Scudo Sports

Salcano markasını neden herkes kötülüyor?

@trainspotting35 siz biraz yanlış anladınız gibi ben 51 cm kadroya 40 cm dropbar gerekir dedim krank takımı yanlış yazmışım kusura bakmayın 17 ideal zaten benim bahsettiğim gidondur orada virgülün önemi daha iyi yazsaydım keşke gidon boğazı gerçekten uzun ama 11 cm gidon boğazı koymuşlar 8cm ile değiştirdim

@trainspotting35 şimdi düzelttim yorumumu orda anlam biraz kaymış sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Scudo
Ben de bunu demek istiyorum dünya markası olmak demek en iyiyi en ucuza satmak değildir. Nasıl Fuji 52 kadroya 400 mm dropbar, 80 mm gidon boğazı, 170 mm krank koymuşsa sen de kaldır kafanı etrafına bak biraz Salcano olarak ona göre hizmet et.
 
Doğru diyorsunuz krank takımı ile ilgili çok bilgi sahibi olmasamda 51 cm kadronun 40 cm drop olması ve 8 cm gidon boğazı olması gerektiğini bilirim kusura bakmayın biraz yanlış anlatmışım kendimi
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@bacobaba39 Kusur ne demek. Bakın sakince tartıştık krank ile ilgili bilgi sahibi oldunuz. Ben sakince tartıştım ne kadar efendi bir genç olduğunuzu öğrendim. İyi günler. :)
 
Servis ayağı zayıf olan, yurt çapında kötü bir imaja sahip olan ancak bunu düzeltmek için henüz elle tutulur bir fark yaratamayan bir markayı, sırf Türk markası diye kullanmak akıl işi değildir. İsteyen kullanır tercihidir. Bu sebeplerle kullanmayanları da "bu marka türk diye mi kullanmıyorsunuz" gibi bir düşünceyle eleştirmek de yersizdir. İnsanları, tercihleri yüzünden batı özentisi gibi suçlamak oldukça yanlış bir tutum. Marka işini iyi yapıyorsa ama kötü bir imaja sahipse yapar reklamını, şikayet edilen servis ağlarını baştan aşağı yeniler ve kurumsal bir hizaya sokar ondan sonra hepimiz markanın bisikletlerini alsak da almasak da markayı yüceltiriz, gurur duyarız reklamını yaparız, hele hele yurtdışında başarılı olduğunda da yerlere göklere sığdıramayız. Firma bu konuda doğru düzgün elle tutulur bir çaba sarf etmediği sürece kimse almasın arkadaş bu markayı. Yeri geldiğinde kötü bir hizmet anlayışı ve alışkanlığı olduğu için hepimiz örneğin yurtiçi kargoyu kötülemeyi biliyoruz, yeri geldiğinde "hizmet anlayışını değiştirmediği sürece kullanmayın bu kargo firmasını" diye change.org'da kampanya başlatıyoruz.

Para kolay kazanılmıyor. Bizler bu paraları marka ürünlerine harcarken marka da bize bir takım sözler veriyor. Diyor ki kardeş satın al bisikletimi, montajını ben yapacağı, bakımını ben yapacağım, bir şey olduğu zaman getir sana yedek parça temin edeceğim. Garanti kapsamında cebinden para vermeyeceksin vs.. Hangisini istikrarlı bir şekilde sorunsuz yapıyor? Bir de lütfen inceleyin diğer büyük markaların kurumsal olarak nasıl müşterisine sahip çıktığına ve değer verdiğine.
 
@Kerem Özbayrak yorumunuza katılıyorum fakat ülkemizde üretim yapan her marka böyle davranmakta yabancı markalara yönelsek yeni başlayan veya kısıtlı bütçelinin imkanları elvermez yapacak birşey yok ha bu arada arkadaşın zinciri kopmuştu gayet iyi yenisini verdi satıcı biraz suratı asıktı ama zinciri ücretsiz yeniledi bilmiyorum biz mi şanslıydık:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@bacobaba39 İşte "Hangisini istikrarlı bir şekilde sorunsuz yapıyor?" derken verdiğin örnek gibi olayları kastediyorum. Ne demişsin "biz mi şanslıydık" Şanslı olmamalısın, firma ya zinciri güler yüzle vermeli ya da neden sizlerden para alması gerektiğini açıklamalı.
 
Gidin bakalım efor bisiklete salcano bayisi görün

Türkiyedeki en iyi 3 satıcı güngörler bisiklet delta bisiklet ve efor bisiklettir
 
Kadrodan süspansiyonlu bisiklet yapıp 400 liraya satan her firmaya kötü bakılır.
 
Keşke her bayi servis yeterli ilgiyi gösterse öyle çok birşey beklemiyoruz sonuçta bu araba servisi falan değil ancak her bayi her servis öyle davransa inanın daha çok bisiklet satar daha çok kazanır mesala aliexpress te 20 tlye gördüğüm bisiklet arka ışığını bayide 120 tlye gördüm şok oldum.hani ne olur sanli 50 tlye satsa belki daha çok satar daha fazla kazanır ama akıl akıl gel kafama takıl.Kahrolsun gözünü para bürümüş servisler.

@Şükrü Güllüoğlu belki adam ofroad yapacak parası çok yok belkide asfaltta kullanacak ne olursa olsun sen şu bisiklete binemessin demek kimsenin haddine değil biz gerekli uyarıyı yapar bu bisikletlerin asfalt koşullarına uygun olmadığını söyler çekiliriz adam ne alırsa alsın sanane belki emekli dayılarımız poposu narin olan küçük çocuklar kullansın diyedir. Bu yanlış yargıya karşıyım biz bisikletliler olarak zaten azınlığız bir de ayrışmayalım lütfen.
 
Salcano kötü değil. Siz kötü bisiklet görmemişsiniz hadi gördünüz kullanmamışsınızdır hadi kullandınız buna mecbur kalarak kullanmamışsınızdır. Ben hayatımda ilk defa vites kolunu her tık yaptığınızda değişen vites kullandığımda şok olmuştum "Bisiklet böyle bişey miymiş la" dedim kendi kendime ki bu fi tarihi değil daha 1.5 yıl öncesinde aldığım salcano astro. Yolda olmak istedikten sonra her türlü bisikleti kullanırsın o yüzden o marka iyi bu marka kötü diye kendinize dert etmeyin. İmkanınız varsa veya hakkını verebileceğinizi düşünüyorsanız en iyisini alın.
 
Kalite bence yeterlidir lakin konum bu değil şimdilik.
Servis ve bayi konusuna değineceğim.
Maalesef büyükşehirler dışındaki tamircilerin ve bisiklet satıcılarının varlığı yok.
150 bin nüfuslu bir şehirde yaşıyorum. Mahalle arası eli anahtar tutanların açtığı tamir dükkanları ve motosiklet tamircilerinin açtığı tamir atölyeleri dışında servis olabilecek bir işletme yok.
Beyaz eşyacılar ve motosiklet satıcıları dışında bayilik yapabilecek bir dükkan yok.
Onlar da sadece kar amaçlı satış yapınca bizim ihtiyaçları karşılamıyor.
Bu durumda salcano ne yapabilir?
Yahut cannondale, fuji, scoot, merida gibi üst düzey bir firma olsa ne yapabilir?
Ayda 3-5 bisiklet satmak için buraya kendisi bir bayi mi açsın?
İnsanlarımızda bisiklet kültürü yok. Salcano ve diğer yerli firmalar bisiklet kültürünü geliştirdikçe ancak bizi memnun edebilirler.
Bizlerin de bu süreçte onları aşağılamak yerine yeni fikirlerle destek olmamız gerekiyor.
Bir firma geliştikçe, talep arttıkça diğer firmalar da gelişecektir. Üst düzey kompenent üreten firmalar dahi çıkabilecektir. Ancak biraz sabır.
Sonuçta bu bir ticari işletme. Tabiki kar edebilmek amaçlı bisikletlerdeki kompenentlerden kısacak. Toptan aldığı malzemeleri kullanmaya özen gösterecek.
Önerim, salcano ve benzeri yerli firmaları kötülemek yerine insanlardaki bisiklet talebini arttırmaktır. "Şöyle olsa daha iyi olur. Böyle yapılsa daha iyi olur." gibi bir dille önerilerimizi firmalara sunmak daha doğru olacaktır.
Bence salcano her ne kadar beğenilmese de yabancı menşeili firmalara göre fiyat/performans açısından daha güzel modeller satmaktadır.
Geliştirmeleri gereken konular ise kadrolardaki arge, uyumlu parça kullanımı, talebi arttırarak bayi ve servisleri arttırmaktır.
Inanıyorum ki türkiyedeki bisiklet kültürü ilerleyen zamanlarda gelişecektir.
Kaliteli yerli kadrolara, uygun fiyata binebileceğimiz zamanlar da gelecektir.
Her ne kadar bunun için adımlar atılmasa da bir gün o günler de umarım görülecektir.
 
@trainspotting35 pardon hocam iş güç. 2300-2000 arasına koalylıkla xrs 30 bulunabiliyor. Yanlış anlamayın fiyat - performan olarak iyi bir marka . Ek olarak yarışlara olan desteğini de beğeniyorum. hocam 1 adet Salcano trek bisikletim var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman AYAZ
İş ve yağmurlu havalarda kullanmak için salcano İstanbul aldım verdiğim paranın her kuruşunu hak ediyor
 
@Fakir Kemancı valla haklısın ama bu kadar Salcano şikayetinden sonra yinede Dahon alacağım 2. Kez. Meridayı almadan öncede Salcano bayine gittim fakat tutarsız tavırlarından dolayı vazgeçtim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fakir Kemancı
tamir, bakım elinizden gelmiyorsa ve fiyat avantajı yoksa salkoyu boşverin. sömürüye razı olmayın. kaliteli ve ürününün arkasında duran markalara yönelin. mümkünse alışverişinizi yurtdışı kanallardan yapın ülke içindeki mağazalardan kallavi kazıklar yemeyin.
 
Servis olayına çok fazla takılmışız forumca, servisler genelde mesleki eğitim almamış kişilerden oluşuyor. Araç tamirhanesi mantığıyla ilerliyor, yağa pasa bulanmak normal karşılanıyor. Bilgi eksikliği çok fazla.

Bir markanın aynı kategorideki üç modelinde parçalar birbirinden çok farklı olabiliyor. Her model için kurulum şeması olması, parça parça anlatması "sökümünü, takımını, bakımını, temizliğini" lazım. "Var mı?" diye soran olmamıştır, belki servisine gönderen bile olmamış olabilir!

Eskiden, çok eskiden, ben daha çok küçükken:mzkdnlmk:, bazı markaların çıkartmaları satılıyordu. Alıp yapıştırdı arkadaşım market bisikletine, tamirci bu bisikleti markanın yeni modeli sandı. Eminim kataloğunu bile görmüyorlardır, hala.

Bazı şeyler genel problemler, marka özeline çekmeye gerek yok bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kızılçam
Geri