Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Rüzgara karşı sürmek bu kadar zor olur mu?

mavi albatros

Aktif Üye
Kayıt
18 Mayıs 2013
Mesaj
156
Tepki
464
Şehir
hatay
Bisiklet
Salcano
iyi günler. bisiklete yeni başladım sayılır.geçtiğimiz hafta salı-çarşamba-perşembe 1 saat 15 dk lık (toplam 20 km) hafif yokuş yukarı antrenman yaptım.çok zorlanmadım. pazar günü sabah (cumartesi 24 saatlik hastane nöbetimin çıkışı idi ama nöbet rahattı, 4-5 saat parça parça uyuyabildim.) kumlu ilçemizden evimize doğru yola çıktım 9:30 da. yol da yokuş yok, dümdüz ova, yolun her iki tarafı tarlalarla dolu.her tarafı açık yani. rüzgar ilk 15 km yandan sonraki 30 km yüzüme doğru esiyordu. 4 defa 5 er dk, 2 defa da 15 er dk mola verdim. yol toplamda 45 km.

peki ne mi oldu ? eve tam 5 saat sonra ulaştım. 9:30 ta çıkış, eve giriş 14:30.. bu sizce de çok başarısız bir sürüş değil mi ?

evet rüzgar 5 saat boyunca beni pataklayıp durdu, hafif meyilli yerde bile bisiklet aşağıya doğru süzüleceğine resmen neredeyse pedallara asılmasam geriye doğru gitmeyi başaracaktım. ama 45 km 5 saat. acaba gidip bir yerden atsam mı kendimi :(

üstelik bu hafta sonu hatay bisiklet festivali var..ne yapacam ben böyle..

bisikletim kron XC 250 , 26 jant

1.75 boy 81 kg
 
  • Beğen
Tepkiler: ozkan5043
Scudo
Performansına yorum yapamayacağım ama benim de yokuş aşağı giderken pedal çevirmeyince durduğum oldu. Nefret ediyorum rüzgarda bisiklete binmekten. İnsanı yıldırıyor.
 
ya bisikletten indim takoza aldım bağcıklarımı düzeltmek için, eğilip kalkınca bisikleti geri geri giderken gördüm. ne berbat birşeydi yaa :( yine de bu kadar etkilenmek normal mi, yoksa benim performansım mı berbattı onu anlamaya çalışıyorum.
 
Bisiklet üzerinde harcadığınız gücün %70'ini rüzgâra karşı direnç oluşturmak için kullanırsınız. Bu sebeple ne kadar aero o kadar hız :)
 
bugün felaket bir rüzgar var, ben de çanakkalede oturuyorum değil 20 - 25 i görmek bisikletim 10km/h ile giderken altımdan kaydı düştüm. Çok komik gelebilir ama çanakkale/esenler bölgesi hep esiyor alıştık artık
 
  • Beğen
Tepkiler: burakbozan
Rüzgarın bisikletçiyi ne kadar zorladığı en iyi cumhurbaşkanlığı turunda belli oldu, Kapadokya cumhurbaşkanlığı turunda özellikle sporcular zorlandı burda. Rüzgarı hiç bitmeyen şehir, kışında yazında rüzgarı bitmiyor buranın.
 
600 metreye çıkıp,70 metreye inene kadar %70 pedal çevirdim.. durup tekerleri boşta çevirmiştim,beni ne tutuyor diye. Hayatım boyunca unutmam ..
 
Benim herzamn kullandigim bi yol var çok tatlı hafif eğimli 5 km falan eğim sürekli değişiyor ama hep aşağı yönlü. Rüzgarın şiddetine gore yolun bu kısmında hissettiğim kadarıyla ayni güçle 33-35 le de gittiğim oldu 45-47 km ile de. Rüzgar malesef çok etkili
 
Merhaba @mavi albatros; genelde rüzgar, bisiklet sürüşlerinde görmezden gelinen ama en can alıcı sorundur. Neden görmezden gelinir? Çünkü rüzgar için düşündüğümüz bir çözüm olmaz. Yani 'rüzgar olmazsa iyi olur' demekten öte tabi. Hani örümcek fobisi olanın yegane çözümü örümcekle yüzleşmesidir ya, onu eline alıp da rahatlayana kadar örümcek fobisi ömür boyu takip eder; bisiklette de rüzgar böyledir. Yapılan tipik hata şudur: Grupla sürüyorsak rüzgar karşıdan esmeye başlayınca kaçacak delik ararız, en iri yarı kim onun arkasına sığınma derdine düşeriz. Tek sürüyorsak vitesi küçültür, hızı yavaşlatır, hatta yolu bile değiştiririz.

Öncelikle rüzgara karşı başarılı olmanın tek yolu, dinç bir günümüzde yola çıkıp rüzgara karşı mücadele etmekten geçiyor. Yorgun bir günde olmaz bu iş, dinç olmamız lazım. Aynı 'aşı olmak' gibi. Hastalıklarla baş etmenin yolu o hastalıkların kaynağıyla dinç bir zamanımızda aşı yoluyla yüzleşmektir.

Ben ne yapıyorum? Rüzgarın sert estiği bir zamanda aynakolu 53'e alıp, rubleyi de küçük dişlilere getirerek 60-65 kadansla rüzgara karşı tüm gücümle tempo yapmaya çalışıyorum. Amacım hız yapmak değil rüzgara karşı zafer elde etmek olduğundan gidona eğilmiyorum dahi (tabi bu verdiğim örnek kendi gücümle ve İstanbul sahilinin rüzgarıyla alakalı; her ortamın rüzgar şiddeti farklıdır, ona göre zorluk seçersin). Burada amaç rüzgara karşı 4-5 dk. tüm gücünle sürmeye çalışmak, arada recovery yapmak. Haftada bir veya iki gün bu şekilde çıkıp 20-30 dk. rüzgara karşı antrenman yapın, iddia ediyorum 2 ay sonra rüzgar sizden korkacak, grupla gidiyorsanız sizin arkanıza saklanacak kişiler göreceksiniz. Ancak bisikletçiler rüzgar arkadayken tüm gücüyle abanmaya bayılıyor çünkü zaten rüzgar arkadayken hızı yüksek, Strava'da PR yapayım diye daha çok kasıyor. Rüzgar karşıdan eserken de nasıl olsa hızım düşük PR yapamayacağım kasmaya gerek yok neden nabzımı zorlayayım ki diyor. Büyük hata!!!

Özetle, rüzgara karşı tecrübe ve güç kazanmak için ara sıra antrenman yapmak gerekiyor. Bu işin üstadları, eğer yokuş antrenmanı yapacak kadar yokuşlu yollarınız yoksa o zaman rüzgara karşı antrenman yapın derler. Birbirine çok benzer yokuşa ve rüzgar karşı sürüşler.
 
@gokberk88 katılıyorum maalesef Nevşehir de de hiç bir zaman rüzgarın bana destek olduğunu görmedim ha bire köstek oluyor. Öyle canımı bezdiriyor ki yokuş çıkarken bu bisikletin daha alt vitesi yok mu diye arayıp duruyorum. Bazen de bisikleti alıp yere yapıştırasım geliyor.
 
ben etkilenirim ama az etkilenirim diye düşünmüştüm ama vallahi de bir gıdım gitmek için yırtındım sayılır. bu durumda ben ortalama 10 km hızla gitmişim. neyse, yazdıklarınızı okuyunca biraz rahatladım. çünkü hala şoktayım, 5 saat ya.. hadi toplam molayı çıkaralım, 4 saat 10 dk aktif sürmüşüm bu da ortalama 10 yapar. sanırım adı RÜZGAR olan oğlum benden hızlı emekliyor evde :):)
 
  • Beğen
Tepkiler: edge35 ve N.ÖZKAN
dün veledromda saat 7 de başladım antremana malum sahil saglı sollu heryerden esiyor meret bır ara bısıkletten ınıp koşsam daha hızlı gıdıcektım fena halde yoruyor pedal cevırmeyı zorlastırıyor. gercı ilk 10km de vurdu yogun bır sekılde sonrakı 20km de çok sükunetliydi sagolsun eziyet etmekten vazgeçti.
 
bahadır gürel , valla demek ki benim de etkilenmem normalmiş. ama festival yokuşlu rotalardan oluşuyor bir de rüzgar etkilenirse , grup dönüşte beni tostçudan alır :) :) bir de teknik bir iki terimi incelememe vesile oldun sağolasın.
 
Grup sürüşlerinde rüzgarı sırayla paylaşarak bir nebze kurtarıyorsunuz ancak tek yakalandığınızda durum vahim. Eskiden bu durumda pes edip kadansı iyice düşürürdüm şu an elimden geldiğince sabit bir kadansta direnmeye çalışıyorum.
 
erdem c, inan benim velet seriye bağladığında daha hızlı emekliyor diye düşündüm :) hızı geçtim, bikaç sn pedallamasan, bisiklet duruyor. ve bu durum 45 km nin 45 inde devam etti desem yeridir. inip yürüdüm bir ara, kasıklarımda ağrı olmuştu, yürümek çok kolay geldi o anda :)
 
Herkes hızlı gitmek için genelde bisikletini hafifletmeye çalışır.Full karbon bisiklet karbon jant tubless lastikler ancak bizi etkileyen şeyin yarısından fazlası rüzgar direncidir.Bunu en iyi kamyon , otobüs arkasından gidenler iyi bilir sanki durmuyormuşçasına pedal çeviririz.Ancak bunu birde kamyon arkası olmadan yaptığınızda o rüzgar sert bir şekilde karşıdan esiyorsa sizi durduracaktır.Bunu durdurmanın yolu yok ancak aero pozisyonda yada aerobar kullanarak etkisini büyük oranda azaltabiliriz.Yaklaşık 450 gram bisikleti daha ağırlaştırarak aerobar taktım ve normal pozisyon ile arasında dağlar kadar fark var.Diger bisiklet türlerinin rüzgar karşısında çok şansları yok dik oturuş pozisyonu rüzgarı yaramıyor.
 
Grup halinde ilerlerken eşelon dizilimi (çapraz) rüzgara karşı korunmayı arttırır. Özellikle yan rüzgarlarda. 2016 turunda aksaray- konya etabında sporcular rüzgardan bu şekilde korundular. @Bahadır Gürel işin teknik kısmını anlatır. Bunun haricinde hep rüzgarı suçlamayın. Düz yolda sayesinde 60 ı görmüşlüğüm vardır. Hep arkadan esecek değil ya. Yaprağını yerken kıtır kıtır da sapına gelincemi meee.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokberk88
@mehmetsunu çok güldüm :D bir kere ekmeğini yemişliğim var yokuş yukarıda, sanki yokuş aşağı gidiyormuşum gibi pedal çevirerek 30 la götürdü beni :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
ben hiç arkadan ordan burdan essinde rahatlayım diye temenni etmedim ama yüzüme aralıksız olarak çarpmaktan vazgeçseydi iyiydi :komik:
 
Geri