Scudo Sports

Şaft borusunun yamulması

@msemirhan Merhaba, geçmiş olsun.
Eğer maşayı değiştirme imkanın varsa değiştir derim.Çünkü o kısmın aldığı darbe azımsanacak boyutta değil ki bu kadar eğilmiş.Şaft borusu darbe anında çatlamış bile olabilir.Üstte arkadaşlar demiş sanayide tornacıda düzelttirilir.Bu da bir çözüm tabi ki ama sahilde 15 km/h hız ile sürerim diyorsan yaptırabilirsin.Diğer türlü sakat.Allah korusun.
 
Scudo
@msemirhan Merhaba, geçmiş olsun.
Eğer maşayı değiştirme imkanın varsa değiştir derim.Çünkü o kısmın aldığı darbe azımsanacak boyutta değil ki bu kadar eğilmiş.Şaft borusu darbe anında çatlamış bile olabilir.Üstte arkadaşlar demiş sanayide tornacıda düzelttirilir.Bu da bir çözüm tabi ki ama sahilde 15 km/h hız ile sürerim diyorsan yaptırabilirsin.Diğer türlü sakat.Allah korusun.
Ameliyat olup döndükten sonra tekrar dağ taş yol yapmak istiyorum. Mecbur bir maşa gözden çıkacak o zaman. Teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar merhaba bisikletle bir kaza geçirdim tedavi için İstanbul'a döndüm. Bisiklet şuan yurtta kendim bakamadım kazadan sonra hemen ambulansa bindiğim için ve arkadaştan aldığım fotoğrafa göre maşa şaft borusundan yamulmuş. Fotoğrafını bırakıyorum. Sizce tamiri mümkün müdür? Değişmesi mi gerekli?





211822 dosyayı görüntüle

Geçmiş olsun. "YENİ MAŞA". Hayatınıza kaç para değer biçiyorsunuz? Kendinize bu soruyu sorun. Cevap "yeni maşa".
 
  • Beğen
Tepkiler: msemirhan
Merhaba. Eski bisan eldorado mtb kadrosunun orta borusu bugün tamircide aynakol söktürürken çekiç darbesi aldı. Çektirme aleti işe yaramayınca göbekteki ilgili vidanın diş tutmaması sebebiyle, çekiçle sökmeye çalıştı tamirci, aynakol bu şekilde söküldükten sonra fark ettim ben de. Niyetim boyayıp tur bisikletine dönüştürmekti. Acaba kadro mukavemetini kaybetmiş midir? Bu şekilde yamuk haliyle ileride yüklü şekilde bisikleti kullanmak güvenilir midir? Üzgünüm, 1 hafta önce almıştım, 1 haftadır hazırlanıyordum, boyama ve toplama için tüm malzeme siparişlerini de verdim, bugün varmaya başladı bile parçalar. Olan oldu, üzgünüm gerçekten, tamirciyi de suçlayamıyorum, yardımcı olmaya çalıştı, gereksiz yorumların önüne geçmek için bu kadar uzatıyorum, kısaca sorum şu: mukavemet azaldı mı, gitti mi? Kadro, artık sağlamlık yönünden güvenilirliğini kaybetmiş midir? Son olarak, bir iki bisikletçi/motorsikletçi tamircisine gösterip sordum, demir diyen de oldu çelik diyen de, bu kadronun çelik olması gerekmiyor mu? 90'lardan kalma mtb bisiklet. Teşekkürler.
DSC_0395.JPG
 

Dosyalar

  • DSC_0396.JPG
    DSC_0396.JPG
    91,1 KB · Okunma: 46
  • DSC_0397.JPG
    DSC_0397.JPG
    53,8 KB · Okunma: 49
  • DSC_0394.JPG
    DSC_0394.JPG
    83,8 KB · Okunma: 46
Merhaba. Eski bisan eldorado mtb kadrosunun orta borusu bugün tamircide aynakol söktürürken çekiç darbesi aldı. Çektirme aleti işe yaramayınca göbekteki ilgili vidanın diş tutmaması sebebiyle, çekiçle sökmeye çalıştı tamirci, aynakol bu şekilde söküldükten sonra fark ettim ben de. Niyetim boyayıp tur bisikletine dönüştürmekti. Acaba kadro mukavemetini kaybetmiş midir? Bu şekilde yamuk haliyle ileride yüklü şekilde bisikleti kullanmak güvenilir midir? Üzgünüm, 1 hafta önce almıştım, 1 haftadır hazırlanıyordum, boyama ve toplama için tüm malzeme siparişlerini de verdim, bugün varmaya başladı bile parçalar. Olan oldu, üzgünüm gerçekten, tamirciyi de suçlayamıyorum, yardımcı olmaya çalıştı, gereksiz yorumların önüne geçmek için bu kadar uzatıyorum, kısaca sorum şu: mukavemet azaldı mı, gitti mi? Kadro, artık sağlamlık yönünden güvenilirliğini kaybetmiş midir? Son olarak, bir iki bisikletçi/motorsikletçi tamircisine gösterip sordum, demir diyen de oldu çelik diyen de, bu kadronun çelik olması gerekmiyor mu? 90'lardan kalma mtb bisiklet. Teşekkürler.
270248 dosyayı görüntüle
Abi bildiğin ezilmiş hâlâ ona binmeyi düşünmüyorsundur umarım
 
@Gezegen Uzun çelik bir sele borusu çakarak borunun ezilmiş kısmı kolayca dışarı pörtletilebilir. Düzeltme için kullanılacak borunun ucu radyuslu (yuvarlatılmış) olmalı ki sacı yırtmadan düzeltebilsin. Sonrasında bu bölgeye ulaşan uzunlukta çelik bir sele borusu kullanırsanız hiç bir sorun olmadan uzun yıllar hizmet eder bisiklet. @Murat Cömez
 
@Gezegen Uzun çelik bir sele borusu çakarak borunun ezilmiş kısmı kolayca dışarı pörtletilebilir. Düzeltme için kullanılacak borunun ucu radyuslu (yuvarlatılmış) olmalı ki sacı yırtmadan düzeltebilsin. Sonrasında bu bölgeye ulaşan uzunlukta çelik bir sele borusu kullanırsanız hiç bir sorun olmadan uzun yıllar hizmet eder bisiklet. @Murat Cömez

Teşekkürler. Çok güzel, ikna etmeye yakın bir cevap aldım, teşekkür ederim! İlk yöntemi aslında bu hasara neden olan usta da söylemişti, uzun bir boru olsa çakardık ya da uzun bir tane sele borusu al, bir demircide çaktır, düzelir, diye. Bir keresinde de macunla doldurmaktan söz etti. Aslında benim kaygım, görünümden çok sağlamlığı. Bu şekilde kullanabilirim, sorun değil, zaten on kullanıcısı ben olucam, bundan eminim. Varsa mukavemette kayıp, bu kaybı geri getirmeyecekse tekrar düzeltilmesi, yuvarlak şekil verilmesi, gerek görmüyorum. Bütün malzeme siparişlerimi verdim, hazırlandım, vesaire, açıkcası artık boyama işleminden başlayarak toplamaya koyulmak istiyorum. Fakat gideceğim demircide sele borusu çapında, yani o boruya girecek çapta halihazırda boru varsa, bir de belirttiğiniz gibi yuvarlak uçluysa, sonra gereken uzunlukta çelik sele borusu kolay bulunabiliyorsa ve fiyatı da makulsa, kısacası bu yol ve çözüm, fazla masraflı olmayacaksa (hatırlatma: işe yaramayan parçalarıyla beraber tüm bisiklet 250 tl, ben kadroyu 250 tl'ye aldım diye sayıyorum), evet, yaptırabilirim.

Bu arada, göbekte, tek bir parça kaldı çıkmayan, onu çıkartmak için gittiğim bir başka bisiklet ustasına, yolda uğradığım bir demirciye/demirci ustasına da sordum mukavemet kaybı olmuş mudur, bu şekilde kullanılabilir mi, diye, özetle olmaz dediler. :) Demirci ustası, meydana gelen iki yuvarlağımsı köşede yırtılma meydana gelmemişse bir şey olmaz, diye ekledi. Bir ara, "yük bindiğinde yırtılmazsa" dediğini de hatırlıyorum ama. Düşüncem, bu hiç yaşanmamış gibi, projeme devam edip toplamak, ilkin yüksüz olarak şehir içindeki kısa turlarda, sonrasın da belki kısa sayılabilecek yüklü turlarda denemek? (Elbette bütün dikkatim orada olarak, olası bir çatlamaya vs. karşı tedbirli ve hazırlıklı olarak). Siz ne dersiniz?
@Gezegen Uzun çelik bir sele borusu çakarak borunun ezilmiş kısmı kolayca dışarı pörtletilebilir. Düzeltme için kullanılacak borunun ucu radyuslu (yuvarlatılmış) olmalı ki sacı yırtmadan düzeltebilsin. Sonrasında bu bölgeye ulaşan uzunlukta çelik bir sele borusu kullanırsanız hiç bir sorun olmadan uzun yıllar hizmet eder bisiklet. @Murat Cömez

Sormayı unuttum: Sele borusunun o hasar yerine kadar inmesi, oraya inecek kadar uzun olması neden önemli ve gerekli? O uzunlukta bir sele borusu güvenlik mi sağlayacak, özellikle borunun hasar yerinden yırtılması, kırılması veya kopması durumunda? Yani böyle bir ihtimale karşı arttırılmış güvenlik mi uzun sele borusu?
 
Kadro içine yüksek basınçlı hava verilip göçen yer pürmüzle ısıtılınca şekli kendine geliyor, macuna gerek kalmıyor.
 
Kadro içine yüksek basınçlı hava verilip göçen yer pürmüzle ısıtılınca şekli kendine geliyor, macuna gerek kalmıyor.

İlginçmiş, teşekkürler. Pratik ve yeterli bir çözüm gerçekten. Bunu nerde yaptırabiliriz Türkiye'de? Demek istediğim, yüksek basınçlı havayı da verebilecek, pürmüzlü ısıtmayı da yapabilecek bir işyerinin türü, adı nedir? Mesela bir demirciye mi gitmek lazım, kaynakçıya mı? Başka bir yere mi?
 
@Gezegen Çelik materyal bu tip düzeltmelere yatkındır, hiç bir sorun olmaz. Uzun sele borusu çakıp göçük dışarı pörtletildikten sonra, buraya erişecek kadar boru kullanmasanız da olur. Şanslısınız ki darbe borunun ön (yani yüksüz) tarafında. Arka tarafında olsaydı uzun sele borusuyla kullanmanız gerekecekti. Dikkat edilmesi gereken şey, çakılacak boru rahat girebilen bir boru olmalı ki çekiçle vurduğunuz da kuvveti direkt göçüğe verebilsin. Borudan boruya az da olsa çap farkları olabiliyor. Bazısı 25.5mm geliyor bazısı 25.2mm. Rahat giren boru bulamazsanız tornada çapını biraz düşürürsünüz. Kadroyu sol elinizle bozuk kısmın üstünden tutarken sağ elinizle çekiçle allah ne verirse vurmalısınız. Kadroyu yere koyup vurursanız orta göbek daireselliğini kaybeder ve kadro çöpe çıkar.

Demirciye gerek yok. Zaten demircide sele borusu çapında boru bulunmaz. Tanıdık bir tornacı varsa, yakın çapta içi dolu mil varsa onu 25 mm ye düşürüp öyle çakılırsa en temizi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gezegen
@Gezegen Çelik materyal bu tip düzeltmelere yatkındır, hiç bir sorun olmaz. Uzun sele borusu çakıp göçük dışarı pörtletildikten sonra, buraya erişecek kadar boru kullanmasanız da olur. Şanslısınız ki darbe borunun ön (yani yüksüz) tarafında. Arka tarafında olsaydı uzun sele borusuyla kullanmanız gerekecekti. Dikkat edilmesi gereken şey, çakılacak boru rahat girebilen bir boru olmalı ki çekiçle vurduğunuz da kuvveti direkt göçüğe verebilsin. Borudan boruya az da olsa çap farkları olabiliyor. Bazısı 25.5mm geliyor bazısı 25.2mm. Rahat giren boru bulamazsanız tornada çapını biraz düşürürsünüz. Kadroyu sol elinizle bozuk kısmın üstünden tutarken sağ elinizle çekiçle allah ne verirse vurmalısınız. Kadroyu yere koyup vurursanız orta göbek daireselliğini kaybeder ve kadro çöpe çıkar.

Demirciye gerek yok. Zaten demircide sele borusu çapında boru bulunmaz. Tanıdık bir tornacı varsa, yakın çapta içi dolu mil varsa onu 25 mm ye düşürüp öyle çakılırsa en temizi olur.

Teşekkürler. Hasarlı borunun iç çapı, yani uygun sele borusunun çapı 27.2 mm (sipariş ettim, ordan biliyorum :) ), bu durumda bisikletçide 27.2'den küçük çaplı bir sele borusu almak lazım, 25 mm civarı kurtarır sanırım, ama her halükarda 27.2 mm'den küçük olmalı. Netleştirmek için, çakma esnasında kadro yere (veya başka sert bir zemine) temas etmemeli, yani kadroyu elde tutarak çakacağız, değil mi? Sele borusunun ucu büyük ihtimalle düzdür, yani belirttiğiniz gibi yuvarlatılmamıştır (ya da yuvarlatışmış olmasından ne tür bir şekil anlaşılmalı? Benim anladığım, gövdeye göre sivrilmesi, elbette gene uç gene yuvarlak, doğru mu? Yani uzun bir sele aldım, ucu bildiğimiz düz sele, düz kesilmiş, enine düz kesilmiş, yoksa kesit görünümü gene yuvarlak, umarım demek istediğim anlaşılıyordur, bu düz uçlu selenin ucunu nerede yuvarlaklaştırabilirim* Demirci de tornada? İkinci bir sorum, madem uzun sele kullanılmak zorunda değil, tornacıya gidip orda çözmek daha kestirme ve hatta belki de daha fiyat avantajlı olabilir mi? Çok sordum ama, diyelim ki pörtletme işlemini yapamadım veya çok pahalıya mal olacağını öğrenip vazgeçtim, daha önce sormuştum, tekrar sorayım? Bu şekilde kullanılabilir mi? Akıl yürüterek söylüyorum, bir FB grubunda ilgili bir arkadaş, örneğin %30 mukavemet kaybı olduğunu (bu kaybın da kullanımını etkileyecek düzeyde olmadığını) söylemişti, yani diyelim ki hasarsız durumda 500 kg'a dayanabiliyorduysa şimdi 300 kg'a indi. bu kabulle, pörtletmek, bu 300 kg'e inen mukavemeti tekrar mesela diyelim ki 400 kg'a çıkarır mı? Yani sadece görünüm değil aynı zaman da mukavemet de mi iyileşecek şekli iyileştirerek?
 
Düzeltmeyi mukavemeti eski haline çok yakın bir değere getirmek için yapıyoruz. 27.2 ise, 25.4 sele borusu çakmak tam düzeltmeyecektir. 26.5 mm olsa çok iyi. Bence tornacı da yap en temizi. Bir milin orayı 1 cm geçecek kadar kısmını 26.5'a düşürsün ve orada çakıp düzeltin. Milin ucunu da yuvarlatsın ki çakarken sacı yırtmasın. 50 tl'den fazla almaması lazım bu işe.

Orta göbeğin neresi kaldı çıkmayan? Zincir tarafındaki çanak mı?
 
Düzeltmeyi mukavemeti eski haline çok yakın bir değere getirmek için yapıyoruz. 27.2 ise, 25.4 sele borusu çakmak tam düzeltmeyecektir. 26.5 mm olsa çok iyi. Bence tornacı da yap en temizi. Bir milin orayı 1 cm geçecek kadar kısmını 26.5'a düşürsün ve orada çakıp düzeltin. Milin ucunu da yuvarlatsın ki çakarken sacı yırtmasın. 50 tl'den fazla almaması lazım bu işe.

Orta göbeğin neresi kaldı çıkmayan? Zincir tarafındaki çanak mı?

Çok teşekkürler!!! Yaptırdım, üstelik beklediğimden de güzel ve düzgün oldu! Hem de sadece 20 TL istedi demirci. Dahası, hani şerde bir hayır varmış ya, bu işteki hayır da şu oldu: eski mtb kadrosu, arka ve ön çatallarda bagaj bağlantı yerleri yok, bildiğiniz gibi, işinin ehli, biraz kaçık, böyle ufak tefek kaynak işlerinin kaynakçısı değil de daha sanatsal balkon, kapı ve korkuluk vb. işlerinin adamı olduğunu düşünen bir kaynakçı çıktı kendisi :) Akşamüstü olduğu için, kapatma üzereydi, hızlıca bagaj yerleri içi delme-kaynak lazım dedim, tekrar geleceğimi belirttim, damarından asıl şöyle girdim: bir çözüm bulalım :))) Çok sevindim, bağlantı noktaları için ne gerekiyorsa artık bu kaynakçıda yaptırabileceğimi sanıyorum, aramaya başlamamıştım henüz ama tam da böyle bir kaynakçıyı arayacaktım, artık beni kovsa bile kar etmez, mümkünü tekrar tekrar gider başının etini yer, bagaj sorunlarını çözdürürüm. Söylemeye bile gerek yok, iyi bir insan çıktı aynı zaman da. :) Neyse, çok uzattım, sevincimden :)) Bir kahve borcum olsun size, İzmir'deyseniz ya da yolunuz düşenirse, mutlaka görüşüp bir kahve içelim. Tekrar çok teşekkür ederim. :)

Unutmadan, biniş pozisyonuna göre sağda, göbeğin sağ ucunda kalan, dişli, 2 cm kadar kalınlıklta, gümüş renginde somunumsu bir şeydi, onu çıkarttık en son.

DSC_0398.JPG



DSC_0399.JPG
 
@Gezegen

Bisiklette sele borusu o bölgede çoğunlukla basınca çalışan bir eleman. Bu sebeple o eziğin bir problem yaratacağını düşünmüyorum. Alt ya da üst çatal bölgesinde böyle bir hasar daha ciddi olurdu. Ancak denildiği gibi o ezik bölgesi çevresini dıştan saracak şekilde dairesel bir plak kaynatmak yada içten ek bir boru geçirmek, ezilme durumunda bisikletin ani bir hasar almasını engelleyecektir.

Edit: çok sevindim düzeltilmesine :)
 
Geri