Scudo Sports

Ruble tercihi ne olmalı; 53/39 Ayna kol için: 12-25 ya da 12-27

@Watts Per Kilo Özel mesajın (mesajda suç içeren bir içerik olmadıkça) özelliğini ihlal etmek, genele göstermek yasal olarak suç. Umarım bu yaptığından ceza almazsın.

Bunu geçersek, strava tırmanışta ne kadar ara verildiğinde onu başka bir tırmanış olarak yorumluyor, onu merak ediyorum. Mesela 500m tırmandım 30 dakika ara verdim sonra devam ettim, ikisini tek parça bir tırmanış olarak mı görüyor yoksa bölüyor mu?
Bildiğim kadarı ile bölme yapmıyor, zira sürüş esnasında ne kadar eğim çıktığına bakıyor, kaç dakika yada saatte çıktığına değil. Durup mola verip vermediğini verdiyse kaç dakika vs olduğunu sürüşün analiz kısmından görmek mümkün.
 
Scudo
@Watts Per Kilo Özel mesajın (mesajda suç içeren bir içerik olmadıkça) özelliğini ihlal etmek, genele göstermek yasal olarak suç. Umarım bu yaptığından ceza almazsın.

Bunu geçersek, strava tırmanışta ne kadar ara verildiğinde onu başka bir tırmanış olarak yorumluyor, onu merak ediyorum. Mesela 500m tırmandım 30 dakika ara verdim sonra devam ettim, ikisini tek parça bir tırmanış olarak mı görüyor yoksa bölüyor mu?
Hocam sizle isterseniz buluşalım bir gün ben 39-28'i de geçtim, 39-25 ile aralıksız 3000 tırmanayım, zannedersem ancak o zaman tatmin olacaksınız. Şaka gibi, konuya katkısı olması açısından kişisel bir detay paylaştığına insanı pişman edeceksiniz resmen :D
(link)
 
Son düzenleme:
@Watts Per Kilo Yalan söylediğini düşünsem, "dile kolay. tebrikler" demezdim. Kaldı ki 300m irtifa kazandığımda ölüsü çıkan biriyim ben, bir günde 3000m 10 parça şeklinde (yani 9 mola) bile tırmanılsa insanüstü bişey benim için. Detay paylaşmaktan çekinme lütfen.
 
Hocam sizle isterseniz buluşalım bir gün ben 39-28'i de geçtim, 39-25 ile aralıksız 3000 tırmanayım, zannedersem ancak o zaman tatmin olacaksınız. Şaka gibi, konuya katkısı olması açısından kişisel bir detay paylaştığına insanı pişman edeceksiniz resmen :D
(link)
282946 dosyayı görüntüle
Öncelikle tebrikler güzel sürüş olmuş. Eminim bahsettiğiniz oranlada tırmanırsınız.. Ancak şunu belirtmek isterim ki bu sürüşünüzde aralıksız tırmandığınız eğim 766 metre. 3 bin küsür ise sürüşün tamamında topladığınız tırmanış miktarı. Tek sürüşte 3 bin metre olması için tırmanışınızda hiç aşağı doğru eğim olmaması gerekir. Bu nedenden dolayı strava profilinizde en yüksek eğim kazanımız aşağıdaki gibi.

Biggest Climb(link)
 
Öncelikle tebrikler güzel sürüş olmuş. Eminim bahsettiğiniz oranlada tırmanırsınız.. Ancak şunu belirtmek isterim ki bu sürüşünüzde aralıksız tırmandığınız eğim 766 metre. 3 bin küsür ise sürüşün tamamında topladığınız tırmanış miktarı. Tek sürüşte 3 bin metre olması için tırmanışınızda hiç aşağı doğru eğim olmaması gerekir. Bu nedenden dolayı strava profilinizde en yüksek eğim kazanımız aşağıdaki gibi.

Biggest Climb(link)
İzmir'de aralıksız 3000 metre tırmanacak bir yer yok malesef, keşke olsa da biz de çık-in çık-in uğraşmasak.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
İzmir'de aralıksız 3000 metre tırmanacak bir yer yok malesef, keşke olsa da biz de çık-in çık-in uğraşmasak.
Sanırım Türkiye genelinde öyle bir tırmanış rotası yok varsada ben duymadım henüz. Ben sadece 3000 metre tırmanış için referans olarak attığınız sürüşten bahsettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Watts Per Kilo
Velhasıl kelam, 53-39 / 11-28 ile de tırmanmak mümkün. En optimum senaryo mu? Bence değil tabii ama bu işler biraz da sürücü tipine bakıyor. Ben triatlon ve TT ile de ilgilendiğim için düşük kadans ve ağır yük beni negatif etkilemiyor. 60 kiloya düşüp salt tırmanışçı olmak isteseydim 52-36 11-32 ile tırmanırdım büyük ihtimalle.
 
tırmanışçı olmak isteseydim 52-36 11-32 ile...
Peki bu "tırmanış bisikleti" diye itelenen bazı yol bisikletlerinde 44 diş büyük ayna kullanmanın mantığı nedir? Bu adam inişte ya da düzde nasıl yetişecek beraberinde ki insanlara?
Sayın @hamlet2006 'nın deyimiyle "tatsubiler" (tatlı su bisikletçisi) için mi tasarlanmıştır yoksa?😅
 
@Cemal Ç. Adı üstünde tırmanış bisikleti, düzlükte depar basma bisikleti değil :)

Zaten salt tırmanma için olan bisikletler 2. yaprağa ihtiyaç olmuyor. 35 civarı bir yaprak, 10'lu bir ruble, bitti gitti...
 
@Cemal Ç. Adı üstünde tırmanış bisikleti, düzlükte depar basma bisikleti değil :)

Zaten salt tırmanma için olan bisikletler 2. yaprağa ihtiyaç olmuyor. 35 civarı bir yaprak, 10'lu bir ruble, bitti gitti...
Tırmanış kısmı tamam da hocam, bu yol bisikletini sadece yokuşta mı kullanacağız. Hiç mi uzun bir sürüşe gidilmeyecek.
Bu nasıl bir şatafat yahu?😅
 
Tırmanış kısmı tamam da hocam, bu yol bisikletini sadece yokuşta mı kullanacağız. Hiç mi uzun bir sürüşe gidilmeyecek.
Bu nasıl bir şatafat yahu?😅
Demek bunu kullananlar o kadar tırmanıyo ki, sonrasında hiç fren basmayıp 200 km/h ye ulaşıyor ve diğer yokuşa kadar pedal basmadan gidiyor :ckkmk:
 
Sanırım Türkiye genelinde öyle bir tırmanış rotası yok varsada ben duymadım henüz. Ben sadece 3000 metre tırmanış için referans olarak attığınız sürüşten bahsettim.
3000 metre irtifa kazanımı olan tırmanış Türkiye'de yok, dünyada da sadece 1 tane var benim bildiğim:
(link)
 
Simdi az buçuk olan bilgilerde karışıyor böyle bilgili kişiler yazdıkça.. hem duz hemde yokus icin en uygun ne olacak? 2x11 li sistemde?
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Simdi az buçuk olan bilgilerde karışıyor böyle bilgili kişiler yazdıkça.. hem duz hemde yokus icin en uygun ne olacak? 2x11 li sistemde?
Profilinize bakınca yaşınız 52 olarak görünüyor Bu yaştan sonra prof olamayacağımıza göre vücudu üzmeye gerek yok. Şahsi görüşüm biz amatörler için (yarışlarda kürsü yapma amacı yoksa) en ideal 50/34 - 11/32
 
@Semih Cavdar 34'e rublede 30 yetmeli bence, ama çok büyük bi fark da değil. Ayrıca arkadaş daha 32 yaşında. 50/34'te güçlendikten sonra 53/39'a geçebilir bence :harika:
 
Pro peloton:
-Düz etap karda 53-39 için 11-25
-Orta dağlık etaplarda 52-36/11-30
-Monte Zoncolan, Angliru gibi sert epik tırmanışlarda 11-32 (Shimanocu ise Ultegra)

Bizim gibi hobicileri düşünürsek her duruma göre aynakol/ruble ayarlamamız zor olacağından sanki 52-36/11-30 ya da 52-36/11-32 fena kombinasyon olmazdı.Orta yolcu olmak birçok konuda olduğu gibi bu konuda da iyi olabilir.

Benim gibi tatsubici(tatlı su bisikletçisi) ler için 50-34/11-32 çiçek çiçek.

Konu özeline dönecek olursak madem ki 53-39 seçilmiş ise en azından bir amaca(düzlük performansı) net hizmet etmeli ve 11-25 seçilmeli diye düşünüyorum.
 
Profilinize bakınca yaşınız 52 olarak görünüyor Bu yaştan sonra prof olamayacağımıza göre vücudu üzmeye gerek yok. Şahsi görüşüm biz amatörler için (yarışlarda kürsü yapma amacı yoksa) en ideal 50/34 - 11/32
Yanlis baktınız galiba yada ben yaşımı yanlis yerde mi yazdım bilemedim. 1989 doğumluyum yani 32 yasindayim suanda. Yinede cevap için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Pro peloton:
-Düz etap karda 53-39 için 11-25
-Orta dağlık etaplarda 52-36/11-30
-Monte Zoncolan, Angliru gibi sert epik tırmanışlarda 11-32 (Shimanocu ise Ultegra)

Bizim gibi hobicileri düşünürsek her duruma göre aynakol/ruble ayarlamamız zor olacağından sanki 52-36/11-30 ya da 52-36/11-32 fena kombinasyon olmazdı.

Benim gibi tatsubici(tatlı su bisikletçisi) ler için 50-34/11-32 çiçek çiçek.

Konu özeline dönecek olursak madem ki 53-39 seçilmiş ise en azından bir amaca(düzlük performansı) net hizmet etmeli ve 11-25 seçilmeli diye düşünüyorum.
Farklı etaplara farklı vites oranları kullanmak vites sistemlerinin 9'lu, 10'lu olduğu yıllarda kaldı. 12'li sistemde vites oranları yakın olsun diye 11-25 falan kullanmanın pek bir anlamı yok; 11-29, 11-30, 10-28 rublelerde oranlar yeterince yakın. Pro peletondaki sporcuların hepsi de Angrilu'yu bile 39/30 gibi vites oranı ile çıkabilecek kondisyonda.

Bu arada, farklı ruble kullanmak neyse de, etaba göre tüm takımın aynakolunu, aktarıcısını değiştirmek pek mümkün değil. Yedekler dahil 25-30 bisiklet var bir takımda. 2 mekaniker saatte 3er bisikletin viteslerini değiştirseler, ilave 4-5 saatlik iş demek. Etap aralarında o kadar zamanları yok.
 
Farklı etaplara farklı vites oranları kullanmak vites sistemlerinin 9'lu, 10'lu olduğu yıllarda kaldı. 12'li sistemde vites oranları yakın olsun diye 11-25 falan kullanmanın pek bir anlamı yok; 11-29, 11-30, 10-28 rublelerde oranlar yeterince yakın. Pro peletondaki sporcuların hepsi de Angrilu'yu bile 39/30 gibi vites oranı ile çıkabilecek kondisyonda.

Bu arada, farklı ruble kullanmak neyse de, etaba göre tüm takımın aynakolunu, aktarıcısını değiştirmek pek mümkün değil. Yedekler dahil 25-30 bisiklet var bir takımda. 2 mekaniker saatte 3er bisikletin viteslerini değiştirseler, ilave 4-5 saatlik iş demek. Etap aralarında o kadar zamanları yok.
Bir ara ne güzel Aqua Blue Sport vardı. Bildiğin gibi 3T marka bisikletlerinde tekli aynakol kullanırlardı. 9-36 kaset ile tekli aynakolu Amstel Gold Race gibi sürekli inişli çıkışlı yarışlarda bile kullanırlardı.Her yarış öncesi hangi aynakol kaset kombinasyonlarını seçtiklerini takip etmek hoşuma giderdi.
 
Bisiklet forumun en teknik konularından biri haline gelmiş ya da öyle olabilir bu başlık altına yazılanlar 🤩 Eleştiri, tenkit, öneri, uyarı ne ararsan var.. Bilgili, tecrübeli arkadaşlara, abilerimize yorumlarından ötürü teşekkürler 🙂, dönüp dönüp okuyacağım..
 
Geri