Vahap Demir
Daimi Üye
- Kayıt
- 9 Temmuz 2012
- Mesaj
- 320
- Tepki
- 518
- Şehir
- istanbul
- Bisiklet
- Sedona
Sağlık Bakanlığının öğrencilere ücretsiz dağıtılmak üzere okullara teslim ettiği bisikletleri test etme imkanı buldum. Üzerinde çok konuşulan bir konu olduğundan burada izlenimlerimi paylaşayım:
Öncelikle bisikletlerin alan öğrenciler tarafından paraya çevrilmesini önlemek amacıyla alınmış bir önlem olduğunu düşündüğüm yeni bir uygulama var. Bisikletler geçen seneye kadar öğrenciye karşılıksız verilirken bu yıl üç yıllığına emanet ediliyor ve istenildiği takdirde iade edilmesi zorunluluğu var. Bunun için öğrenci velisine evrak imzalatılıyor.
Bisikletler Salcano tarafından üretilmiş. Başka firmalar tarafından da üretilmiş olanlar var ama benim test ettiğim bisiklet Salcano üretimi. Bisikletlerde Sturmey Archer marka göbekten üç vites kullanılmış. Üzerindeki dişli oranlarıyla dik yokuşlar işkenceye dönüşüyor. Normal yokuşlarda bile insan biraz daha yavaş bir vites istiyor. Düzde ve pedal çevirmek gerektiren tatlı inişlerde yeterli vites aralıkları var denilebilir. Üçüncü viteste pedalı boşa düşürmek çok kolay değil. Yeterince seri. Göbekten vitesin sorunsuz geçtiği muhabbeti hep döner durur forumda. Kesinlikle çok daha konforlu ve sessiz bir vites geçişi söz konusu ama pedallara tam güç yüklendiğiniz durumlarda vites küçültmekte zorlanıyorsunuz. Ancak bacaklarınızı biraz gevşetince vites küçültmek mümkün oluyor. Sadece ilk kullandığımda mı bu sorun var diye merak edip depodaki farklı bir kaç bisikleti de denedim. Hepsinde aynı sorun var.
Frenler V fren. Yıllardır hidrolik disk kullanmaya alışmış biri olarak başlangıçta bir kaç sefer tehlike atlattım. El alışkanlığı ile yumuşak frenleme yapınca doğal olarak bisiklet durmadı. Sonrasında alışınca gayet yeterlilik hissi veriyor. Tabi kuru havalarda denediğim frenler yağışlı havalarda nasıl hissettirir açıkçası kafamda soru işareti.
Gayet yumuşak bir sele ile gelen bisikletin en hoşuma giden tarafı selesi oldu. Bedava sahip olunan bir bisiklet için fazlasıyla konforlu.
Çift kat alüminyum jantlar alışkın olduğumuz parlak boyalara sahip olmasa da kalite hissi veriyor.
Kadrosu çelik. Yıllardır 6061 alüminyum kadro kullanınca çelik kadronun rijit yapısı büyük keyif verdi. Bisikleti tartmadım ama çelik kadroya kıyasla gayet hafif geldi. Benim Sedona 341 den daha hafif olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Sonuç olarak ben gayet beğendim. Başlangıç için son derece yeterli bir kaliteye sahip. Alıp seve seve kullanabilirim. Bana göre tek ciddi kusuru İstanbul yolları için daha yavaş yokuş çıkabileceğimiz birinci vites eksiği. Yedili ya da sekizli bir göbekten vites takarak seve seve binebilirim.
Bisikleti bir hafta boyunca toplamda 200 - 250 km lik bir mesafede test ettim. Verdiği kanaat bunlar. Daha kesin kanaatler için elbette daha uzun süre test etmek faydalı olacaktır.
Öncelikle bisikletlerin alan öğrenciler tarafından paraya çevrilmesini önlemek amacıyla alınmış bir önlem olduğunu düşündüğüm yeni bir uygulama var. Bisikletler geçen seneye kadar öğrenciye karşılıksız verilirken bu yıl üç yıllığına emanet ediliyor ve istenildiği takdirde iade edilmesi zorunluluğu var. Bunun için öğrenci velisine evrak imzalatılıyor.

Bisikletler Salcano tarafından üretilmiş. Başka firmalar tarafından da üretilmiş olanlar var ama benim test ettiğim bisiklet Salcano üretimi. Bisikletlerde Sturmey Archer marka göbekten üç vites kullanılmış. Üzerindeki dişli oranlarıyla dik yokuşlar işkenceye dönüşüyor. Normal yokuşlarda bile insan biraz daha yavaş bir vites istiyor. Düzde ve pedal çevirmek gerektiren tatlı inişlerde yeterli vites aralıkları var denilebilir. Üçüncü viteste pedalı boşa düşürmek çok kolay değil. Yeterince seri. Göbekten vitesin sorunsuz geçtiği muhabbeti hep döner durur forumda. Kesinlikle çok daha konforlu ve sessiz bir vites geçişi söz konusu ama pedallara tam güç yüklendiğiniz durumlarda vites küçültmekte zorlanıyorsunuz. Ancak bacaklarınızı biraz gevşetince vites küçültmek mümkün oluyor. Sadece ilk kullandığımda mı bu sorun var diye merak edip depodaki farklı bir kaç bisikleti de denedim. Hepsinde aynı sorun var.

Frenler V fren. Yıllardır hidrolik disk kullanmaya alışmış biri olarak başlangıçta bir kaç sefer tehlike atlattım. El alışkanlığı ile yumuşak frenleme yapınca doğal olarak bisiklet durmadı. Sonrasında alışınca gayet yeterlilik hissi veriyor. Tabi kuru havalarda denediğim frenler yağışlı havalarda nasıl hissettirir açıkçası kafamda soru işareti.
Gayet yumuşak bir sele ile gelen bisikletin en hoşuma giden tarafı selesi oldu. Bedava sahip olunan bir bisiklet için fazlasıyla konforlu.
Çift kat alüminyum jantlar alışkın olduğumuz parlak boyalara sahip olmasa da kalite hissi veriyor.

Kadrosu çelik. Yıllardır 6061 alüminyum kadro kullanınca çelik kadronun rijit yapısı büyük keyif verdi. Bisikleti tartmadım ama çelik kadroya kıyasla gayet hafif geldi. Benim Sedona 341 den daha hafif olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Sonuç olarak ben gayet beğendim. Başlangıç için son derece yeterli bir kaliteye sahip. Alıp seve seve kullanabilirim. Bana göre tek ciddi kusuru İstanbul yolları için daha yavaş yokuş çıkabileceğimiz birinci vites eksiği. Yedili ya da sekizli bir göbekten vites takarak seve seve binebilirim.
Bisikleti bir hafta boyunca toplamda 200 - 250 km lik bir mesafede test ettim. Verdiği kanaat bunlar. Daha kesin kanaatler için elbette daha uzun süre test etmek faydalı olacaktır.