisikleti görmeye gittiğimde bodruma indik ve bisikletin sahibi de durumunu görünce o kadar etmeyeceğine karar verdi ve yarısı gibi bir rakama almış oldum. Bisikletin ilk hali aşağıdaki gibiydi.
Biraz daha detay vermek gerekirse:
Bisikletin her yerinden ses geliyor hiç bir fonksiyonu düzgün çalışmıyordu. Aldığım kişinin dayısı 1980'lerin başlarında ikinci el olarak almış ve Peugeot olduğunu söylüyordu fakat Peugeot olmadığı ve üzerindeki etiketlerin bu bisiklete ait olmadığı açıkça ortadaydı. Bir kaç gece internetin altını üstüne getirerek Royce Union RU-10 olduğuna kanaat getirdim (hala tam emin değilim).
İlk iş bisikleti parçalayıp soymaya başladım.
Gelsin fotolar:
Ufak tefek göçükler haricinde kadro ve maşada pek bir sorun gözükmüyordu ufak tefek göçükleri de macunlayarak toparladım.
Kolay olmadı ama bolca emek ve sabırla zımpara ve polisaj yaparak parçalardan kurtarabildiklerimi kurtardım.
Bunları yaparken bilgisayarda tasarım çalışmaları yaptım ve böyle olmasına karar verdim:
Bu arada internetten sipariş ettiğim parçalarım geldi. Gidon Aliexpress, Sele Gyes marka yaylı kösele, gidon sargısı brooks, tasarıma uygun olarak da turuncu shimano fren ve vites kabloları seçtim.
Orijinal jantları 27 inç fakat ben 27 inç bulamadım ve internetten restore edilmiş bir çift vintage 28 inç jant satın aldım üzerinde Shimano 6'lı ruble ve amber yanaklı Scwalbe Lugano taktım.
Boya olarak otomobillerde kullanılan sertleştiricili akrilik boyayı kullandım. Boya işi bittikten sonra yine sabırla 2000 kum zımpara ve pasta cila ile giriştim.
Bisikletin tüm parçaları elime ulaştıktan sonra İstanbul Küçükyalı'da her zaman gittiğim bisikletçime Tandem bisiklete gittim. ve Gürkan abi sağ olsun özenle toparladı.
Arka vites aktarıcı olarak Shimano Altus tercih ettim. Aynakol ve on vites aktarıcı olarak da Gürkan abi deposundan markasız ama son derece kaliteli parçalar çıkardı ve monte etti. Bunlara rulmanlı Wellgo pedallar takıldı. Jant boyutu 27 inçten 28 inçe düşünce (evet 28, 27den küçük oluyor) frenleri 28 jantlara yetişebilmesi için Dia Compe marka long reach frenlerle değiştim. Dia Compe frenlerin üzerinde gelen orijinal papuçları da Brakco pabuçlarla değiştik. Fren kolları modern Shimano (made in Japan) kollarla değiştik. Çelik sele borusu ve gidon boğazı yerine yine Aliexpress'den alüminyum parçalar aldım ve onları da bisiklete monte ettik. Ön farım Delte bisikletin sattığı siyah renkli plastik led bir fardı onu bisiklete uyacak şekilde renklendirdim ve metalden bir ayak kesip gidon boğazına bağladım. Yeri başta pek kafama yatmamıştı ama gören herkes çok farklı olmuş çok iyi yapmışsın vs. diyince söküp teker üzerine almaktan vazgeçtim. Zilim de yine Delta Bisikletin sattığı pirinç zil. Sesi oldukça yüksek ve pirinç olduğu için rezonansı çok fazla. Bir kere zile vurunca uzun süre çınlıyor.
Sonuç olarak, yaklaşık 2kg kadar tasarruf ettim. Şu anda çıplak haliyle 12kg geliyor selem biraz ağır ama çok konforlu. Selenin normal selelere göre yaklaşık 750gr kadar fazlalığı var ama benim açımdan konforu için değer.
Bisikletim böylece aktif olarak kullanılabilir saat gibi çalışır hale geldi. Bir kaç yüz km yol yaptım, maksimum 55-60 km sürate çıktım fakat tık demedi umarım uzun yıllar bu şekilde hizmet eder.
Çok konuştum gelsin fotolar:
Bisikleti internetten bulup satın aldım. İlana 650 TL gibi bir rakam yazılmıştı fakat bisikleti görmeye gittiğimde bodruma indik ve bisikletin sahibi de durumunu görünce o kadar etmeyeceğine karar verdi ve yarısı gibi bir rakama almış oldum. Bisikletin ilk hali aşağıdaki gibiydi.
Biraz daha detay vermek gerekirse:
Bisikletin her yerinden ses geliyor hiç bir fonksiyonu düzgün çalışmıyordu. Aldığım kişinin dayısı 1980'lerin başlarında ikinci el olarak almış ve Peugeot olduğunu söylüyordu fakat Peugeot olmadığı ve üzerindeki etiketlerin bu bisiklete ait olmadığı açıkça ortadaydı. Bir kaç gece internetin altını üstüne getirerek Royce Union RU-10 olduğuna kanaat getirdim (hala tam emin değilim).
İlk iş bisikleti parçalayıp soymaya başladım.
Gelsin fotolar:
Ufak tefek göçükler haricinde kadro ve maşada pek bir sorun gözükmüyordu ufak tefek göçükleri de macunlayarak toparladım.
Kolay olmadı ama bolca emek ve sabırla zımpara ve polisaj yaparak parçalardan kurtarabildiklerimi kurtardım.
Bunları yaparken bilgisayarda tasarım çalışmaları yaptım ve böyle olmasına karar verdim:
Bu arada internetten sipariş ettiğim parçalarım geldi. Gidon Aliexpress, Sele Gyes marka yaylı kösele, gidon sargısı brooks, tasarıma uygun olarak da turuncu shimano fren ve vites kabloları seçtim.
Orijinal jantları 27 inç fakat ben 27 inç bulamadım ve internetten restore edilmiş bir çift vintage 28 inç jant satın aldım üzerinde Shimano 6'lı ruble ve amber yanaklı Scwalbe Lugano taktım.
Boya olarak otomobillerde kullanılan sertleştiricili akrilik boyayı kullandım. Boya işi bittikten sonra yine sabırla 2000 kum zımpara ve pasta cila ile giriştim.
Bisikletin tüm parçaları elime ulaştıktan sonra İstanbul Küçükyalı'da her zaman gittiğim bisikletçime Tandem bisiklete gittim. ve Gürkan abi sağ olsun özenle toparladı.
Arka vites aktarıcı olarak Shimano Altus tercih ettim. Aynakol ve on vites aktarıcı olarak da Gürkan abi deposundan markasız ama son derece kaliteli parçalar çıkardı ve monte etti. Bunlara rulmanlı Wellgo pedallar takıldı. Jant boyutu 27 inçten 28 inçe düşünce (evet 28, 27den küçük oluyor) frenleri 28 jantlara yetişebilmesi için Dia Compe marka long reach frenlerle değiştim. Dia Compe frenlerin üzerinde gelen orijinal papuçları da Brakco pabuçlarla değiştik. Fren kolları modern Shimano (made in Japan) kollarla değiştik. Çelik sele borusu ve gidon boğazı yerine yine Aliexpress'den alüminyum parçalar aldım ve onları da bisiklete monte ettik. Ön farım Delte bisikletin sattığı siyah renkli plastik led bir fardı onu bisiklete uyacak şekilde renklendirdim ve metalden bir ayak kesip gidon boğazına bağladım. Yeri başta pek kafama yatmamıştı ama gören herkes çok farklı olmuş çok iyi yapmışsın vs. diyince söküp teker üzerine almaktan vazgeçtim. Zilim de yine Delta Bisikletin sattığı pirinç zil. Sesi oldukça yüksek ve pirinç olduğu için rezonansı çok fazla. Bir kere zile vurunca uzun süre çınlıyor.
Sonuç olarak, yaklaşık 2kg kadar tasarruf ettim. Şu anda çıplak haliyle 12kg geliyor selem biraz ağır ama çok konforlu. Selenin normal selelere göre yaklaşık 750gr kadar fazlalığı var ama benim açımdan konforu için değer.
Bisikletim böylece aktif olarak kullanılabilir saat gibi çalışır hale geldi. Bir kaç yüz km yol yaptım, maksimum 55-60 km sürate çıktım fakat tık demedi umarım uzun yıllar bu şekilde hizmet eder.
Çok konuştum gelsin fotolar:
Son düzenleme: