Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano city sport 40 elektriklenirse

oğuz çetinkaya

Daimi Üye
Kayıt
8 Nisan 2013
Mesaj
225
Tepki
221
Şehir
Darıca
Bisiklet
Dahon
Kimileri için bisikletin ruhuna aykırı gelebilir ancak benim gibi 4 yanı yokuş olanlar halden anlarlar. Öyle ki tuzla-caddebostan sahil dışında uzun mesafeli sürüşler özellikle oturduğum çukur bölgede imkansız halde idiler. Elektriklendikten sonra Bulunduğum muhitte de özellikle haftasonları 1.5 - 2 saatlik sürüşler gerçekleştirmek çok keyifli. Hele hele yokuşlarda dahi 20 km/saatin altına düşmeyince, yokuşlar çabuk tükenince ve terleme unutulunca iş ayrı bir keyifli oluyor. Açıkcası bende düz yolda elektrik desteği kullanmıyorum. Pedallamak hepsinden keyifli. Sadece yokuşlarda destek alıyorum. Bu da yokuşları düz yol haline getiriyor. Elektrikli hale getirdikten sonra işim olan çoğu yer bisikletle gidiyorum. Bügün de nöbetçi eczane için pedalladım ve Gebze istasyonuna yakın YHT ile karşılaştık. Bisikletin önceki hali https://www.bisikletforum.com/f100/salcano-city-sport-40-a-115007/ linkte .
3 renkli baradine frenler ve yeni haliyle işte resimler.

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Scudo
çok beğendim. ilgimi çeken bi konu. ben de rampaları sevmem. gerçek bir rahatlama oluyor mu. ekstradan ne kadar daha ağırlık ekleniyor bisiklete. ne kadara mal oldu. biraz daha ayrıntı lütfen. çok şık durmuş inanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: oğuz çetinkaya
@MUSA Ç.

Yokuş diye birşey kalmıyor buna gerçekten inanın. Lakin çok dik yokuşlarda pedal desteğiniz de önemli hale geliyor. Yoksa hatırı sayılır yokuşlarda 20km/saatin altına inmiyor bisiklet bilgisayarındaki anlık hız verisi. Batarya oldukça hafif 3 kg civarı. Tüm sistem tam ölçmedim ama 4 kilo civarında ek yük getiriyor gibi. Bu ağırlık artışını düz yolda Elektriksiz gittiğimde pek hissetmedim. Maliyeti maalesef biraz pahalı 2000-2500 TL arası montaj dahil tutuyor. Kadro çantası ve bagaj üstü çantanın elektrik sistemi ile hiç alakası yok sonradan takıldı.
 
terlemeden yokuş çıkılıyor ha çok enteresan..evet meblağ gayet yüksek ama belki ilerde düşünebiliriz. ekipmanın markası ne acaba. aydınlatmalar eklenebiliyor herhalde dinamoya. dinamonun akıcılığa etkisi nasıl acaba. saçma olacak ama kalkışta hiç pedal çevirmeden kalkıyor mu :agla:
 
  • Beğen
Tepkiler: oğuz çetinkaya
Oldukça güzel bir sistem kurmuşsunuz.

Herkesin kendi seçimi ama ben o civarlarda XRS002 tiagra karbon bisikleti alırdım sanırım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: oğuz çetinkaya
@MertAG

Tabi ki bu bakış açısı da çok doğru lakin vaktiniz kısıtlı ise, pedallayabileceğiniz etrafınızda uygun yerler çok yoksa ve siz de bisikleti daha fazla kullanmak ve pedallamak istiyorsanız imkan olduğunda bana iyi bir seçenek olarak göründü. 4-5 aydır kullanıyorum. Konuyu yeni açtım. Bu kullanım döneminde daha önceki dönemlerime oranla çok daha fazla bisiklete binebilir oldum. Bu anlamda daha mutluyum. Saygılar benden.

Kızıltoprak delta bisiklette kuruldu. Resimlerde pedalsız kalkıp sürebileceğiniz el gazı mevcut. Yani pedalsız da gidebiliyor bu meret. Bir keresinde lastiğim patladı. (Continental touring plus olmasına rağmen) yedek iç lastiğimizde subapı bozuk çıkınca en yakın bisikletçiye ki yaklaşık 2 km pedal çevirmeden el gazı ile gittim.
 
Bu tarz sistemlere açıkçası karşıyım . Sizin kullandığınız sistemi tam olarak bilemiyorum ama bazı modellerde hız sınırlaması ne yazık'ki yok .Youtube'da sanki marifetmiş gibi 50-60 km hızlarda trafikte araçlara makas atıyorlar . Hiç bir araç veya yaya sizin elektrik destekli bir bisiklet kullandığınızı anlayamaz ve çıkabileceğiniz hızı tahmin edemez onuda geçtim 50-60 km hıza çıkan bir bisikleti hiç bir fren sistemi 10 metre içerisinde takla attırmadan duramaz .2-3 bin lira masraf yapmaktansa bir scooter almak bence herkesin sağlığı için daha iyi.
 
@Cenk Yiğit
Bu tür sistemler otomatik olarak 25 km/saatten sonra desteği keserler. Yani bu sistemle Bahsettiğiniz hızlara destek ile çıkmak imkansız. A2 ehliyetim var. Ben de scooter düşündüm. Ancak etrafımda motorsiklet kazalarından dolayı yaralanan bir hayli insan mevcut. Hatta birisi toplamda 17 kırık geçirdi. Yokuş aşağı hızlandığımda hızımı 30 km nin üzerine çıkarmayan bir insanım. Dolayısı ile bisikleti çok daha fazla sevdiğimden , aynı zamanda pedallayabildiğimden ve yüksek hızla değil pedalla yolculuk etme keyfinden dolayı bu tarz bir işe giriştim. Sistem 250 watt 36 volt bir sistem
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
ekipmanın markasını merak ettim.
 
@oğuz çetinkaya

Dediğim gibi sizin kullandığınız model konusunda bilgim yok ama bahsettiğim hızlara çıkan motoru üreten firmayı buldum (link) yaklaşık olarak sizin harcadığınız tutarda fiyatı var . Çok yüksek hızlarda bisikletle yapılacak bir kazanın veya birisine çarpmanın ölümcül bir sonuç doğuracağını bile bile neden hızı sınırlayıcı bir devre koymazlar anlayabilmiş değilim
 
  • Beğen
Tepkiler: oğuz çetinkaya
Hayırlı olsun zaten kullanıyorsunuz. Bundan sonra da güle güle kullanın...
Oğuz beyi tanıdığım icin diyorum tam olarak yazdığı gibi. Önceliği güvenlik. Elciklerin yanında ayna olduğu gibi ayrıca kask aynası da kullanıyor. Ekstra güvenlik. Elektrik sistemini anladığım kadarıyla bisikleti işlerini halletmek için kullandığı zamanlarda terlememek ve ikametinin olduğu bölgedeki bol eğimlerden kurtulmak için kullanıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: oğuz çetinkaya
@MertAG

Mert senin yaşın 22 benim yaşım 23. Sana bana göre yokuş çıkmak büyük bir zorluk değil. Ama elektrik taktıran abimize baktığımızda yaşı 39 ve fizik elverişsizse çileden başka bişey değildir ve kilo varsa dizde rahatsızlanmaya kadar gider bu durum. Gereksiz görüyorum demek çok yanlış bi yorum.
 
@Ömer ÇOLAK
Ömer hocam tam olarak anlattığın gibi

@MUSA Ç.

Greenline 28 jant set
 
green line'da siyah jant teli seçeneği var mı?

@Anıl Küçükgöksel

ben de yaşadığım yerdeki hemen hemen tüm yokuşları çıkabiliyorum ama terledikten, turşu gibi kokup işe veya eve dönmek te istemiyoruz tabi. bunun yaşla bi alakası yok. 35 yaş üstü biri olarak çok alındık :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
@MUSA Ç.

yok abi estafurullah. benim bisiklete çıktığım grupta 62 - 60 - 59 yaşlarında amcalar var onları gördükten sonra yaşta demem bisiklete :) ama rampalarda zor oluyor doğal olarak yaş ileride olunca bu da bi gerçek. bunu bana abilerim hep söyler ben kendim yaşayıp öğrenmedim :D
 
Oğuz abı bence çok güzel olmuş.Hem trafık hem de rampa derdınden kurtulmussunuz.Sıstemde 2 yılda kendısını amortı edıcektır zaten.Kazasız belasız suruusler dılerım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: oğuz çetinkaya
ülkemizde, hele hele kendi adıma konuşayım Ankara'da, yerel yönetimlerden bu tür bir çözüm beklemekle ömrümü bitirmektense, (link) ,
sizin çözüm çok pratik. öyle yokuşlar var ki, döktüğünüz tere yazık gerçekten.
 
Gayet güzel bir dönüşüm olmuş. Biraz fiyatlı olduğu aşikar ama fayda-maliyet olarak bakıldığında mantıklı bir hareket bence. Bu uygulamayı yaptıran kişi için ne kadar gereklidir veya değildir, onu kendisi bilir. Dışarıdan bakan kişilerin ise gereksiz, pahalı vs. olduğunu düşünmesinin ve bunu belirtmesinin bir anlamı yok. Bunun yaşla da alakası yok. Siz rampada 190 nabız görmeyi seviyorsunuz diye herkes bunu sevmek-yapmak zorunda değil. İnsanların tercihlerini gerekli-gereksiz, doğru-yanlış diye eleştirmeyi bırakırsanız buradaki gibi değişik yaklaşımlar içeren konularda daha çok bilgi sahibi olabiliriz.

Ben de antrenman için bisiklete binmek dışında terlemeden sağa sola ulaşım için böyle bir çözüm düşünüyorum bazen. Güç ön tekere aktarılırken siz de arka tekere güç verdiğinizde iki çeker bir bisikletiniz oluyor. Çok verimli gözüküyor. Benim merak ettiğim menzili. Ürünün özelliklerinden ulaşılabilir tabi ama ben kullanan birisinden bilgi almak isterim. Bir de önden çekiş yokuş yukarı patinaj çekiyor mu? :rolleyes:
 
Geri