Merhaba Mustafa bey,
Vidalı rubleler aslında tekli dişlilerin bir devamı gibi, çalışama ilkesi aynı ama dişli sayısı eklemeler yoluyla çoğaltılmış. Bu sistem 7 dişliye geldi ama daha ileriye gidemedi. Bunda yapım zorluğu ve mekanizmanın daha fazla dişli sayısını kaldıramama gibi teknik engeller olabilir. Ama dişlilerin çalışma ilkesi açısından bir problem yarattığını düşünmüyorum.
Sonuç olarak 7 vites ile birlikte artık kaset rubleler de üretilmeye başlandı. 7 vitesin hem vidalı hem de kaset verziyonunu bulabiliyorsunuz, ama 8 vites için kaset rubleye mahkumsunuz. Dolayısıyla 7 vitesten 8'e geçmek istediğinizde zorunlu olarak uygun freehub'lı bir kaset ruble kullanacaksınız demektir. Bu da tabi arka göbeğin de değişmesini gerektiriyor. Artık burada seçim hakkımız da yok. Kaset ruble teknolojik olarak kendini kanıtladı ve yeni standart olarak bütün imalatçılar tarafından kabul gördü.
Bozulacak ilk freehub'mı dağıtıp vidalı rubleninki ile karşılaştırdıktan sonra bu sorunuza teknoloji yönünden daha kesin bir yanıt vermek isterim. Gerçi sonuç pek değişmeyecek ama hiç olmazsa nedenini de öğrenmiş oluruz.
Selamlar...