Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano astro 29 hd sizce?

A

Anonim

Silinmiş hesap
öncelikle merhaba forumunuzun yeni üyesiyim bu ürünü salcanonun dergisinde gördüm dergi fiyatı 1030 du ama bisiklet satan bi mağazada peşin 920 olur dedi suanda 800 civarı param var ve biriktiriyorum(öğrenciyim). size asıl sorum şunlar.

A) sizce bu fiyata gercekten iyi bir bisikletmi?
B) benim boyum 194 ve kilom 103 bisikletin kadrosu 21 acba küçükmü?
C) kitlemeli maşa çok işlevlimi yoksa pek fark yokmu? ve en önemli soru(Benim için)
D) aranızda bu bisikleti alan varsa memnun kaldığı ve kalmadığı yönlerinde yazabilirmi?
E) ben genelde sahilde kullanacağım bazen adalar ve yalovaya gideceğim ama istanbulda belgrat gibi bir yerede gitmemezlik yapmam ve sahilden eve dönüş yolum yokuş yukarı(kitlemeli maşa) ortalama 600 metre sizce bu kullanım için bu bisiklet fazlamı gelir?

bisiklet özellikleri
Tip:29 MTB
maşa:Suntour XCT MLO Kilitlemeli Maşa
Arka Vites*:Shimano RD-M280 Altus 24 Vites
Ön Vites*:Shimano M395
Hidrolik Disk Fren Takımı
jant:Salcano X-Pro 32H
lastik:Continental Race King 29x2,2
gidon boğazı: salcano zoom TDS-C369 3D forget alüminyum
sele: salcano logolu jel dolgulu sele
Kadro: 17"-19"-21"
 
Scudo
Şahsen gayet yolda bırakmayacak güzel bir bisiklet almanızı tavsiye ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
a) evet iyi ama peşin alıcaksan 800-850 yede indirirswin
b) 21 kadro normal ama resimdeki 17 gibi duruyo onu satmaya kalkarsa sakın alma 21 olduğuna emin ol gerekirse metre-mezurayla ölç
c) çok işlevli denilebilir farkı hissedersiniz
 
@muhammet serhat tatar

A) Salcano'nun her bisikleti f/p bisikletidir. Yani en uygun fiyata en iyi donanımı alırsınız.
B) 21 Kadro uygun olacaktır.
C) Yokuşlarda hayat kurtarır.
E) Çok ağır şartlara girmeyeceksiniz gibi gözüküyor ben şehir bisikleti bakın derim. Dağ bisikletleri süreceğiniz yollar için gereksiz bana göre.
 
Bisiklet tercihi yapılırken yapılan en büyük hata , kullanılacak parkur iyi belirlenmekden , her arazide sürme mantığıyla bisiklet almaktır.

MTB bisikletleri yürünemeyecek kadar bozuk olan arazide sürmek için tasarlanır. amortisörler , lastikler vites sistemi , mega vites dişlisi , fren bu ortama göre geliştirilir. Siz bu arazi için geliştirilmiş bir bisikleti asfaltta sürmeye kalktığınız vakit , Alttığınız her pedalda uyguladığınız gücün bir kısmı , bozuk arazideki çukur ve tümseklerden dolayı oluşan darbeyi emmek için üretilmiş , büyük amortisörlerce soğurulur.

Keza kumlu veya çakıl arazi için üretilmiş geniş lastiklerle özellikle sıcak ve yapışkan hale gelmiş asfaltta sürmeye kaltığınızda , bozuk arazideki gevşek yapısı sıkıştırıp , ağırlığınızı tartmak için üretilmiş tekerlekler , asfaltı yakalayıp bırakmamaya meyiili olduğu için , sizi düz yolda bile oldukça zorlayacaktır. Asfalt lastiği takmakta fazla bir fark yaratmayacaktır.

Kadro yapısının sağlam olabilmesi için kullanılan malzemenin ağırlığı ve Mtb de pekte önemsenmeyen eorodinamik kadro yapısı ( oturup pozisyonları vs vs ) düz asfalta yolda önünüze hep hızlanmanıza engel olacak handikap olarak çıkacaktır.

Bir Mtb alarak teoride hem bozuk arazide , hem asfaltta hemde sahil gibi yerlerde kullanabilirsiniz ama bozuk arazi dışında sürmekten pekte keyif alabileceğinizi söylemek zor.

Daha çok asfaltta kullanacaksanız , nadirde olsa araziye girecekseniz ,şehir bisikleti bakmanız sizin için daha hayırlı olacaktır.
 
@Cömert

Yorumlarının için gerçekten teşekkürler ama bu bisikletde kitlemeli ön amortisör var bundan dolayı her halde sıkıntı yaşamam diye düşünüyorum, şehir bisikletide gözümde çok hantal gözüküyor yorum için tekrar teşekkürler.

M.S.T. kendi cihazından yolladı
 
Ben mtb seviyorum Assos50slx kullanıyorum.kardeş al mtb sonuçta hız performans yapmıyacaksanız mtb ile indirim kaldırım derdin olmaz maşan iyi ise merdiven bile inersin

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@muhammet serhat tatar

dostum şu yazıyı okuduğuna emin misin ? bence tekrar bir gözden geçir zira mantık hatan var bolca bana göre.şehir bisikleti mtbye göre hantal ? bir diğeri şehir bisikletlerinde de kilit maşa bulunabiliyor iyice araştırmanda fayda var hatta çoğu kilitli maşadır düz kilitsiz maşalar belli modellerde bulunur ve düz maşalar genelde bin tl ye yakın ve üzerinde oluyor fiyat olarakta.bir diğer konuda ''yorumların(ız) için...'' yazarsan veya bu tarz karşılıklı saygılı yazım dili kullanırsan daha iyi olur ki karşındaki yaşca çok büyük bir kişi senden zira insan ilişkileri bu şekilde daha rahat ilerler.yoksa ikinciye cevap alamazsın yada ters cevap alırsın.
ormana dağa taşa bayıra çokca gireceksen mtb,yok daha çok asfalt,beton zemin süreceksen şehir bisikleti..genede sen bilirsin tabi mtb alıp da kullanabilirsin pedalı çevirecek olan sensin diğerine göre daha fazla yorulacak olsanda.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Kullanacağın yollar için dağ bisikleti gereksiz bence enerji kaybı olur,şehir bisikletlerine bakmanı öneririm. Şehir bisikleti hantal diyorsan diyecek bişeyim yok iyice araştır,şehir bisikletinde çok daha az enerji harcarsın,ama ben mtb seviyorum o yüzden alacağım diyosan ayrı. Eğer şehir bisikleti alacak olursan o fiyat aralığında önerilerim

Sedona 300 s
Merida 20v
Carraro Sportive 225
 
@Necati Kocaata
Yorumunun bu kismina katilmiyorum cünkü arkadas yorumlariniz diye yazmak istemis sadece son harfi z yazacakken yanlilikla n yazmis, böyle harf hatalari olabilir. Iyi okursan Yorumlarin degilde yorumlarinin yazmis arkadas.
Diger masa bilgilerine ve sehir bisikleti bilgilerine de katilmiyorum. Bir MTB sehur dede kullanilir ama bir sehir arazi de kullanilmaz. Masa konusunuda gelince bir sehir bisikletinin süspanyonlu masasi bir mtb'nin masasi gibi olmaz ve araziye fazla daanmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Necati Kocaata
@Necati Kocaata

Öncelikle murat abinin de dediği gibi harf hatası olmuş telefon ile yazarken bazen hata olabiliyor, yazıyı anlaşılır yazmadığım için üzgünüm ve benim hantal anlayışım dağ bisikleti şehir bisikletine göre daha atik duruyor bu anlamda hantal demiştim.

M.S.T. kendi cihazından yolladı
 
MTB şehirde kullanılmaz diye bir genelleme yapmak elbette yanlış olur. Kullanılır ama bisiklet sürme keyfini ne kadar verebilir ? Bunu anlatmaya çalışalım. Mtbde oluşan sorun şudur: Bir araç lastiğin üstünde gider zannederiz. Halbuki lastikli bir araç , lastiğin içindeki havanın üstünde gider. Lastik içindeki hava ısındıkça , lastiği oluşturan kauçukta yumuşayacak ve yeri daha iyi kavrayacaktır. Zaten kaliteli lastiiklerde amaç budur. Yolu en iyi şekilde kavramak. Şimdi bisikletimizin lastiğinin yere 2- 3 parmak genişliğindeki noktasının temas ettiğini düşünürsek , Başlığı açan arkadaşımızında Salcano Astro 20 Hd aldığınız düşünürsek , bu modelde kullanılan lastik olan Continental Race King 2.2 hangi arazide nasıl davranacaktır.? Bunu düşünelim. Lastiğimiz budur. Güzelde lastik aslında. Şimdi bunun her zaman 3 parmak genişliğinde bir alanının yere temas ettiğinide hesaba katalım. Bu lastik kumlu , bozuk toprak yolunda , gevşek olan toprağı , ezerek ve sıkıştırarak , kullanısının ağırlığını tartacak kadar bir gerginlik oluşturacak , frenleme esnasındada tam tersi , lastik desenindeki çıkıntılı yapı ,toprağın içine çivi gibi saplanarak gevşek yapılı zeminde , kısa mesafede durulmasına vesile olacaktır.

Sulu ve çamurlu arazide , her ne kadar toprak kadar tutunma ve frenleme olmasa dahi , bu seferde lastik desenindeki boşluklardan dolayı, su veya çamur , bu kanallrdan yanlara itilerek , lasitiğin önünde birikmeyecek ve kullanıcıya makul bir yer tutuşu sağlayacaktır. Frenleme esnasında lastik desenindeki üçgen yapılar, şekli kareye dönüşecek kadar kavrama yapar. Bozuk arazide , suda ve çamurda üstün performans sağlayan bu lastik , Asfaltta ne yapar ? Ki sıkıntıda bu zaten. Başlıkta sadece arazide sürme amacı beyan edilseydi bu kadar yazmaya gerek yoktu . Ama genellikle sahilde kullanılacağı beyan edilince, insan ister istemez asfalt ve lastik ilişkisini düşünmeye başlıyor. yağmurlu havalarda asfalt çok sert olduğundan lastiğin sırt deseninin sadece sulu ortamda veya çamurlu ortamda tahliye yeteneği etkili olabilir. Kuru havalarda lastiğin sırt deseni tasarımından dolayı , tutunma her zaman desenle sınırlı olacaktır.Eğer virajlarda yatma huyunuz varsa , ve süratliyseniz nerdeyse her yatışıızda ya arka lastiği kaydıracaksınız veya daha kötüsü düşeceksiniz. Asfalt sıcaksa , sırt deseni asfalta çivi gibi saplanacak , birde lastik havası ısınmaya başlayıpğ , lastik hamuruda yumuşarsa , lastiği asfalttan sökmek , kullanıcı için iyice zorlaşacaktır. Bunun için pedala çok daha fazla güç uygulaması icap edecektir. Lastik birde ideal havasında değil ise bu durum iyice çileye dönecektir. Bu durumda pedala uygulağınız güç karşısında havası düşük lastik amortisör gibi davranıp yaylanmaya başlayacaktır.

Olsun , en fazla ne olabilir ki? Olaya kendimide katarak olayı örnekle açıklayayım: Başlığı açan muhammet beyle ben yanyana bir sürüş organize etmiş olalım. Amaç maltepe sahilinde turlamak olsun. benim karbon kadro ve maşa yol bisikleti var. jantlarım mavic aksium ve slic aksium yol lastiği kullanırım. Muhammet beyde salcano Astro 29" sürüyor olsun. Ne fark ederki ? O da bisiklet , bu da bisiklet. İkimizde güle oynaya süreriz, hatta benden çok genç ve enerjik, dinamik, vs vs olmasından dolayı , yolda canıma okur gibi düşünülsede. Olacak olan şudur Muhammet bey. Eğer çok çılgın bir performansınız veya devasa bacak kaslarınız yoksa, 10 kez pedal çevirir , bırakırım , Bisikletimde amortisör olmadığı için pedala uyguladığım güç arka lastiğe aynen gider, Jant göbekleri kapalı rulmanlı ve lastik slik olduğu için en az sürtünmeyle ve yuvarlanmayla, pedal çevirmekle düz yolda ulaştığım hızı uzun bir süre korurken , siz bana yetişebilmek için devamlı pedal çevirmek zorunda kalırsınız. Tam bana yetişirken 10 pedal daha çeviririm dahada hızlanırım.

(Yol bisikletiyle, Mtb aynakolları arasındaki çap farkından dolayı, diş farkıda olur. bendeki 53 diş iken sizdeki 42 diş olacaktır. Tam bir tur çevirmede bile mesafe fark eder.) Yokuş aşağıda durum dahada vahim, hiç pedal çevirmem.Kendi ağırlığımla minimum yol direnciyle ulaştığım hıza yetişebilmek için devamlı vites büyütmekle ve pedal çevirmekle uğraşırsınız. Bunun sebebi pedala uyguladığınız gücün bir kısmının amortisöre gitmesi , hadi bunu kilitlediniz , bu seferde her ne kadar 29" gibi büyük bir ölçüye sahip olsada sırt deseni , YOLA TUTUNMAK ve YOLU KAVRAMAK için tasarlanmış lastikleriniz asfalta kene gibi yapısacaktır. Asfalt sıcaklaştıkça daha derine batacağı için dahada yapışacak ve hem hızınızı kesecek hemde ileryebilmek için daha fazla pedal çevirmeniz gerekeceğinden , sizi dahada zorlayacak lastik içindeki hava ısındıkça hamur yumaşadığı için dahada yapışacaktır. Bu sürüş benim için manzara seyretmek ve hafif bir terleme ile biterken , sizin için ciddi ızdırap olacaktır. Elbette burada yarışmıyoruz, belirli km hızla uzun mesafe gitmeye çalışıyoruz. Mtb asfaltta elbette gider, şehir içindede elbette kullanılır. ama Mtb 'nin üretilme amacı bu değil.Bu yüzden sahil ağırlıklı kullanıcaksa Mtb asfalt kullanımı için çok uygun değildir.

Kıssadan hisse:
1- Mtb'yi çoğunlukla asfalt ağırlıklı bir parkurda kullanmayacaksanız çokta önerilmez.
2- Asfalt lastiği takıp kullanımda çok olağanüstü performans vermez.Deneyebilirsiniz ama sonuç pekte değişmez.
3- Benimle bu şekilde yarışılmaz. ( Bunu ciddiye almayın espri mahiyetinde yazdım )
4- Belgrada veya adalara ayda yılda bir gidilecekse Mtb tercih edilmez.
5- Yok ben illaki Mtb alacağım dersenizde çokta israr edilmez. hayırlı olsun. Güle güle kullanın.Ama güvenlik ekipmanlarınıda ihmal etmeyin.
6- Aynı iki bisikletle "gelin araziye" gibisinden bir telkifte bulunursanız , Gelmemek için her türlü bahane bulma ve çamura yatma hakkımı saklı tutarım.

Bir süre asfaltta mtb kullandıktan sonra orta halli veya iyi bir yol bisikleti kullanma imkanı bulursanız ne demek istediğimi çok daha iyi anlayabilirsiniz.
 
@muhammet serhat tatar

dostum bende murat çömez arkadaşımız da diyince tekrar baktım,farkettim gece geç saatte okurken sabaha karşı 2-3 filandı benimde kafam net algılayamamış demekki harf hatası olabilir diye,birde ben dememiştim ki mtb şehirde sürülmez olayı farklı yerlere çekmeyelim lütfen.demek istediğim şuydu aslında kullancağın yolların büyük çoğunluğu asfaltsa şehir bisikletleri daha uygun olur mesela gireceğin kısa mesafeli 2 tozlu topraklı yoluda çok takmaya gerek yok böyle durumlarda.ha eğer çoğunluk orman için kullanacaksan mtb al yine aynı şekilde ormanda vs gezmeye bolca gideceksen gene mtb al ama orman harici kullanımlarında diğerine göre daha fazla yorulacaksındır.seçim gene sana kalmış dilediğini al:)
zaten cömert bey uzun uzun yazmış konuyla ilgili daha fazla yazmaya gerek yok bencede
 
Hepinizin yorumları için gercekten teşekkür ederim dediğiniz gibi mantıklı olan şehir bisikleti ( :rolleyes: ) ama ilerde keşke onu alsaydım gibi birşey demek istemiyorum çünkü gönlüm mtb den yana inşallah haftaya salcano astro 29 hd i alıp resmini koyabilirim.

M.S.T. kendi cihazından yolladı
 
İmkanın varsa MTB yi boşver. 1 senedir salcano insomnia kullanıyorum çok övülecek yanı yok mtb nin... Asfaltta durmadan pedal çevireceğim diye bacaklar kolon oldu... Düz yolda ortalama hızımı maksimum 20km/h sabit tutabiliyorum... Ne fazlası ne eksiği... İmkan olsa yol bisikletine geçerim. Ama giriş seviyesi için MTB idealdir. Benim gibi sende öğrencisin işte... Al bisikletini düş yollara sonra sıkılınca muhtemelen yol bisikleti diye sızlıcaksın... Ben sevdiğim için benim keratayı bırakamıyorum. Yol bisikleti alırsa ev zümresi bakarız artık önümüzdeki turlara :D
 
öncelikle selamlar herkese,

bende astronun bir önceki modeli 212 hd var ve yaklaşık 2 yıldır kullanmaktayım. açıkçası @muhammet serhat tatar sana şunu söylemeliyim ki almayı istediğin bisikletin bir sahibi olarak astro'yu vites konusunda önermiyorum. bendeki 21 vites altus-tourney sanırım şimdi 24 vites olmuş fakat dişli oranları aynı ise çok bir değişiklik yoktur zannımca. vitesler özellikle yokuş yukarı vites düşürmek istediğinde çok sert geçiyor ve bazen takılma yapabiliyor yada ben yavaşlamanın son anına yakın düşürmeye çalıştığım için öyle oluyor bilemiyorum. ikinci durum ise @Cömert Bey'in bahsetmiş olduğu lastik durumu. bende bisikleti şehir ağırlıklı olarak kullanıyorum ve açıkçası 2.2 kalınlık asfalt için çok çok kalın her seferinde bunu hissediyorum. bisiklete yol bilgisayarı taktım ve 35km/h'in üzerine ne kadar pedal bassamda basayım pek fazla çıkmamadım , tabii bunda benim ağırlığım, rüzgarın yönü ve şiddeti, vites oranları ve performansımında etkisi var ama inan seyir halindeyken bir çok yol bisikleti yanımdan çok az efor harcadıkları yüzlerinden anlaşılır bir biçimde geçip gidiyorlar, dolayısıyla bu bisikleti alacaksan eğer yüksek hızlara çok fazla çıkamayacağının ve çıkamamakla birlikte çok daha fazla efor harcaman gerektiğinin bilincinde olman gerek ve cömert bey'in değindiği bir diğer nokta, lastik hava ilişkisine gelirsek, lastiği ne kadar şişirirsen şişir mtb lastiği olduğu için daha yumuşak hamurlu olduğundan ısınan hava ile daha fazla yayılacak ve performansın sürmeye devam ettikçe düşecektir.
sana tavsiyem öncelikle biraz daha bütçeni arttırman , sıkı bir pazarlıkçı olman ve en azından hybrid bir bisiklet alman. ama illa astro alacağım diyorsan iç lastiklerini en kısa zamanda değiştir çünkü çin malı kötü bir iç lastiği var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Necati Kocaata
İki hafta önce Astro 29 hd yeşil bisikletten mavi beyazını aldım kullanıyorum benim hoşuma gitti gerçi siyah kırmızı istiyordum ama beklememek için hemen aldım :)
 
Şehir bisikleti gözümde çok hantal duruyor demişsin ama MTB nin o kaslı yapısına aldanma. Ön amortisör hadi neyse pek bi sorun çıkarmaz ama arkada amortisör varsa zaten şehir içinde onu kullanmak arabayı elinle itmek gibi bişey. Bastığın her pedalın gücünü emecek o amortisör. Zaten dikkat et genelde küçük kardeşlerimiz kullanır çift amortisör her pedala bastıklarında arka amortisör 1-2 cm esner.

Ayriyetten özel olarak vurgulamak istiyorum eğer güvenlik ekipmanların yoksa paranın bi kısmınıda güvenlik ekipmanlarına ayır. Kask, eldiven vs. şeyleri almadan trafiğe çıkma. Bu forumda ' ya zaten bakkala gidecektim o yüzden takmadım ' diyip kaza yapan bi yığın abilerimiz kardeşlerimiz vardır. Bunlara bende dahilim malesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: Necati Kocaata
Geri