Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ruble Yalpalıyor

@Haluk Eke Bilyalı freehub göbekler ciddi tırmanış yapanlara dayanmıyor abi. Zamanla yalpalama oluyor. Göbeğin sağ tarafı yataklanmıyor çünkü. Bu kaset göbek yalpalıyor mesela :
287919 dosyayı görüntüle
Bu civataya denk gelen kısmı tatlı geçme toleransında bir dingil yapılsa mesela... Göbek sehim veremeyeceği için, yalpa da olmaz. Veya göbeğin sağ tarafına, frezeli kısmı bozmadan bir rulman yuvası açılır. Tabi yeni dingil de yapılması lazım bu göbeğe. Rulmana gelen kısmı 10 mm çapta bir dingil.

Keşke bana özel bir tornam olsa diyorum bazen. Yonta yonta öğrenirdim tornacılığı :)
Sen tornayı öğrensen, eminim aynakol falan da imal edersin:koptum::komik::huhuu:
Benim masaüstü bir tornam var, standart dışı bir aynakolum için çektirme de imal ettim örneğin. Aslında aklımda hep bir üst modelini almak var, ama bu piyasa koşullarında imkansız tabi.
Tornacılık çok keyif verir bana her zaman.
Flibber'a gelince, şu anda kullandığım Mavic Ksyrium jantlarımda hiç yalpalama yok. Aynı şekilde Alexrims jantlarımda kullandığım 105 göbekte de yok. Giriş seviyesi shimano vd. göbeklerde oluyor genellikle.
Zihni sinir projelerinde sınır olmaz. Bence yap, dene, buraya yaz; her teknolojik RD çalışması mutlaka bir gün bir yerde işe yarar.
Kolay gelsin :hhhhhh:
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Can Çelik
Scudo
@Haluk Eke Çektirme dişi gibi ince dişleri açmak kolay değil. Çapı 0.2 mm büyük yapsan vidalanmaz, 0.2 mm az yapsan çektirmeyi sıkarken alüminyum krankın dişleri mefta olur. Dişleri boşluksuz sıkı sıkı girsin diye epey hassas çalışmışsındır. Vallahi tebrikler.

Alüminyum göbek imalatı işine girelim mi abi? Türkiye'de yapan yok. Datça'dan bütün Türkiye'ye kargo. Vururuz voliyi 🔧 ⚒ 🔩 ⚙
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Yeni konu açmadan buradan sorayım dedim. Aşağıdaki durumun sebebi nedir, normal midir? Daha önce 11 li sistem kullanmadığım için bilmiyorum, belki de normaldir. Ön taraf büyük dişlide arka en küçük ya da ondan önceki dişlide iken düz pedalda herhangi bir sorun yok ama ters pedal çevirince aşağıdaki gibi dişli atlama değil ama hafiften bir dişli atlama teşebbüsü oluyor :) Bu durum diğer dişlilerde yok. Tam tepeden baktığımda zincir önde büyükte arka en küçük ve önceki iki dişlide iken çapraz duruyor. Bu arada tüm set 105 R7000. Bisiklet henüz yola bile çıkmadı.


 
Yeni konu açmadan buradan sorayım dedim. Aşağıdaki durumun sebebi nedir, normal midir? Daha önce 11 li sistem kullanmadığım için bilmiyorum, belki de normaldir. Ön taraf büyük dişlide arka en küçük ya da ondan önceki dişlide iken düz pedalda herhangi bir sorun yok ama ters pedal çevirince aşağıdaki gibi dişli atlama değil ama hafiften bir dişli atlama teşebbüsü oluyor :) Bu durum diğer dişlilerde yok. Tam tepeden baktığımda zincir önde büyükte arka en küçük ve önceki iki dişlide iken çapraz duruyor. Bu arada tüm set 105 R7000. Bisiklet henüz yola bile çıkmadı.



Sadece ilk videoyu görsem tel fazla gevşek derdim.
İkinci videoda zincirin dışa doğru mu içe doğru mu takıldığını seçemiyorum.

Limit ve gerginlik ayarlarını tekrar yaparsanız sorun kalmaz bence.
(link) , sayfa 12'den itibaren.
 
  • Beğen
Tepkiler: kyucel
@Spartiat cevap için teşekkür ederim. Limit ve gerginlik ayarlarını yeniden yaptım ama sonuç fark etmedi. Aslında ikinci videonun son saniyesinde zincirim içe doğrı takıldığı seçilebiliyor. Aslında akşam bir de foto çekeyim zincir biraz çapraza düşüyor bu dişlilerde ama normal pedal çevirirken ne bir ses ne de takılma hissiyatı yok.
 
@kyucel Arka en küçükteyken zincir fazla çapraz kalıyor ve bazen zincir pimi bir üst dişliye takılıp havada kalıyor. Sonra zincirdeki gerginliğin artmasından yine kendi çarkına düşüyor ama hoş bir şey değil tabi bu durum.

Göbeğin dingil üzerinde 1 mm kadar sola kaydırılması lazım. Disk fren hiç kullanmadığım için bilmiyorum, maşadaki o diski tutan kaliperleri sağa sola oynatma imkanı var mı? Varsa göbeği ve kaliperleri 1 mm kadar sola almak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: kyucel
@can_celik teşekkürler gün içinde biraz araştırıp akşam evde bir bakayım.
 
@Haluk Eke Çektirme dişi gibi ince dişleri açmak kolay değil. Çapı 0.2 mm büyük yapsan vidalanmaz, 0.2 mm az yapsan çektirmeyi sıkarken alüminyum krankın dişleri mefta olur. Dişleri boşluksuz sıkı sıkı girsin diye epey hassas çalışmışsındır. Vallahi tebrikler.

Alüminyum göbek imalatı işine girelim mi abi? Türkiye'de yapan yok. Datça'dan bütün Türkiye'ye kargo. Vururuz voliyi 🔧 ⚒ 🔩 ⚙
İmalat çektirmemin resmi ekte. Aslında hatve çakım olmadığı için ölçme, deneme yanılma ile yaptım diş aralığını. Malzeme ise dikkatli bakarsan M16 lık civata somun. Somunun dışını yuvarlatıp diş açtım, civatanın ucunu da inceltip göbek miline dayanacak hale getirdim. Torna makinam ufak ama otomatik ilerlemesi olduğu için diş açabiliyorum.
Alu göbek için hiç merak etme, bende artık kullanmadığım bir mangal var, onu ergitme ocağına dönüştürürüm. Sen şimdiden piyasayı hazırla kafi :ssrtcbya:
IMG_20220516_115406.jpg

IMG_20220516_114508.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_20220516_115231.jpg
    IMG_20220516_115231.jpg
    49,2 KB · Okunma: 0
Son düzenleme:
@kyucel Arka en küçükteyken zincir fazla çapraz kalıyor ve bazen zincir pimi bir üst dişliye takılıp havada kalıyor. Sonra zincirdeki gerginliğin artmasından yine kendi çarkına düşüyor ama hoş bir şey değil tabi bu durum.

Göbeğin dingil üzerinde 1 mm kadar sola kaydırılması lazım. Disk fren hiç kullanmadığım için bilmiyorum, maşadaki o diski tutan kaliperleri sağa sola oynatma imkanı var mı? Varsa göbeği ve kaliperleri 1 mm kadar sola almak lazım.

2x11'de öndeki büyük dişli kabaca en küçük 4. - 5. dişlinin hizasında kalıyor, yani en küçük 4 dişli ön büyük dişliden dışarıda kalıyor. O kadar çaprazdayken normal çalışması lazım ki benimki çalışıyor.
İç tarafta da yaklaşık 4 dişli öndeki küçük dişliden içeride kalıyor. Göbeği sola alınca bu sefer büyük dişliler ters tarafta fazla çaprazda kalmaya başlamaz mı?
Kabaca dişlilerin 4'ü aynakoldan içeride, 4'ü dışarıdayken dengede oluyor. @kyucel belki kaydırma denemeden önce buna bakabilirsiniz.
Dişli hizalarına gözümü ön dişlilere yaslayıp düzleminden hizalayarak baktım, dolayısıyla verdiğim sayılar "olması gereken" değil, "benimkinde olan" ve "normal olduğunu düşündüğüm" diye tanımlayabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kyucel
@Haluk Eke Dişler cillop gibi olmuş, çok muntazam. Bu arada şimdi baktım, çektirmelerin iki diş varmış, 23.5 ve 22 mm anma çapı olarak. İkisinin de hatvesi 1 mm imiş. Senin krank sanırım geniş olandan. Ne gerek varsa iki tane ölçü türetmeye... Hep markaların "bizim belirlediğimiz ölçü en uygunu" egosundan. Campagnolo çok yapıyor mesela bunu. Bütün imalatçılar birleşip bir kurul oluşturun ve 1 tane diş belirleyin yani, çok mu zor...

@Spartiat En küçük çarkta bir dişte çok az içeri doğru bükülme olabilir, veya bir büyüğünün dişinde dışa doğru bükülme olabilir, kontrol etmek lazım. Bu kadar küçük yere bu kadar dişli sığdırmaya kalkınca geometrik hata kaldırmıyor. Çapraz konusuna gelirsek, arkadaki 4'lü aynakolun dışında kalıyorsa, aynakol dişlileri arası rublenin 3 dişine geliyor desek, ruble aynakola tam ortalanmış demek ki. Çaprazlık küçükte olacağına büyükte olsun derim ben. Zincir çok çok çapraz olmadıkça alt dişliye sürtmüyor, ama tersinde kaçış yok. Videoda en küçükteyken zincirin bir üsttekine sürterek çalıştığı aşikar.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Arkadaşlar forumda yeniyim bisikletimi temizlerken fark ettim ne yapabilirim Salcano ng650
Youtube.com/shorts/b7IGyWCKwQM?
 
@Melly Bisikletiniz kaset rubleli ise yalpa bu seviyede kalabilir ve bir sorun teşkil etmez. Ama vidalı ruble ise bu yalpanın ileride daha da artacağı kesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melly
@Melly Bisikletiniz kaset rubleli ise yalpa bu seviyede kalabilir ve bir sorun teşkil etmez. Ama vidalı ruble ise bu yalpanın ileride daha da artacağı kesin.
kaset rubleli oldugunu nasil anlarim acaba
 
kaset rubleli oldugunu nasil anlarim acaba

14-28 vidalı ruble gibi duruyor. En kolayı, en küçük dişlinin dişlerini sayın, 14 ise vidalı, 11-12 ise kaset. Alternatif olarak ruble kapağı var mı diye bakın ya da rublenin karşısından görülebileceği şekilde bir fotoğraf ya da video paylaşın.
 
14 saydim vidali ruble yapabilecegim birşey varmi çokmu kötü sizce durum üzüldüm şuan
göbek değiştirsek sorun çözülürmü acaba
 
14 saydim vidali ruble yapabilecegim birşey varmi çokmu kötü sizce durum üzüldüm şuan
göbek değiştirsek sorun çözülürmü acaba

Artıncaya kadar sadece görmezden gelin, arttığı zaman mecburen göbek değişeceğinden kaset ruble ve uyumlu göbeğe geçersiniz.

Sorunun vidalı rublede daha çok yaşanma ve hızla artma sebebinin detayı şurada: Kaset ruble yalpalama yapar mı?
 
  • Üzgün
Tepkiler: Melly
teşekkür ederim ilginizce
göbek degiscem sanirim idarelik
çok titizim ben rahat edecem şimdi binerken off
 
@Melly Bu devirde sevenleri (çember ve göbekleri) birbirinden ayırmayın derim. Pahalıya patlar. Kaset göbekli hazır bir jant almaya bakın, 2. el de olabilir. Bu jantı da fixie/single speed olarak kullanırsınız başka bir bisiklette.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melly
en hesapli nasil olur gobekmi degiseyim hazir jant mi nekadar harcarim
sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-asistan-rulmanli-gobekli-jant-takimi-1033839709/detay
 
İleride single veya fixie bisikletiniz olsun isterseniz, jantın duracağı yeriniz de varsa, bu jant dursun derim. Elinizde fazladan malzeme tutmak istemiyorsanız yeni göbek alacaksınız ve aynı janta ördüreceksiniz, veya da bu jantı satıp kaset göbekli hazır jant alacaksınız. Fiyatlar hakkında çok bilgim yok. Sıfırdan akortu kaça yaparlar bilmiyorum, ilçeye muhite göre çektikleri fiyat değişiyor. Geçen İzmir'li biri malzemeler hariç sırf örme ve akort için 500 tl verdiğini söylemişti. Bilyalı kaset göbek ise 250 tl'ye bulunur diye tahmin ediyorum.
 
Geri