Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano Velotürk Gran Fondo Çeşme Amatör Yol Bisikleti Yarışı 4-6 Kasım 2016

@Serkan Mıstınoğlu Video çekmek istedim ama aksiyon kamerayı monte edemedim. :)

3. Sayfadan itibaren okudum da okudum. Arada gereksiz mesajlar vardı, bunu belirten arkadaşlara katılıyorum.

Bazı noktalarda görüşümü belirtmek istiyorum
1) Velotürk
Adamlar kendi özel bağlantılarını kullanıp, o arkada gözükmeyip bu projeye destek olanlardan bu "Öncelikle" Sosyal Sorumluluk Projesi'ne "Sonra" yarışa katılanlara teşekkür ettirip, başarılar dilettirdiler. Neymar Jr. Türkçe konuşup başarılar diliyor. Önemli bir nokta.

Sonrasında ise bizim verdiğimiz desteğin nerelerde kullanıldığını gösteren bir dia gösterisi yapıldı. Duygulanmamak mümkün değildi.

Arbella ile yapılan sponsorluk gereği Tüm halka Cumartesi, Pazar günleri bedava makarna dağıtıldı.

2) Teknik toplantı
Teknik toplantıda tek tek gerekli noktalar ifade edildi. Ders çalışır gibi not ettim ve yarışa katılacak arkadaşlarıma wassup aracılığıyla ulaştırmaya çalıştım. Argeus burada da yine Marmarafondo'da olduğu gibi Facebook üzerinden sanırım yayın yaptı. Ayaklı bir stand üzerinden Cep telefonundan çekim yaptılar. Tabi ki bunun daha etkin bir şekilde katılımcılara duyrulması gerekli.

3) Görevliler, Belediye, Emniyet Müdürlüğü, Kaymakamlık
a) Görevliler
Görevli arkadaşlar öncelikle işlerini en iyi şekilde yapmaya çalışan insanlardı. Yol ayrımında nereye döneceğimi, diğer deneyimleyen arkadaşlardan farklı olarak sesli uyarılar ile yardımcı oldular. En olmadı adam uyarıda bulunmuyorsa, (37 - 40km yaparken) 1-2 kmlik hız feragatı yaparak el kol ve ses ile kendilerinden yardım istedim ve yardımcı oldular.

b)Belediye
Yerel esnafın kazançlarını "Ölü Sezonda" artırmaları için yardımcı oldu. Esnaf ile konuştuğumda iki-üç gün için bile olsa Çeşme'ye ses geldi, heyecan geldi dedi.

Bedava kumru dağıtımını Belediye üstlendi. Yüzlerde kumru (tost) dağıtıldı.

c) Emniyet Müdürlüğü
Nerdeyse her kavşakta polis, jandarma vardı. Abartısız. Rotamızın 70. kmsinde bir köyün içerisinden geçiyorduk. Orada bile yaklaşık 5 metre en 2 metre boy uzunluklarına sahip "Velotürk Granfondo yarışı nedeniyle tüm gün trafiğe kapalıdır" benzeri bir uyarı vardı ki o köyde bozuk arnavut kaldırımı nedeniyle 20kmlere düşen hızım sebebiyle önüme sadece Siyah bir horoz çıktı :D

d) Kaymakamlık
Kaymakam, hem yarıştan bir gün önce düzenlenen "Fun Ride" hem de yarış günü belirli bir yere kadar tüm koruma ekipmanlarını giyerek katılım gösterdi. Üzerinde Velotürk forması da vardı.

Her devlet birimi yolların düzeltilmesi için elinden gelen gayreti ve uyarılarını yaptı. Delikler "Kırmızı" olarak yaklaşık 20 - 50 metre öncesinden oklar ve daireler ile belirtilmişti. (Bunlar biraz daha öne alınabilir)

4) Yol
Yol bazı noktalarda evet kötüydü, tirtir tiredim 50 - 60 km yokuş aşağı inerken zincirim titremelere dayanamayıp attı ama indim düzelttim.
Lastik patlatmadım, çünkü yarış öncesi Fun Ride'da yolun sağında cam kırıklarının yoğun olarak atıldığını gördüm. Yolum sol şeridinde cam kırığı yok denecek kadar azdı.
Jant akorlarında da bir aksaklık görmedim.

Anadolu yakasında bisiklet kullananlar bilirler, Tuzla - Dragos arasında yapılan yol çalışmalarında geceden zımparalanan yol nasıl ise bu yolda öyleydi benim için, yani titreme gidona asılan (sert tutan) sürücüler ve karbon özelliğe sahip olmayan gidonlar için çok önemli bir fark yaratmadığı kanaatindeyim.

5) Son Söz
İnsanımızı at gibi koşturan eğitim sisteminin de yaratmış olduğu yetiştirilme tarzından dolayı hırs patlamaları bu tarz organizasyonlarda kendini göstermektedir. Yarışın ilk 500 metresinde sırt numarası bende baki kalmak koşuluyla bir arkadaşımız kaldırıma çıkıp en az 50-60 kişi geçti. Start alanına son 10 - 20 dkda gelen bazı ilk 10 hedefi olanlar sağdan soldan kaynaklar yapmayı normal gördüler.

Kaldı ki bu organizasyona Profesyonellerin katıldığını da sanmıyorum. Torku sporcusu görmedim sanırım. Sadece 2. olan beyefendide ay yıldızlı forma vardı, milli midir bilmiyorum.

Uzun lafın kısası, İnsanlar bazı şeyler için hayatlarında mücadele eder, kimisi birinci olup kürsüye çıkıp haklı çalışmalarının egosal tatminini, kimisi insanlığını kaybetmediğini başka insanlara yaptığı iyilikleri görerek kendini tatmin eder.

Bu yazıyı sonuna kadar okuyanlara,
bu organizasyonu hayal iken gerçeğe dönüştürme cesaretine sahip kişilere,
bu organizasyona destek veren yerel makamlara ve yöneticilere,
İmkansızlıklara, zorluklara rağmen, çocuklara spor yapma imkanını vermek için katılım gösteren CESUR YÜREKLERE
Teşekkür ederim.
 
Scudo
Organizasyonun bir güzel yanı da bol bol çekilen ve yayınlanan fotoğraflar oldu sanırım
Buyrun ikinci kısım
(link)
Devamı gelecek diyor sayfada.
 
ilk 10 hedefin varsa erken gel yada kendine güveniyorsan en arkadan başla ilk 10 a gir, ama 5 dakika kala önden start almak için benim kafama omzuma bisikletinle çarpma terbiyesizliği yapma! bunu yapan sözde sporcu insanlar. @Kerem Groims
 
fotoğraflara bakınca sadece o parkurda o grubun içinde pedallamak bile yeterince haz verir diye düşünüyorum. önümüzdeki yıl orada olmak dileği ile katılan arkadaşları gönülden kutluyorum :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: murtdgsc
Uzun parkurda yarıştım. Organizasyon gayet güzeldi, işaretlemeler yol boyunca yeterli ve görünür şekildeydi. Kısa uzun parkur ayrımı da benim geçtiğim esnada alanda bulunan personel tarafından uyarı yapılarak yarışmacılar önceden bilgilendiriliyordu.

Yol konusu: Sıcak asfalt kısımlarda özellikle ilk 10 km içerisinde cam kırığı çoktu kaldırım diplerinde. Bunun haricinde taze mıcır olan soğuk asfalt segmente hiç rastlamadım. Yer yer soğuk asfalt kesimde, asfalta gömülü olan mıcır boyutlarında büyüme ve sıklaşma gözlemlendi ama rahatsız edici boyuta ulaşmadı. Yan rüzgarlar özellikle aero jant kullananları soğuk asfalttan daha çok etkilemiş olabilir.

Uzun lafın kısası az birşey temkinli gidenler sorunsuz geçti 100 km'yi. Lastik patlatmalar, uygun hava basıncınız var ise gerisi şansa kalıyor biraz.

Kazanan çocuklar oldu, yine çevirelim yine çocuklar kazansın.

Sevgiler
 
@Kerem Groims

haklı çalışmasının egosal tatmini süper bir açıklama ,ego olacak orada,adam çalışmış yatmamış geziye gelmemiş ,tabi çıkacak podyuma,
ismail çavuşoğlu gibi helal olsun o gence 18 yaşında çiçeği burnunda bir delikanlı,genç var genç var, arkadaş bu çocuk çalışmış çabalamış ,kendini bi yere getirmiş ,100 km 'de birinci ,43 km 'de gene birinci ,bu çocukla tabi övüneceğim, ismail çavuşoğullarının çoğalması dileği ile ,foruma üye olmayan ilker köse 113 km durmadan basarak ortalama 37 yapıyorsa herkes alkışlayacak, asla kıskanmayacak, çalışanı alkışlarım ,ayrıca ilker ile muhabbetimizde ağbi dedi yarışlara hiç girmedim dedi (grand fondo ),bende dedimki kesin ismail ile yarışta kapışırsınız dedim,yaşı 19.
 
@Kudret Kurtcebe

Geçen yıl Atilla'nın organize ettiği Rize kriteryum yarışında İlker'le birlikteydik.

upload_2016-11-13_11-14-23.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
@Bahadır Gürel

valla süper bir çocuk düzeltirim grand fondoda bulunmadım dedi..bu yarıştan bahsetti.

@Bahadır Gürel


bahadır bey konu dışı olacak ama doktorunuza gidiyormusunuz ?.ve muayene oluyormusunuz?
arada sırada doktorunuza görünün,geçirdiğiniz ameliyat bence bayağı ciddi bir ameliyat idi biliyorsunuz..

ayrıca size bir ağbi nasihatı,
bacaklarınıza kadar kesmişler sizi ,
çok fazla yormayın kendinizi yarışlarda, benim yaşıma gelince ızdırap çekme durumunuz olabilir ..bu bakımdan yarışlarda limitlerinizi koruyun ,bu ülkede doğru dürüst performansçı bisikletçilerin sağlığından anlayan doktorların olmaması başka handikaptır.
 
@Kudret Kurtcebe

Bu vesileyle sağlık takibimi nasıl yaptığımdan bahsedeyim.

Bu ülkede çoğu insanın yapmadığı kadar fazla doktorlarımla görüşüyorum. Onların görüşlerini çok ciddiye alıyorum, rahmetli Mustafa Koç'tan da fazla. Tüm yarış detaylarını, irtifalarına ve zorluk seviyelerine kadar kardiyologuma anlatıyorum. Kendi doktorumla sınırlı kalmamak için Acıbadem Sporcu Sağlı Merkezi'ne de gidip kontrolden geçiyorum. Yarışa katılmadan önce sağlık raporumu, beni 4 yıldır tanıyan kardiyoloğumdan, hem de efor testiyle alıyorum. Kuru bir sağlık raporu imzası değil; ekg ve kalp kontrollerinin ardından sayfalar dolusu efor test raporum da yanımda oluyor. Tabii ki ülkemizde bu işi bilen doktor çok az. Bu nedenle dünyada bu iş nasıl yapılıyor diye araştırıyorum.

Ironheart Connect organizasyonunu 2 yıldır takip ediyorum. Dünya üzerinde herhangi bir nedenle kalp ameliyatı olup yarışlara katılan triatlet, maratoncu, bisikletçi ve yüzücülerin ortak havuzunu takip ediyorum. Herkese tavsiye ederim; hiç bir yerde bulamayacağınız bilgiler var. 11 yılda dünyanın bilgisi toplanmış vaziyette. Amatör kalp uzmanı olabilirsiniz.

Hayatta hiç bir önlem bir garanti sağlamaz. Ama gerekli önlemleri aldıktan sonra da, yapabileceğiniz ilerlemeyi bir kenara bırakıp saklanmak da gerekmez. İnsanın kendisini tanıması, aşamalı ve kontrollü gelişmesi kadar sağlığı geliştiren bir yol yoktur. Bunun yolu da sistematik çalışmadan geçer. Yapacağınız her şey plan dahilinde olmalı. Sürprizlere kapalı olmalı. Bu sayede hem yarışlarda derece alır hem de sağlığınızı yaşıtlarınızın ötesine taşır, genç kalırsınız.

upload_2016-11-13_12-56-3.png
 
@Bahadır Gürel

teşekkür ederim bahadır bey sizin adınıza gerçekten endişe duyduğum için yazdım .yolunuzda başarılar dilerim nice kürsülerde olmanız dileği ile..
 
@Bahadır Gürel @Kudret Kurtcebe İlker'i tanırım. Şahane basıyor (Maşallah). Normalde Marmarafondo ve Çeşmefondo'ya katılma planları vardı iptal oldu. Malt Crit'te ilk 3'e girdi. Onun bisikleti orta/normal aluminyum sanırım, ince alulara kıyasla ağır, ilerde güzel bir karbon yaparsa 37 km.'yi yukarı taşır diye düşünüyorum.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Belki kendimi de görürüm diye videoyu izledim :)

Cenk Tamay benim yaş grubumda yarışmış. Bilmiyorum bu forumda mıdır ama, dikkatimi çeken bir iki şey oldu, yazmadan geçmeyeceğim.

Kayıttan gördüğüm üzere, hem güç ölçer hem de nabız ölçer kullanıyor. Güç ve nabız değerlerini biraz takip edince, aşağı yukarı hangi nabızda/güçte ne kadar süre gidebileceğini tahmin etmek güç olmuyor. Bu varsayımlarım üzerine, Cenk Tamay'ın aslında daha iyi bir derece yapabileceğini bekliyordum ama aşağıda dikkatimi çeken nedenlerle bunu başaramamış.

Yarışın başından sonuna kadar, sanki zamana karşı sürüyormuş da draft yapmak yasakmış gibi davranmış. Çoğu yerde bir veya bir kaç kişiyle grup olmayı tercih etmemiş. Çoğunlukla yalnız takılmayı uygun görmüş. Konu güç azlığı veya tutunma konusu değil, çünkü bir çok yerde birlikte sürebileceği kişileri devamlı geçme çabasında olmuş. Bir grubun içinde gitmek veya bir kişiye çok yakın gitmek biraz da grup sürüşü tecrübesi gerektiriyor. Bundan mıdır bilmiyorum ama, rakipleriyle pek yakınlaşmamış. Eğer çoğu yerde hava direncinden ve rüzgardan sakınacak şekilde sürseydi, çok net görüyorum ki bazı yerlerde geride kalma sorunu yaşamazdı. Aynı yarışta aynı yaş grubu ve kulvarda yarışan biri olarak, bırakın düz yolda draft yapmayı (başkalarının deryarına tutunmayı), yokuş aşağı inerken dahi önümdeki kişiyle mesafeyi açmamaya çalıştım. Çünkü rüzgar alan bir parkurda en büyük tehlike, beklenmedik noktalarda rüzgarı kafadan veya çaprazdan yemek olurdu. Rüzgar olmasa bile, hava direncine karşı mücadele vermekten kaçınmak gerekiyor. Eğer hava direncini ve rüzgarı göğüsleyeceksek, mutlaka birlikte sürdüğümüz kişi veya kişilere yardım için yapmalıyız, çünkü yorulduğumuzda onlar da bize destek çıkacaktır.
 
bu handikapları aşanlar olmadı ,grand fondo marmarada aynı durumu gözledim ,rüzgara karşı tek sürenler darmadağın oldular ,dönüşte sona doğru,köprüde gidecek takatları kalmamış idi ,başta fırtına gibi çıkış yapanları hafif eğimde sollarken baktımki eğimde millet tek çıkıyor
orada ikili olabilirlerdi . grup anlayışında çok insan yoktu.bu da gösteriyorki grup sürüşünü önceden çalışarak yarışlara gelen az,bir amatör performans bisiklet takımı bunları bilecek ,veledromanın önemi burada oraya çıkıyor 5 li çalışma fren mesafesinde 50 tur ve değişmeli çok çalışan bu işi kotarır bu işin ilacı çalışmak çalışmak çalışmak ve vakit ayırabilmektir,öğrenci okulda okur millet işinde çalışırda ne zaman vakit ayıracaklarda bu işi yapacaklar
çıkıştan sonra mete dostum bana yetişti ve eğimde onu çektim ,fakat tempom düştü.,çünki mete dostuma göre çeviriyor idim ,sonra topukladım inişte yatarak indim rüzgardan az etkilenmek derdinde idim ve hatta üst boruya oturarak indim çevirmek istediğimde froome gibi yapamadım çalışmak lazım o harekete .teknik bir olay bu ,dönüşte indiğimiz yolu topladık işte orada temposu yavaş olanları yakaladım ,gücüm yerinde idi .fakat poyraz kendini gösterince ikili tren olarak gelen gruba arkadan aynen takıldım bu şekilde epey gittik tek kalanları geçtik, tek kalanlardan atak yapanlar oldu (bir ,iki kişi )4 'ü yakalamak için ama gücleri yetmeyince bıraktılar .ikili takıldıklarım, temposunu şiddetlendirince, onları bırakarak, gene tek kaldım, ama bana tren lazımdı ,bende vagon olmalı idim ,tek götüremezdim,nitekim arkamdan hızla gelen bir genci yakaladım, temposu iyi idi onlada epey gittik ,köprü gözükmüş idi ,artık finale yaklaştığımı biliyor idim ,köprüye vardığımda rüzgar vardı,hemen ikili oluşturdum , rüzgar yemedim ,fakat arkadaş gençti temposu yavaş idi....
onu bırakarak ,finale 500 metre kala atağa geçtim ......

serkan günaydın aşağıya senin mesajı attım ve kafama yazdım bilesin..:):):):)

Videolardan izledigim kadariyla yorum yapiyorum; iddiasi olamayan, yarisa sadece sosyal sorumluluk projesi ve spor olarak bakan cok buyuk bir kitle var ve starttan sonra gercekten cok sakin pedal ceviriyorlar :) bakiyorum adamin onundekiyle arasinda 5 metre mesafe var :D
Bu sebeple de sizin bahsettiginiz sorun ortaya cikiyor:Yuksek kaza riski. Bunun sebebi ne? Sebebi şu: Yarisacak sporcuyla yarismayacak sporcu (gezintiye gelmis sporcu) ayni anda start aliyor. Yarismaya gelmis adam "niye gitmiyor bunlar yahu" deyip sollmaya calisirken onundekini, gezmeye gelmis adam "yavas be" diyor :D
Bir sekilde yarisacaklarla gezinecekler ayrilmali. En basit ornekle yarismaya gelenlere start ver, 10 dk sonra ayni noktadan bu kez gezinenlere start ver

şimdi,grand fondo marmarada allahtan yollar genişti gezintide olan pek fazla yoktu,otoban yolları ve oldukça iyi idi.yolların dar olması handikap olur ,diyelim bu dar yolda millet lay lom lom gidiyor arkadan zamanla boğuşan adam geliyor sağdayım geçiyorum dese olmaz soldayım geçiyorum dese olmaz adamlar yolu kapatmış olsalar ne olacak al başına belayı şimdi.
son düşüncen çok güzel katılıyorum gezi modunda sürecekler 10 dakika sonra start alır yarışacaklar önce çıkar böylelikle sorun haldelilir...
 
@Bahadır Gürel
Bu yoruma bir itirazım yok. Ancak videoda görülen Yarışçıların büyük bölümü zaten yardımlaşmıyor. Güvenlik nedeni ile pek tercih edilmemiş olabilir.
Yarışçının nabız dilimi oldukça yüksek. 170-175 lerde seyrediyor. Tam yaşını bilmiyoruz ama maksimal nabızına göre yüksek bir bölgede yarıştığı kesin gibi
Bu arada power metrenin yarış esnasında ne kadar oynak-zıplayıcı olduğunu görüyoruz. Yarışta Ne anlık ne genel yol göstericiliği yok denilebilir. Bunda yarışçının bir rolü yok sanıyorum power metrelerin doğası böyle.
Bu arada videoyu paylaştığı için çok teşekkür ederim. Bu kadar yüksek nabız ortalaması ile tamamlaması ne kadar sağlam yapısı olduğunu gösteriyor aslında.
 
@caner ünsal

grand fondo marmara etapta kısada 43 km 'de ,yardımlaşma sona doğru yaptım bunun nedeni sağ yandan vuran sert poyraz idi ,tren oluşturma ,bazı gruplar diyagonal dizildi ,esasında bu çok mükemmel bir anlayıştır
konya düz ovada lotta takımının 6 elemanı aynı şekilde çok sert esen rüzgara karşı diyagonal dizilmişler idi,böylelikle daha başta 52 km hıza ulaştılar pelotunu üçe bölmüşlerdi,bu takdikler çok işe yarar, bunları gördük ve anladık,
grand fondo marmara etap yarışı amatör yarış idi ,ama bu amatör yarışta profesyonel bir anlayışı görmek beni aynen sevindirmiştir ,
önemli olan sert rüzgara karşı tek başına olayı götürmek değil ,takım tekniğini bilmek takımın deryasında gitmek gerekir,takımı olmayan ,tek kalanlar ise ferdi olanlar ise aynen kurnaz tilki olmaları gerekir,
granfondo marmara etapta takımlar var idi ,ama bu takımlar bi kere takım anlayışında asla yarışmadılar ya da ben görmedim,
ferdi çıkışlar çoğu zaman işe yaramaz,
43 km az bi mesafedir ,100 km ise bayağı mesafedir amatörler için tabi,
ilk çıkışta fırtına gibi çıkanlar ne hikmet ise ilk eğimde kala kaldılar
gücünü baştan kontrol edemeyenler bir başkasının deryasında gitmeyenler sonlarda azap çektiler ,ismail çavuşoğlu 18 yaşında zıpkın delikanlı 40 ortalama ile giderek 43 km 'yi birinci olarak bitirdi hemen yanında velocity 'den uğur demir tahminimce kafa kafaya gittiler ,birbirlerinin deryasında zıpkın gibi basmış olmalılarki 375 kişide ilk birinci ismail genel klasmandada birinci ve ikinci uğur demir oldu ,arkalarından 373 kişi geldi..
bu tabi başarıdır,hemde fırtına gibi bi başarı ,bu güç demektir kuvvet demektir akıl demektir teknik demektir,,

0012575İsmailÇavuşoğlu01:04:24.56Genc Erkek11
0022021UğurDemir01:04:24.75Elite Erkek12
 
Az önce sevgili @trainspotting35 ile eski sporcuların yarışması konusunu konuşurken fark ettim;

Eski milli bisikletçi Mutlu Erçevik bu yarışa katılıp, kendi yaş klasmanında derece elde etmiş. Ama katılım kuralları diyor ki:
6. Katılım Koşulları
  1. Veloturk Gran Fondo tüm amatör yol bisikletçilerine açıktır. Aktif UCI lisansına sahip olan ve profesyonel takım üyesi olan herhangi bir bisikletçinin yarışması yasaktır
Ama yine internetteki bir haberde, (link) söylüyor. Takımı olmadığı için mi kabul olmuş? Aktif UCI lisansı olunca yarışılabiliyor mu yarışılamıyor mu?
 
@Buğra C Buradaki UCI yarışı amatörlerin katıldığı gran fondo. Yani tüm amatörlerin sporcuların katıldığı profesyonellerin ise katılaMadığı bir yarış. Dünya genelinde UCI amatör sporculara yönelik çeşitli gran fondolar yapıyor. Daha doğrusu yapılmasına ön ayak oluyor. Örneğin siz de başvurup kendi ilinizde gereken şartları hazırlayıp ve tabi UCI'ye para ödeyerek.. gran fondo düzenleyebilirsiniz. Bu sene düzenlenecek olan UCI Antalya Granfondo'su gibi.
Bu yarışta belli bir derece elde ederseniz Dünya şampiyonasına, granfondo dünya şampiyonasına, gitmeye hak kazanıyorsunuz.
(link)
Mutlu hocanın aktif UCI lisansının olduğunu sanmıyorum.
 
@Kudret Kurtcebe 40 ortalama da epey fazlaymış :) bu sene de çeşme de Kasım'da var, kilo verme sürecimin meyvesi olarak orayı kısa turla düşünüyordum, etap epey düzlük mü acaba? Yokuşları var mı?
 
Geri