Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Royce Union RU-10 (galiba) :)

Kayıt
13 Nisan 2010
Mesaj
13
Tepki
86
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Sinan KIRAT
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Klasik
Herkese selamlar Kendim topladığım bir vintage yol bisikletim var. sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım, sıkmadan yormadan dilim döndüğünce anlatabilirim.

Bisikleti internetten bulup satın aldım. İlana 650 TL gibi bir rakam yazılmıştı fakat bisikleti görmeye gittiğimde bodruma indik ve bisikletin sahibi de durumunu görünce o kadar etmeyeceğine karar verdi ve yarısı gibi bir rakama almış oldum. Bisikletin ilk hali aşağıdaki gibiydi.

IMG_7129.jpg
IMG_7130.jpg
IMG_7132.jpg

Biraz daha detay vermek gerekirse:

_DSF1682.jpg_DSF1692.jpg_DSF1693.jpg
_DSF1699.jpg
_DSF1702.jpg


Bisikletin her yerinden ses geliyor hiç bir fonksiyonu düzgün çalışmıyordu. Aldığım kişinin dayısı 1980'lerin başlarında ikinci el olarak almış ve Peugeot olduğunu söylüyordu fakat Peugeot olmadığı ve üzerindeki etiketlerin bu bisiklete ait olmadığı açıkça ortadaydı. Bir kaç gece internetin altını üstüne getirerek Royce Union RU-10 olduğuna kanaat getirdim (hala tam emin değilim).

İlk iş bisikleti parçalayıp soymaya başladım.
Gelsin fotolar:


IMG_7181.jpg
IMG_7141.jpg
13bec9dd-0cc3-4110-8084-bef6a772cf7e.jpg
daecf813-afc4-4f8d-af15-7c52025bdc66.jpg

Ufak tefek göçükler haricinde kadro ve maşada pek bir sorun gözükmüyordu ufak tefek göçükleri de macunlayarak toparladım.

IMG_7145.jpg


Kolay olmadı ama bolca emek ve sabırla zımpara ve polisaj yaparak parçalardan kurtarabildiklerimi kurtardım.

IMG_7408.jpg
IMG_7707.jpg

Bunları yaparken bilgisayarda tasarım çalışmaları yaptım ve böyle olmasına karar verdim:

Bisiklet tasarımı çift renk.jpg


Bu arada internetten sipariş ettiğim parçalarım geldi. Gidon Aliexpress, Sele Gyes marka yaylı kösele, gidon sargısı brooks, tasarıma uygun olarak da turuncu shimano fren ve vites kabloları seçtim.

IMG_7789.jpg

Orijinal jantları 27 inç fakat ben 27 inç bulamadım ve internetten restore edilmiş bir çift vintage 28 inç jant satın aldım üzerinde Shimano 6'lı ruble ve amber yanaklı Scwalbe Lugano taktım.

IMG_7525.jpg

Boya olarak otomobillerde kullanılan sertleştiricili akrilik boyayı kullandım. Boya işi bittikten sonra yine sabırla 2000 kum zımpara ve pasta cila ile giriştim.

IMG_7714.jpg


Bisikletin tüm parçaları elime ulaştıktan sonra İstanbul Küçükyalı'da her zaman gittiğim bisikletçime Tandem bisiklete gittim. ve Gürkan abi sağ olsun özenle toparladı.

IMG_8191.jpg

Arka vites aktarıcı olarak Shimano Altus tercih ettim. Aynakol ve on vites aktarıcı olarak da Gürkan abi deposundan markasız ama son derece kaliteli parçalar çıkardı ve monte etti. Bunlara rulmanlı Wellgo pedallar takıldı. Jant boyutu 27 inçten 28 inçe düşünce (evet 28, 27den küçük oluyor) frenleri 28 jantlara yetişebilmesi için Dia Compe marka long reach frenlerle değiştim. Dia Compe frenlerin üzerinde gelen orijinal papuçları da Brakco pabuçlarla değiştik. Fren kolları modern Shimano (made in Japan) kollarla değiştik. Çelik sele borusu ve gidon boğazı yerine yine Aliexpress'den alüminyum parçalar aldım ve onları da bisiklete monte ettik. Ön farım Delte bisikletin sattığı siyah renkli plastik led bir fardı onu bisiklete uyacak şekilde renklendirdim ve metalden bir ayak kesip gidon boğazına bağladım. Yeri başta pek kafama yatmamıştı ama gören herkes çok farklı olmuş çok iyi yapmışsın vs. diyince söküp teker üzerine almaktan vazgeçtim. Zilim de yine Delta Bisikletin sattığı pirinç zil. Sesi oldukça yüksek ve pirinç olduğu için rezonansı çok fazla. Bir kere zile vurunca uzun süre çınlıyor.
Sonuç olarak, yaklaşık 2kg kadar tasarruf ettim. Şu anda çıplak haliyle 12kg geliyor selem biraz ağır ama çok konforlu. Selenin normal selelere göre yaklaşık 750gr kadar fazlalığı var ama benim açımdan konforu için değer.

Bisikletim böylece aktif olarak kullanılabilir saat gibi çalışır hale geldi. Bir kaç yüz km yol yaptım, maksimum 55-60 km sürate çıktım fakat tık demedi umarım uzun yıllar bu şekilde hizmet eder. :)


Çok konuştum gelsin fotolar:

6ECCCC61-C222-442C-9536-5D44C5C2019A-1320-000000BA8F4D3F59.jpg_DSF2792.jpg_DSF2785.jpg
_DSF2791.jpg
 
Son düzenleme:
Scudo
her şeyi ile çok güzel olmuş. renkleri, seçimlerin uyumu, detayları.. Uzun yıllar keyifle kullanmanız ve izlemeniz dileği ile. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Kırat
Benim emektara çok benziyor. Yukarıda arkadaşın dediğin gibi far hariç her şeyi güzel olmuş elinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Kırat
Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Far konusunda, dediğim gibi benim de çok içime sinmedi ama çevremdekilerin yorumları üzerine sökmekten vazgeçtim. Şimdilik duruyor ama sıkılırsam veya kötü olduğuna dair bir kaç yorum daha gelirse sökebilirim her an. ?
67A73B58-94ED-4EFD-AFCF-424C52F63BBE.jpeg
41B725B6-4656-4134-A158-3398E7253C79.jpeg
95D450A1-0DAE-4D1D-96A0-B7739CAF9A50.jpeg
Bunlar ilk fotoğrafları. Ön taraftaki bej kısmı daha sonra yeşile çevirdim.

Bu da lastiğimin patladığı bir gün tren beklerken ?

FA54A439-B683-476C-BAC9-D3BFFA034C08.jpeg
 
Merhabalar, projeye konu olan kadroya genel anlamda kalitesinin çok üzerinde bir emek ve vakit harcamışsınız. Estetik kaygısı belli ki üst seviyede ve ön planda ancak gel gelelim kadronun fiziksel yapısı, geometrisel açıdan kaynaklı pek karşılık verememiş durumda. Bakıp geçtiğim bir konu olacaktı ancak bunca emeğe kayıtsız kalmak istemedim. Son olarak ve özellikle belirtmek istediğim bir nokta, bisikletinizin maşasının şaft kısmından eğik olduğudur. Özetle head-tube ile maşanızın düzlemi orantısız durumda. Bu sürece kadar toplamaya destek veren bisikletçinin dahi farketmemiş olması şaşırtıcı ve üzücü olmuş.
 
Son düzenleme:
Merhabalar, projeye konu olan kadroya genel anlamda kalitesinin çok üzerinde bir emek ve vakit harcamışsınız. Estetik kaygısı belli ki üst seviyede ve ön planda ancak gel gelelim kadronun fiziksel yapısı, geometrisel açıdan kaynaklı pek karşılık verememiş durumda. Bakıp geçtiğim bir konu olacaktı ancak bunca emeğe kayıtsız kalmak istemedim. Son olarak ve özellikle belirtmek istediğim bir nokta, bisikletinizin maşasının şaft kısmından eğik olduğudur. Özetle head-tube ile maşanızın düzlemi orantısız durumda. Bu sürece kadar toplamaya destek veren bisikletçinin dahi farketmemiş olması şaşırtıcı ve üzücü olmuş.

Selamlar vakit ayırıp yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim. İlk defa bisiklet topladığım için pek çok konuda tecrübesiz ve amatörce elimden geleni yapıp işi öğrenmeye çalıştım. Maşanın eğik olduğunu fotoğraflardan fark etmiş olmanız bakan gözle gören gözün farkını ortaya koyuyor.
Benim bisikletçim de beni uyarana kadar ben eğik olduğunun farkında bile değildim ama kalsın öyle, sürüşü etkilemiyor dedim. Kötü mü etmişim acaba etkiler mi?
Kalitesinin üzerinde emek ve vakit harcadığımın farkındayım. Fakat huyum kurusun, boş duramıyorum birşeylerle uğraşırken harcadığım vakitden de keyif alıyorum.
Kendime uğraşacak yeni bir şeyler arıyordum bu denk geldi bununla uğraştım. Baştan savma özensiz iş yapmayı da hiç sevmediğim için sonuç böyle oldu. ?
Şimdi bir tane de Beach Cruiser topluyorum ve yine kadro kalitesinin üzerinde emek ve zaman harcıyorum sanırım. ?

O da böyle bir şeydi:


13E9666A-3CFF-4471-BC4A-5DD1FCB54B71.jpeg

Şu anda böyle:

WhatsApp Image 2019-09-25 at 21.18.15.jpeg
 
Selamlar vakit ayırıp yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim. İlk defa bisiklet topladığım için pek çok konuda tecrübesiz ve amatörce elimden geleni yapıp işi öğrenmeye çalıştım. Maşanın eğik olduğunu fotoğraflardan fark etmiş olmanız bakan gözle gören gözün farkını ortaya koyuyor.
Benim bisikletçim de beni uyarana kadar ben eğik olduğunun farkında bile değildim ama kalsın öyle, sürüşü etkilemiyor dedim. Kötü mü etmişim acaba etkiler mi?
Kalitesinin üzerinde emek ve vakit harcadığımın farkındayım. Fakat huyum kurusun, boş duramıyorum birşeylerle uğraşırken harcadığım vakitden de keyif alıyorum.
Kendime uğraşacak yeni bir şeyler arıyordum bu denk geldi bununla uğraştım. Baştan savma özensiz iş yapmayı da hiç sevmediğim için sonuç böyle oldu. ?
Şimdi bir tane de Beach Cruiser topluyorum ve yine kadro kalitesinin üzerinde emek ve zaman harcıyorum sanırım. ?

O da böyle bir şeydi:

209999 dosyayı görüntüle

Şu anda böyle:

210003 dosyayı görüntüle
:eek::eek::eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Kırat
Merhabalar, projeye konu olan kadroya genel anlamda kalitesinin çok üzerinde bir emek ve vakit harcamışsınız. Estetik kaygısı belli ki üst seviyede ve ön planda ancak gel gelelim kadronun fiziksel yapısı, geometrisel açıdan kaynaklı pek karşılık verememiş durumda. Bakıp geçtiğim bir konu olacaktı ancak bunca emeğe kayıtsız kalmak istemedim. Son olarak ve özellikle belirtmek istediğim bir nokta, bisikletinizin maşasının şaft kısmından eğik olduğudur. Özetle head-tube ile maşanızın düzlemi orantısız durumda. Bu sürece kadar toplamaya destek veren bisikletçinin dahi farketmemiş olması şaşırtıcı ve üzücü olmuş.

Far bisikletin o yıllarına göre yakışmış ve otantik bir hava katmış sökmeyin :)
 
Son düzenleme:
@1911 zilinden çantasına kadar herşeyiyle toplamda 3.587,86 TL tuttu.
Kuruşu kuruşuna tüm harcamalarımı excel'de tuttum. Gürkan Abiye sonuna kadar güvenebilirsiniz işçiliği de kişiliği de on numara bir insan. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
@Sinan Kırat hocam hayırlısıyla bisikleti kurduk. Güzel de oldu maşallah. Ama frenler tedirgin ediyor. Weinmann 570 fren ayakları var. Diyeceksiniz ki bunlar ne alaka. Merak ettiğim acaba klasik oldukları için normal mi yoksa sıkıntı mı var ? Bunu araştırıyorum. Benim ilk yol bisikletim bu daha önce sti kol kullanmadım.

Sizin frenlerin performansı nasıl ?
 
maşan önden darbe almış sanırım.
jackie-1971-royce-union-00.jpg

Vintage-Royce-Union-Bicycle.jpg

_dsf2785-jpg.209915

6ecccc61-c222-442c-9536-5d44c5c2019a-1320-000000ba8f4d3f59-jpg.209918
 
aldığınız vintage jantlar tek kat sanırım. kromaj çelik mi yoksa aluminyum mu? ve fiyatı nedir?
aynı şekilde gidon borusu ve boğaz. kromaj mı aluminyum mu? fiyat?

alet sanat eseri olmuş bu arada...
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Kırat
@1911 frenler dediğin gibi vintage olmasından kaynaklı olarak biraz zayıf. Öteki modern hidrolik disk frenli yol bisikletime göre performansı 1/3 diyebilirim ?
Tabii benim kolların long reach olmasından da kaynaklı bu durum. Daha büyük jant kullansam daha iyi olabilirdi.

@halil halil evet maalesef maşa biraz eğik ama bu bisikletle uzun sürüşler yapmadığım için iş görüyor. ?
 
@can_celik jantlar eski tek kat alüminyum peugeot jantı göbekler sachs 2. el 370 ₺’den aldım.
Gidın boğazı vergisi nakliyesi dahil 130 ₺ aluminyum aliexpress
Gidon vergisi nakliyesi dahil 80 ₺ aluminyum aliexpress
 
Fazlasıyla emek ve para harcamışsınız. Bu tarz bir çalışma ben de yapmıştım ama 27 uyumlu kadrolarda 28 jant pek hoş durmuyor maalesef. Ayrıca bir de ince lastik takınca tekerlekler ile kadro arasındaki mesafe iyice artıyor.
Bir de renk uyumu yakalamaya çalışırken gözü yoran bir renk cümbüşü yaratmışsınız. Siyah odaklı bir kompozisyon göze daha hoş görünebilirdi.
Kusura bakmayın, ben fazlasıyla dürüstüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Kırat
@Kuzey Ege
''renk cümbüşü'' kısmı göreceli. bana göre renk çeşitliliği gayet tadında bırakılmış. hatta, şu an piyasaya çıkan, her borusunda bir görsel olan cicili bicili alu yarış bisikletlerine göre fazla sade.

@Sinan Kırat
mavi renkli yerleri (kadronun köşe parçalarını, maşaların uçlarını, ön maşanın ayaklarının üstünü) renksel olarak nasıl bu kadar keskin şekilde ayırabildiniz boyarken? çizgiler düz olmadığından maskeleme bandıyla olacak gibi değil sanki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Kırat
Elinize sağlık çok güzel olmuş güle güle kullanın..
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Kırat
Geri