@Gezegen Uzun çelik bir sele borusu çakarak borunun ezilmiş kısmı kolayca dışarı pörtletilebilir. Düzeltme için kullanılacak borunun ucu radyuslu (yuvarlatılmış) olmalı ki sacı yırtmadan düzeltebilsin. Sonrasında bu bölgeye ulaşan uzunlukta çelik bir sele borusu kullanırsanız hiç bir sorun olmadan uzun yıllar hizmet eder bisiklet.
@Murat Cömez
Teşekkürler. Çok güzel, ikna etmeye yakın bir cevap aldım, teşekkür ederim! İlk yöntemi aslında bu hasara neden olan usta da söylemişti, uzun bir boru olsa çakardık ya da uzun bir tane sele borusu al, bir demircide çaktır, düzelir, diye. Bir keresinde de macunla doldurmaktan söz etti. Aslında benim kaygım, görünümden çok sağlamlığı. Bu şekilde kullanabilirim, sorun değil, zaten on kullanıcısı ben olucam, bundan eminim. Varsa mukavemette kayıp, bu kaybı geri getirmeyecekse tekrar düzeltilmesi, yuvarlak şekil verilmesi, gerek görmüyorum. Bütün malzeme siparişlerimi verdim, hazırlandım, vesaire, açıkcası artık boyama işleminden başlayarak toplamaya koyulmak istiyorum. Fakat gideceğim demircide sele borusu çapında, yani o boruya girecek çapta halihazırda boru varsa, bir de belirttiğiniz gibi yuvarlak uçluysa, sonra gereken uzunlukta çelik sele borusu kolay bulunabiliyorsa ve fiyatı da makulsa, kısacası bu yol ve çözüm, fazla masraflı olmayacaksa (hatırlatma: işe yaramayan parçalarıyla beraber tüm bisiklet 250 tl, ben kadroyu 250 tl'ye aldım diye sayıyorum), evet, yaptırabilirim.
Bu arada, göbekte, tek bir parça kaldı çıkmayan, onu çıkartmak için gittiğim bir başka bisiklet ustasına, yolda uğradığım bir demirciye/demirci ustasına da sordum mukavemet kaybı olmuş mudur, bu şekilde kullanılabilir mi, diye, özetle olmaz dediler.

Demirci ustası, meydana gelen iki yuvarlağımsı köşede yırtılma meydana gelmemişse bir şey olmaz, diye ekledi. Bir ara, "yük bindiğinde yırtılmazsa" dediğini de hatırlıyorum ama. Düşüncem, bu hiç yaşanmamış gibi, projeme devam edip toplamak, ilkin yüksüz olarak şehir içindeki kısa turlarda, sonrasın da belki kısa sayılabilecek yüklü turlarda denemek? (Elbette bütün dikkatim orada olarak, olası bir çatlamaya vs. karşı tedbirli ve hazırlıklı olarak). Siz ne dersiniz?
@Gezegen Uzun çelik bir sele borusu çakarak borunun ezilmiş kısmı kolayca dışarı pörtletilebilir. Düzeltme için kullanılacak borunun ucu radyuslu (yuvarlatılmış) olmalı ki sacı yırtmadan düzeltebilsin. Sonrasında bu bölgeye ulaşan uzunlukta çelik bir sele borusu kullanırsanız hiç bir sorun olmadan uzun yıllar hizmet eder bisiklet.
@Murat Cömez
Sormayı unuttum: Sele borusunun o hasar yerine kadar inmesi, oraya inecek kadar uzun olması neden önemli ve gerekli? O uzunlukta bir sele borusu güvenlik mi sağlayacak, özellikle borunun hasar yerinden yırtılması, kırılması veya kopması durumunda? Yani böyle bir ihtimale karşı arttırılmış güvenlik mi uzun sele borusu?